ooteko kaaleita vai kaajeita

kaaleita hamme ollaan

ooteko te kaajeita vai kaaleita

64

15623

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EtsinVainSinua

      täällä ollaan kaaleita ainaskiii hehheh..

      • monella tavalla..

        Helpoin määritelmä olisi varmaan sellainen, että kaale on sellainen joka on saanut alkunsa kaalevanhemmista (tai ainakin toinen on kaaleita).

        Toinen määritelmä voisi olla sellainen, että kaale on sellainen, joka elää kaaleiden tavoin.

        Kolmas määritelmä voisi ottaa mukaan oman tuntemuksen: kaale on se, joka tuntee olevansa kaale.

        Tiukin kriteeri pitää sisällään nämä kaikki. Minun kohdalla toteutuu ainakin 1 ja 3 määritelmä, kaikkien mukaan ei 2 määritelmä.


      • Manouche

        kaajeita.. mutta romani onneksi sen verran, että saan kirjoitella tänne, eiks joo? : )


      • mies..........
        Manouche kirjoitti:

        kaajeita.. mutta romani onneksi sen verran, että saan kirjoitella tänne, eiks joo? : )

        niin minun mielestä ne ei sais kirjotella tänne...mut sää et varmaan oo mikään esitteliä niinku muut puolikkaat ja tiiät että mikä oot
        ja se on hyvä


      • kaaleet loppuu

        maailmasta. Suurimmalla osalla meistä on viimeisen 10 sukupolven aikana ainakin yksi ei-romani suvussa. Jo sen perusteella ei sitten olisi kaaleita.


      • EtsinSinuaVain
        mies.......... kirjoitti:

        niin minun mielestä ne ei sais kirjotella tänne...mut sää et varmaan oo mikään esitteliä niinku muut puolikkaat ja tiiät että mikä oot
        ja se on hyvä

        enpä nyt menis sanomaan et kaikki puolikkaat ois kaajeita.. tiijän yhen kenet on kasvattanu hänen äidinsä joka on kaaleita joten hänestä vois sanoa että on puoliksi kaalee..


      • Iso K

        itsessään ei vedä mihinkään vaan se kasvatusilmapiiri!

        Luuletko että kaaleet tykkää kaikki iskelmästä koska se on veressä vai?

        Laita kaalo kaajen perheeseen kasvamaan niin et kuule sen suusta murretta etkä näe kaalon tapojakaan. Sano sille vaikka vielä päälle että se on latinosyntyperää niin annas vaan kun sen veri rupeekin vetämään latinokulttuurinpuoleen :)

        Näin ne menee ihmisen oikut.


      • mies..........
        Iso K kirjoitti:

        itsessään ei vedä mihinkään vaan se kasvatusilmapiiri!

        Luuletko että kaaleet tykkää kaikki iskelmästä koska se on veressä vai?

        Laita kaalo kaajen perheeseen kasvamaan niin et kuule sen suusta murretta etkä näe kaalon tapojakaan. Sano sille vaikka vielä päälle että se on latinosyntyperää niin annas vaan kun sen veri rupeekin vetämään latinokulttuurinpuoleen :)

        Näin ne menee ihmisen oikut.

        veri se on mikä vetää, vaikka nyt ois minkäalainen kasvatus.
        ja tuo iskelmävertaus oli aika huono.

        mustalainen on mustalainen, ja kaajeet on kaajeita,.,.ja se on totuus, siitä ei pääse yli eikä ali


      • mutta en häpee sitä

        : ) ystävät voi valita, mutta sukuansa ei..


      • mies..........
        mutta en häpee sitä kirjoitti:

        : ) ystävät voi valita, mutta sukuansa ei..

        tommosesta mä tykkään, muut ei vaan osaa tunnustaa


      • heeee

        "kaajeita ja puolikkaita pitää kärestä pitäen opettaa".


      • mies........

        oon ruotsista


      • henkilökohtaisuuksiin..

        asioista voi olla eri mieltä ja jos toisen mielipide ei ole rikollinen, niin kasvattaa luonnetta ja ihmisyyttä, jos osaa käsitellä asioita asioina.


      • Iso K

        Tiedätkö mitä lapsi oppii jos sitä ei kukaan opeta tavoille? -Ei mitään!

        Se ei opi edes puhumaan tahi vaatteita itse käyttämään!!!!! Siitä tulee eläimen tasoinen tavoiltaan!!!
        Puhumattakaan että se "veri" vetäisi laittamaan suorat housut jalakaan ja kaaleen tavat ja kaikkea, höpöhöpö.

        Ihmisen ja kaaleen tai kenen tahansa muunkin kulttuurin tavat voi kuka tahansa oppia lapsesta tai vanhemmastakin niin että ne tule "suoraan sydämestä"

        Joo, sun mielestäs en varmana oliskaan kaaleita, mutta sun ajatuksenjuoksu onkin niin tervassa ettei väliksi ole pahemmin.
        Sun rotuperimä-ajatuksille ei löydy katetta missään tieteessä kuin arkielämässäsikään.

        Ne on täyttä toiveajattelua eikä mitään muuta!


      • dummuk

        ei varmasti tiijjä jos ei kukaan opeta, oot kyllä menettänyt sen vähäsenki järkesi jos tuommoista luulet että lapset tietää asijoita opettamata.


      • sinä

        Sä taijat luulla nyt väärin siks että tuota asiaa ei tuu aatelleeks koska me kuitenki kasvetaan mustalaistapojen ympäröiminä (yleensä) ja opitaan siinä sivussa ne ikään ku luonnostaan. Moni toimii samalla lailla ku heijän siskot ja veljet mutta aatellaanpa nyt esimerkiks se että jos kaaleet jättäs neuvomatta ja opastamatta lapsiaan että miten kuuluu tehä ja miten ei, ei tietenkää kaikissa asioissa suoraan ymmärrättehän, mutta kuitenki, jos se opettaminen ja neuvominen jäis pois niin eihän mustalaistapoja olis ees alkeellisimpiakaan kaaleitten lapsilla. jos mitään opettamista olis niin mustalaistavat jäis sillon pois, sehän on selvä.


      • edellisen kirjoittaja

        ja anteeks vielä jäi pois se ettei tietenkää monia asioita tarvi erikseen neuvoo. moni asia tulee luonnostaan (yläkertaan menon esteet jne) sen jälkee ku laps on oppinu perustavoissa kunnioittamaan vanhempia ihmisiä... ja se että sisaruksetki auttaa asiaa neuvomalla pienempää yleensä.


      • fiksusti..
        sinä kirjoitti:

        Sä taijat luulla nyt väärin siks että tuota asiaa ei tuu aatelleeks koska me kuitenki kasvetaan mustalaistapojen ympäröiminä (yleensä) ja opitaan siinä sivussa ne ikään ku luonnostaan. Moni toimii samalla lailla ku heijän siskot ja veljet mutta aatellaanpa nyt esimerkiks se että jos kaaleet jättäs neuvomatta ja opastamatta lapsiaan että miten kuuluu tehä ja miten ei, ei tietenkää kaikissa asioissa suoraan ymmärrättehän, mutta kuitenki, jos se opettaminen ja neuvominen jäis pois niin eihän mustalaistapoja olis ees alkeellisimpiakaan kaaleitten lapsilla. jos mitään opettamista olis niin mustalaistavat jäis sillon pois, sehän on selvä.

        kirjoitettu. Luonto tikan puuhun ajaa, mutta kulttuurisia käyttäymissääntöjä ei ilman kulttuurissa kasvamista (ympäristö opettaa) tai vanhempien (tms.) opettamista opi.


      • ei mikään
        mies.......... kirjoitti:

        veri se on mikä vetää, vaikka nyt ois minkäalainen kasvatus.
        ja tuo iskelmävertaus oli aika huono.

        mustalainen on mustalainen, ja kaajeet on kaajeita,.,.ja se on totuus, siitä ei pääse yli eikä ali

        tässä nyt kun tuli tuo "veri vetää" esille ja vaikka keskustelu onkin jo aika vanha niin pitää minun saaha sanoa että mikäs sen sanoo kumman puolen veri siinä vetää?

        minä oon kaajeellinen enkä osaa olla oma itteni mustalaisten kanssa mutta mun siskolla se sama tunne kohdistuu kaajeisiin joten kyllä minusta asia on ainakin niin että puolikas on sitä mitä se kokee sydämmessänsä oikeaksi ja mitkä arvot sille on tärkeitä!

        vaikka ite en niin mustalaisuudesta perustakkaan niin oon kuitenki sitä mieltä että niitä puolikkaita kohtaan jotka on mustalisen elämän valinneet niin kyllä täysveriset mustalaiset joutaisivat antaa heille arvosusta koska täydet mustalaiset itekkin tietävät että ei se mustalaisena olo ole aina niin helppoa ja siinä missä täys mustalainen joutuu kokea rasismia rodustaan niin myös puolikaskin joutuu... puolikkailla on vaan vielä sekin että heille ollaan rasisteja myös mustalaisten puolelta

        siinä on ainakin syy miksi minä suorastaan inhoan mustalaisia... koska ne on olleet niin inhottavia mutta en minä kaajeistakaan tykkää yhtään sen enempää kun mustalaisista koska ne on just saman laisia

        sanonmpa vaan että se joka kokee mustalaisuuden omakseen olkoon mustalainen! se joka kokee kaajeet omikseen olkoot kaajeita! ja olkaa onnellisia ja kiitollisia siitä että teillä on se oma identiteetti! koska tämä millainen minä olen (inhoaa molempia niin kaajeita kuin kaaleitakin) se ei ole helppoa/kivaa! et kuulu mihinkään etkä saa hyväksyntää keltään... se on pitemmän päälle todella raskasta kun et kuulu mihinkään ja et omista minkään laista identiteettiä... uskokaa pois vaan ette haluaisi olla kuin minä... eli et mikään etkä kukaan...


      • Iso K
        edellisen kirjoittaja kirjoitti:

        ja anteeks vielä jäi pois se ettei tietenkää monia asioita tarvi erikseen neuvoo. moni asia tulee luonnostaan (yläkertaan menon esteet jne) sen jälkee ku laps on oppinu perustavoissa kunnioittamaan vanhempia ihmisiä... ja se että sisaruksetki auttaa asiaa neuvomalla pienempää yleensä.

        Oletko kuullut koskaan sanaa MALLIKÄYTTÄYTYMINEN?

        Kaaleen tavat oppii minkä tahansa rotuinen ihminen jos kaalovanhemmat vaan kasvattavat.
        Ja "kaajeenmoiseksi" kasvaa sellainen tumma joka ei omiensa parissa vietä aikaa ja takuulla ihmttelee kaaleen tapoja vanhemmiten jos ei niihin ole aiemmin tutustunut.
        Toisaalta jokaisella ihmisellä on taipumus ja halu kuulua johonkin yhteisöön, siksi monet puolikkaat ja kaajeiden parissa kasvaneet kiinnostuvat erittäin paljon kaaleen yhteisöstä ja kulttuurista, mitä rikkinäisempi on ihmisen identiteetti sitä voimakkaammin hän haluaa kuulua johonkin ryhmään. Sama pätee täyskaaleisiin kuten muihinkin. Yhtä lailla "pattereita" voivat olla kaikki sisimmässään.

        Vastasyntynyt ihminen on niin sanottu tyhjä taulu joka täyttyy ja täytetään ympäristönsä vaikutuksesta ja kasvatuksesta. Lapsi on ikänsä erittäin herkkä vaikutteille ja imee kaikkea tietoa kuin sieni. Ei tarvitse kädestä pitäen opettaa, kyllä se oppii seuraamalla mallia.

        Ja ennenkuin alat haukkua kaajeenmoiseksi niin saat luvan kertoa tarkemmin mitä se sana pitää sisällään, millaisia asioita, muuten en korvaani lotkauta höpötyksille..


      • N......

        nii no mitä sitten jos oot puolikas voi rakas taivas ku se on nytt keskusteluaiheena,miten ois jos kaikki pitää turpasa kiini ja on vaikka puoliks turkkilaisii ei kiinosta, ketä on koko ja ketä on puolikas...


      • totta kuin rotta
        monella tavalla.. kirjoitti:

        Helpoin määritelmä olisi varmaan sellainen, että kaale on sellainen joka on saanut alkunsa kaalevanhemmista (tai ainakin toinen on kaaleita).

        Toinen määritelmä voisi olla sellainen, että kaale on sellainen, joka elää kaaleiden tavoin.

        Kolmas määritelmä voisi ottaa mukaan oman tuntemuksen: kaale on se, joka tuntee olevansa kaale.

        Tiukin kriteeri pitää sisällään nämä kaikki. Minun kohdalla toteutuu ainakin 1 ja 3 määritelmä, kaikkien mukaan ei 2 määritelmä.

        kyllä se niin on että kaalo on kahen mustalaisen tekemä lapsi ja elää mustais elämää, sit on niin sanottuja sekarotusia eli puoli kaajeita nämä usein elää kaalon elämää ja omaksuvat sen niin hyvin että unohtavat ja häpeevät olevasa virtasiaki mutta kuitenki jossain vaiheessa tämä virtasen puoli näkyy hyvin selvästi

        no sit on niitä jatko romanieta eli mustalisten suoleja jotka ei oo sukua eikä syntiä mustalaislle mutta on saanut mustalais miehen tai akan ja luulevat näitten geeneillä tulevan mustalaiseksi

        en oo rasisti mutta vastustan silti seka liittoja kun en voi ymmärtää miks mies ottaa kääjin ja sit kuitenki tekee siitä suolen miks ei heti satsaa kunnon mustaalis naisee niin ei tulisi lapsia ketkä kärsii koko ikänsä identiteeti häiriötä


      • joppe
        totta kuin rotta kirjoitti:

        kyllä se niin on että kaalo on kahen mustalaisen tekemä lapsi ja elää mustais elämää, sit on niin sanottuja sekarotusia eli puoli kaajeita nämä usein elää kaalon elämää ja omaksuvat sen niin hyvin että unohtavat ja häpeevät olevasa virtasiaki mutta kuitenki jossain vaiheessa tämä virtasen puoli näkyy hyvin selvästi

        no sit on niitä jatko romanieta eli mustalisten suoleja jotka ei oo sukua eikä syntiä mustalaislle mutta on saanut mustalais miehen tai akan ja luulevat näitten geeneillä tulevan mustalaiseksi

        en oo rasisti mutta vastustan silti seka liittoja kun en voi ymmärtää miks mies ottaa kääjin ja sit kuitenki tekee siitä suolen miks ei heti satsaa kunnon mustaalis naisee niin ei tulisi lapsia ketkä kärsii koko ikänsä identiteeti häiriötä

        intendentti häiriöitä on täyskaaleiila lapsiilakin. ei kakki haloaisi kulkea suorathousut jalassa joka päivä. mustalaisen tavat on toisille suuri taakka


      • 1/4

        rehellisesti sanottuna enpä ole ikinä kuullu moista paskaa.minulla toinen vanhemmista puolikas.eletty ollaan kuten valkolaiset mutta käytöstavat,vanhemman kunnioittaminen ja puhtaus on meille aina ollut tärkeimmäksi nostettuja asioita. onko se niin että kun lapsi syntyy,niin hänet heti lokeroidaan johonkin ryhmään vaan sillä että eihän se ole kuin puoliksi sitä ja tätä joten eihän tuo ole oikeastaan kumpaakaan,mikä lie sekasikiö.helvetti että pistää vihaksi!te täällä haukutte valkolaisia ja luokittelette rasisteiksi mutta mitä itse suustanne päästätte? Tiedätkö, minä ainakin olen sen verran ylpeä ja uhmakas, etten kumarra ketään enkä kunnioita tippaakaan ihmistä joka kokee olevansa muiden yläpuolella.katson ihmisiä silmiin heille puhuessani, pidän kaikkia saman vertaisena ja hyväksyn jokaisen ihmisen oli etninen tausta " puhtaasti " mikä tahansa. Kaikki me ollaan samalla viivalla,viimeistään siinä vaiheessa kun tittelit on riisuttu ja käärinliinat puettu päälle.


      • romanos--

        No se on poijjaat ainaaski näin,että vaasan veri ei vapise!!


      • miekii oon tääl

        Näin se on


      • rvrvv

        nykysin on paljon juuri noita mistä mainitsee tämä voi aikoja voitapoja tuossa asiassahan on suora yhteys vanhenpiin kaaleisiin onhan tietyä että kasvatus lähtee kotoa ei maailmalta jotenka voi ajtella että vanhenmissakin kaaleen ihmisissä on tapahtunut muutosta kaajeenmoisuteen


      • rvrvv
        totta kuin rotta kirjoitti:

        kyllä se niin on että kaalo on kahen mustalaisen tekemä lapsi ja elää mustais elämää, sit on niin sanottuja sekarotusia eli puoli kaajeita nämä usein elää kaalon elämää ja omaksuvat sen niin hyvin että unohtavat ja häpeevät olevasa virtasiaki mutta kuitenki jossain vaiheessa tämä virtasen puoli näkyy hyvin selvästi

        no sit on niitä jatko romanieta eli mustalisten suoleja jotka ei oo sukua eikä syntiä mustalaislle mutta on saanut mustalais miehen tai akan ja luulevat näitten geeneillä tulevan mustalaiseksi

        en oo rasisti mutta vastustan silti seka liittoja kun en voi ymmärtää miks mies ottaa kääjin ja sit kuitenki tekee siitä suolen miks ei heti satsaa kunnon mustaalis naisee niin ei tulisi lapsia ketkä kärsii koko ikänsä identiteeti häiriötä

        niin ne identti häiriölisijä on juuri se oikuja ja totuuden mukainen lausuma niin sanotuista vatserin sekalaisista


      • rvrvv
        kaaleet loppuu kirjoitti:

        maailmasta. Suurimmalla osalla meistä on viimeisen 10 sukupolven aikana ainakin yksi ei-romani suvussa. Jo sen perusteella ei sitten olisi kaaleita.

        totta on kaaleita ei ole mutta sekiin on totta ei puolikaista saa kaaleita tekemälläkään eikä se tarkoita rasistisuutta sama kuin on tatarit puolikaat ja venäläiset nevovat vcain eri kansalisuutta siinä se on


      • rvrvv
        joppe kirjoitti:

        intendentti häiriöitä on täyskaaleiila lapsiilakin. ei kakki haloaisi kulkea suorathousut jalassa joka päivä. mustalaisen tavat on toisille suuri taakka

        se on totta setulee taakaksi kun yritää olla kaalo ja kuitenkin kuuluu eri kasalisuteen


      • Anonyymi
        mies.......... kirjoitti:

        niin minun mielestä ne ei sais kirjotella tänne...mut sää et varmaan oo mikään esitteliä niinku muut puolikkaat ja tiiät että mikä oot
        ja se on hyvä

        Kaikki saa kirjoittaa tänne ja kaikki romanit saa asua missä kaupungissa haluaa. Piste.


      • Anonyymi
        totta kuin rotta kirjoitti:

        kyllä se niin on että kaalo on kahen mustalaisen tekemä lapsi ja elää mustais elämää, sit on niin sanottuja sekarotusia eli puoli kaajeita nämä usein elää kaalon elämää ja omaksuvat sen niin hyvin että unohtavat ja häpeevät olevasa virtasiaki mutta kuitenki jossain vaiheessa tämä virtasen puoli näkyy hyvin selvästi

        no sit on niitä jatko romanieta eli mustalisten suoleja jotka ei oo sukua eikä syntiä mustalaislle mutta on saanut mustalais miehen tai akan ja luulevat näitten geeneillä tulevan mustalaiseksi

        en oo rasisti mutta vastustan silti seka liittoja kun en voi ymmärtää miks mies ottaa kääjin ja sit kuitenki tekee siitä suolen miks ei heti satsaa kunnon mustaalis naisee niin ei tulisi lapsia ketkä kärsii koko ikänsä identiteeti häiriötä

        No niin, menehän sinäkin siitä panemaan siskoasi, tai äitäsi niin pysyy teilläkin tuo perimä perhepiirissä. Kuten on tehnyt jo 500 vuotta. Onko sinulla montakin niin kaukaista sukulaista kuin serkku? Taitaa kaikki olla sinullakin veljiä, siskoja, lapsia. Ei sitä merta edemmäs kannata kalaan mennä.


    • venäläisiä emme halua olla..

      olkaamme siis kaaleita!

      • hurrit ja venakot on

        samaa verta,(viking)


      • täälä taas

        leijuuna känkis (nauraa) t:¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤


      • : ) ..
        hurrit ja venakot on kirjoitti:

        samaa verta,(viking)

        samoin kuin romanit ja uiguurit (inuiteja) ; )


    • se toinen

      Tuo on, minä en ole.

      • ootteko

        huomanneet semmosen asian,että kaikki ne keillä te ylpeilette,ketkä on päässeet pitkälle,esim. tää Lampela ym,kaikki ne on puoliks kaajeita...
        Mikä siinä sitten on ettei kahen mustalaisen laps oikein tahdo menestyä,tarvitaanko siihen se valkolaisäiti(näinpäinhän nää seka-avioliitot yleensä mennee)potkimaan vauhtia ja kannustamaan kunnolliseen elämään?
        Tätä kysyn vaan ja jokainen saa miettiä tätä hetken ennen kuin vastaa...


    • valkoturpa

      Te "kaaleet" vaikutatte täällä olevien mielipiteiden mukaan samaa luokkaa olevilta rodunjalostajilta, kuin eräs aatu aikoinaan. Tämä hämmästyttää...onko tosiaan tilanne näin, miltä näyttää?

    • eräs..

      Puolikkaat on kaaleita puoliksi eli ne ei ole kaajeita paitsi tietenki puoliks myös.. ja jos vanhimmista on toinen kaalo nii tottakai useimmat niistä elää kaalojen tavoilla, joten voi iha hyvin sanoa että he on kaaleita..
      kyllä on monissa kaaleissa parantamisen varaa ko ollaan niin ylpeitä itestää ja sit kun on muut kyseessä paitsi kokonaan kaalot nii ei löydy mitään kunnioitusta. Eks me kaikki olla ihmisiä..
      ja iha typerää toi etteikö tänne sais kirjottaa kaajeet.. miks ei vois jos kirjotukset on asiallisia ja nekin varmaan haluuvat tietää meidän kulttuurista ja siinä ei ole mitään vikaa. Eikö ole hienoa et ne sentään ovat kiinnostuneita siitä...

      kaaleet pää pystyyn älkää olko niin syrjiviä ja pikkutarkkoja jostain naurettavista asioista.

      • minä vaan

        niin ketään ei ole niin kovia haukkumaan kaajeita kun puolikkaat ite.
        saattavat sanoa että kaajeita ei tarttis olla ollenkaan ja unohtaa kokonaan että niillä toinen vanhin on kaajeita


      • huom.

        voi että ootte tinaleita.muuttuuko se musta vaalkoseksi tai valkonen mustaksi.siinä teille miettimistä ja vatkaamista.ei oo ihme että kaajeet pitää kaaloa jälellejääneenä .nyt eletään 2000 lukua ei 50-lukua ,älkää jymähtäkö sinne vaan tulkaa jaan tasalle. tukan väri eikä vaatteet tee kenestäkään mustalaista,se tulee sydämmestä ja siihen kasvetaan


      • rvrvv
        huom. kirjoitti:

        voi että ootte tinaleita.muuttuuko se musta vaalkoseksi tai valkonen mustaksi.siinä teille miettimistä ja vatkaamista.ei oo ihme että kaajeet pitää kaaloa jälellejääneenä .nyt eletään 2000 lukua ei 50-lukua ,älkää jymähtäkö sinne vaan tulkaa jaan tasalle. tukan väri eikä vaatteet tee kenestäkään mustalaista,se tulee sydämmestä ja siihen kasvetaan

        totta siihen kasvetaan mut mitenkä kavetan jos lapset saavat kaajeitten kasvatuksen ei se riitä että toinen vanhin kaaleita koska selanen mies ketä otaa kaajeuta elämän kunpaniksenssa jon jo itsekin tietävästri kaajeen moinen


    • 100% kaalo vaan jotain 75%,enkä koskaan väitäkkään olevani täysverinen kaalo tms koska se ei ole totta mutta en siltikään pidä itseäni huonompana tai parempana,en oo eläny kaajeitten elämää tahi kaalon elämää vaan ihan omaa elämää parhaani mukaan kunnioittaen kaikkia,eikä oo koskaan ollut mitään ongelmia kaaleitten kans mutta paljon on tullut p*skaa niskaan kaajeitten seassa mutta toki on ollut hyviäkin ystäviä heissä

      ehkä ne ongelmat syntyy jos alkaa esittää jotai mitä ei ole eikä ole oma ittensä se kun yleensä paistaa lävitte jos ihminen tekee niin..

      • mies........

        se siinä onki kun puolikkaat yrittää esittää jotakin mitä ne ei oo, eikä osaa olla oma ittesä


      • Hakura
        mies........ kirjoitti:

        se siinä onki kun puolikkaat yrittää esittää jotakin mitä ne ei oo, eikä osaa olla oma ittesä

        kulkee mustalaisen esittämisen ja aitouden raja?

        Tavat kun opitaan ja omaksutaan. Kyseenalaistamisen jalo taito ei kosketa heitä joilla on heikko ja häilyvä identiteetti, kuten ilmeisesti sinua "mies..."


      • vähättele
        Hakura kirjoitti:

        kulkee mustalaisen esittämisen ja aitouden raja?

        Tavat kun opitaan ja omaksutaan. Kyseenalaistamisen jalo taito ei kosketa heitä joilla on heikko ja häilyvä identiteetti, kuten ilmeisesti sinua "mies..."

        kyllä ne Ruottisa tietää asiat


    • olen.....

      kyllä kahden mustalaisen lapsi, mutta en ole kasvannut kaaleitten kanssa vaan lastenkodissa. En ole juuri ollenkaan kaaleitten kanssa
      niin mikäs minä sitten olen teidän kritereillä?

    • Raphaela

      Ihmisiähän tässä kaikki vaan ollaan, niin hyvässä kuin pahassa.

      Eli eikös olla ennenkaikkea ystävä toiselle, joka sellaista tarvitsee!

      • näin se on..

        tumma tai vaalea.. ollaan ihmisiä ihmisille.. tummille ja vaaleille


      • nainen**

        viisaasti sanottu oli tuo. ja näinhän sen pitäis olla..

        minun henkilökohtanen mielipide on ainakin että ihmisiä me kaikki ollaan. oltiin sitten kaaleita kokonaan tai puoliks tai kaajeita. minulla on itselläni tuttavuuksia niin meistä tummista kun vaaleistakin, enkä ole koskaan esteenä nähny ihon väriä tai "rotua" ystävyydelle. jos me kaaleet osataan valittaa sitä miten osa porukasta on meitä vastaan ja muuta, niin kyllä monet meistäkin osaa olla todella inhottavia valtaväestöä kohtaan. ja se mun on pakko sanoa kaaleen nuorista, että kaaleen nuoret kun käy tappelemaan valtaväestön nuorien kanssa, ne ottaa niistä yliotteen. ja en sano pahalla mutta näinhän tää on nykypäivänä. pahasti sanotaan ja muuta mutta annas olla kun räkli tai raklo käy jakamaan mieliään vastaan niin siinä ollaan. muistakaa hyvät kaaleet että ei olla sen parempia kun ketkään muutkaan, joskaan ei huonompiakaan. saman verosia ollaan kaikki jumalan edessä ja jumala ei kysy meiltä miten paljon meissä on mustalais verta eikä aseta ihmisrotuja paremmuus järjestykseen. ja ollaan ystäviä toinen toisillemme ja ei käydä turhan ylimielisiks ketään kohtaan. hyviä öitä kaikille.


      • Tassuveli
        nainen** kirjoitti:

        viisaasti sanottu oli tuo. ja näinhän sen pitäis olla..

        minun henkilökohtanen mielipide on ainakin että ihmisiä me kaikki ollaan. oltiin sitten kaaleita kokonaan tai puoliks tai kaajeita. minulla on itselläni tuttavuuksia niin meistä tummista kun vaaleistakin, enkä ole koskaan esteenä nähny ihon väriä tai "rotua" ystävyydelle. jos me kaaleet osataan valittaa sitä miten osa porukasta on meitä vastaan ja muuta, niin kyllä monet meistäkin osaa olla todella inhottavia valtaväestöä kohtaan. ja se mun on pakko sanoa kaaleen nuorista, että kaaleen nuoret kun käy tappelemaan valtaväestön nuorien kanssa, ne ottaa niistä yliotteen. ja en sano pahalla mutta näinhän tää on nykypäivänä. pahasti sanotaan ja muuta mutta annas olla kun räkli tai raklo käy jakamaan mieliään vastaan niin siinä ollaan. muistakaa hyvät kaaleet että ei olla sen parempia kun ketkään muutkaan, joskaan ei huonompiakaan. saman verosia ollaan kaikki jumalan edessä ja jumala ei kysy meiltä miten paljon meissä on mustalais verta eikä aseta ihmisrotuja paremmuus järjestykseen. ja ollaan ystäviä toinen toisillemme ja ei käydä turhan ylimielisiks ketään kohtaan. hyviä öitä kaikille.

        pässille löytyy kyllä kesyttäjä. Yleensä semmoisten päälle käyvään jotka heti huomataan heikommiksi tai sitten otetaan keklu esiin kun ei muuten uskalleta ja jälkeenpäin rehvastellaan kuinka miehekkäitä oltiin. Turpiinsaamiset sitten taas armeliaasti unohetaankin.


      • Raphaela
        nainen** kirjoitti:

        viisaasti sanottu oli tuo. ja näinhän sen pitäis olla..

        minun henkilökohtanen mielipide on ainakin että ihmisiä me kaikki ollaan. oltiin sitten kaaleita kokonaan tai puoliks tai kaajeita. minulla on itselläni tuttavuuksia niin meistä tummista kun vaaleistakin, enkä ole koskaan esteenä nähny ihon väriä tai "rotua" ystävyydelle. jos me kaaleet osataan valittaa sitä miten osa porukasta on meitä vastaan ja muuta, niin kyllä monet meistäkin osaa olla todella inhottavia valtaväestöä kohtaan. ja se mun on pakko sanoa kaaleen nuorista, että kaaleen nuoret kun käy tappelemaan valtaväestön nuorien kanssa, ne ottaa niistä yliotteen. ja en sano pahalla mutta näinhän tää on nykypäivänä. pahasti sanotaan ja muuta mutta annas olla kun räkli tai raklo käy jakamaan mieliään vastaan niin siinä ollaan. muistakaa hyvät kaaleet että ei olla sen parempia kun ketkään muutkaan, joskaan ei huonompiakaan. saman verosia ollaan kaikki jumalan edessä ja jumala ei kysy meiltä miten paljon meissä on mustalais verta eikä aseta ihmisrotuja paremmuus järjestykseen. ja ollaan ystäviä toinen toisillemme ja ei käydä turhan ylimielisiks ketään kohtaan. hyviä öitä kaikille.

        Totta puhutte myöskin.

        Ei sellaisilla vastakkain asetteluilla päästä puusta pitkälle.

        Toki saa ja pitää olla ylpeä juuristaan, olenhan minäkin, omasta suvustani, asuinpaikastani jne. jne. vaikka kaajeita olenkin.

        Mutta se ei saa sitten aiheuttaa ylimielisyyttä tai jättää varjoonsa sitä kaikkea muuta hyvää mitä itsestä ja toisista löytyy.

        En minä ainakaan ensimmäisenä katsele, että "katohan tuota, ja katohan tuota" jne.

        Kun on päivää sanottu, sen jälkeen vasta voi oikeasti muodostaa oman mielipiteensä, ja vaikka ei niin välittäisikään, niin ei sitä tarvitse välttämättä sanoa. On sitten vaan hiljaa, jos ei ole mitään hyvää sanottavaa.

        Mutta, nyt pitää jatkaa päivän touhuja, palataan asiaan taas ajan kanssa!

        Kaikkea hyvää kaaleille ja kaajeille ja aasialaisille, eurooppalaisille ja vielä sitten vaikka amerikkalaisille :)

        Painoon, pituuteen, tapoihin ja väriin katsomatta!


      • nainen**
        Tassuveli kirjoitti:

        pässille löytyy kyllä kesyttäjä. Yleensä semmoisten päälle käyvään jotka heti huomataan heikommiksi tai sitten otetaan keklu esiin kun ei muuten uskalleta ja jälkeenpäin rehvastellaan kuinka miehekkäitä oltiin. Turpiinsaamiset sitten taas armeliaasti unohetaankin.

        tottahan tuo on ja tuota tapahtuu. mutta tuollaiset asiat pitäis kitkeä kotikasvatuksessa pois jo, että jokanen nuori tahollaan ymmärtäisi että tuo ei kuulu hyvään käytökseen.. ihan jokainen riippumatta siittä mihin yhteisöön kuuluu. sekin on kumma miten nykyään jaksetaan nähdä vaivaa ihmisten ulkonäöstä tms. mitä se nyt sitten on, ei ihan tavallista touhua... luulis että ihmisillä on parempaakin miettimistä kuin se minkälainen pärstäkerroin jollain on tai millaisen röijyn päälleen pukee. en tiedä teistä muista mutta minulla eivät ainakaan nuo tule ensimmäisenä mieleen... niin kuin raphaelakin tuossa viestissään sanoi. minulle itselleni ainakin on tärkeintä että ihmisen kanssa tulee toimeen ja rehellisyys ennen kaikkea. minulle on todellakin sivu seikka miltä toinen näyttää. sanoin jossain jo aikaisemmin tämän ja sanon uudelleen, että kotoa pitäisi saada sellaiset eväät että niillä pärjää yhteiskunnassa - ei pelkästään omiensa keskellä.


    • jeeno

      puolikas on aina puolikas talonpoika vaikka voissa paistais sille ei voi minkää itte oon karjalasta siellä ne on ne oikijat kaaleet

    • tom tam

      Jeenon pitaa olla lahes 100 vuotta vanha jos han on karjalasta, taikka sen kannakselta, kuten metsapirtista, taikka sakkolasta.

    • 187

      ja millä lailla perustatte sen että puolikkat on kaajeita..tästäki voijaa olla montaa mieltä..

    • Dr Mng

      Sanonpa vaan, että melkoisia rotuhygieenikkoja löytyy kaaleitten joukosta, tulee mieleen 30-luvun touhut, kun lasketaan puolikkaita ja neljänneksiä ja kuka on oikea kaalee ja kuka on halveksittu kaajee.

    • Jumalan Luomus

      ite oon puolikas,mutta silti kaaleitten keskellä kasvanu. ja sieltä tavat on tullu ja mun mielestä se mikä tulee sydämestä niin se on sitä aitoa. oon semmonen kun oon ja jos joku kysyy niin mitä sitä esittämään vaan sanon suoraan ja reilusti että toinen vanhin on kaajeita. eikä se hävetä mua ollenkaa. kyllä ihmisessä huomaa teeskentelyn heti,kyllä sen huomaa tuleeko se sydämestä vai ei. kyllä omasta mielestä oon kaaleita. tottakai ymmärrän sen että en ole kokonaan kaaleita jne. mutta tunnen itteni ennemmin kaaleeksi kun kaajeeksi, kaajeitten parissa tunnen itteni yksinäiseksi enkä tunne niitä niin omaksi kun kaaleita.

    • natasia vaa

      oon puolikas mutta elän kaajeissa

    • huumorinkukkanen

      Jos puolikaaleet ovat kaajeita, niin Suomesta ei montaa aitoa kaaloa löydy. Nimittäin joka ainoassa suvussa on nykyään valkolaisverta. Katsokaa peiliin niin näätte. Intialaisen näköisiä löytyy eniten Bollströmmeistä.

    • Anonyymi

      oikia kaalo on kummaltakipuolen serrua niinku ruotsin nykynen maaherra

    • Anonyymi

      Olkaan Aarinoit ja uhkaillaan ja sitten juostaan karkuun kuin blomeruksen kaakit50 luvulla... Ollaan Liminkan kaaleita. Koko Rainerin sakki.

    Ketjusta on poistettu 41 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2530
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1940
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1479
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1018
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      66
      893
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      871
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      850
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      51
      826
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      755
    Aihe