Mistä johtuu

syvä ahdistus

Twin Peaks on ihana sarja, tunteeko kukaan muu syvää ahdistusta, kun katsoo sitä, jollain lailla se ei revi vaan kurkkuun nousee pala ... rakastan tätä sarjaa

2

609

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SSc..

      Se tehdään sillä äänimaailmalla. Jos et ole huomannut niin eri paikoilla ja eri henkilöillä on erilainen musiikki ja äänimaailma. Samoin tietty äänimaailma liitetään tiettyihin tunteisiin sarjassa. Jos tunnet David Lynchin elokuvia niin niissä on tuo samainen nerokas äänien käyttö, samoin Lynchin uskomaton kyky luoda kammottavia raakuden ja väkivallan kuvauksia ja läsnäoloa ilman, että itse väkivaltaa edes näytetään.

      Varsinkin Lynchin ohjaamissa osissa, esim. pilottijakso, kamerakuljetuksilla ja leikkauksilla luodaan alitajuntaan vaikuttavia efektejä joita katsoja ei välttämättä tiedosta... kohdistetaan kamera hetkeksi kattotuulettimeen ja luodaan puistuttava äänimaailma... ei mitään pelottavaa mutta luo oudon tunnelman ja jokin aivoissa saa hälyn päälle. David Lynch on nero joka tietää miten ihmisen psyykeeseen kosketaan kinkisellä tavalla.

      Twin Peaksin roolitukset ovat myös todella onnistuneet.

      Kannatta tutustua David Lyncin tuotantoon jos tykkä Twin Peaksin tapaisista tarinoista, elokuvat ovat kyllä astetta.... päättele itse. Lynch on mun suosikki, nerokkaimpia ohjaajia ja tarinankertojia mitä tiedän.

      http://en.wikipedia.org/wiki/David_Lynch

      Tässä hyvä kirja luottavaksi
      http://www.like.fi/kirjakeko/tiedot.php?id=3578
      Lynch on itse melkein oudompi persoona kuin luomansa hahmot.

    • angellll101

      Kun sitä katsoo niin tulee haikeus ja pelko ´jotka sekoittuvat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      126
      1625
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      100
      1193
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1068
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      995
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      871
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      803
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      784
    8. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      49
      772
    9. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      763
    10. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      51
      751
    Aihe