Jokainen pystytetty kameratolppa korvaa poliisin.*
Kumpi lisää enemmän liikwennetrvallisuutta, kamera vai poliisi?
* Automaattisen kameravalvonnan vaikutustutkimus kantatie 51:llä, kankenumero: 36923.
"Automaattivalvonnan lisäämistä pidetään keinona säilyttää valvonnan tasoa kompensoiden poliisin niukkenevia henkilöresursseja"
Kumpi parempi: poliisi vai
14
593
Vastaukset
- typo...
nakkisormeni aiheuttavat tuollaisia.
- ratistakaan
kunnon otetta ?
- vaan...
ratistakaan kirjoitti:
kunnon otetta ?
sillähän se selviää.
- tehottomia......
Paha sanoa tuohon mitään järkevää...
lisää se että tumpelot matkustaa linjurilla.
- ÄIJÄLÄ
Kameratolpat eivät hillitse epäsosiaalisia auoilijoita, koska he eivät välitä mistään mitään, mutta tavallisia kansalaisia, joista meitä on suurin osa, tajuaa, ettei sakkoa kannata ottaa turhaksi rahanreijäksi.
Koska lakimme on niin lepsu, että se ei ota rikoksentekovälinettä autoa pois, sillä tietysti ajetaan ja tehdään liikennerikoksia aina vain uudestaan ja mikäpäs on tehdessä, kun tietää, ettei rikoksentekovälinettä menetä, vaikka kuinka monta kertaa ajaisi kännissä jonkun kuoliaaksi.
Kameratolppa hillitsee tavallisia kengänkuluttajia ajamaan säädettyä nopeutta, sillä kukapa ehdoin tahdoin ottaa ylimääräisiä rahamenoja. No, onhan niitä tietysti raharikkaita, joille ei sakot meinaa mitään ja ovat vain pikkusumma, mutta eikös ne sakot ole sidottu tuloihin, joten ökyrikkaan sakko saattaisi olla vaikkapa omakotitalon hintainen.
Poliiseja tarvitaan kuitenkin pysäyttelemään itsemurhakanditaatteja, jotka jatkaa huimaa ajoaan ja voivat aiheuttaa sivullisien kuolemia.
Mutta kyllä ne kameratolpat ovat aikamme hienoin keksintö sitten höyryveturin.
Molempia siis tarvitaan ja kummatkin täydentää toisiaan. Kameratolpat ovat hyviä rahankerääjiä valtion pohjattomaan säkkiin.
Lopettakaa ylinopeuksilla ajo, niin ei tarvita kameratolppiakaan hidastetöyssyistä puhumattakaan.
Alkakaa ajamaan kuten minä, säädyllisesti, niin ei ole mitään ongelmia missään.
Ei elämä saa olla niin kiireistä, että pitää aina ajaa ylinopeuksilla. Aivan varmasti alinopeuksillakin ehtii samaan.
Onhan tuo nähty, miten sen ohittajan näkee hetken päästä juuttuneena rekan tai muun hitaammin ajavan ajoneuvon perästä otsasuoni pullistuneena.- joo...
"Poliiseja tarvitaan kuitenkin pysäyttelemään itsemurhakanditaatteja, jotka jatkaa huimaa ajoaan ja voivat aiheuttaa sivullisien kuolemia."
Montako tuollaista olet tienpäällä nähnyt?
Ja niiden muutaman takia täytetään suomen kaikki päätiet kameratolpilla? Minusta tässä on liioittelun ja etenkin tekosyyn makua ilmassa. - sinivilkku
>>Poliiseja tarvitaan kuitenkin pysäyttelemään itsemurhakanditaatteja, jotka jatkaa huimaa ajoaan ja voivat aiheuttaa sivullisien kuolemia.
- ÄIJÄLÄ
sinivilkku kirjoitti:
>>Poliiseja tarvitaan kuitenkin pysäyttelemään itsemurhakanditaatteja, jotka jatkaa huimaa ajoaan ja voivat aiheuttaa sivullisien kuolemia.
Kuinka monesti pitää vielä toistaa, etten ole taparattijuoppo. Olen kiltti tiepalvelumies rukkaset kädessä, niinkuin joku tuolla minua jo tituleerasi ja ihan oikeasti oli sanottu.
Asiaa olen puhunut aina ja väliin pistellyt huumoria keventämään mielialoja.
Se kuudes aisti on juuri sitä ennakoivaa ajoa ja paljonhan sitä oppii kokemuksistakin, siis ennalta arvaamaan jonkin liikennetilanteen, mutta uusia tilanteita ja yllätyksiä tulee silti aina.
Tässä muutamana päivänä tuli yllätys ja säikähdin pirusti, kun oli niin tärpärä tilanne.
Siitä oppi sen, ettei koskaan voi olla liian varovainen ja hoksottimet terävät.
Olin nimittäin tulossa huoltsikan pihasta ja kääntymässä vasemmalle. Siinä on kaksi huoltoasemaa vastakkain ja molempien pihalta oltiin tulosa ja molemmat oltiin kääntymässä sinne minusta katsoen vasempaan suuntaan, joka vei liittymätienä valtatielle.
Kunpa osaisin selittää oikein.
Elikkä vasemmalta tuli kaksi kaistainen ajorata jatkuen kaksikaistaisena myös minusta katsoen oikealle.
No, siinä odottelen ,että tulis rakoa, että pääsisin lähtemään ja sitten näin, että vasempaa tuli kuorma-auto, joka vilkutti aikoen kääntyä huoltsikalle, josta minä olin tulossa.
Lähin menemään, mutta pirulauta sen kuorma-auton sivulla piilossa tulikin sitä toista kaistaa paku, jonka edestä ajoin tosi täpärästi. Siinä ei ollut törmäykseen kuin sekunnin murto-osa.
Se paku pääsi huomamattani tulemaan siinä välissä sen kuorma-auton sivulle, kun vilkaisin oikealta tulevia. Ei ehkä tullut ihan selväksi, mutta liikennetilanteita pitää lukea tarkasti.
Minä en ole kieltänyt poliiseja ottamasta rattijuoppoja kiinni, sinä aina leukailet pilanpäiten viesteilleni.
Olen puhunut paljon sen puolesta, että rattijuopoilta otettaisiin autot pois, niin loppuis aina näiden samojen henkilöiden pallottelu. - ÄIJÄLÄ
joo... kirjoitti:
"Poliiseja tarvitaan kuitenkin pysäyttelemään itsemurhakanditaatteja, jotka jatkaa huimaa ajoaan ja voivat aiheuttaa sivullisien kuolemia."
Montako tuollaista olet tienpäällä nähnyt?
Ja niiden muutaman takia täytetään suomen kaikki päätiet kameratolpilla? Minusta tässä on liioittelun ja etenkin tekosyyn makua ilmassa.Älä väheksy kameratolppia, sillä niitä pelkäämällä vähenee hurjastelut ja vaaralliset ylinopeudet. Kellään ei ole tarvista ajaa ylinopeuksia, ne ovat vain opittu paha tapa.
- The Rat
Poliisi hoitaa kaikki kameratolpan hommat - poliisin harkintaoikeutta käyttäen. Lisäksi pikkasen enemmänkin, kuten poimii ajokortittomia, kännisiä, moottoripyöräilijöitä (jos tarpeen), jne. pois liikenteestä.
Olen tosin itsekin ajatellut ostaa moottoripyörän kesäksi. Menisi 700 km:n mökkimatka vähän nopeammin kun päästelisi 200 km/h lasissa koko ajan. Poliiseista ei tarvinne kantaa huolta, kunhan muistaa käyttää tolpitettuja kulkureittejä... Kolme tuntia nykyisten kuuden sijaan olisi kyllä ihan kiva parannus.
Tai sitten ei, mutta noin periaatteessa. - sinivilkku
Kameratolppaa ei kunnioita kukaan, jos tolpalla jarrutetaankin, otetaan se heti perään takaisin.
Poliisiauto liikenteessä sensijaan saa monet ajamaan paljon siistimmin. Minä kannatankin nimenomaan poliisiautoja lisää liikenteeseen, siis tunnuksilla varustettuja, se on ennaltaehkäisevää toimintaa. - Kallonkutistaja
Entäs, jos kysymys aseteltaisiin johdattelevasti näin: Hyväksyisitkö 1000euron ylimääräisen auton käyttömaksun nykyisten kulujen lisäksi, jos sillä kertyneet varat käytettäisiin liikennepoliisin näkyvän valvonnan (autoja ja henkilöitä) tehostamiseen?
Alkuperäinen kysymyshän on yhtä valaiseva kuin kysymys, kumpi on parempi appiukko vai anoppi? Jos toista ei olisi ollut ollenkaan, ei olisi sinullakaan puolisoa, ja molemmat täydentävät toisiaan miltei täydellisesti. - Ohjaamotarkkailija
Parannus pitää lähteä siitä heti silmien takaa...
Miten se ohjaa sitä mikä istuu ratin ja selkänojan välis. Se ratkaisee liikenneturvallisuuden.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823243
- 922935
- 532202
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201645- 191514
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..81477Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein181385Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131351Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin351315Olisitpa rakkaimpani
Kaipaan sinua. Ikävä sinun läsnäoloa ja kaikkea sinussa. Päivistä, jolloin nähdään tulee onnellisia päiviä. Sinun seuras61228