NYT AUTTAMAAN KONKARIT!

jjnm

HEIPPA!

Auttaisitteko mua asiantuntijat ja konkarit! Mun peikonlehdessä on jotain vialla. Se on jokun metrin korkuinen. Nyt lehdet ovat alkanet kellastua ja niihin on tullut kuivia läikkiä!
HOITO-OHJEITA?
Se on ollut mulla jo muutaman vuoden ja samassa paikassa, että en todella tiedä mikä nyt on tullut! Enkä todella ole mikään viherpeukalo, mutta rakastan viherkasveja kovasti..

2

2234

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyseessä

Läikät kertovat sienitaudista, mutta en osaa tarkemmin auttaa. Jos olisi pelkät kellastuvat lehdet, kyseessä olisi typen tai boorin puutos.

Revi sairastuneet lehdet sitä myöten kuin huomaat. Suojaa multa jotenkin, ettei sienitaudin itiöt pääse takaisin peikonlehden juuriston kautta, vaan heikkenisi mahdollisimman kuivassa ympäristössä. Vaihda paikkaa tarvittaessa, sillä sienitaudit leviävät kosteissa oloissa. Muuten voit hoitaa entiseen tapaan.

• intiaani

Veikkaan liikaa vettä eli liikaa hoitoa syyksi peikonlehden vaivoihin.

-Peikonlehti aistii ympäristönsä ilmajuuriensa kautta. (ne rumat ruskeat ja roikkuvat osat ovat ilmajuuria).Toivottavasti et ole mennyt eläviä ilmajuuria katkomaan?.

-Nyt on helmikuun 7s päivä,jos peikonlehtesi elää vielä.Sillä on kasvukausi hurjimmillaan....

Peikonlehti on oikeasti loiskasvi,siksi sillä on ihan pienet juuret.
      .Luonnossa eläessään peikonlehti kiipeää suuren puun runkoa ylöspäin.

Suuren puun varjossa eläjänä se ei tykkää suorasta auringonpaisteesta...

-Minun peikonlehteni kuvittelee sydäntalven viileyden ja hämärän olevan paras kasvukausi.

-Peikonlehden hyvä ominaisuus on se, ettei sitä tarvitse asettaa lähelle ikkunaa ja valoa...

-Peikonlehden toinen hyvä ominaisuus on se,että sen voi asettaa lähelle parvekkeen ovea.Kasvi kukoistaa ja kestää parvekkeilla käyntieni ja (tuulettamisen) talvi viiman.

Peikonlehden kolmas hyvä ominaisuus on se,ettei sitä tarvitse kauheasti kastella...

Peikonlehti tykkää kukkasuihkulla suihkutuksesta.

Peikonlehti antaa anteeksi muutaman ilmajuuren tärvelyn,mököttää vähän aikaa...

Peikonlehti on ihanan mutkaton kasvi...

Verrataan:

Saniaisen rauhassa olo on, oloa muiden kasvien yläpuolella siten,ettei muut kasvit Häneen koske.Saniainen haluaa tilaa ojennella itseään...

Peikonlehti on arkisempi,sille muut kasvit ovat yhdentekeviä,kunhan eivät hänen ruukkuunsa tunge.

Molemmat,saniainen ja peikonlehti tykkää kukkasuihkusta.

-Peikonlehti on kuin jätkä.(Tyytyy siihen mitä saa).
      -Saniainen on kuin kuningatar.(Kuolee, jos ei saa sitä mitä tarvitsee.)..

-Saniainen inhoaa kosketusta,ihan sama onko koskettaja pöydänpinta tai toinen kasvi.

Anna sille Peikonlehdelle aikaa tointua hoitovirheestä melko kuivana.
      -Märkä multa tukahduttaa ja mädättää juuret.

-Tee sukkapuikolla (kolme) ilmareikää märkään multaan.Siirrä se vetoiseen ja viileään paikkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      116
      6070
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      33
      4167
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3372
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      3006
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      258
      2100
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2014
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      44
      1866
    8. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1805
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1706
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1579
    Aihe