Ikäraja

...

Maikkari ei ole laittanut kieltoa Twin Peaksille!

Mm. James Bond on K15!

Itse olen jo aikuinen ja kauhusta pidän! Myös Twin Peaksin olen jo nähnyt, mutta edelleenkin siinä on jotain, mikä ahdistaa ja pelottaa

Herätys MTV3

11

1531

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tantta -77

      Ehdottomasti ikäraja Twin Peaksiin! Katselin
      sarjan teini-ikäisenä ja voi sitä pelkotilojen
      määrää joiden vallassa koko koulu oli
      seuraavana päivänä!! Ei ole alle 15v katseltavaa.

      • Toinen tantta

        Kirjoitin maikkarille palautteen jossa ehdotin
        ikärajaksi 15v. Työskentelen ammatikseni
        nuorten parissa ja kokemuksesta sanon, että
        monilla on valtavaa ahdistusta vaikka se
        kavereille naamioidaankin että "hyi se Bob
        on niin sikahirvee"...

        Mieleeni tuli myös huoli, että nykyajan
        vanhemmat eivät taida seurata jälkikasvunsa
        telkunkatselua sitäkään vähää mitä silloin
        kun olin itse teini.


    • trailer

      Lynch kertoi panneensa merkille kuinka USA:n valtakunnallisilla tv-kanavilla ei saa kiroilla ja nakuilla, mutta raakaa väkivalta on ihan ok.
      Lynchin yllätykseksi 14. jakson rankka kohtaus sai muitta mutkitta sensorien hyväksynnän.
      WWE:n vapaapainitouhuissa on samaa meininkiä. Katsomoihin päästetään alle kouluikäisiä lapsia katsomaan roisia väkivaltateatteria.

    • twin peaks <3

      Pyh.

    • twinpeaks-k-16

      Twin Peaks ohjelmalaji on: rikos, draama, jännitys ja kauhu. Itse en ole katsonut sarjaa melkein yhtään. Tiedän vain pääjuonen että Laura Palmer on murhattu. Näin Youtubessa videon jossa oli naisen/tytön kirkumista ja semmoisia iljettäviä huutonaamoja.

      • huono sarja

        Kyllä tämmöiset ahdistavat jutut pitäis kieltää lapsilta, mutta luulen että lapset ei edes ole kiinnostuneita noin tylsästä sarjasta. Muistan kun TP tuli ekan kerran ulkomailla asuessani muistaakseni vuonna 1991. En tajunnut, mikä siinä on niin ihmeellistä kun kaikki vaahtosi siitä, en tajunnut koko ideaa. Ajattelin, että katson sitten kokonaan joskus ja suomen kielellä, kun arvelin kielitaidon puutteista tämän tylsyyden johtuvan.

        En kuitenkaan enää kahden jakson jälkeen jaksanut seurata enää sitä kaistapäistä menoa, kun se tuli maikkarilla tämän aloituksen ajankohtana.

        Nyt kun se tulee taas kutoselta (muistaakseni?) niin olen yrittänyt jaksaa katsoa, mutta ei kerta kaikkiaan kolahda vieläkään yhtään, vaikka ikää on ehtinyt tulla jo hirveesti eka esityksen jälkeen, nukahdan aina kun yritän seurata ja yrittää ottaa selville mikä siinä joitain kiehtoo. Kuvaus on suttuinen ja jatkuvasti on pimeä, että olis pelottavampaa. Bob ei ole pelottava, tuollaisia aggressiivisia puliukkoja heiluu kaupungin keskustassa Turussa yhtenään ja sarja on niin pitkäpiimäista sontaa, että katsoo mitä muuta tahansa sattuu tulemaan samaa aikaa. Jos jotain hyvää pitäisi sanoa, niin se on vain ja ainoastaan musiikki.

        Eli ei maksa vaivaa kattoa.


    • BOBOolentokai

      Huutonaama on varmaan ollut tuo BOBO-olento sitten kuvia siitä hahaah, se väijyy aina sänkysi alla ja irvistelee sekä kurkistelee sieltä!

    • tuossaolensamaa

      Noh no James Bondeissa ei ole yli 12-v kiellettäviä kohtauksia missään. Mutta Twin Peaksissa voisi olla joku k14 varmaan, mutta tuo Lynchin juttu pureutuu aika syvälle sellaisiin asioihin että, joita ei ehkä kaikki lapset, eli joilla aivot eivät vielä ole kehittyneet valmiiksi, eli alle 25-vuotiaatkaan tajua kunnolla.

    • peitonallepiiloonvaa

      Helpoin tapa tietysti on suojautua joltain pelottavalta BOB tai MIKE -olennolta on olla peiton alla jotta ei näe niitä edes omassa mielikuvituksessaan, tietysti tällainen aiheuttaa vaaran jos on langaton tablettitietokone sielä peiton alla ja sieltä voi katsoa pelottavia kuvia :)

    • ristiriitaista kyllä

      Olin n. 11-vuotias kun sarja tuli ensimmäisen kerran tv:stä. En saanut katsoa sitä, mutta olisin kyllä halunnut. Vieläkin tuntuu siltä, että olisi ollut kiva nähdä Twin Peaks jo silloin. Varmaan se olisi aiheuttanut jonkinlaisia pelkoja, mutta niitä on lapsilla aina, vaikka ei olisi katsonutkaan mitään pelottavaa sarjaa. Silti täytyy myöntää, etten haluaisi omien alakoululaisten lasteni katsovan tuollaista ohjelmaa.

    • Born in the 70's

      Twin Peaks taisi tulla ensi kertaa joskus 1990? Olin silloin 15 mutta eipä tullut katsottua. Kaikki kohisivat siitä kuitenkin sen verran että sarjan nimi on jäänyt mieleen.
      Nyt Netflixissä sarja olisi katsottavissa, katsoin pilottijakson ja eipä ole jaksanut kiinnostaa katsoa enempää. Jotenkin vastenmielisen synkkä tunnelma siinä, kuvastaa kyllä 90-luvun laman synkkyyttä jonka haluan hyvin mielelläni pyyhkäistä pois muististani muutenkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4903
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4453
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2881
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      105
      1684
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe