Saako töistä myöhästyä?

Täsmällinen.

70

37042

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joten mietihän

kokonaisuutena mikä lie sitä tärkeää?

• työaika

joten ei ole mitään kiirettä ja toisekseen olemme huomanneet , että esim työmatkatapaturmat ovat vähentyneet kun ei tarvitse kiirehtiä.
        Samoin "ruuhka" yhtäaikaan tulevien ja lähtevien kanssa ovat loppuneet.

• myöhästynyt

minä en ole koskaan myöhästynyt töistä.
      niin olen toki useat kerrat tehnyt, että olen mennyt leimaamaan itseni sisälle ja sitten palannut kotiin katsomaan telkkaria tai lähtenyt kalaan. töistä poislähdön kerran tuollaisen tapahtuman jälkeen unohdin leimata, kun olin senverran kännissä jo siinä vaiheessa.

• kokenut Ja Vahvistunut

Työtoverit on katkeria toisilleen,keksivät mitä kummallisempiä tarinoita pikku myöhästymisestä. Jos niille työnantaja antaisi valtaa kukaan ei viihtyisi töissä.Tiedän järkyttävän tapauksen jossa työtoverien tuki olisi ollut tarpeen mutta he vain kohensivat Tulta.

• Nimetön
        kokenut Ja Vahvistunut kirjoitti:

Työtoverit on katkeria toisilleen,keksivät mitä kummallisempiä tarinoita pikku myöhästymisestä. Jos niille työnantaja antaisi valtaa kukaan ei viihtyisi töissä.Tiedän järkyttävän tapauksen jossa työtoverien tuki olisi ollut tarpeen mutta he vain kohensivat Tulta.

Todellakin JUNTIT työtoverit pitää huolta toisten tekemisistä, tuntuvat muutenkin tietävän asiani paremmin, kuin itse tiedän. Milloin valitetaan pitkä aikais sairaudesta johtuvia sairaslomia, ja millon mitäki. Tosin he ottivat herneen nenään, kun vein oman tunti korttini heille täytettäväksi, ja sanoin täyttäkää tämä nyt, kun tiedätte tarkalleen mitä teen ja koska. (Kokeilkaa tätä kyttääjiin, takaan, että toimii).Olen kyllä pomoillekkin tehnyt kantani selväksi, ja teen jatkossakin. Muutenkin pidän töissä omat asiat omina asioina, enkä niistä töissä puhu, siitäkin ovat herneen vetäneet nenään. Olen hihitellyt kaikkea niitä juttuja, mitä olen kuullut itsestäni kerrottavan, ja täytyy sanoa tyypeillä olevan valmius vaikka tieteis kirjailijoiksi.
        En todellakaan käy töissä etsimässä uusia ystäviä tai mielistele ts. nuoleskele pomoja, käyn töissä VAIN rahan vuoksi. Mielistelyä ja nuoleskelua en voi käsittää, enkä sietää. Firma ja se porukka ei mua kiinnosta paskan vertaa, ei nyt, eikä tulevaisuudessa. Työni olen tehnyt kuitenkin ajallaan ja asiallisesti, eikä töitäni ole koskaan joutunut tekemään ketään muu. Lisäksi pidän kiinni oikeuksistani, ja jokaisen uuden jutun, mitä firma ajaa tarkastan laki kirjasta. Moni juttu on kaatunutkin. Olen luvannutkin itselleni, että en enää koskaan mene teollisuuteen töihin tämän puljun jälkeen. On niitä työpaikkojakin olemassa. Loppu kaneettina voisin sanoa, jos minulle ollaan vittumaisia, osaan minäkin olla sitä.

• on täynnä

patalaiskoja kusettejia. Tämä holhousyhteiskunta kasvattaa jo toista sukupolvea sosiaaliturvan hyväksikäyttäjiä, joitten elämisen ja rellestämisen työssäkäyvät veronmaksajat elättää.
        Hatunnosto työnantajille, ei oo helppoa löytää rehellisiä ja reippaita työntekijöitä sosiaalipummeista ja perseenkaivelijoista.

• novoisentään
        Nimetön kirjoitti:

Todellakin JUNTIT työtoverit pitää huolta toisten tekemisistä, tuntuvat muutenkin tietävän asiani paremmin, kuin itse tiedän. Milloin valitetaan pitkä aikais sairaudesta johtuvia sairaslomia, ja millon mitäki. Tosin he ottivat herneen nenään, kun vein oman tunti korttini heille täytettäväksi, ja sanoin täyttäkää tämä nyt, kun tiedätte tarkalleen mitä teen ja koska. (Kokeilkaa tätä kyttääjiin, takaan, että toimii).Olen kyllä pomoillekkin tehnyt kantani selväksi, ja teen jatkossakin. Muutenkin pidän töissä omat asiat omina asioina, enkä niistä töissä puhu, siitäkin ovat herneen vetäneet nenään. Olen hihitellyt kaikkea niitä juttuja, mitä olen kuullut itsestäni kerrottavan, ja täytyy sanoa tyypeillä olevan valmius vaikka tieteis kirjailijoiksi.
        En todellakaan käy töissä etsimässä uusia ystäviä tai mielistele ts. nuoleskele pomoja, käyn töissä VAIN rahan vuoksi. Mielistelyä ja nuoleskelua en voi käsittää, enkä sietää. Firma ja se porukka ei mua kiinnosta paskan vertaa, ei nyt, eikä tulevaisuudessa. Työni olen tehnyt kuitenkin ajallaan ja asiallisesti, eikä töitäni ole koskaan joutunut tekemään ketään muu. Lisäksi pidän kiinni oikeuksistani, ja jokaisen uuden jutun, mitä firma ajaa tarkastan laki kirjasta. Moni juttu on kaatunutkin. Olen luvannutkin itselleni, että en enää koskaan mene teollisuuteen töihin tämän puljun jälkeen. On niitä työpaikkojakin olemassa. Loppu kaneettina voisin sanoa, jos minulle ollaan vittumaisia, osaan minäkin olla sitä.

Musta on kiva mennä töihin ja siellä on ihan hyviä tyyppejä. Maailmaan mahtuu niin monenlaisia ihmisiä.. kiinnostavaa. Jotkut mittaa minuutteja toiset työtään kokonaisuutena. Itse ajattelen, että kunhan teen työni hyvin niin joskus voin tarpeen tullen myöhästyä ja joskus taas tulla ajoissa tai olla vähän pidempään. Toki se ei kellokorttitöissä onnistuisi. Meillä se on ok, ja tuntuu, että porukka hoitaa hommansa.

• ................
        kokenut Ja Vahvistunut kirjoitti:

Kuulin viime kesänä töistä tultuani, että minulle tärkeä ja perhetuttu oli kuollut.. Siitä johtuen en saanut seuraavana yönä nukutuksi kunnolla.. myöhästyin 15 minuuttia töistä ja kun menin työpisteelleni... Pomo tuli tivaamaan että miksi myöhästyin ja valittamaan muutenkin.. Kerroin sitten miksi myöhästyin niin hän vain sano, että "firma ei tee tulosta jos jokainen rupeaa murehtimaan jokaista vasta kuollutta tuttua"
        Olin jo pomon kurkussa kiinni ja juuri mottasemassa pomoo lättyyn mutta työkaveri kerkesi estämään....
        Kahteen päivään pomoa ei näkynyt töissä ja sitten viikonlopun jälkeen hän palasi töihin anteeksi pyydellen.....

• ...ja se pysyy !
        Nimetön kirjoitti:

Hyvä että vastustat kaikkia uusia asioita, mitä firma ajaa ja myrkytät samalla työpaikkasi henkeä. Onneksi Suomi on pieni maa ja ns.rataskapuloiden ja vastahankaajien maine kiirii työnantajien ja yrittäjien keskuudessa kauan ennen kuin itse työpaikan päivänsäteestä näkyy merkkiäkään tai pitäisikö sanoa tuntee haisuakaan.

Näin olet siis varmistanut, ettet tosiaan saa enää saman alan taloista töitä jatkossa. Näinhän sen toivoitkin. Nämä "hyvät uutiset" kulkevat usein myös eri alojen rajojen yli, joten voi olla, että mahtava motivaatiosi tiedetään laajemminkin. Onnea ja menestystä valitsemallasi tiellä !

toivoo pääluottamusmies ja liiton mies

• Pasi35
        ................ kirjoitti:

Kuulin viime kesänä töistä tultuani, että minulle tärkeä ja perhetuttu oli kuollut.. Siitä johtuen en saanut seuraavana yönä nukutuksi kunnolla.. myöhästyin 15 minuuttia töistä ja kun menin työpisteelleni... Pomo tuli tivaamaan että miksi myöhästyin ja valittamaan muutenkin.. Kerroin sitten miksi myöhästyin niin hän vain sano, että "firma ei tee tulosta jos jokainen rupeaa murehtimaan jokaista vasta kuollutta tuttua"
        Olin jo pomon kurkussa kiinni ja juuri mottasemassa pomoo lättyyn mutta työkaveri kerkesi estämään....
        Kahteen päivään pomoa ei näkynyt töissä ja sitten viikonlopun jälkeen hän palasi töihin anteeksi pyydellen.....

Vai niin.Olisit sietänyt saada kenkää siinä paikassa,kuten pomon olisi kuulunut menetellä.Mitä siitä tulisi,jos työpaikalla aletaan käydä käsiksi toisiin.

• nainen5
        ...ja se pysyy ! kirjoitti:

Hyvä että vastustat kaikkia uusia asioita, mitä firma ajaa ja myrkytät samalla työpaikkasi henkeä. Onneksi Suomi on pieni maa ja ns.rataskapuloiden ja vastahankaajien maine kiirii työnantajien ja yrittäjien keskuudessa kauan ennen kuin itse työpaikan päivänsäteestä näkyy merkkiäkään tai pitäisikö sanoa tuntee haisuakaan.

Näin olet siis varmistanut, ettet tosiaan saa enää saman alan taloista töitä jatkossa. Näinhän sen toivoitkin. Nämä "hyvät uutiset" kulkevat usein myös eri alojen rajojen yli, joten voi olla, että mahtava motivaatiosi tiedetään laajemminkin. Onnea ja menestystä valitsemallasi tiellä !

toivoo pääluottamusmies ja liiton mies

Mitä asioita kirjoittaja vastustelee kelle vastasit? Juoruja, perättömiä puheita perseen nuolijoita vai että ei kerro omia asioitaan toisille?
        En ymmärrä sinua liiton mies.
        Ymmärrä sinä liiton mies, että toisille työpaikka on vaan työntekoa varten. Ei kavereiden hakua eikä juoruilua.

• Työnantaja
        on täynnä kirjoitti:

patalaiskoja kusettejia. Tämä holhousyhteiskunta kasvattaa jo toista sukupolvea sosiaaliturvan hyväksikäyttäjiä, joitten elämisen ja rellestämisen työssäkäyvät veronmaksajat elättää.
        Hatunnosto työnantajille, ei oo helppoa löytää rehellisiä ja reippaita työntekijöitä sosiaalipummeista ja perseenkaivelijoista.

Harvinaisen selkosanaista tekstiä!
        Olen kanssasi täsmälleen samaa mieltä.Jos teet työsi
        yhtä hyvin,kuin kirjoitat asiaa,olet varmasti työnantajallesi korvaamaton.

• n.....
        Pasi35 kirjoitti:

Vai niin.Olisit sietänyt saada kenkää siinä paikassa,kuten pomon olisi kuulunut menetellä.Mitä siitä tulisi,jos työpaikalla aletaan käydä käsiksi toisiin.

poro

• Ratsastaja Rape
        Työnantaja kirjoitti:

Harvinaisen selkosanaista tekstiä!
        Olen kanssasi täsmälleen samaa mieltä.Jos teet työsi
        yhtä hyvin,kuin kirjoitat asiaa,olet varmasti työnantajallesi korvaamaton.

pitäis laittaa kuriin. Mitä isot edellä sitä pienet perässä. Oletko kuullut sanontaa koskaan? HÄH!

• suurta merkitystä.

Työajan tarkkailu poistaa pulman.
      Liukumat molemmissa päissä päivää, kiinteät tunnit ja kellokortti. /- tunteja ei tasata, vaan itse kukin pysyy sovitun liukuman sisällä. Se on hyvä.

Itse teen etätyötä, olen lähes aina tavoitettavissa, teen päivittäisen raportin. Ei sillä ole väliä, missä olen päivällä. Työpisteessä vai maailmalla. Saan tehdä niin monta tuntia kuin huvittaa tai tehdä vain yhden tunnin. Pääasia, että työt tulee tehtyä ajallaan.

• earh

Ei kaikki voi tehdä etätyötä. Esim bussikuskin on oltava bussissaan tiettyyn kellonaikaan tasan tarkkaan, muuten bussi ei kulje. Eikä liukumavaraa ole.

• ykskaksniksnaks
        earh kirjoitti:

Ei kaikki voi tehdä etätyötä. Esim bussikuskin on oltava bussissaan tiettyyn kellonaikaan tasan tarkkaan, muuten bussi ei kulje. Eikä liukumavaraa ole.

joka kulkee etänä! Sitä ei näy kulkemassa kumpaankaan suuntaan kuin joskus ja jouluna.
        Aina on myöhässä meni kumpaansuuntaan tahansa. 20 yli bussi tulee 22 yli, ei se mitään,mutta kun se on sen edellisen tunnin 20 yli bussi.
        En ole moista muualla nähnyt! Ja valittaminen ei auta,sitten loppuu ne vähätkin tuurit.

• Ignak

Liukuva työaika molemmista päistä, ja ei minkäänlaista työnseurantaa että eipä sitä kukaan huomaa edes jos myöhästyy tunnin. Mutta omatunto kolkuttaa sen verran että pitää sitten tehdä myöhemmin sisään se tunti :)

• Itsekin esimies

Laskekaapa huviksenne(ei työaikana)paljonko myöhästelyt maksaa työnantajallenne..

• Työntekijä itsekin (pääluot...

Kuinka paljon tehdyt ja korvaamattomat ylityöt tuottavat työnantajalle vuosittain?
        Ja kun teemme tämän laskutoimituksen uusiksi lisäten yhtälöön lisääntyneet sairauslomat ja poissaolot, niin saamme lopputuloksen -0.
        Kuinka monta kertaa sinulta on jäänyt lounas väliin, tai mennyt iltasuunnitelmat uusiksi koska deadline on puskenut niskaan? Joillakin aloilla se kelloon tuijottaminen kun ei ole niin suuri asia, verrattuna saavutettuun tulokseen.

• Itsekin esimies
        Työntekijä itsekin (pääluot... kirjoitti:

Kuinka paljon tehdyt ja korvaamattomat ylityöt tuottavat työnantajalle vuosittain?
        Ja kun teemme tämän laskutoimituksen uusiksi lisäten yhtälöön lisääntyneet sairauslomat ja poissaolot, niin saamme lopputuloksen -0.
        Kuinka monta kertaa sinulta on jäänyt lounas väliin, tai mennyt iltasuunnitelmat uusiksi koska deadline on puskenut niskaan? Joillakin aloilla se kelloon tuijottaminen kun ei ole niin suuri asia, verrattuna saavutettuun tulokseen.

En aivan ymmärtänyt sanomaasi,kun puhuit korvaamattomista ylitöistä. Tokihan sellaiset työnantajalle tuottavat,mutta mistä löytyy sellaisia tekijöitä,jotka ilmaiseksi työtä tekisivät?
        Kuka tahansa voi astua kokeilemaan työnantajan roolia,jos halua ja uskallusta on.

• Nimetön
        Itsekin esimies kirjoitti:

En aivan ymmärtänyt sanomaasi,kun puhuit korvaamattomista ylitöistä. Tokihan sellaiset työnantajalle tuottavat,mutta mistä löytyy sellaisia tekijöitä,jotka ilmaiseksi työtä tekisivät?
        Kuka tahansa voi astua kokeilemaan työnantajan roolia,jos halua ja uskallusta on.

Heitä nyt jo herrojen juoksu poika ISO voltti!

• Työntekijä itsekin (pääluot...

Ei siinä sen kummempia työntekijöitä tarvita kuin kuukausisopimuspalkka ja ala missä työaika on sidonnainen toimeksiannon deadlineen.
        Itselläni on rästivapaita käyttämättä yli kolme viikkoa, mutta kun ei ole mitään järkeä ottaa niitä rahana, kun siitä hyötyy enemmän verottaja kuin minä.
        Sitten taas vuosilomien yhteyteen niiden lisääminen on hieman hankalaa kun siitä kertyisi melkein 10 viikkoa kesälomaa ja talven aikana ylimääräisiin lomiin ei yksinkertaisesti ole aikaa.

Veikkaan, että sillä hetkellä kun minulle ensimmäisen kerran sanotaan siitä, että tulen töihin hieman myöhässä, niin sillä hetkellä myös "hanskat menee naulaan" klo 16.30. Oli deadline sitten mikä hyvänsä.

• Itsekin esimies
        Nimetön kirjoitti:

Heitä nyt jo herrojen juoksu poika ISO voltti!

Ei sattumalta ole muita herroja,kuin tuo verokarhu.
        Se kyllä raapasee joka kuukausi hirmuiset rahat.
        Satutko tuntemaan tapausta,vai onko kenties aivan uusi tuttavuus?

• paljon itsestäsi

Aika paljon maksaa jos ei työntekijäpuolella ole omaatuntoa. Yleensä myöhästelyt hoidetaan loppupäivästä tai liukuman sallimissa rajoissa. Miten itse toimit?
        Mitä muuten maksaa ylipitkät kahvitunnit, sosiaalinen blaablaa, omien asioiden hoito työaikana tai tupakointi, jos tuolle linjalle lähdetään????

• Megantti

Katsoppas, eihän sille mitään voi jos esimies on paremman palkan toivossa myynyt omat ylityö tuntinsa jo etukäteen firmalle, niin siitähän on siinä tapauksessa tullut firman mies taikka nainen, joten valitus pois ja töihin siitä :) ei olisi kuin 14 tuntia tätä työpäivää enään jäljellä!

• Itsekin esimies kirjoitti:

Yllättävän paljon ja yllättävistä paikoista. esim: Kaupan alan tt:t joutuvat tekemään vielä "iltatoimet" vaikka viimeiset asiakkaat eivät tajuaisi lähteä ajoissa ulos. Kassaa ei voi laittaa kiinni, ennenkuin asiakkaalta on rahat otettu, vaikka klo olisi 10 yli. Sitten kaupasta ovet lukkoon yms. helposti menee 20min...
        Monessa marketissa on Loppuvuorolaisilla automaattinen 15 min lisä, mutta kun se ei ainakaan tutullani riitä oikein koskaan. Siinä tulee marketille jokaisesta tt:stä joka päivä n.10 min ilmaista työtä.

• Työntekijä itsekin (pääluot... kirjoitti:

Ei siinä sen kummempia työntekijöitä tarvita kuin kuukausisopimuspalkka ja ala missä työaika on sidonnainen toimeksiannon deadlineen.
        Itselläni on rästivapaita käyttämättä yli kolme viikkoa, mutta kun ei ole mitään järkeä ottaa niitä rahana, kun siitä hyötyy enemmän verottaja kuin minä.
        Sitten taas vuosilomien yhteyteen niiden lisääminen on hieman hankalaa kun siitä kertyisi melkein 10 viikkoa kesälomaa ja talven aikana ylimääräisiin lomiin ei yksinkertaisesti ole aikaa.

Veikkaan, että sillä hetkellä kun minulle ensimmäisen kerran sanotaan siitä, että tulen töihin hieman myöhässä, niin sillä hetkellä myös "hanskat menee naulaan" klo 16.30. Oli deadline sitten mikä hyvänsä.

Siis lomiin. Sinulla työntekijänä (oletan että olet työntekijä)vai työnantajallasi? Onko tapahtunut niin, että olet painostuksen alaisena suostunut vetkuttamaan lomailuasi, vai oletko työnarkomaani? Varo, että sitten kun otat loppuunpalaneena lomat puheeksi, sinua ei aleta pitää ongelmatapauksena. Olet jo alistunut joustamaan suomen laista, ja sen lain täytäntöönpaneminen voikin olla vaikeampaa sitten jos tapahtuu esim: lomauttaminen,firma vaijtaa omistajaa tms odottamatonta

• vubij

tottakai saa myöhästyä vähän jos jää päivän lopuksi tekemään töitä pidempään....

• työpaikan

ovessa lukee "avoinna 10-18", ja töissä on tuo aika oltava, eikä sovi myöhästyä varsinkin jos tulee liikkeen avaamaan. Turha sinne on kuuden jälkeen jäädä kökkimään "tunteja tasaamaan".

• on aikataulu

ja eri toimijoiden pitäisi tehdä yhteistyötä ja tulokset tiettyihin aikoihin näytillä/kasassa? Ei silloin paljon auta, jos tekee oman osansa "sitten myöhemmin" tai 15. päivä.

• blondi-72hki

sellainen paikka että voin mennä sinne koska vain mutta pomoni ei hermostu vaik myöhästyiskin sillä hän on erittäin mukava ja reilu rento ihminen;>

• Juntti35

Mitä hittoa,eihän töitä ole kenenkään pakko tehdä.Itse en ole töissä kulkenu enää moneen vuoteen,eikä ole aikomustakaan kulkea,Juopottelen joka päivä,sossu maksaa viinat ja asunnon."Tehköön työn ne jotka ovat sen keksineet".

• riska_74

..on se, että töitä pakolla pitää vääntää ja joku huutaa, jos muijan aamulla vie työmatkallaan tai kersan kouluun vaikkapa kurjan kelin takia ja siksi 15minuuttia myöhästyy.

kyllä ainakin sitten jos omistusasunnon saa hommattua ja siitä ei velkaa enää, niin kannattaa oman mielenrauhan takia jo lopettaa. varsinkin jos omaa amu-unisuuden lahjan, ja on saanut huonoa siintä...

kun taitaa olla niin, että se eläkekään ei enää tällaisilla 3-4kymmenen välillä olevilla ole odotettavissa oleva porkkana, niin turhaa on yrittää pyristellä..

no: jokainen tietäköön itse kuinka se on paras.

• quee

Sä se ainakin tiedät mihin niitä verorahoja tarvitaan! Just tollaset pitäis saada karkotettua maasta.

Tottakai töihin täytyy ajallaan mennä, siihen opettelu alotetaan jo ala-asteella.

• Nimetön
        quee kirjoitti:

Sä se ainakin tiedät mihin niitä verorahoja tarvitaan! Just tollaset pitäis saada karkotettua maasta.

Tottakai töihin täytyy ajallaan mennä, siihen opettelu alotetaan jo ala-asteella.

jos naama mielyttää esimiestä eli olet ns perseen nuolija niin eipä ole väliä koska tulet jos naama ei miellytä niin kamalasti katsotaan jos sekunninkin leimaat myöhässä

• LähiHoitajatar

Eipä ole työtä mistä myöhästyä... Sillon ku töitä vielä oli, niin eipä sieltä oikeen passanu myöhästyä, joutui muuten toiset tekemään / alottamaan minunkin juttuni, eli vanhusten aamutoimissa avustamisen. Väkeä muutenkin vähänlaisesti... Iltavuorossa ei niin minuutin tarkkaa kuitenkaan. Yövuoroon ei missään nimessä sovi tulla myöhässä, iltavuorolaisten on päästävä ajallaan kotiin. Asukkaita / potilaita ei tervejärkinen hoitaja jätä oman onnensa nojaan. Luultavasti on paljon kiinni paikasta, henkilökunnasta, esimiehestä ja tehtävästä työstä että sopiiko myöhästely. Itse en tykkää myöhästelystä, oli sitten kyse töistä tai treffeistä.

• perusjätkä86

tietenkin työtehtävistä ja asenteesta työtä kohtaan. Itse en ole aina aivan minutilleen aamulla työn ääressä ja saatanpa vielä päivän päätteeksi karatakin. mutta sillä ei niinkään ole väliä koska minulla on aina ``päivän hommat´´ ja on tärkeintä että ne tulee hoidettua. Ei tartte jäädä norkoilemaan työpaikalle turhaan.

• justusss

mä myöhästyn aina muutaman minuutin mut ei se niin justiinsa paikkaan sen sit kahvitauoilla

• geisha2

Henkilökohtaisesti en hyväksy myöhästelyä aikuiselta ihmiseltä, ellei ole painavaa syytä ( = satunnainen myöhästely ). Minulla on liukuma 6.30-9.00 aamulla, joten nykysellä työpaikallani myöhästely ei ole ongelma.

• pitäskö muka?!

Työpaikallani on järjestelmä johon kirjaudutaan sisään tullessa ja uloskirjaudutaan lähtiessä, jos tulet myöhässä niin olet sitten saman verran yli kuitenkin jossain vaiheessa. Mielestäni myöhästeleminen on huono tapa, ja on työtovereita halventavaa tulla aina myöhässä töihin, varsinkin kuten omassa tössäni (sairaalan osasto) jossa toiset joutuvat odottelemaan raportille, jos ja kun osa on aina myöhässä. Itselläni on tapana olla paikalla vähintään 5 minuuttia ennenkuin työaika alkaa, jotta kerkeää jutella työkavereitten kanssa ja istahtaa hetkinen ennen kuin alkaa töihin.

• nollataan

Meillä voi kyllä myöhästellä eikä kukaan sano mitään. Palkanlaskija vaan vähentää palkasta.
        Plussaa ei kannata tehdä koska kuunvaihteessa plussat nollataan.

• kyllästynyt

tutkin jokaisen lääkkeen värin,ulkonäön ja koostumuksen ettei kukaan ole vaan laittanut
        väärää lääkettä väärälle henkilölle.
        maiskuttelen lääkettä suussa ja testaan sen maun.

testaan myös lääkeruiskut ja niiden terän itseeni.injisoin aineen hitaasti mäntää vetäen itseeni ja testaan sen itseeni että lääke on juuri tälle henkilölle tarkoitettua.
        lääkefirmat voi kusettaa tässäkin esimerkiksi
        antaakin peratsinin sijasta coheminia.

testaan myös taitokset ja siderullat että ne on tehokkaita haavahoidossa.vedän viillon reiteeni
        ja testaan paraneeko haava juuri näillä 2-3 viikossa.

käyn lopuksi herättelemässä asukkaat ja kysymässä heiltä oletteko vielä hengissa ja voisitteko todistaa henkilöllisyytenne.
        joskut 40-luvullahan ufot veivät kaikki vanhukset ja vaihtoivat tilalle toiset.

keittiön ruoka on myös epäilyttävää..
        epäilen että ne sylkee sinne.

testaan ruoan sormillani jottei vaan siellä ole mitään limaista.syön jokaisen ruoan varmuudeksi ettei sinne vaan ole tungettu mitään myrkkyä.
        keskiajallahan kuninkaita tapettiin juuri myrkyttämällä.

ai niin oma elämäni..

no tulen kotiini,vedän lonkkaan ja lojun loppuillan nojatuolilla katsoen marko bjusrömmiä ja syön hillosipuleja.

toivottavasti sait vastauksen kysymykseesi.

• suhteellista - kaikki

ajallaan. Jos itse saa päättää työaikataulunsa ja suunnitella työnsä, niin minuutti sinne tai tänne ei maailmaa kaada. Itselläni on pahana tapana tehdä töitä enemmän kuin laki ja työehdot sallisi. Esimiehet joutuvat jatkuvasti huomauttamaan liiallisesta töissä viihtymisestä ja töiden teosta. Siksi pidän kirjaa työajankäytöstäni. Tulee siten itsekin seurattua. Ja lähdettyä kotiinkin ajoissa. Nykyisin olen sentään oppinut jättämään työt työpaikalle enkä tee töitä vapaa-ajalla - enää. Sitäkin on tullut tehtyä. Minun on jopa pidettävä kirjaa, että muistaisin käyttää työpäivinä 20 min ruokailuun ja 10 min kahvitaukoon. Yleensä ruokailuun tai välipalaan menee 5-10 min. Harvoin älyän poistua työpaikalta 30 minuutiksi asikakkaitten tavoittamattomiin, vaikka sekin oikeus minulle kuuluisi kuulemma. On vain sellainen työ, että jotta voisin työpaikalta poistua ko. ajaksi, siihen valmistautumiseen ja paluuseen menisi se 15 min mennen tullen, joten en halua tuhlata työnantajani aikaa moiseen.

• yes_rohkee_Suomalainen

kovinkaan suhteellista. Sorry, oli pakko kuitata, kuskeista on pulaa, sinne mahtuu jos töissä viihtyy " liikaa " ; )

• myähästyä...

Myöhästelyt paikkaillaan illassa. Mutta entäpä se kun ei kerkiä pitämään lakisääteisiä??? Saako niitä joskus takaisin? Miten? Laskeskelin joskus että teen kahvitaukoineen ja ruokatunteineen työnantajalle joka päivä töitä vähintäin 1h. Viikossa 5h. Kuukaudessa noin 23 h (teen töitä kuin kone, tauoitta). Vuodessa 276 h, mikä on kohdallani minimi. Tämä on tehokasta, paino sanalla tehokas, työaikaa. Joskus, jos aineenvaihduntani toimii, käväisen pissalla, aikaa noin 2 min. Eli teen lomaa itselleni vuodessa 30-35 päivää, jota en saa pitää. Vai mättääkö matikkani? Minulle ei saa myöskään maksaa ylitöitä. Kiireisin työputki kohdalleni "sattuu" aina ruokatuntiaikaan, ruokatunti pitää pitää ennen 13.00. Palkkani on alle 1500 euroa kuukaudessa, miinus verot. Ai niin, lisään vielä että esimieheni pitää minua ahkerassa työntouhussa jakelemalla 1 kk tai korkeintaan 3 kk määräaikaisuuksia jotka aina uusitaan, hänen mielentilastaan riippuen saan näistä tiedon aikaisintaan samana päivänä kuin edellinen loppuu. Töitä olen tehnyt tässä työssä 4 v. Uutta työpaikkaa en kai saa, ikäni on sen verran huikea työmarkkinoille.

• myöhästelijä

SAAA !!! myöhästyä töistä jonku vartin verran ei luulis ketään haittaavan ei kukaan voi olla täsmällinen justiisa tasan töissä? ei kukaan!

• tarvitaan

Jos työ on riittävän tärkeää, siitä ei voi myöhästyä. Jos työntekijä on riittävän korvaamaton, hänen myöhästyminen on iso asia.

Joskus myöhästyminen voi maksaa jopa ihmishenkiä.

Täsmällisyys on jokatapauksessa hyve.

• TAI KÄY näin
    • LÄHTEVÄT AJOISSA!?

Muistan kuinka työkaverini (osa) tulivat jo hyvissä ajoin töihin(?)kun bussiaikataulu meni näin. Menivät suoraan kahville ja sitten tupakille ja tulivat sitten vasta tekemään töitään. Ottivat kyllä tämän ajoissa töihin tulonsa sitten lopputyöajasta pois, ja vähän enemmän kuin sallittuakin. Eihän monikaan voinut tietää, kuinka ajoissa oli saapunut.

Kovia olivat valittamaan sellaisista työntekijöistä, jotka myöhästyivat 10 min työstä, mutta silti nämä suorittavat työajan täydellisesti, ei tupakkataukoja, eikä ajoissa työstä poistumista.
      En silti yritä puoltaa lintsausta työstä.

• Guitar83

Eihän tähän ole yhtä oikeaa vastausta. Täysin työ-/työpaikkakohtaista. Itse en henkilökohtaisesti pärjää töissä, mistä ei saisi myöhästellä ja siksipä teenkin töitä missä se ei haittaa. Myöhästelyt sitten vähennän tunneista tai teen ylimääräistä, eikä kenelläkään ole asiaan sanomista. Kukaan ei siinä häviä, mutta minä jään plussalle kun ei tarvitse stressata jokaista aamua ja yötä. Että saako tänä yönä unta tai kuuleeko kelloa huomenna.

Loistava piirre nykyisessä työssä on myös se, että vastaavasti voin painua töihin vaikka klo. 02.00 yöllä jos en saa unta. Pomokin saapuu usein paikalle aamukolmeksi, niin ei tarvitse välttämättä yksin touhuta. Samalla voi kuitata vähän myöhästelyjä kun tekee 13 tuntisen päivän. Tai lähtee aiemmin pois. Ja vastapalvelukseksi vapaammasta työajasta teen nuo satunnaiset yötyöt vaatimatta niistä ylimääräisiä lisiä. Kun minulta yöllä työskentelyä ei koskaan olla vaadittu, niin kohtuutonta se olisikin.

Typerää minusta on automaattisesti ajatella, että myöhästelyä ei suvaita. Silloin ei myöhästellä saa, jos se aiheuttaa tappiota/haittaa mitä ei voi palkasta vähentämällä/ylimääräisellä työllä korvata. Tehkööt niitä hommia sitten ne, jotka siihen pystyvät.

• Striking-Fire

Meillä kaikki on aina n.15min. myöhässä sovitusta aloitusajankohdasta. Yleensä on niinpäin, että jos joku sattuu tulemaan ajoissa paikalle, hän ilmoittaa siitä muille.

Pomoa ei kiinnosta milloinka töihin tulimme ja koska
      kotiin lähdimme, kunhan vaan työt on tehty ja hyvin.

Syynä tähän on omatoiminen työnkuva ja urakkapalkka.

• myöhästely

ei ole missään tapauksessa eikä tilanteessa hyväksyttävää, potkujen paikka armotta ja heti.

• jep jep

Ok, tuossa pari viikkoa sitten bussi jolla menen töihin ajoi kolarin. Potkut vain, onhan se helpompaa perehdyttää jotain vuoden verran tuohon hommaan kuin katsoa kerran kuussa tai harvemmin tapahtuvaa myöhästymistä sormien läpi. :)

• vuorotyötä vuorotta

Että muka myöhästyminen olisi sallittua??? Kokeilkaapas tätä. Olette olleet juuri yövuorossa, pois ei saa lähteä ennekuin toinen tulee... vaihto aika lähestyy...ketään ei tule... olet tilannut/eli saanut hammaslääkäri ajan. (niitä ei todella helposti saa). Työkaveri ei tulekkaan töihin vaan soittaa lärvit lutussa olevan niin sshairas...shshaiiras....
      Ei se sijainen kerkeä tulla alle tunnissa, ja hammaslääkäri aika meni jo! Arvatkaapas potuttiko. (ei ole kerran eikä kaksi näin käynyt sen shaaiiraan kanssa, joko myöhästyy tai jättää tulematta. Miksi juuri minä olen ennen häntä töissä:) no nyt ilmeisesti pään silityksen myötä menee hoitoon)

• aina 2min.

mutten koskaan juopottelun takia.töistä lähden usein 10 min. myöhemmin.

• "vika"
        aina 2min. kirjoitti:

mutten koskaan juopottelun takia.töistä lähden usein 10 min. myöhemmin.

Myös minä jostain ihmeen syystä olen joka aamu 2-5 minuuttia myöhässä töistä,mutta toisaalta olen aina valmis joustamaan töiden loppumisajankohdasta,jos työ vaatii teen usein viiitoista minuuttia yli,laittamatta sitä ylityöksi-hoitoalalla joskus vaan ei voi lähteä,vaikka kello näyttäisi,että työaika on päättynyt.

• Jaketsi71

Mikä ihmeen kysymys tuo edes on?? Ei kai kenellekään palkkaa makseta siitä, että olet matkalla töihin.
      Töissä pitää olla ajoissa ja siten että töiden alkaessa olet jo työn touhussa, etkä kahvihuoneessa tai vaihtamassa työvaatteita päällesi!!!
      Kuvitteletteko esim. ravintolan aukeavan itsekseen jos aamuvuoron aloittava työntekijä tulee myöhässä.. Entäpä aamulla leikkaava lääkäri....?

HALOO!!!!

• eräässä työpaikassa

eräskin muija on aina myöhässä minuutin tai pari. Se nyt ei ole suurta kun katselee sitä velttoilua mitä hän pitää koko päivän. Ihmettelen,miksi firma pitää vielä töissä,jatkoivat äskettäin työsopimustakin...hmmm...

• ammattilainen!

Myöhästyminen pitäisi minun mielestä sallia jokaiselle.. Kunhan se ei ole toistuvaa, eikä se estä toisten työn tekemistä!
      Ja mielestäni on reilua, että jos myöhästyy töistä niin se on firman pussista poies joten se täytyy tehdä takasin!

• kyllääntynyt

Minua ärsyttää nykyinen tapa tulla töihin/kouluun/palavereihin paikalle myöhässä. Jos muut odottavat paikalla välillä puolikin tuntia, että kaikki vihdoin viimein vaivautuvat valumaan paikalle, niin siinä hukataan aikaa. Ei se tarkoita, että kaikkien pitäis mennä kun kellon koneisto, mutta kun ei edes yritetä olla ajoissa, ei ilmoiteta myöhästymisestä eikä aiotakaan olla pahoillaan annettuaan muiden odottaa.
      Jos paikalle saapumisellasi ei ole muille mitään väliä, niin sitten se on ihan sama. Mutta oikeasti sellaisia työpaikkoja ei juuri ole.

• Kyllästynyt pullakansan paa...

Minut on kasvatettu olemaan täsmällinen, ajoissa paikalla ja noudattamaan yhteiskunnan sääntöjä. Töihin menen ajoissa ja noudatan työnantajani sääntöjä. Olen tehnyt töitä 13- vuotiaasta saakka, lapsena ja nuorena "harrastuspohjaista työtä." Olen nyt 29-vuotias ja olen myöhästynyt töistä yhden kerran. Silloinkin 2 minuuttia.
      Olen jo kauemmin sivusta seurannut työpaikallamme tapahtuvaa myöhästelyä. Meillä myöhästelee tai on luvatta poissa töistä ns. nykynuoret, pullakansa. Lähin esimies ei puutu asiaan ja salailee ylemmiltä johtajilta myöhästymisiä. Olen seurannut asiaa jo yli vuoden ja pistin viime vuoden lopulla asian eteenpäin ja nyt asiasta tietää myös ylempi taho. Jos itse olisin johtajan asemassa niin olisin varmaan antanut jo kenkää myöhästelijöille ja toivottanut tervettulleeksi oikeaan elämään, missä äiti ei turvaa elämää ja raha ei kasva puussa vaan se pitää ansaita olemalla tunnollinen, samoja sääntöjä noudattava työntekijä kuin kaikki muutkin samassa työssä olevat.
      Eli mielestäni pullakansan paapominen voi loppua ja he voivat opetella käyttäytymään niin kuin yhteiskunta edellyttää.
      Tervetuloa oikeaan elämään!

• Kerttuna

Prosessityössä saa/voi myöhästyä. Lähinnä se naurattaa, joku tekee työt kuitenkin. Ihan sama.
      Toisaalta saattaa se jurppiakin, kun vuodesta toiseen sama tyyppi tulee vartin myöhässä.

• Kellokorttipeliappelsiini

Liekö järkevämpää seurata ajan käyttöänsä kuin kelloa!?

• Koodiorja

Pomo ei oikein pidä myöhästymisistä, kun tulen töihin myöhässä pomo odottaa sähköjohto kädessä, kuin ruoskaa pidellen. Se hieman ahdistaa.

Mielestäni akateemisen vartin leppoisa myöhästyminen antaa vain rennon alun ahkeralla ja tuottoisalle työpäivälle.

• joka päivä.

Eipä ole pomon nenä minun,perseessä kiinni.Heh...ompa oma firma.

• Minä se vaan

Jos mulla on sattumoisin unihäiriöitä, en saa unta jne. heräilen öisin

Onko parempi, että
      1. Olen töissä ja makselen veroja
      2. Olen työtön ja popsin jotain vitun kemikaaleja, että tulee uni

Tämän saa työnantaja päättää, mulle käy kumpi vaan, paitsi mitään vitun kemikaaleja en syö, enkä muuta tapojani.

Ja kaikki hommani ovat aina olleet ajallaan valmiita.

Taitaa nämä vastustajat olla, niitä jotka ryystävät päivittäin kahvia 3 tuntia.

Mä kun tuun töihin mä teen töitä.

• potkut tuli

Minä myöhästelin muutaman kerran koska työmatkalla oli kolari. Toisella kerralla poliisit puhalluttivat aamuruuhkassa ja myöhästyin pariminuuttia. Tietyömaata esti etenemisen koska paukauttivat kalliota ja yms. näitten asioiden takia sain potkut.
      Minun olisi pitänyt saada esim. poliisilta kirjallinen lappu miksi estivät minun matkan kulun.
      Meillä oli kauhea kiire ja tein ilmaiseksi töitä työajan ulkopuolella puolituntia. Seuraavana aamuna myöhästyin kaksiminuuttia ja sain potkut.

• pepex78

Ei kiinnosta tuo töihin meneminen. Olen paikalla yleensä noin 5 minuuttia yli, kun suurin osa tulee jo varttia aiemmin.

Töissä en tee juuri mitään. Ainakin yli puolet työajasta kuluu taukoa pidellessä tai läppää heittäessä työkavereitten kanssa. Eipä tuo tunnu ketään silti kiinnostavan. Lopetan työt viimeistään puoli tuntia ennen työajan päättymistä ja lähden pois kymmentä vaille. Töissä olen siis 7h45min/päivässä.

Saman palkan olen saanut riippumatta siitä mitä teen ja kuinka kauan töissä olen ollut. Viime vuonna päälle 31000e. Ihan hyvä siihen nähden ettei tarvii ottaa mistään paineita eikä tehdä mitään.

Ennen olin ahkera, mutta työnantaja on nykyisin niin perseestä, että vei kaiken motivaation. Kiitos siitä heille.

• Epäsäännöllinen

Mielestäni ihmisellä voi olla tilanteita että työstä yksinkertaisesti joutuu myöhästymään esim liikennetilanteiden tai muun takia. Olin eräässä vaiheessa todistamassa tilannetta kun esimies myöhästyi, kaikki odottivat. Onko se sitten sallittua, kysynpä vaan.
      Lapsen viennissä tarhaan voi tulla tilanteita että kaikki ei menekään suunnitellusti ja aikataulun mukaan. Yleensä ottaen on syytä olla ajoissa työpaikalla.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      284
      4755
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      135
      3056
    3. Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?

Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k
      Maailman menoa
      51
      2963
    4. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      28
      1541
    5. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      227
      1242
    6. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      47
      1189
    7. Yksikään persu ei ole saanut Nobelin palkintoa

Kertoo paljon persujen älyn puutteesta. Demareista mm. Ahtisaari on kyseisen palkinnon saanut.
      Maailman menoa
      7
      986
    8. Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme

Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu
      Ikävä
      58
      981
    9. Miten antaa merkki hyvin eri ikäiselle miehelle, että kertoisi toiveensa ja ajatuksensa?

Olen pitkään pitänyt miehestä, joka myös varmasti minusta. Hän ei tosin kerro ihastumisesta, eli voi hyvin olla, että tu
      Ikävä
      78
      971
    10. Paskalaista valokuitulakiin

Nyt maksajiksi joutuvat kaupunkilaiset eivätkä mökkiensä ulkohuusseissa kakistelevat mummot. Nimittäin EU määrää jokais
      Maailman menoa
      52
      969
    Aihe