Bob-painajaisia...

Twin Peaks - fani

Kuinka moni näkee myös Bobista painajaisia?

Itse olin yläaste-ikäinen, silloin kun katsoin Twin Peaksia eka kerran. Monta vuotta tämän jälkeen näin ainakin kerran kuukaudessa jonkin sorttista pahaa unta Bobista. Bob hyökkää kimppuuni jostain sohvan takaa, Bob väijyy kylppärissä suihkuverhon takana, Bob etenee murhanhimoisesti kontaten kohti minua, enkä pysty liikkumaan... Kaikkea tämmöstä.

Tässä välissä on ollut kuitenkin jo monta vuotta, etten ole nähnyt unia Bobista. Viime yönä Bob kuitenkin palasi takaisin uneeni. Tiedän tämän johtuvan luonnollisesti siitä, että sarjaa esitetään uusintana ja olen alkanut sitä itsekin taas seurata. Tämä on kuitenkin hyvin ahdistavaa. Näköjään tv-sarjan pelot voivat tarttua myös aikuiseen, joka on katsonut elämänsä aikana vaikka mitä kauhuleffoja. En näköjään ole vielä turtunut. Entäs te?

10

2079

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NSS

      Mulla ihan sama, nolottaa myöntääkin mutta olen 36-vuotias enkä voi kuvitellakaan katsovani Twin peaksia uudelleen, tiedän että painajaiset palaa. Jopa sen twin peaks mainoksen näkeminen saa aikaa kylmiä väreitä.
      Talking about vaikuttava draama!

      • TP-fani

        Itseäni häiritsee myös ne mainokset, joissa Bob häröilee siellä Palmereiden olohuoneessa ja työntää naamansa ihan ruutuun kiinni. Olen jo pari kertaa todistanut tätä tapahtumaa vahingossa ja järkyttynyt niin ikään. Kaikista pahinta on myös se, että asun yksin ja asuintaloni on vanha ja natiseva.

        Toisaalta ajattelin katsoa tämän kokonaisuudessaan nyt uudestaan, jotta pääsisin edes jollain tasolla "yli" nuoruuden aikaisista traumoistani, joita sarja on minulle aiheuttanut. Toivon, että pystyn nyt "vanhempana ja viisaampana" katsomaan tätä ikään kuin visuaalisesti upeasti toteutettuna draamana - en niinkään kauhuna. Toivon, että pystyisin myös nauramaan omille peloilleni.
        Pelot pitää siis kohdata silmästä silmään.
        Itse olen 24-vuotias.


      • jeesus oli homo jätkä
        TP-fani kirjoitti:

        Itseäni häiritsee myös ne mainokset, joissa Bob häröilee siellä Palmereiden olohuoneessa ja työntää naamansa ihan ruutuun kiinni. Olen jo pari kertaa todistanut tätä tapahtumaa vahingossa ja järkyttynyt niin ikään. Kaikista pahinta on myös se, että asun yksin ja asuintaloni on vanha ja natiseva.

        Toisaalta ajattelin katsoa tämän kokonaisuudessaan nyt uudestaan, jotta pääsisin edes jollain tasolla "yli" nuoruuden aikaisista traumoistani, joita sarja on minulle aiheuttanut. Toivon, että pystyn nyt "vanhempana ja viisaampana" katsomaan tätä ikään kuin visuaalisesti upeasti toteutettuna draamana - en niinkään kauhuna. Toivon, että pystyisin myös nauramaan omille peloilleni.
        Pelot pitää siis kohdata silmästä silmään.
        Itse olen 24-vuotias.

        olin myös ihan natianen ko ekan kerran todistin Twin Peaksia. paitti ei minua bob jääny häiritsemään, vaa se jättiläinen ja se kääpiö ehkä eniten :D

        vaikka se oli ihan kiltti se jättiläinen (heppa kans) ja se kääpiöhän vaan tanssi siinä!

        mutta traumat tuli *nyyh*


    • ...

      Se Bob on aivan kamalan pelottava, vieläkin. Nyt 29v ja en uskalla yksin katsoa. Meillä makkarissa ropelli ja se on alkanut jotenkin nyt häiritsemään kun en saa unta ja tuijotan sitä...;) Yksi päivä kun tuli sähkökatkos pelästyin aivan sikana kun ekana mieleen tuli Bobi! Se sarja on tehty aivan älyttömän hyvin.

      • sua

        mussu :)
        sun pitää ettiä itelles mies.


      • ...
        sua kirjoitti:

        mussu :)
        sun pitää ettiä itelles mies.

        Mulla on. Ei se vaan aina oo paikalla "päivystämässä" koska Bob tulee:)


    • .................

      Itse en näe painajaisia Bobista vaan yleensäkin tämän sarjan tapahtumat tulevat uniin ja aamulla herätessä on ahdistunut olo. Kaston sarjaa nyt toista kertaa ja sama homma. Ikääkin on jo yli 20.
      Mutta sarja on yksinkertaisesti vaan niin hyvä, että siihen jää koukkuun.

    • .....

      Noniin, ensimmäiset TW-painajaiset oli nyt maanantain vaistaisena yönä, Bob ja kuollut Laura. Ja en ole mielestäni edes mitenkään herkkä, kauhu on yksi mieligenreistäni. On se hienosti tehtyä, kun noin vaikuttaa... Aikuinen ihminen olen, mainittakoon. Mullholland Drivestä vähän samanlaisia viboja.

    • Bobista

      Mä olin kans joku 12-13v kun Twin Peaks tuli viimeks ja joka jakson katoin iskän kanssa. Ihme että se anto kattoo maailman pelottavimman sarjan! Ja maailman parhaimman. Sarja on edelleen todella ahdistava, vaikka muistan tapahtumat selvästi. Näin silloin aikoinani useasti painajaisia sohvan takana lymyävästä Bobista. Juttelin siskoni kanssa tästä ja hän sanoi myös nähneensä usein samanlaisia painajaisia. Varmasti aika yleistä. Toivottavasti ei tule enää uniin..

    • kauhu.

      Olenko ihan väärässä, jos väitän, että vain naispuoliset katsojat pelkäävät Bobia?
      Pojille Bob on tietyllä tapaa cool, vähän niin kuin Darth Vader.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      121
      1589
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      99
      1171
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      200
      1066
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      6
      976
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      861
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      793
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      774
    8. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      753
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      44
      750
    10. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      51
      741
    Aihe