TWIN PEAKS?!?!?

Sarita80^

en löytäny ko. sarjalle "omaa" paikkaa niin ajattelin tänne kirjoittaa/kysyä, eli kuka on niiden murhien takana? kai joku on joskus kattonut sen sarjan kokonaisuudessaan. KIITOS ETUKÄTEEN!

11

4286

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7o9

      Katsoisit maailman parhaan sarjan itse.

      No, tässä tulee:



      *SPOILER*























      Henkiolento nimeltä Bob on ottanut Laura Palmerin isän Leland Palmerin valtaansa ja tappoi Lauran hänen kauttaan.

      • Tahtoo tietää

        Minulle on aina jäänyt aika tavalla epäselväksi koko tämä Bob, vaikka se lienee sarjan luojien tarkoituskin. Onko hän vain Leland Palmerin sairaan skitsofrenisen mielen tuotosta, vai onko hän ihan "konkreettinen" henkiolento/demoni (jos sellainen nyt ylipäätään voi olla konkreettinen), joka sarjassa ottaa ihmisiä valtaansa? Bobhan on esillä jatkuvasti sarjan loppuun asti, eikä Leland (kuten tuosta YouTuben videostakin käy ilmi) ollessaan Leland halua tappaa Maddea; vasta kun Bob aina uudestaan astuu esiin, saa paha ja hirveys Lelandista vallan. Varmasti typerä kysymys, mutta miten te ihmiset olette asian käsittäneet? Siitä on jo niin kauankin, kun olen sarjan nähnyt (sehän tuli, silloinkin uusintana, joskus talvella 12 vuotta sitten ja silloin näin sen ensimmäisen ja ainoan kerran), että muistikuvat ovat hämärtyneet, mutta eikö Bob tosiaan ole näyttävästi esillä jatkossakin, muutenkin kuin Leland Palmerin mustassa sielussa?


      • twinpeaks-fani
        Tahtoo tietää kirjoitti:

        Minulle on aina jäänyt aika tavalla epäselväksi koko tämä Bob, vaikka se lienee sarjan luojien tarkoituskin. Onko hän vain Leland Palmerin sairaan skitsofrenisen mielen tuotosta, vai onko hän ihan "konkreettinen" henkiolento/demoni (jos sellainen nyt ylipäätään voi olla konkreettinen), joka sarjassa ottaa ihmisiä valtaansa? Bobhan on esillä jatkuvasti sarjan loppuun asti, eikä Leland (kuten tuosta YouTuben videostakin käy ilmi) ollessaan Leland halua tappaa Maddea; vasta kun Bob aina uudestaan astuu esiin, saa paha ja hirveys Lelandista vallan. Varmasti typerä kysymys, mutta miten te ihmiset olette asian käsittäneet? Siitä on jo niin kauankin, kun olen sarjan nähnyt (sehän tuli, silloinkin uusintana, joskus talvella 12 vuotta sitten ja silloin näin sen ensimmäisen ja ainoan kerran), että muistikuvat ovat hämärtyneet, mutta eikö Bob tosiaan ole näyttävästi esillä jatkossakin, muutenkin kuin Leland Palmerin mustassa sielussa?

        Katsoin aikoinaan jokaisen jakson mielenkiinnolla kun sarjaa ensimmäisen kerran esitettiin. Ei Bob millään voi olla vain Lelandin päässä. Muistaakseni juttu menee niin että Bob kiertää ihmisestä toiseen kunnes on imenyt ihmisestä kaiken irti. Viimeisessä parissa jaksossa Bob ottaa vallan ihan toisessa ihmisessä.


      • Tahtoo tietää
        twinpeaks-fani kirjoitti:

        Katsoin aikoinaan jokaisen jakson mielenkiinnolla kun sarjaa ensimmäisen kerran esitettiin. Ei Bob millään voi olla vain Lelandin päässä. Muistaakseni juttu menee niin että Bob kiertää ihmisestä toiseen kunnes on imenyt ihmisestä kaiken irti. Viimeisessä parissa jaksossa Bob ottaa vallan ihan toisessa ihmisessä.

        Juuri noin olen itsekin asiaa ajatellut, ja juuri tuota tarkoitin. Siitä on jo 12 vuotta, kun olen sarjan nähnyt, mutta eikö siinä tosiaan käy niin, että Bob kiertää ihmisestä toiseen, kunnes on imenyt ihmisestä kaiken irti. Miten minä muistelen, että jossain vaiheessa Bob ottaa tai ainakin yrittää ottaa vallan myös Dale Cooperista itsestään? Taisi olla toisen tuotantokauden jaksoja. Tietysti Bob samalla symboloi kaikkea sitä synkkää ja pahaa, joka valtaa Lelandin, kun hän tekee hirvittävät tekonsa. Eli Bob on sarjassa demoni, jolle ei voi ollakaan mitään "järjellistä" selitystä, ns. "pahuuden ydin", jonka ympärille kaikki loppujen lopuksi rakentuu. Eikö Lynchin muissakin teoksissa ole ainakin jossain määrin yliluonnollisia elementtejä, vai muistanko aivan väärin?

        Kiitos asiallisesta ja hyvästä vastauksesta! ;)


    • masa11

      Eikö se ollu joku isä?!?!?!?!? kaveri sano niin.

    • twinpeaks

      mtv3.fi/twinpeaks

    • --->
    • Huuhuu

      Lauran isä. Skitsofreenikko eikä itse tiedä tappaneensa tyttärensä.

      • sheriff andy

        LELAND PALMERHAN SE OLI


    • Annika78

      Elokuva "Twin Peaks- Fire walk with me" kertoo tapahtumat ennen Lauran kuolemaa.
      En ole katsonut elokuvaa pitkään aikaan, mutta muistaakseni se meni niin, että Bob on Lauran isä, ja myös siis se joka Lauran murhaa.

    • Ihan hyvä sarja!

      Älä sitten lue loppun jos haluat katsoa ratkaisut televisiosta! ....................................
      ...................................................
      .................................................
      ..................................................
      ..................................................
      ..................................................
      ..................................................
      ..................................................
      Noooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
      oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
      ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
      oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
      hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
      hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
      hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
      hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
      OMA ISÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 125
      3116
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2846
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2228
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      22
      1782
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1519
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1484
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1397
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      80
      1320
    Aihe