Nimen näkyminen tilisiirrossa??

dadad

Jos Osuuspankin verkkopankista minulle on joku siirtänyt rahaa, sanoin vain nimimerkin laitettavaksi "saajan nimi" kohtaan. Tuleeko oikea nimeni näkyville joka tapauksessa rahan laittajan tiliotteeseen?

8

12653

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sfposflfä

Tilillepanot ja maksut kulkevat tilinumeron perusteella. Saajan nimeksi voi laittaa mitä tahansa, samoin maksajan nimen voi vaihtaa. Tiliotteelle tulee ne kirjoitetut nimet eli vastaus: ei näy.

• tietoa

korjaan hiukan virheellistä tietoa.
        saajan nimeksi voi laittaa periaatteessa mitä haluaa, mutta pankkien järjestelmät syöttävät lähtevään maksuun automaattisesti maksajan nimeksi sen joka on talletettu pankin järjestelmään.

• döfösk
        tietoa kirjoitti:

korjaan hiukan virheellistä tietoa.
        saajan nimeksi voi laittaa periaatteessa mitä haluaa, mutta pankkien järjestelmät syöttävät lähtevään maksuun automaattisesti maksajan nimeksi sen joka on talletettu pankin järjestelmään.

Olen maksanut omalta tililtä lapseni laskuja ja olen voinut "syöttää" maksajan nimen kenttään hänen nimensä, miksei myös vaikka Aku Ankkaa? Ja maksu on mennyt muuhun pankkiin ja mulla on OP.

• tietoa
        döfösk kirjoitti:

Olen maksanut omalta tililtä lapseni laskuja ja olen voinut "syöttää" maksajan nimen kenttään hänen nimensä, miksei myös vaikka Aku Ankkaa? Ja maksu on mennyt muuhun pankkiin ja mulla on OP.

niinpäniin. laskua maksaessa voi syöttää minkätahansa nimen mutta pankkien järjestelmät eivät hyväksy näitä nimiä siinä vaiheessa kun maksu lähteen eteenpäin pankin järjestelmissä.
        ainakin OP n ja Nordea n järjestelmissä sekä maksajan että saajan nimi tulee automaattisesti siirtoon jos on kyseessä pankin sisällä kulkeva siirto.

• rwrewq

Kiitti tiedosta...ja onhan pankeilla vaitiolovelvollisuus etteivät saa luovuttaa myöskää nimitietoja pelkän tilinumeron perusteella jos joku henkilö niitä kyselisi?

• oikein.

Haluat rahaa tilillesi niin ettei maksajan tiliotteessa näy, kenelle raha meni. Lisäksi toivot, ettei asiaa saada selville. Millainen juranssi nyt tarkkaan ottaen on mielessäsi? Onko tarkoitus pitää myös tilinomistaja tai hänen edustajansa pimennossa?

• ...

Vastauksissa tuntuu nyt olevan melko paljon virheitä.

Jos maksun maksaa SAMAN pankin kautta kuin missä vastaanottajan tili on, vastaanottajan oikea nimi tulee useimmiten (oman kokemukseni mukaan aina) näkyviin sellaisena, miten se on pankin järjestelmiin tallennettu.

Jos taas maksaa ERI pankkiin kuin missä vastaanottajan tili on, nimeä ei useinkaan saa näkyviin.

Salaisena et siis nimeäsi voi pitää. Oletko kenties kauppaamassa huumeita, salakuljetettuja aseita tai jotain muuta hämärää, kun haluaisit pitää nimesi piilossa?

• qwwwfe

No eipä ole tarvista nimee piilotella, kunha piti tarkistaa asia..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3372
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3167
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      122
      2668
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2538
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1953
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1850
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1636
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      86
      1477
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1320
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82