Katselin aikaisin aamulla telkkaa ja Doctor Phil'n ohjelman aiheena oli naiset jotka kostavat.
Ohjelamssa oli eräs nainen joka ylläpitää nettisivuja joilla naiset kirjoittavat miehistään. Useimmat eronneet naiset olivat laittaneet ex miehensä kuvan ja nimen sivuille ja kertoneet syytöksistään miestä kohtaan.
Ohjelamssa oli myös asianajaja joka oli tehnyt poliisi-ilmoituksen nettisivuista koska hän sanoi että se on laitonta toimintaa.
Kaikki ne aiset joilta kysyttiin että miksi he niin tekevät sanoivat tekevänsä kostaakseen miehelle.
Tämä sana kosto tuli viikko sitten esille Soh-vin viestissä jossa hän vakavasti oli sitä mieltä että meidän yhtesikunnassa pitäisi kosto olla laillinen rankaisumenetelmä joillekin miehille, esim. juuri siinä ketjussa oli kyse pedofiileistä. Ketju on nähtävästi poistettu kun en sitä löydä.
Minulle on suorastaan vastenmielinen ajatus että ihmiset suosivat kostoa. Kostohan on kaiken pahan alku ja juuri. Se aiheutta sotia, murhia, väkivlalankierrettä ja raiskauksia ym. Niin miehet kuin nasetkin syyllistvät kostamaan.
Tuli myös ajatus että kuinka paljon Kurosella oli kostonmieltä mukana kun hän meni kertomaan lehdistölle Vanhasesta ja syyttelemään häntä julkisesti.
Kosto sisältyy monen feministin ideologiaan. Useimmat feminisit puhuvat siihen malliin että miehille on kostettava koska he ovat riistäneet naisilta vapauden ja istemääräämisoikeuden. Joskus keinolla millä hyväänsä.
Naiset kostavat
54
2958
Vastaukset
- Ruosutar
Miehet näyttävät usein miten kostavan toisille miehille kun taas naiset kostavat mielellään juuri miehille ja useimissa tapauksissa kun suhde loppuu. Naiset käyttävät lapsia tai naisystäviään vielä mukana kostossaan.
- jorojukka-kukka
"Kostohan on juuri kaiken pahan alku ja juuri." Ei, vaan väärä toiminta joka johtaa kostamiseen.
Itse kannatan ajatusta, että asiat yleensäkin lähtevät alkujuuriltaan tarkastelun kohteeksi, eikä jostain puolesta välistä.
Kostoksi voidaan käsittää väärän toiminnan julkituominen, mutta mielestäni se ei ole vielä lähelläkään kostoa. Esimerkki: naapuri raaputtaa autooni tahallaan naarmun ja minä satun näkemään sen. Jos kerron siitä muille lähinaapureille, ei kyseessä ole kosto, mutta jos itse etsin vahvarakenteisen naulan ja hiivin raaputtamaan jäljen naapurin autoon, se on kosto.- jorojukka-kukka
Feminismiin ei liity kosto millään tavalla.
- jorojukka-kukka
jorojukka-kukka kirjoitti:
Ja myös aloituksessa näkee, miten vanha sanonta pitää paikkansa "Kun pirulle antaa pikkusormen, se vie koko käden." Aloituksessa on räikeästi väärinkäytetty kahden palstafeministin sanoja; Sohvin ja Tt:n. Voi, voi ja vielä kerran voi!!! :(
- Ruosutar
""Kostohan on juuri kaiken pahan alku ja juuri." Ei, vaan väärä toiminta joka johtaa kostamiseen."
Kosto toimii aina ketjussa, jopa sukupolvista toiseen. Koston kohteeksi saattaa joutua kuka vaan tuntematonkin henkilö, kokonaiset kansat tai ihmisryhmät. Pahinta on että täysin viattomillekkin kostetaan.
Kostossa ei koskaan kysytä takeita tai varmuutta, pelkkä epäily tai kostonhalu toimii motiivina. Väärään toimintaan siis syyllistyvät kaikki jotka toimivat koston periaatteella. Onko se niin vaikea ymmärtää. jorojukka-kukka kirjoitti:
sittenkin hakattu kivitauluihin tai lehmännahkaan kirjoitettu.
Olen käsittänyt, että feminismi ei kanna mitään yhteistä kirjoitettua ismiohjelmaa vaan vähän kuin muissakin vastaavissa aatteissa on koulukuntia yhtä paljon kuin ihmisiä.- jorojukka-kukka
epikuros kirjoitti:
Olen käsittänyt, että feminismi ei kanna mitään yhteistä kirjoitettua ismiohjelmaa vaan vähän kuin muissakin vastaavissa aatteissa on koulukuntia yhtä paljon kuin ihmisiä.Kosto ei kuulu feminismiin. Ruosu kirjoittaa sen kuuluvan ideologiaan. Ei kuulu.
- jorojukka-kukka
Ruosutar kirjoitti:
""Kostohan on juuri kaiken pahan alku ja juuri." Ei, vaan väärä toiminta joka johtaa kostamiseen."
Kosto toimii aina ketjussa, jopa sukupolvista toiseen. Koston kohteeksi saattaa joutua kuka vaan tuntematonkin henkilö, kokonaiset kansat tai ihmisryhmät. Pahinta on että täysin viattomillekkin kostetaan.
Kostossa ei koskaan kysytä takeita tai varmuutta, pelkkä epäily tai kostonhalu toimii motiivina. Väärään toimintaan siis syyllistyvät kaikki jotka toimivat koston periaatteella. Onko se niin vaikea ymmärtää.Jos laajennetaan koston käsite yleismaailmalliseksi, niin olen kanssasi samaa mieltä, mutta itse puhuin koston käsitteestä pienemmässä mittakaavassa, lähinnä kahden ihmisen välillä. Kuten itsekin viittasit Dr.Phillin ohjelmaan.
- jorojukka-kukka
Ruosutar kirjoitti:
Kostossa ei koskaan kysytä takeita tai varmuutta, pelkkä epäily tai kostonhalu toimii motiivina. Väärään toimintaan siis syyllistyvät kaikki jotka toimivat koston periaatteella. Onko se niin vaikea ymmärtää.Aloituksesi oli nimenomaan otsikoitu NAISET kostavat. Miksi? Nythän puhut jo kokonaisista kansoista!
- Ruosutar
Ja myös aloituksessa näkee, miten vanha sanonta pitää paikkansa "Kun pirulle antaa pikkusormen, se vie koko käden." Aloituksessa on räikeästi väärinkäytetty kahden palstafeministin sanoja; Sohvin ja Tt:n. Voi, voi ja vielä kerran voi!!! :(
omien sanojensa takana.
- Ruosutar
epikuros kirjoitti:
Olen käsittänyt, että feminismi ei kanna mitään yhteistä kirjoitettua ismiohjelmaa vaan vähän kuin muissakin vastaavissa aatteissa on koulukuntia yhtä paljon kuin ihmisiä.Jos ei aina suoraan sanalla kosto niin sisällöstä kuitenkin. Radikaalifeministit ja quuer feministit ainakin kylvävät sanontaa kosto täällä Ruotsin puolella.
- Ruosutar
Jos laajennetaan koston käsite yleismaailmalliseksi, niin olen kanssasi samaa mieltä, mutta itse puhuin koston käsitteestä pienemmässä mittakaavassa, lähinnä kahden ihmisen välillä. Kuten itsekin viittasit Dr.Phillin ohjelmaan.
Mitä sillä väliä, se toimii aina saman kaavan mukaan.
Useimmat ihmiset kostavat lapsuuden ikävyyksiään. jorojukka-kukka kirjoitti:
Aina on olemassa ihmisiä, joiden omanarvontunnolle on välttämätöntä päästä tuomitsemaan toisia. Sormen tanakasti osottaessa toisten kelvottomuutta, oma itsetunto ilmeisti saa hyvitystä. "Kuinka paljon parempi minä ihmisenä olenkaan"...
Minä luotan palstan lukijoihin ja heidän kykyynsä tehdä arviointeja kirjoitusten perusteella. Tietty linja on viesteissä nähtävissä, vääristelyt eivät ajattelevaa ihmistä juurikaan hämää.- Ruosutar
Aloituksesi oli nimenomaan otsikoitu NAISET kostavat. Miksi? Nythän puhut jo kokonaisista kansoista!
on naisten kostaminen ikäänkuin normaalia monien naisten mielestä ja he eivät nää siinä mitään epäoikeudenmukasita. Siitä on tullut monelle naiselle normi.
Otin koston mukaan suuremamssa mittakaavssa vain siksi että koston mekanismia olisi helpompi ymmärtää. Mitään eroa ei ole missä mittakavassa se esiintyy, se on aina sama kaava.
Kerron esim. täältä Ruotsista. Eräs nainen sai 13 miestä vankilaan syytteenä seksuaalinen häirintä. Lopulta nainen tunnusti että hän valehteli. Hän teki sen kostaakseen koko miessukupuolelle. - jorojukka-kukka
Ruosutar kirjoitti:
Mitä sillä väliä, se toimii aina saman kaavan mukaan.
Useimmat ihmiset kostavat lapsuuden ikävyyksiään."Useimmat ihmiset kostavat lapsuuden ikävyyksiään." Näin on ja se näkyy tältäkin palstalta ja näistä nettipalstoista yleensä.
Mutta meillä jokaisella on oikeus henkiseen kasvuun, mutta se vaatii omaa tahtoa. - jorojukka-kukka
Tittelityy kirjoitti:
Aina on olemassa ihmisiä, joiden omanarvontunnolle on välttämätöntä päästä tuomitsemaan toisia. Sormen tanakasti osottaessa toisten kelvottomuutta, oma itsetunto ilmeisti saa hyvitystä. "Kuinka paljon parempi minä ihmisenä olenkaan"...
Minä luotan palstan lukijoihin ja heidän kykyynsä tehdä arviointeja kirjoitusten perusteella. Tietty linja on viesteissä nähtävissä, vääristelyt eivät ajattelevaa ihmistä juurikaan hämää.Mutta sen verran otti pääkoppaan, että piti mainita.
Hyvää vuoden aloitusta muuten sinulle! Kirjoituksiasi on aina niin ilo lukea. - yksinkertainen
jos kerrot asiasta virkavallelle ei kyseessä ole kosto.
Jos juoruat asiasta koko naapurustolle ja pitäjälle niin se onko kyseessä kosto riippuu siitä mitä kerrot ja miksi.
Kerrotko asiasta varoittaaksesi naapureita vai siksi, että haluat kaikkien varmasti tietävän juuri Tämän naapurin kohdelleen Juuri sinua väärin.
Mutta mitäpä näitä sinulle selittämään, epäoikeudenmukaisuuden kuningattarelle. - P.e.p.e.
Juoruilu ja mustamaalaus on kostoa jos mikä. Mustamaalauksessa ei ole kyse välttämättä valheesta, vaan siitä mitä, miten, kenelle ja mistä syystä asioita julkaisee. Yleensä juorun alkuun pania myös värittää asioita, painottaa negatiivisia asioita, irroittaa asioita asiayhteyksistä ja jättää selittäviä osia kertomatta. Myös omien luulotteluiden lisääminen lisää juorun tehoa. Valitettavan usein tämä on naisille ominainen tapa kostaa (onneksi kuitenkaan kaikki eivät sorru tähän) ja tätä tukevat myös tutkimukset (on ollut palstalla ja löytyy netistä).
Jos joku tekee ilkivaltaa autollesi, ota ensin yhteyttä joko virkavaltaan tai tekijään. Naapureille tiedottaminen tuskin on se tehokkain tapa saada asiaa selvitettyä. - P.e.p.e.
P.e.p.e. kirjoitti:
Juoruilu ja mustamaalaus on kostoa jos mikä. Mustamaalauksessa ei ole kyse välttämättä valheesta, vaan siitä mitä, miten, kenelle ja mistä syystä asioita julkaisee. Yleensä juorun alkuun pania myös värittää asioita, painottaa negatiivisia asioita, irroittaa asioita asiayhteyksistä ja jättää selittäviä osia kertomatta. Myös omien luulotteluiden lisääminen lisää juorun tehoa. Valitettavan usein tämä on naisille ominainen tapa kostaa (onneksi kuitenkaan kaikki eivät sorru tähän) ja tätä tukevat myös tutkimukset (on ollut palstalla ja löytyy netistä).
Jos joku tekee ilkivaltaa autollesi, ota ensin yhteyttä joko virkavaltaan tai tekijään. Naapureille tiedottaminen tuskin on se tehokkain tapa saada asiaa selvitettyä.Oikeastaan luulen, että sinulla on kosto mies-sp:a ja toisin ajattelevia naisia kohtaan koko ajan päällä.
- yksinkertainen
P.e.p.e. kirjoitti:
Jos joku tekee ilkivaltaa autollesi, ota ensin yhteyttä joko virkavaltaan tai tekijään. Naapureille tiedottaminen tuskin on se tehokkain tapa saada asiaa selvitettyä.tutkimusten tulosten myötä voinen kertoa, että tämä ns. naisille ominainen tapa on suhteellisen yhtä ominaista myös miehille... Onneksi tämä tapa on kuitenkin harvinaisempaa mitä mm. naisista stereotyyppisesti annetaan ymmärtää.
P.e.p.e. kirjoitti:
Jos joku tekee ilkivaltaa autollesi, ota ensin yhteyttä joko virkavaltaan tai tekijään. Naapureille tiedottaminen tuskin on se tehokkain tapa saada asiaa selvitettyä.hankalan kun tuo juoruilija/mustamaalaaja hakee teolleen tukijoukot.
Silloin voi itse jättää "eturintaman" ja paeta komentopaikan korsun.
Enhän minä mutta ne muut........- jorojukka-kukka
epikuros kirjoitti:
hankalan kun tuo juoruilija/mustamaalaaja hakee teolleen tukijoukot.
Enhän minä mutta ne muut........Juuri näin.
- Ruosutar
että Tittelityy olisi kostonhaluinen. Tältä palstalta jopa löytyy viestejä siihen todisteeksi jos et muuten usko. Kyllä Tittelityy tietää missä rajat kulkevat.
- jorojukka-kukka
Ruosutar kirjoitti:
että Tittelityy olisi kostonhaluinen. Tältä palstalta jopa löytyy viestejä siihen todisteeksi jos et muuten usko. Kyllä Tittelityy tietää missä rajat kulkevat.
"Joskus keinolla millä hyvänsä." oli suora lainaus Tt'n tekstistä. Ja liitit sen aloituksessasi yhteyteen, jossa sen alunperäinen tarkoitus muuttui toiseksi.
- P.e.p.e.
Juuri näin.
Nilkkaan? Anna kun arvaan; et huomannut. Tästä syystä edelleen suosittelen peiliin katsomista.
- jorojukka-kukka
P.e.p.e. kirjoitti:
Nilkkaan? Anna kun arvaan; et huomannut. Tästä syystä edelleen suosittelen peiliin katsomista.
Kenen tukijoukkoihin sinä kuulut?
- P.e.p.e.
epikuros kirjoitti:
Enhän minä mutta ne muut........Etenkin juoruileminen joka tapahtuu tietty asianomaisen selän takana on siitä viheliäinen, ettei "syytetty" voi puolustautua ja usein vahinko on tapahtunut, kun juoru kantautuu asianomaisen korviin. Tehokas ja turvallinen tapa kostaa.
- Ruosutar
"Joskus keinolla millä hyvänsä." oli suora lainaus Tt'n tekstistä. Ja liitit sen aloituksessasi yhteyteen, jossa sen alunperäinen tarkoitus muuttui toiseksi.
"Kosto sisältyy monen feministin ideologiaan. Useimmat feminisit puhuvat siihen malliin että miehille on kostettava koska he ovat riistäneet naisilta vapauden ja istemääräämisoikeuden. Joskus keinolla millä hyväänsä."
Tätä lausettako tarkoitat.
"Joskus keinolla millä hyvänsä." oli suora lainaus Tt'n tekstistä. Ja liitit sen aloituksessasi yhteyteen, jossa sen alunperäinen tarkoitus muuttui toiseksi. "
Siis en minä lainannut kenenkään tekstiä, ihan omilla sanoillani kirjoitin. Siis mikä oli alkuperäinen tarkoitus ja missä. Ja mitä minä nyt sitten sinun mielestäsi tarkoitin... en oikein ymmärrä mitä haluat sanoa. - P.e.p.e.
Kenen tukijoukkoihin sinä kuulut?
Olen vapaa agentti. Ei tarvitse puolustella kollektiivisia ajattelumalleja, ei aatesiskoja eikä veljiä. Eikö olisi hienoa jos jokainen voisi ajatella vapaasti omilla aivollaan. Laki sen onneksi suo ja ihmettelenkin, miksi pitää orjuuttaa ajatuksensa.
- jorojukka-kukka
Ruosutar kirjoitti:
"Kosto sisältyy monen feministin ideologiaan. Useimmat feminisit puhuvat siihen malliin että miehille on kostettava koska he ovat riistäneet naisilta vapauden ja istemääräämisoikeuden. Joskus keinolla millä hyväänsä."
Tätä lausettako tarkoitat.
"Joskus keinolla millä hyvänsä." oli suora lainaus Tt'n tekstistä. Ja liitit sen aloituksessasi yhteyteen, jossa sen alunperäinen tarkoitus muuttui toiseksi. "
Siis en minä lainannut kenenkään tekstiä, ihan omilla sanoillani kirjoitin. Siis mikä oli alkuperäinen tarkoitus ja missä. Ja mitä minä nyt sitten sinun mielestäsi tarkoitin... en oikein ymmärrä mitä haluat sanoa.Kun pitkään väänsit kättä Tt'n kanssa noista hänen kirjoittamistaan sanoista "keinolla millä hyvänsä" ja nyt liitit hänen lauseensa feministiseen kostoon. Vaikea uskoa, ettet markkinoi tässä ajatustasi läpi, aivan kuin feministin oman ajatuksen tukemana.
- Ruosutar
Kun pitkään väänsit kättä Tt'n kanssa noista hänen kirjoittamistaan sanoista "keinolla millä hyvänsä" ja nyt liitit hänen lauseensa feministiseen kostoon. Vaikea uskoa, ettet markkinoi tässä ajatustasi läpi, aivan kuin feministin oman ajatuksen tukemana.
käyttänyt sanontaa "keinolla millä hyväänsä" millään erikoisella tarkoituksella. Vaikka tuo on minulle hyvin tyypillinen sanonta, sanon niin usein livessäkin.
Eikös me keskuteltu Tittelin kanssa sanonnasta "tarkoits pyhittää keinot". Sinäänsä melko sama asia mutta en todellakaan käyttänyt tuota sanontaa "keinolla millä hyväänsä" tarkoituksella joten se tuli vaan kirjoitukseeni aivan itsestään, luonnostaan.
Joten jätä nyt se hiuksien halkominen. Jos sinä tulkitset sen niin, niin tarkoitus ei ollut niin paha kuin teko, jos voisi niin sanoa tässä yhteydessä. - jorojukka-kukka
Ruosutar kirjoitti:
käyttänyt sanontaa "keinolla millä hyväänsä" millään erikoisella tarkoituksella. Vaikka tuo on minulle hyvin tyypillinen sanonta, sanon niin usein livessäkin.
Eikös me keskuteltu Tittelin kanssa sanonnasta "tarkoits pyhittää keinot". Sinäänsä melko sama asia mutta en todellakaan käyttänyt tuota sanontaa "keinolla millä hyväänsä" tarkoituksella joten se tuli vaan kirjoitukseeni aivan itsestään, luonnostaan.
Joten jätä nyt se hiuksien halkominen. Jos sinä tulkitset sen niin, niin tarkoitus ei ollut niin paha kuin teko, jos voisi niin sanoa tässä yhteydessä.Tarkkana lukijana huomasin heti, että käytit pontimena palstalla käymääsi keskustelua Tt'n kanssa. Ja tosiaan "tarkoitus pyhittää keinot" ja "keinolla millä hyvänsä" on ihan samat merkitykset.
No mutta hyvä, jos et tarkoittanut mitään erikoista. Sittenhän asia voidaan unohtaa. - Ruosutar
epikuros kirjoitti:
Enhän minä mutta ne muut........"hankalan kun tuo juoruilija/mustamaalaaja hakee teolleen tukijoukot.
Enhän minä mutta ne muut........ "
Kostossa on aina syyllistäminen ja syntipukiksi leimaaminen mukana kuvioissa ja siitä syystää kosto vaatii silminnäkijöitä, kuuluijoita. Miksi muuten Kuronenkaan julkisesti alakaisi vatvoa miessuhteitaan jos hän ei halua myötätuntoa ja todisteita siitä että kosto oli oikeutettua. - Ruosutar
Tarkkana lukijana huomasin heti, että käytit pontimena palstalla käymääsi keskustelua Tt'n kanssa. Ja tosiaan "tarkoitus pyhittää keinot" ja "keinolla millä hyvänsä" on ihan samat merkitykset.
No mutta hyvä, jos et tarkoittanut mitään erikoista. Sittenhän asia voidaan unohtaa.Nyt ei saa palstalla käyttää sanoja kuinka haluaa vaan on ensin kysyttävä sinulta lupa että onko joku muu käyttänyt samoja sanoja joita aion itse käyttää.
Sensuuripoliisi paikalla.
en olisi asiaa osannut kirjoittaa, hyvä aloitus.
Kosto vain tuntuu joskus oikeutetulta, jos on nöyryytetty oikein kunnolla. Itsekin siihen sortuneena joskus aikaa sitten..
Nykyään ajattelen samoin kostosta kuin sinä, eli ei ole hyväkysttävä keino löytää itselleen/muille oikeutta kostosta. Siinä joutuu, kuten todettua, itse alentumaan samalle tasolle kuin se henkilö jolle kostetaan!
Viitaten tuohon soh-vin aloitukseen niin en tiedä riittäisikö hyvyyteni esim siinä kohtaa, jos oma lapseni joutuisi raiskauksen/pedofiilin uhriksi. Voi olla, että ei välttämättä riittäisi, mikäli olisi mahdollista kostaa.
Kurosen koston halusta en tiedä, mutta kovasti ainakin julkisuutta halusi. Josko oletti julkisuuden ja ihmisten kokeman säälin avittavan häntä urallaan.. Tai sitten vain halusi kostaa, kuten epäilit..- Ruosutar
samat ajatukset kuin minulla.
Pedofiliassa on usein kyse juuri siitä että pedofiliä on lapsena käytetty seksuaalisesti hyväksi tai ainakin jollain lailla stimuloitu. Ruosutar kirjoitti:
samat ajatukset kuin minulla.
Pedofiliassa on usein kyse juuri siitä että pedofiliä on lapsena käytetty seksuaalisesti hyväksi tai ainakin jollain lailla stimuloitu.että pedofiilia on lapsena käytetty jollakin tavalla hyväksi ja että on muutoinkin päästään sairas!
Tarkoitinkin sitä, että ei varmaan minun hyvyyteni riittäisi hillitsemään itseäni, jos lapseni joutuisi pedofilian uhriksi, mikäli mahdollisuus kostaa tulisi..
Varmasti on monta muutakin tilannetta, jossa kostonhimo nousee aivan sietämättömän suureksi ja vaatii jo ihmiseltä todella paljon, ettei kostaisi, vaikkakin olisi siihen mahdollisuus. Huonosti päättynyt suhde ei mielestäni oikeuta ns kostotoimenpiteisiin, kuten em sivusto, jossa oli ex siippojen kuvat ja nimet..
Onhan se kuitenkin niin ettei kostolla mitään saavuta kovin usein ainakaan tai saavuta sitä mitä on menettänyt. Jos on menettänyt läheisensä jonkun käden kautta, esim tapettu, niin ei tappajan tappaminen tuo sitä rakasta omaista takaisin vaikka kuinka haluaisi. Mutta kuvittelen tilannetta, että minut olisi raiskattu, niin toisiko se edes oikeudenmukaista tunnetta jos saisin tunkea kunnon rautaputken raiskaajan ahteriin.. En tiedä, mutta tuskin se veisi pois omaa häväistyä ja loukattua tunnetta, joten lopputulos ei olisi kuitenkaan toivottu tuossakaan tapauksessa..- Ruosutar
johtajatar1 kirjoitti:
että pedofiilia on lapsena käytetty jollakin tavalla hyväksi ja että on muutoinkin päästään sairas!
Tarkoitinkin sitä, että ei varmaan minun hyvyyteni riittäisi hillitsemään itseäni, jos lapseni joutuisi pedofilian uhriksi, mikäli mahdollisuus kostaa tulisi..
Varmasti on monta muutakin tilannetta, jossa kostonhimo nousee aivan sietämättömän suureksi ja vaatii jo ihmiseltä todella paljon, ettei kostaisi, vaikkakin olisi siihen mahdollisuus. Huonosti päättynyt suhde ei mielestäni oikeuta ns kostotoimenpiteisiin, kuten em sivusto, jossa oli ex siippojen kuvat ja nimet..
Onhan se kuitenkin niin ettei kostolla mitään saavuta kovin usein ainakaan tai saavuta sitä mitä on menettänyt. Jos on menettänyt läheisensä jonkun käden kautta, esim tapettu, niin ei tappajan tappaminen tuo sitä rakasta omaista takaisin vaikka kuinka haluaisi. Mutta kuvittelen tilannetta, että minut olisi raiskattu, niin toisiko se edes oikeudenmukaista tunnetta jos saisin tunkea kunnon rautaputken raiskaajan ahteriin.. En tiedä, mutta tuskin se veisi pois omaa häväistyä ja loukattua tunnetta, joten lopputulos ei olisi kuitenkaan toivottu tuossakaan tapauksessa.."Tarkoitinkin sitä, että ei varmaan minun hyvyyteni riittäisi hillitsemään itseäni, jos lapseni joutuisi pedofilian uhriksi, mikäli mahdollisuus kostaa tulisi.. "
Kyllä minäkin vihastuisin ja näyttäisin tunteeni jos minun lapselle sattuisi jotain vastaavaa mutta en usko että kykenisin kostamaan, siis tekemään jotain kostaakseni. (Minun lapset ovat nyt jo aikuisia ja kantavt oman vastuun itsetään.)
Jos olisi sattunut heidän kohdalleeen pedofiili niin kamalaahan se olisi ollut, mutta tapahtunutta pystytään käsittelemään auttavsti ainakain, jos ei täysin sitä voi koskaan unohtaa. Pras keino on työstää tapahtunut ja lopulta antaa anteeksi jottei se jää kalvamaan sisinpään. Kyse ei ole nöyrtymisestä. Ei tarvitse mennä pedofiilin luo ja kertoa että antaa anteeksi vaan antaa anteeksi vain omassa sisässään ja silloin antaa myös anteeksi itselleen, eikä ala syyttelemään itseään. Teko sinäänsä on tehty eikä sitä voi unohtaa mutta se on toinen asia.
"Huonosti päättynyt suhde ei mielestäni oikeuta ns kostotoimenpiteisiin, kuten em sivusto, jossa oli ex siippojen kuvat ja nimet.."
No eipä tietenkään, siitä olen aivan samaa mieltä. Jos joku haluaa, ja ne ovat usein naisia, setviä miessuhteitaan julkisesti niin se vaan kertoo liiaallisesta riippuvaisuudesta, henkisesti, taloudellisesti tai ruumiillisesti, tai kaikkien yhdistelmästä. Ja sille seikalle olisi jotain tehtävä ettei ripusta jatkossakin omaa elämäänsä jonkin miehen vastuulle.
- sdfasdfas
Kun puhumme feministien motiiveista.
Kun vuonna 1&2 naisen asema oli heikko, niin täytyy se nyt tasa-arvon aikakaudella kostaa, kun akkain turvat eivät enää ole tukittu.- jorojukka-kukka
Miten konkreettisesti kosto tapahtuu? Siis se kosto, mistä itse kirjoitit.
- se on
Niin kosto on huono keino, itseasiassa kostajalle itselleenkin. Mutta se on hyvin inhimillinen, ihminen syyllistyy siihen, eikä edes huomaa sitä muutoin kuin vasta jälkikäteen. Toiset ihmiset toimivat erilailla, minä esimerkiksi en koskaan "kostaisi" niin typerästi kuin tämä Kuronen, näkyvästi. Mutta minä en ole kostonhimoinen pitkään, joten mitään kostoa ei itseasiassa tule juuri koskaan.
Kosto iskee lopultakin omaan nilkkaan.. mutta jossain vaiheessa se on kyllä tapa purkaa asioita ja vihaa. Kukin tavallaan..
Älkää vain väittäkö, etteikö kosto olisi käynyt mielessä tai ettette koskaan olisi syyllistynyt siihen. Niissä tilanteissa täytyy ymmärtää itseä ja yrittää päästä asian yläpuolelle, mikä sekin vie aikansa. Kiivaammat ihmiset ovat jo ehtineet tehdä jotain..
Se kosto näkyy muuten tälläkin palstalla hyvin usein :)- Ruosutar
"Älkää vain väittäkö, etteikö kosto olisi käynyt mielessä tai ettette koskaan olisi syyllistynyt siihen. Niissä tilanteissa täytyy ymmärtää itseä ja yrittää päästä asian yläpuolelle, mikä sekin vie aikansa. Kiivaammat ihmiset ovat jo ehtineet tehdä jotain.."
Kosto on varmasti käynyt jokaisen mielessä, mutta siihen sen olisi jäätäväkin. Asioita voi käsitellä muutenkin kuin kostamalla, esimerkiksi keskustelemalla. Kyse on vaan kypsyydestä käsitellä asioita.
Muuten viestisi oli oikein hyvä. Ruosutar kirjoitti:
"Älkää vain väittäkö, etteikö kosto olisi käynyt mielessä tai ettette koskaan olisi syyllistynyt siihen. Niissä tilanteissa täytyy ymmärtää itseä ja yrittää päästä asian yläpuolelle, mikä sekin vie aikansa. Kiivaammat ihmiset ovat jo ehtineet tehdä jotain.."
Kosto on varmasti käynyt jokaisen mielessä, mutta siihen sen olisi jäätäväkin. Asioita voi käsitellä muutenkin kuin kostamalla, esimerkiksi keskustelemalla. Kyse on vaan kypsyydestä käsitellä asioita.
Muuten viestisi oli oikein hyvä."kostoa hautova ihminen pitää tuoreina omat haavansa, jotka muuten paranisivat ja arpeutuisivat"
Francis Bacon "1561-1626)
Eipä tuohon pysty mitään lisäämään.- parasta olisi tutkailla mie...
Ruosutar kirjoitti:
Muuten viestisi oli oikein hyvä.Niinpä ja tarpeeksi kovasti kun tuntee tulleensan loukatuksi kypsyminen vie jonkin aikaa, väkisinkin, jokaisella on rajansa. Tuollainen kurosmainen tapa kostaa on kyllä sitä, että siihen on lähdetty liian äkkiä, ei ole maltettu miettiä asioita. No ehkä jotkut eivät koskaan pääse eroon kostostaan, mikä sinällään on kyllä sääli, nimenomaan itseä kostajaa ajatellen. Muut ovat sen jo unohtaneet. Useinhan se on niin, että asiat unohtuvat, jos niitä ei nosteta esille aina uudelleen. Tuossa tapauksessa taisi yhdistyä kosto ja julkisuudenkipeys tai tarve saada myötätuntoa mahdollisimman monelta. Kuka senkin sitten loppujenlopuksi maksaa kuin itse..
- yksinkertainen
nähnyt moisia kirjoituksia. Muistan kyllä jossain vaiheessa jonkun feministin kirjoittaneen, että kuolemantuomion voisi sallia Suomessa esim. pedofiilitapauksissa. Tuosta ei vielä muistaakseni käynyt ilmi oliko kyseessä rangaistuskäytännön koventaminen vai pedofiilin teloitus omaisten puolesta kostona. Epäilisin kuitenkin kirjoittajan tarkoittaneen rangaistuskäytäntöä.
Kostoa oikeudenmukaisuuden välineenä ei voi länsimainen oikeudenmukaisuuskäytäntö tai sivistyneisyys sallia. Kannattaa myös muistaa, että esimerkiksi vankeustuomiota, vapaudenriistoa, harvemmin pidetään sinänsä moraalisesti oikeana toimintana mutta mahdollisesti oikeudenmukaisena. Tuomioita perustellaan myös pelotevaikutuksella, mutta tuo on hyvin hatara perustelu.
Kosto kuitenkin tuntuu istuvan hyvin ihmisluonteeseen, joten se on läsnä kaikessa toiminnassamme. Monille ei riitä oikeuslaitoksen langettamat rangaistukset vaan oikeutta otetaan monasti omiin käsiin.
Mikäli sallisimme kostamisen niin sallimme samalla oikeuslaitoksen lakkauttamisen, koska tästä eteen päin se olisi täysin turha. Vääryydet oikaistaan toisilla vääryyksillä ja näin ihmiset kostonäkemyksen mukaan kokisivat oikeudenmukaisuutta. Mene ja tiedä... tuskinpa kovin toimivaa.- Ruosutar
"Muistan kyllä jossain vaiheessa jonkun feministin kirjoittaneen, että kuolemantuomion voisi sallia Suomessa esim. pedofiilitapauksissa. Tuosta ei vielä muistaakseni käynyt ilmi oliko kyseessä rangaistuskäytännön koventaminen vai pedofiilin teloitus omaisten puolesta kostona. Epäilisin kuitenkin kirjoittajan tarkoittaneen rangaistuskäytäntöä. "
Mielestäni hän joka ehdottaa tai suosii kostoa rankaisumenetelmänä on itsekkin kostoon taipuvainen. Kukaan joka ei hyväksy kostoa ei myöskään hyväksy sitä rangaistusmenetelmäksi.
"Kosto kuitenkin tuntuu istuvan hyvin ihmisluonteeseen, joten se on läsnä kaikessa toiminnassamme. Monille ei riitä oikeuslaitoksen langettamat rangaistukset vaan oikeutta otetaan monasti omiin käsiin."
Niin eipä se ole ihmekkään että maailma näyttää siltä miltä se näyttää.
"Mikäli sallisimme kostamisen niin sallimme samalla oikeuslaitoksen lakkauttamisen, koska tästä eteen päin se olisi täysin turha. Vääryydet oikaistaan toisilla vääryyksillä ja näin ihmiset kostonäkemyksen mukaan kokisivat oikeudenmukaisuutta. Mene ja tiedä... tuskinpa kovin toimivaa. "
Tästä tulee minulle ajatus että meidänkään tuomioistuin ei toimi tasa-arvoisesti. Melkein kaikki syytetyt joutuvat psykogiseen testiin jossa heidän psykinen status testataan ennen oikeudenkäyntiä. Sen sijaan syyttävät henkilöt, jos nyt ei satu olla tapettu vaan on elossa, niin heidän psykista statusta ei testata, vaan he voivat joskus manipuloida koko tuomioistuimen ja saaada sillä tavalla täysin syyttömät tuomituiksi. Narsistit onnistuvat manipuloimaan erittäin näppärästi. - yksinkertainen
Ruosutar kirjoitti:
"Muistan kyllä jossain vaiheessa jonkun feministin kirjoittaneen, että kuolemantuomion voisi sallia Suomessa esim. pedofiilitapauksissa. Tuosta ei vielä muistaakseni käynyt ilmi oliko kyseessä rangaistuskäytännön koventaminen vai pedofiilin teloitus omaisten puolesta kostona. Epäilisin kuitenkin kirjoittajan tarkoittaneen rangaistuskäytäntöä. "
Mielestäni hän joka ehdottaa tai suosii kostoa rankaisumenetelmänä on itsekkin kostoon taipuvainen. Kukaan joka ei hyväksy kostoa ei myöskään hyväksy sitä rangaistusmenetelmäksi.
"Kosto kuitenkin tuntuu istuvan hyvin ihmisluonteeseen, joten se on läsnä kaikessa toiminnassamme. Monille ei riitä oikeuslaitoksen langettamat rangaistukset vaan oikeutta otetaan monasti omiin käsiin."
Niin eipä se ole ihmekkään että maailma näyttää siltä miltä se näyttää.
"Mikäli sallisimme kostamisen niin sallimme samalla oikeuslaitoksen lakkauttamisen, koska tästä eteen päin se olisi täysin turha. Vääryydet oikaistaan toisilla vääryyksillä ja näin ihmiset kostonäkemyksen mukaan kokisivat oikeudenmukaisuutta. Mene ja tiedä... tuskinpa kovin toimivaa. "
Tästä tulee minulle ajatus että meidänkään tuomioistuin ei toimi tasa-arvoisesti. Melkein kaikki syytetyt joutuvat psykogiseen testiin jossa heidän psykinen status testataan ennen oikeudenkäyntiä. Sen sijaan syyttävät henkilöt, jos nyt ei satu olla tapettu vaan on elossa, niin heidän psykista statusta ei testata, vaan he voivat joskus manipuloida koko tuomioistuimen ja saaada sillä tavalla täysin syyttömät tuomituiksi. Narsistit onnistuvat manipuloimaan erittäin näppärästi.Mutta muistaisin, että juurikin oli kyse rangaistuskäytännöstä eikä kostosta.
Maailma ei näytä tältä vain pelkästään kostamisen vuoksi vaan siksi, että ihminen on lähtökohtaisesti paha ja hyvyyttä vain opitaan.
Tasa-arvoisella tuomi-istuimella ei ole mitään tekemistä kostamisen kanssa. Mikäli koemme, että oikeuskäytäntömme ei ole hyvä tai tasa-arvoinen niin meidän tulee muuttaa sitä.
Mielentilatutkimuksen tarkoitus onkin taata syytetylle oikeudenmukainen oikeudenkäynti. - Ruosutar
yksinkertainen kirjoitti:
Mutta muistaisin, että juurikin oli kyse rangaistuskäytännöstä eikä kostosta.
Maailma ei näytä tältä vain pelkästään kostamisen vuoksi vaan siksi, että ihminen on lähtökohtaisesti paha ja hyvyyttä vain opitaan.
Tasa-arvoisella tuomi-istuimella ei ole mitään tekemistä kostamisen kanssa. Mikäli koemme, että oikeuskäytäntömme ei ole hyvä tai tasa-arvoinen niin meidän tulee muuttaa sitä.
Mielentilatutkimuksen tarkoitus onkin taata syytetylle oikeudenmukainen oikeudenkäynti."Maailma ei näytä tältä vain pelkästään kostamisen vuoksi vaan siksi, että ihminen on lähtökohtaisesti paha ja hyvyyttä vain opitaan."
Olen eri mieltä. Mielstäni ihminen syntyy täysin viattomana mutta hän oppii pahuuden ja kujeet vuorvaikutuksessa läheisiinsä. Hän oppii myös kuinka noita pahuuksia ja vääryyksiä tulee käsitellä. Jokaiseesa perheessä on omat kirjoittamattomat lakinsa.
" Mielentilatutkimuksen tarkoitus onkin taata syytetylle oikeudenmukainen oikeudenkäynti."
En nyt tarkoittanut mielentilatutkimusta vaikka niitäkin joudutaan tekemään vaan persoonallisuuden kartoitusta. Varsinkin nuoremmille henkilöille tehdään psykinen statustesti.
- selvä näkijä
Kosto on myönteinen voimavara. Kun muut tietävät, että kostat aina, eivät he polje sinun oikeuksiasi ja astu varpaillesi. Kannattaa opetta lapsillekin aina kostamaan, niin häntä ei kiusata.
Ei pidä vain elää jotkut ihme ruususen vaaleanpunaiset silmälasit silmillä, ja yrittää uskotella itselleen, että maailmassa kaikki rakastavat toisiaan ja tahtovat vain toisille epäitsekkäästi hyvää.- takaisin tublana
eikä se tarkoita suklaata.
- kiertoilmauksia
käännöksiä ja väännöksiä, ihan vaan hatusta!! Tulee ihan pirkko liinamaa mieleen, mutta vain näistä kiemuroista. Pirkko on iloinen ihminen.
- Sanelma*
katsoin vasta nyt tuon aikaa sitten esitetyn dokumentin.
Lapsi oli kysynyt terroristilta, miksi teet tämän meille. Terroristi vastasi, kostaakseni, sillä venäläiset tappoivat perheeni.
Filmin lopussa pikkupoika kertoo, isona menen Tshetseniaan ja kostan...
Joku fiksu kerran sanoi jotain sentapaista kuin; jos kaikki ottaisivat silmän silmästä, maailma olisi sokea.
Onko maailma muuten nyt muuta kuin sokea?
Joka tapauskessa, kosto on makoisa :D - väärin
Kyseiset naiset pitäisi tuomita. En tiedä, mikä rangaistus olisi oikea, mutta jenkeissähän tuomiot yleensä ovat hyvin pitkiä vankeustuomioita (mitättömistäkin rikoksista).
- kostuvat
Olet Ruosutar ymmärtänyt koko asian väärin. Naiset eivät kosta - vaan kostuvat!
Ketjusta on poistettu 58 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt631217- 1071193
Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa146886Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv64863- 68767
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel108687Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto101665- 56656
- 78591
- 42584