Raamattu puhuu-seurakunta?

Zapateus

Millainen järjestö on Raamattu Puhuu-seurakunta? Katsoin netistä että Suomen toiminta on aika maltillista, mutta miten on oikeasti? Onko se oma herätysliikkeensä eli syrjäyttää toisen herätysliikkeseeen kuulumisen? Miten fundamentalistinen se on nykymenon ja esim. tieteen suhteen? Kiitos kommenteista.

15

2815

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • terence.hill

      Suomen toiminta on ihan asiallista. Vanha "Mihin Suomi uskoo?"-kirja kertoi, että aivan alkuaikoina olisi ollut jotain konfliktia liikkeen ja siihen liittyneiden nuorten vanhempien välillä.

      • eipäs mennä yleistämään

        Tapasit siis yhden raamattupuhuuseurakunnan jäsenen?
        Nyt teet tuon yhden tapauksen perusteella johtopäätöksen, että
        koko liike on sitä!
        Sen kaltainen yleistäminen on tavallista.

        Itse selvitin raamattupuhuuseurakunnan opin kysymällä sitä
        heiltä itseltään. Tein kyselyn muutamista kohdin heidän johtohenkilöilleen.
        Minulle selvisi, että se on harhaoppia.
        Ehkä pahin harha siinä on se "kerran pelastunut -
        aina pelastunut" -oppi.
        Se tarkoittaa, ettei pelastusta muka voi menettää.
        Samaan sisältöön kuuluu predestinaatio-oppi = ennaltamäärääminen.
        Sen mukaan kaikki ihmiset eivät voi pelastua, vaan ainoastaan ennalta valitut.


      • eipäs mennä yleistämään kirjoitti:

        Tapasit siis yhden raamattupuhuuseurakunnan jäsenen?
        Nyt teet tuon yhden tapauksen perusteella johtopäätöksen, että
        koko liike on sitä!
        Sen kaltainen yleistäminen on tavallista.

        Itse selvitin raamattupuhuuseurakunnan opin kysymällä sitä
        heiltä itseltään. Tein kyselyn muutamista kohdin heidän johtohenkilöilleen.
        Minulle selvisi, että se on harhaoppia.
        Ehkä pahin harha siinä on se "kerran pelastunut -
        aina pelastunut" -oppi.
        Se tarkoittaa, ettei pelastusta muka voi menettää.
        Samaan sisältöön kuuluu predestinaatio-oppi = ennaltamäärääminen.
        Sen mukaan kaikki ihmiset eivät voi pelastua, vaan ainoastaan ennalta valitut.

        Ei, tuo oli vain tapauskertomus. Otin sen jälkeen enemmänkin selvää liikkeestä ja tulin tulokseen, että hämärää oli.


    • Toinen uskova

      Olen ollut Helsingin Raamattu Puhuu srk:ssa mukana 20 vuotta. Monet huhut on todellakin vain huhuja. Se on mielestäni opillisesti terve uskovien yhteisö. Ilmapiiri on lämmin ja ainakin minä olen tuntenut olevani hyväksytty riippumatta aktiivisuudestani tai passiivisuudestani. Olen yhä luterilaisen kirkon jäsen eikä minua ole koskaan kehoitettu eroamaan. En ole koskaan maksanut kymmenyksiä sinne, enkä tuntenut ulkopuolista painostusta laittaa rahaa kolehtikippoon. Rp-seurakuntaan ei liitytä mitenkään virallisesti vaan siellä käyvät ne jotka kokevat sen omaksi kotiseurakunnakseen. Mitä mahdat tarkoittaa nykymenolla? Evoluutio-oppiin siellä ei uskota. Niinkuin ei monissa muissakaan piireissä. Muuten porukkaan kuuluu myös tiedemiehiä ja monen muunkin alan korkeasti koulutettuja ihmisiä. Mitä tulee pelastusvarmuusoppiin, siitä on eriäviä mielipiteitä myös luterilaisen kirkon piirissä. Ko oppi ei kuitenkaan ole aiheuttanut suurta julkisynnissä elämistä vaan moraali rp-srk:ssa on korkea. Kannattaa tutustua srk:nan nettisivuihin ja vaikka soittaa ja kysyä. Tee sitten omat johtopäätöksesi äläkä purematta niele maapalloa 30 vuotta kiertäneitä huhuja. Siunausta!

    • Amerikan Marylandissa

      Ja jos osaat englantia, luepas, mitä kaikkea sieltä (Bible Speaks / GGWO / Raamattu Puhuu) poislähteneet ovat kertoneet kokemuksistaan:

      http://www.carlstevens.org/

      Onneksi pilapiirtäjät Liquid Waves O Stevens on tehnyt hyvää työtä kultin luonteen paljastamiseksi ja pastorikultin hengellisen ylivallan ja mielenkontrollin vähentämiseksi toiminnallaan:

      http://liquidwaves.blogspot.com/

      on ajankohtaisia pilakuvia kultin entisistä ja nykyisistä vaikuttajista sekä videohupailuja:

      http://www.youtube.com/results?search_query=GGWO

      Jos kultti on tuhonnut satojen ihmisten elämän jollakin tavalla, kuinka sitä voisi puolustella?

      • viesti elämänkehästä

      • amerikasta

        Mielenkiintoista huomata, että suurin osa lahkoista on Amerikasta lähtöisin. Niin, helluntalaiset, adventistit, mormoonit, jehovan todistajat ja nämä ko, raamattu puhuu srk jne.


    • Vapaus

      Hei . Eräs mielenkiintoinen asia on nykypäivänä se että seurakunta käsite poikkeaa käytännössä alkuseurakuntaan verrattuna ,niin että seurakunta on virallistanut olemassaolonsa työnsä , rekistöitymällä yhdistykseksi tai kirkkokunnaksi jota se ei alkuseurakunnan aikana ollut. Seurakunta on myynyt vapautensa sitoutumalla virallisen hallintorakennelman alle. ,eli alistunut maallisen hallinto järjestyksen alle Alkuseurakunta kärsi sen ajan hallintokoneiston alla ,kärsiessään sanoen ,että on toteltava enempi Jumalaa ,kuin ihmistä .On tärkeää ymmärtää että Jumalan Kristuksen seurakunnan jonka hän on verellään itselleen ansainnut kulkee sydämien tilan kautta henkilöön katsomatta, mutta tänäpäivänä ihmisestä onkin tullut Jumala ,joka määrittelee mikä on seurakunta ja missä ja kuka siinä on ,nimeämällä tiettyjä kirkkoja ,yhdistyksiä nimellä paikallis-seurakunta. Toki kaikki nämäkin voivat olla osa paikallis-seurakuntaa eli Kristus ruumista maanpäällä .Meillä ihmisillä ei ole mitään oikeutta määrittää näkyviä rakenteita mm. Jumalan seurakunnnaksi ja sanoa Etta tuossa tai tässä .se on ,tällä paikkakunnalla Jumalan valtakunta on sisäinen pyhänhengen Uskon tila , jossa ne ihmiset jotka ovat kuulleet evankeliumin ja ottaneet se vastaan ja antaneet sovittaa itsensä Jumalan kanssa , päässet Jeesuksen verellä vihmottaviksi jatkuvasti ,uskomalla Kristukseen ja saaden sovituksen syntisyydestään Jumalan edessä ,päässyt Jumalan armon ja rakkauden tuntoon yhteyteen ,uskossa Jeesukseen Kristukseen omana vapahtajanaan. Seuraten Apostolisen opetuksen antamia ohjeita. Ja On näin saanut lahjana pyhänhengen sinetin sydämeensä Tietoisuuden henkeensä Jumalan lapsi oikeudesta .Tuo sinetti on Jumala itse laittanut ihmiseen omaisuutensa lunastamista varten kerran ,joka tapahtuu ,ylösnousemuksessa , lopullisesti .Ne ihmiset joissa ei ole tätä uskon vanhurskauden sinettiä ole ,eivät ole otollisia eivätkä ,kuulu Jumalalle ,vaan joutuvat kerran tuomittavaksi ilman sovitusta. Jeesus sanoi itse ,että Jumalan valtakunta ei tule näkyvällä tavalla, vaan se on sisäisesti teissä, johon kuuluu henkilökohtainen suuntunnustus ihmisten edessä sekä hedelmät joita ns. Jumalan oma kantaa elämässä, kaikessa vajavaisuudessakin .Rakkauden ja Anteeksi antamisen hedelmää ,tuottaen sitä Jumalan armon vaikutuksessa ,kasvunsa ,mukaan. Jos nykyinen seurakunta olisi pysynyt alkuseurakunnan mukaan erillään maallisista hallinto rakennelmista .Jumalan seurakunta voisi paljon paremmin maanpäällä,eikä olisi tullut tällaista pirullista uskontojen sekamelskaa mikä nyt maanpäällä on. Ja meillä Suomenmaassakin on vallalla. Tässä asiassa on poikettu pois Jumalan alkuperäisestä suunnitelmasta. Rakenteet varmasti pysyy ,mutta yksilön kannalla voi tulla muutoksia nähdä asia niinkuin se alkuseurakunnan aikana oli päästä kokemaan se että Jumalan valtakunta on sittenkin sisäisesti minussa. Kiitos olkoon yksin. Jumalalle Jeesuksen Kristuksen nimessä . Aamen...

      • LucaSisko

        Alkuseurakunnan luetteloista löytyivät he joille yhdessä kerättiin varoja kuten leskille ja orvoille.
        Nyt on kaikki kääntynny päälaelleen.


      • anonyymi_flm
        LucaSisko kirjoitti:

        Alkuseurakunnan luetteloista löytyivät he joille yhdessä kerättiin varoja kuten leskille ja orvoille.
        Nyt on kaikki kääntynny päälaelleen.

        Suomi on järjestynyt yhteiskunta. Ja meillä rahankeräys on laissa säädeltyä toimintaa. Seurakunnan on käytännössä oltava ainakin yhdistys, jotta se voisi hoitaa laillisesti asioitaan.


    • Palkkalainen

      Tärkeää . Edelliseen vähän vielä ,joka koskee nykypäivänä olevaa pappeus käytäntöä se miten se on epäraamatullinen Apostolisen alkuseurakunnan opetukseen verraten. Efesolals kirje. 4. Jae 11 kertoo miten Jumala alkuseurakunnan syntyessä Jumala itse antoi muutamat Apostoleiksi, toiset Profeetoiksi, toiset evankelistoiksi , toiset Paimeniksi ja opettajiksi. Tähän liittyy selvä opetus siitä miten seurakunnan tulisi toimia käytännön tasolla. Ja se löytyy . 1korinttolais kirje 14 jatkeesta 26 eteenpäin. Kun on kysymyksessä seurakunnan johtajat monikossa se tarkoittaa seurakunnan luottamusta nauttivia vanhimpia joita on useita .seurakunnan vanhimpien yläpuolella ei ole muita pappeja kuin vanhin veljemme ylös noussut Herra Jeesus Kristus . uusiliitto ei puhu mitään yksi pappeus järjelmästä yksipappeus käytäntö ,niin kirkossa ,kuin muissakin herätysliikkeissä on vanhan testamentin peruja ,joka ei kuulu enään uuteen liittoon eli meidän nykyiseen aikaan .me kaikki ,jotka olemme uudesti syntyneitä Jumalan Armosta ,sanan ja Pyhänhengen vaikutuksesta olemme kaikki uuden liiton pappeja Vanha yksi pappeus järjestys ei kuulu meidän aikaamme ,se on se on Ihmisestä , ei Jumalasta. Eli siis epäraamatullinen. 1Pietarin kirje osoittaa luvussa 2 jae 9 selvästi oikean Jumalantahdon mukaisen pappeus käytännön uudessa testamentissa ,eli nykyisessä ajassamme ,joka on yleinen pappeus kuten edellä mainittu korinttolaiskirje 14 osoittaa. Syy miksi Jumalan seurakunta ei elä ei toimi ja rakennu hengellisesti ,niinkuin Jumala tahtoisi on se että Ihminen on ottanut Pyhälle hengelle kuuluvan paikan yleisessä uudenliiton pappeudessa. Eli se epäraamatullinen käytäntö vastoin Jumalan sanan opetusta. Kuka on se ,joka uskaltaa olla Paikalla ,joka kuuluu Pyhälle hengelle. Vanhantestamentin profeetoissa mm. mainitaan että papit ,paimenet saarnaavat vain rahasta,eli ovat palkkapaimenia. Jeesus itse puhuu palkkapaimenista ,että kun susi tulee ja ryöstää lampaan niin palkkapaimenet pakenee eikä mitään välitä. Lampaista. Ps. Totuus virvoittaa...

    • TottaTämä

      Puolustuspuhe nuoruuteni seurakunnalle:

      Vietin nuoruuteni parhaat vuodet Raamattu puhuu seurakunnassa, kun tulin uskoon.

      Oikeasti minulle ja muille seurakuntalaisille oli aivan käsittämätöntä, että oli olemassakaan jotain niin ihmeellistä, kun tuo Pyhän Hengen täyttämä RP-seurakunta oli - Jumala ja Jeesuksen läsnäolo oli tuolloin jotain niin sanoinkuvaamattoman konkreettista silloin 80 -90 luvuilla.

      Myöhemmin, 90-luvun puolivälissä kaikenlainen eksytys ja väljähtyminen valtasi Suomen srk:tia kaikkialla alkaen Jeesus-marssista 1992, jolloin "valloitettiin muka viholliselta maata takaisin Jeesukselle"??!!

      Tähän rp:kin lähti innokkaasti mukaan, kuten kaikki muutkin, sen sijaan maata saastuttava nauruherätys ääri-ilmiöineen ei koskaan vallannut rp:tä, mutta se väljähtyi ja Jumalan Henki katosi sieltäkin.

      Vihollinen sai vallata miltei kaikki seurakunnat kaikkialla monelaisilla eksytyksillä, joiden kourissa monet ovat edenneet yhä pitemmälle ja ovat jo liittyneet antikristus-paavin katolilaisuuteen.

    • Anonyymi

      Harhaoppi!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1475
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1023
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe