Siis joogaan liittyvässä "Karman laissa", suomalaisessa sananlaskussa "niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan" tai kristillisessä lauseessa "rakasta lähimmäistäsi niin kui itseäsi" (vai totesiko saman kiinalainen laotse aikanaan...) jatka ketjua jos olet samoilla aaltopituuksilla!
Onko näissä jotain eroa?
5
396
Vastaukset
- kuinka paljon
"Kukas sen kissan hännän, ellei kissa itse?"
sanoi muinoin Krisha. (joka ristiinnaulittiin ampumalla nuoli jalkaan) - jaaa23451453
aika isokin kero kannattaa perehtyä, siis jos haluaa tietää eikä vain heitellä kysymyksiä.
- Sive Lee
...viholliset vielä lähempänä."
- The Art Of War
Onko tässä vanha viittaus että kannattaa tuhota järjestelmä sisältäpäin, vai pitäisikö liittyä johonkin kulttiin? Niin sanottu "Karman laki" sisältyy myös kristinuskoon otsikon muodossa. Tätä ei kirkko mielellään tunnusta, koska se muistuttaa jälleensyntymisestä, joka poistettiin v.553 kristimuskosta Konstantinopolin kirkolliskokuksessa keisarin painostuksesta. Samalla tuomittiin kirkonkiroukseen kirkkoisä Origenes ja kaikki, joita hän oli suosinut esim. Pyhtagoras ja Platon.
Karman lain toteutuminen edellyttää jälleensyntymistä. Karman lakia voisi sanoa myös luonnonlaiksi. Laki ilmenee monin eri tavoin esim. "mitä teet toiselle, sen teet itsellesi".- Olaf
sanoi, että älä tee niin toiselle, kuin et tahtoisi sinulle tehtävän.
Jeesus käänsi lauseen vain positiivisemmaksi, tee niin toiselle, kuin tahtoisit itsellesi tehtävän.
En tiennyt, että karman laki vaatii uudelleen syntymisen. Uskoin sen tarkoittavan vain sitä, että mitä taakseen jättää, edestään löytää.
Laotse oli vähän ennen Kunfutsea ja loi taaolaisuuden. Kunfutse loi siitä lahkon kunfutselaisuus. Kultaista keskitietä niissä etsitään, kuten buddhalaisuudessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1808316
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264518- 504088
- 513365
- 513106
- 502860
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262546- 312139
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382003- 291996