Jos tulet uskoon niin älä anna enää sitoa itseäsi raskaiden taakkojen alle.
"Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen." (Gal 5:1)
Ellen White sitoi ja sitoo raskaita itsekeksimiään tai pahoilta hengiltä saamiaan taakkoja ihmisten niskaan: ellensapatti, ruokasäännöt, luonteenkehitys, pukeutumis/korusäännöt kaikenlaisten itse keksimiensä tai pahojen henkien antamien uhkien avulla.
"He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja panevat ne ihmisten hartioille, mutta itse he eivät tahdo niitä sormellakaan liikuttaa." (Matt 23:4)
Älä ala uskonnolliseksi esiintyjäksi, joka esittelee ihmistekojaan muille kuin ne olisivat jotenkin Jumalalle mieluisia, vaikka Jumala vihaa tuommoisia ellensapatteja ja muita syntejä; "Ja kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat. He tekevät raamatunlausekotelonsa leveiksi ja vaippansa tupsut suuriksi" (Matt 23:5)
Ellenin raskaat taakat
12
632
Vastaukset
- on keveä
11:25 Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.
11:26 Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.
11:27 Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.
11:28 Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.
11:29 Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.
11:30 Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."Ja huom. Jeesus ei puhunut tuossa lainaamassasi kohdassa lauantaipäivästä eikä ellensapatista, vaan itsestään - joka tulee uskoon pääsee lepoon Kristuksessa ja on levossa päivin ja öin 7 päivää viikossa.
- Ellenin
uskova_1 kirjoitti:
Ja huom. Jeesus ei puhunut tuossa lainaamassasi kohdassa lauantaipäivästä eikä ellensapatista, vaan itsestään - joka tulee uskoon pääsee lepoon Kristuksessa ja on levossa päivin ja öin 7 päivää viikossa.
Sappatti eroaa Jumalan antamasta Sapatista, sillä päiväkin on sama eli lauantai? Eikä Paratiisissä ollut Juutalaisia. Adam oli ihmiskunnan kantaisä.
- Tarkkaileva veli
Juuri niin on, että oikein ymmärretty ja sisäistetty Kristus-usko ei vie iloa elämästä, vaan tuo ilon, rauhan ja antaa merkityksen elämällemme. Jeesus ei meiltä liikoja vaadi. Opetuslapsen ies on sopiva ja kuorma on kevyt. Tätä Kristuksen uskoa haluamme elää ja toiminnallamme edistää. Kiitos ja siunausta sinulle.
- virsu
Ellenin kirjoitti:
Sappatti eroaa Jumalan antamasta Sapatista, sillä päiväkin on sama eli lauantai? Eikä Paratiisissä ollut Juutalaisia. Adam oli ihmiskunnan kantaisä.
Haluaisin tietää miten se eroaa.Juutalaisilla oli vielä satamäärin erilaisia sapattimääräyksiä, mutta adventisteilla vain se, että..."muista pyhittää"
En ole koskaan missään muualla kuullut ellensapatista ,ainoastaan tällä palstalla siitä lukenut ja jotkut käyttävät sitä kirosanana,melkein. Ellenin kirjoitti:
- sinun........
uskova_1 kirjoitti:
Raamatusta muuta kuin kannet jäljelle. Usko nyt vähän Elleniäkin, erehtyvä nainen niinkuin sinäkin.Profetoiminenkaan ei ole täydellistä.kirkkohistoriansa vuoksi hän on lyömätön .Kirja Suuri Taistelu.
- hirvas
1. Tim. 4:1
Pyhä Henki sanoo selvästi, että viimeisinä aikoina jotkut luopuvat uskosta ja alkavat seurata eksyttäviä henkiä ja pahojen henkien opetuksia.
Tämäkin tiedettiin jo lähes 2000 vuotta sitten, ja niin se näyttää taas Raamatun ennustus toteutuvan kirjaimellisesti.- monenlaisista asioista
uskova_1 kirjoitti:
Joo, kyllä väärät profeetat ennustettiin jo Raamatussa.
Vallankin lopunaikana on oleva monenlaisia eksyttäviä henkiä ja niistä myös raamattu varoittaa! Pysyykää tototudessa! Jeesuskin sanoo, että Isä ja minä olemme yhtä totuudessa.
Todellakin ihmetyttää, että sapatti voi olla jollekin taakkana. Paljon helpompi on rikkoa jotain muuta käskyä vastaan, kun niin iloista asiaa, kun sapatti on.
Mutta Uusitestamentti puhuu orjuuden ikeestä ja vapaudesta, joka uskovaisella on Kristuksessa.
”Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta, jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen.” Kol 2:16-17.
Juutailaisilla oli kahdenlaisia sapatteja. Viikkosapatti perustui jumalalliseen esimerkkiin ja annettiin jo luomisessa ihmiselle.
Israelille annettiin myös vuosisapatteja, joita vietettiin määrättyinä päivinä kerran vuodessa. Kuten suuri sovintopäivä ja soittamisen sapatti, uudenkuun juhlapäiviä ja vuosisapatteja, jotka viittasivat Kristukseen ja kumoutuivat Hänessä täyttymyksenä.
Kristuksen sovituksen täyteys ja kirkkaus loistaa ja vapauttaa synnin kaleista. Jeesus ei tullut kuitenkaan kumomaan lakiaan, koska armo olisi silloin mitätön ja sovitus täysin turha.
Tuomio kuuluu yksin Jumalalle! Syntinen ei voi syntistä tuomita! Laki ja synti. Sovitus ja armo.
- se menee
Kyllä Ellenin kirjoitukset loukkaa narkkareita ja epäuskoisia.
Niissä kun vaaditaan parannuksen tekoa. - kuivaa
Hoh hojj .. aah, sama Ellen laulu ... ei mitään uutta, kuivaa ja Hoh hojj .. aah ZZZZ..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 888129
- 896218
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon556178Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme344711- 503225
- 363224
- 442769
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per412705- 432651
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo562492