Ellenin raskaat taakat

Jos tulet uskoon niin älä anna enää sitoa itseäsi raskaiden taakkojen alle.

"Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen." (Gal 5:1)

Ellen White sitoi ja sitoo raskaita itsekeksimiään tai pahoilta hengiltä saamiaan taakkoja ihmisten niskaan: ellensapatti, ruokasäännöt, luonteenkehitys, pukeutumis/korusäännöt kaikenlaisten itse keksimiensä tai pahojen henkien antamien uhkien avulla.

"He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja panevat ne ihmisten hartioille, mutta itse he eivät tahdo niitä sormellakaan liikuttaa." (Matt 23:4)

Älä ala uskonnolliseksi esiintyjäksi, joka esittelee ihmistekojaan muille kuin ne olisivat jotenkin Jumalalle mieluisia, vaikka Jumala vihaa tuommoisia ellensapatteja ja muita syntejä; "Ja kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat. He tekevät raamatunlausekotelonsa leveiksi ja vaippansa tupsut suuriksi" (Matt 23:5)

12

625

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on keveä

      11:25   Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.
      11:26   Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.
      11:27   Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.
      11:28   Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.
      11:29   Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.
      11:30   Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."

      • Ja huom. Jeesus ei puhunut tuossa lainaamassasi kohdassa lauantaipäivästä eikä ellensapatista, vaan itsestään - joka tulee uskoon pääsee lepoon Kristuksessa ja on levossa päivin ja öin 7 päivää viikossa.


      • Ellenin
        uskova_1 kirjoitti:

        Ja huom. Jeesus ei puhunut tuossa lainaamassasi kohdassa lauantaipäivästä eikä ellensapatista, vaan itsestään - joka tulee uskoon pääsee lepoon Kristuksessa ja on levossa päivin ja öin 7 päivää viikossa.

        Sappatti eroaa Jumalan antamasta Sapatista, sillä päiväkin on sama eli lauantai? Eikä Paratiisissä ollut Juutalaisia. Adam oli ihmiskunnan kantaisä.


      • Tarkkaileva veli

        Juuri niin on, että oikein ymmärretty ja sisäistetty Kristus-usko ei vie iloa elämästä, vaan tuo ilon, rauhan ja antaa merkityksen elämällemme. Jeesus ei meiltä liikoja vaadi. Opetuslapsen ies on sopiva ja kuorma on kevyt. Tätä Kristuksen uskoa haluamme elää ja toiminnallamme edistää. Kiitos ja siunausta sinulle.


      • virsu
        Ellenin kirjoitti:

        Sappatti eroaa Jumalan antamasta Sapatista, sillä päiväkin on sama eli lauantai? Eikä Paratiisissä ollut Juutalaisia. Adam oli ihmiskunnan kantaisä.

        Haluaisin tietää miten se eroaa.Juutalaisilla oli vielä satamäärin erilaisia sapattimääräyksiä, mutta adventisteilla vain se, että..."muista pyhittää"
        En ole koskaan missään muualla kuullut ellensapatista ,ainoastaan tällä palstalla siitä lukenut ja jotkut käyttävät sitä kirosanana,melkein.



      • sinun........

    • hirvas

      1. Tim. 4:1
      Pyhä Henki sanoo selvästi, että viimeisinä aikoina jotkut luopuvat uskosta ja alkavat seurata eksyttäviä henkiä ja pahojen henkien opetuksia.

      Tämäkin tiedettiin jo lähes 2000 vuotta sitten, ja niin se näyttää taas Raamatun ennustus toteutuvan kirjaimellisesti.

      • Joo, kyllä väärät profeetat ennustettiin jo Raamatussa.


      • monenlaisista asioista
        uskova_1 kirjoitti:

        Joo, kyllä väärät profeetat ennustettiin jo Raamatussa.

        Vallankin lopunaikana on oleva monenlaisia eksyttäviä henkiä ja niistä myös raamattu varoittaa! Pysyykää tototudessa! Jeesuskin sanoo, että Isä ja minä olemme yhtä totuudessa.

        Todellakin ihmetyttää, että sapatti voi olla jollekin taakkana. Paljon helpompi on rikkoa jotain muuta käskyä vastaan, kun niin iloista asiaa, kun sapatti on.

        Mutta Uusitestamentti puhuu orjuuden ikeestä ja vapaudesta, joka uskovaisella on Kristuksessa.
        ”Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta, jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen.” Kol 2:16-17.
        Juutailaisilla oli kahdenlaisia sapatteja. Viikkosapatti perustui jumalalliseen esimerkkiin ja annettiin jo luomisessa ihmiselle.
        Israelille annettiin myös vuosisapatteja, joita vietettiin määrättyinä päivinä kerran vuodessa. Kuten suuri sovintopäivä ja soittamisen sapatti, uudenkuun juhlapäiviä ja vuosisapatteja, jotka viittasivat Kristukseen ja kumoutuivat Hänessä täyttymyksenä.

        Kristuksen sovituksen täyteys ja kirkkaus loistaa ja vapauttaa synnin kaleista. Jeesus ei tullut kuitenkaan kumomaan lakiaan, koska armo olisi silloin mitätön ja sovitus täysin turha.
        Tuomio kuuluu yksin Jumalalle! Syntinen ei voi syntistä tuomita! Laki ja synti. Sovitus ja armo.


    • se menee

      Kyllä Ellenin kirjoitukset loukkaa narkkareita ja epäuskoisia.
      Niissä kun vaaditaan parannuksen tekoa.

    • kuivaa

      Hoh hojj .. aah, sama Ellen laulu ... ei mitään uutta, kuivaa ja Hoh hojj .. aah ZZZZ..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      310
      7041
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2154
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1591
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      26
      1403
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1117
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1113
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      329
      989
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      833
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      47
      818
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      777
    Aihe