en löytäny ko. sarjalle "omaa" paikkaa niin ajattelin tänne kirjoittaa/kysyä, eli kuka on niiden murhien takana? kai joku on joskus kattonut sen sarjan kokonaisuudessaan. KIITOS ETUKÄTEEN!
TWIN PEAKS?!?!?
11
4313
Vastaukset
- 7o9
Katsoisit maailman parhaan sarjan itse.
No, tässä tulee:
*SPOILER*
Henkiolento nimeltä Bob on ottanut Laura Palmerin isän Leland Palmerin valtaansa ja tappoi Lauran hänen kauttaan.- Tahtoo tietää
Minulle on aina jäänyt aika tavalla epäselväksi koko tämä Bob, vaikka se lienee sarjan luojien tarkoituskin. Onko hän vain Leland Palmerin sairaan skitsofrenisen mielen tuotosta, vai onko hän ihan "konkreettinen" henkiolento/demoni (jos sellainen nyt ylipäätään voi olla konkreettinen), joka sarjassa ottaa ihmisiä valtaansa? Bobhan on esillä jatkuvasti sarjan loppuun asti, eikä Leland (kuten tuosta YouTuben videostakin käy ilmi) ollessaan Leland halua tappaa Maddea; vasta kun Bob aina uudestaan astuu esiin, saa paha ja hirveys Lelandista vallan. Varmasti typerä kysymys, mutta miten te ihmiset olette asian käsittäneet? Siitä on jo niin kauankin, kun olen sarjan nähnyt (sehän tuli, silloinkin uusintana, joskus talvella 12 vuotta sitten ja silloin näin sen ensimmäisen ja ainoan kerran), että muistikuvat ovat hämärtyneet, mutta eikö Bob tosiaan ole näyttävästi esillä jatkossakin, muutenkin kuin Leland Palmerin mustassa sielussa?
- twinpeaks-fani
Tahtoo tietää kirjoitti:
Minulle on aina jäänyt aika tavalla epäselväksi koko tämä Bob, vaikka se lienee sarjan luojien tarkoituskin. Onko hän vain Leland Palmerin sairaan skitsofrenisen mielen tuotosta, vai onko hän ihan "konkreettinen" henkiolento/demoni (jos sellainen nyt ylipäätään voi olla konkreettinen), joka sarjassa ottaa ihmisiä valtaansa? Bobhan on esillä jatkuvasti sarjan loppuun asti, eikä Leland (kuten tuosta YouTuben videostakin käy ilmi) ollessaan Leland halua tappaa Maddea; vasta kun Bob aina uudestaan astuu esiin, saa paha ja hirveys Lelandista vallan. Varmasti typerä kysymys, mutta miten te ihmiset olette asian käsittäneet? Siitä on jo niin kauankin, kun olen sarjan nähnyt (sehän tuli, silloinkin uusintana, joskus talvella 12 vuotta sitten ja silloin näin sen ensimmäisen ja ainoan kerran), että muistikuvat ovat hämärtyneet, mutta eikö Bob tosiaan ole näyttävästi esillä jatkossakin, muutenkin kuin Leland Palmerin mustassa sielussa?
Katsoin aikoinaan jokaisen jakson mielenkiinnolla kun sarjaa ensimmäisen kerran esitettiin. Ei Bob millään voi olla vain Lelandin päässä. Muistaakseni juttu menee niin että Bob kiertää ihmisestä toiseen kunnes on imenyt ihmisestä kaiken irti. Viimeisessä parissa jaksossa Bob ottaa vallan ihan toisessa ihmisessä.
- Tahtoo tietää
twinpeaks-fani kirjoitti:
Katsoin aikoinaan jokaisen jakson mielenkiinnolla kun sarjaa ensimmäisen kerran esitettiin. Ei Bob millään voi olla vain Lelandin päässä. Muistaakseni juttu menee niin että Bob kiertää ihmisestä toiseen kunnes on imenyt ihmisestä kaiken irti. Viimeisessä parissa jaksossa Bob ottaa vallan ihan toisessa ihmisessä.
Juuri noin olen itsekin asiaa ajatellut, ja juuri tuota tarkoitin. Siitä on jo 12 vuotta, kun olen sarjan nähnyt, mutta eikö siinä tosiaan käy niin, että Bob kiertää ihmisestä toiseen, kunnes on imenyt ihmisestä kaiken irti. Miten minä muistelen, että jossain vaiheessa Bob ottaa tai ainakin yrittää ottaa vallan myös Dale Cooperista itsestään? Taisi olla toisen tuotantokauden jaksoja. Tietysti Bob samalla symboloi kaikkea sitä synkkää ja pahaa, joka valtaa Lelandin, kun hän tekee hirvittävät tekonsa. Eli Bob on sarjassa demoni, jolle ei voi ollakaan mitään "järjellistä" selitystä, ns. "pahuuden ydin", jonka ympärille kaikki loppujen lopuksi rakentuu. Eikö Lynchin muissakin teoksissa ole ainakin jossain määrin yliluonnollisia elementtejä, vai muistanko aivan väärin?
Kiitos asiallisesta ja hyvästä vastauksesta! ;)
- masa11
Eikö se ollu joku isä?!?!?!?!? kaveri sano niin.
- twinpeaks
mtv3.fi/twinpeaks
- --->
Klippi kestää 9 min., mutta mysteeri ratkeaa !
http://www.youtube.com/watch?v=cJtS-Sl8sPM - Huuhuu
Lauran isä. Skitsofreenikko eikä itse tiedä tappaneensa tyttärensä.
- sheriff andy
LELAND PALMERHAN SE OLI
- Annika78
Elokuva "Twin Peaks- Fire walk with me" kertoo tapahtumat ennen Lauran kuolemaa.
En ole katsonut elokuvaa pitkään aikaan, mutta muistaakseni se meni niin, että Bob on Lauran isä, ja myös siis se joka Lauran murhaa. - Ihan hyvä sarja!
Älä sitten lue loppun jos haluat katsoa ratkaisut televisiosta! ....................................
...................................................
.................................................
..................................................
Noooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
OMA ISÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?133728Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja273020Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2742795Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin51935- 2241487
- 751271
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...1631095Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk21077Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi311004Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä95961