Miten valmistetaan kotitekoista omenaviiniä?
Kotiviinin ohje?
3
1766
Vastaukset
- minna1354
Voinko valmistaa muoviämpärissä huoneenlämmössä?
- parempi
Parempi astia on kyllä kaupasta saatava käynisastia (tarpeeksi iso).Kympillä saat ja tulee mukaan vesilukko(prisma).
Osta samalla käymisaineet omille marjoille ,jos et ota valmista pakkausta missä on kaikki makuaineet mukana.
Jos teet tiivistemehusta siinä ei saa olla säilöntäaineita.
Seuraat vaan pakkauksen ohjeita ja hyvää tulee.
Muista puhtaus.=)
- sdda
Muistaakseni viinihiiva paketeissa ohjeet.Muistaakseni omenat paloiteltiin ja 20 l vettä. Liota hiiva ohjeen mukaan ja sokeria olikohan 3-4 kg. Sulla pitäisi olla myös 25 l saavi ja siinä kansi ja vesilukko. Viini käy 2-3 viikkoa. Sitten moskat pois ja annat seisoa kuukausia että kirkastuu. Sitten voit pullottaa. Olen itse saanut esim tyhjiä viinilaatikoita alkosta. Korkki voi olla aito jolloin tarvit korkituslaitteen. Voit myös käyttää kirkastuainetta. Katso marketin hyllylltä. Sieltä löytyy tavarat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1343060- 71630
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2221354Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701191- 441171
- 371041
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381022Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke133987- 47954
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.36897