Baptistilähetys ?

Antero68

Mikä seurakunta tuo oikein on, vai onko se joku lähetystyöjärjestö, siis Patmoksen tapainen jutska ?

33

4881

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • terence.hill

      tietoa. www.uskonnot.fi-sivuilta.

      Korostetaan itsenäistä paikallisseurakuntaa ilman valtakunnallista kattojärjestöä, ei hyväksy vuoden 1992 raamatunkäännöstä, ei koottua opillista tunnustusta (eli hajanainen ja jakaantumisille altis systeemi mielestäni) , tiukka seurakuntakuri..


      ------

      http://www.uskonnot.fi/yhteisot/view?orgId=540

      Tiivistelmä: Hyvinkään Babtistilähetys on Suomen Babtistilähetyksen piiriin kuuluva itsenäinen seurakunta. Suomen Babtistilähetyksen ensimmäinen seurakunta perustettiin Porissa vuonna 1985. Suomen Babtistilähetyksen seurakunnat eivät kuuluu Suomen Babtistiyhdyskuntaan. Paikallisseurakunnan toimintaa johtaa miesjäsenistön keskuudesta valittu vanhimmisto. Suomen Babtistilähetys korostaa, että paikallisseurakunnan ulkopuolella ei tule olla minkäänlaista katto-organisaatiota.

      Suomen Babtistilähetys julkaisee Uusi elämä Jeesuksessa-nimistä lehteä. Seurakuntien keskeisimmät opetukset ovat samoja kuin ns. "vapailla suunnilla".

      Suomen Babtistilähetyksen piirissä toimivat seurakunnat eivät hyväksy vuoden 1992 raamatunkäännöstä. Ne korostavat Raamatun auktoriteettia uskonelämän ohjeena, eivätkä hyväksy myöskään mitään Raamatun ulkopuolista tunnustusta. Armolahjat nähdään tärkeänä niin yksilön kuin seurakunnan elämässä. Seurakunnat kannattavat seurakuntakurin ylläpitämistä ja eivätkä hyväksy esimerkiksi eronneiden uudelleenavioitumista. Niin ikään seurakunnat eivät hyväksy lapsikastetta, vaan ainoastaan uskovien aikuiskasteen.

    • Ko. uskonnon uhri.

      Baptistilähetys arvostaa enemmän avoliittoa kuin avioliittoa.
      Näin on minulle baptistilähetykseen kuuluva kertonut. Tekopyhiä lahkolaisia.

      • johan jutun lykkäsi.

        Äläpä tee kielensyntiä tahallasi, ja tapaasi tuputa toisten harteille..


      • kilvoitelkaa päästäk

      • 1234567...
        kilvoitelkaa päästäk kirjoitti:

        http://www.lahdenbaptistit.fi/?&id=sermons&m=2&y=2013

        Myöskin Baptistit seuraavat Katolisen kirkon pyhää pitämällä sunnuntain pyhänä, pyhäkouluineen.

        Katolinen kirkkohan siirsi pyhyyden lauantailta sunnuntaille vuonna 364 jKr. Laodikean kirkolliskokouksessa.

        Siis myöskin Baptistit kulkevat, ainakin suurin osa vielä peite silmillä, ja arkipäiväistävät Jumalan siunaaman ja pyhittämän sapatin. Jeesus sanoi: Sapatti on annettu ihmistä varten.

        Ilm.14:12. Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.
        Jeesus sanoikin: Isäni käskyt minä olen pitänyt.


      • Ko. Uskonnon uhri
        johan jutun lykkäsi. kirjoitti:

        Äläpä tee kielensyntiä tahallasi, ja tapaasi tuputa toisten harteille..

        Kommenttini perustuu 100% faktaan ja kokemukseen Baptistilähetykseen kuuluvasta ihmisestä. Jopa ihmisistä. Älä sinä rupea totuutta vastaan pullikoimaan.


      • Ko. Uskonnon uhri
        johan jutun lykkäsi. kirjoitti:

        Äläpä tee kielensyntiä tahallasi, ja tapaasi tuputa toisten harteille..

        Laittakaa avioliiton arvostus kuntoon lahkossanne. Muuta en osaa sanoa. Se näkyy tavallisissa seurakuntalaisissa juuri tällaisilla tavoilla mitä mainitsin jos koko liike on retuperällä arvojen suhteen. Minua Loukkasi äärettömän paljon ko. ihmisen suhtautuminen minun ja vaimoni avioliittoon. Sanoi arvostavansa enemmän vaimoni siskon avoliittoa. Hävetkää koko lahko.


      • näin on ..
        Ko. Uskonnon uhri kirjoitti:

        Kommenttini perustuu 100% faktaan ja kokemukseen Baptistilähetykseen kuuluvasta ihmisestä. Jopa ihmisistä. Älä sinä rupea totuutta vastaan pullikoimaan.

        Älä tee kielensyntiä edelleenkään. Kysy baptistisaarnaajalta, esim. Pauli Rahkoselta.
        Puhu senjälkeen, mitä baptistilähetys opettaa.
        Minun kommenttini sensijaan perustuu kyllä 100% .sesti tietoon.
        Siellä et pääse edes ehtoolliselle, jos tietävät, että et ole uskossa, et kastettu, tai uskova nimikkeellä olet avoliitossa. näin esimerkkinä.

        http://www.lahdenbaptistit.fi/?id=church



        Uskomme yhteen Jumalaan, Isään ja Poikaan ja Pyhään Henkeen. Jeesus Kristus kuoli koko maailman syntien sovitukseksi. Vastaanottamalla Jeesuksen henkilökohtaisena Vapahtajana ja Herrana ihminen uudestisyntyy sisäisen ihmisensä puolesta saaden syntinsä anteeksi ja tullen osalliseksi iankaikkisesta elämästä.

        Opetamme uskoontulleita ihmisiä ottamaan upotuskasteen ja etsimään Pyhän Hengen kastetta eli Pyhällä Hengellä täyttymistä.
        Meille Jumalan Sana on elintärkeä ja pyrimme Jumalan armon avulla elämään Uuden Testamentin opetuksen mukaista käytännön elämää. Tämä koskee mm. avioliiton pyhyyttä, rehellisyyttä ja seurakuntaelämää. Tärkeänä pidetään sydämen asennetta, jota tulisi hallita tasapuolisesti armo ja totuus. Pidämme vuoden 1933/38 Kirkkoraamattua tarkempana kuin uutta vuoden 1992 Kirkkoraamattua, joten käytämme vanhempaa käännöstä. Myös sellaiset Pyhän Hengen armolahjat kuten kielillä puhuminen, profetoiminen ja sairaiden parantaminen rukouksen avulla ovat meille tärkeitä.

        Uskomme iloiseen, mutta vakaaseen kristillisyyteen. Emme pyri olemaan ilmeeltämme vanhoillisia, vaan sovellamme seurakuntatyössä ajanmukaisia työmuotoja, mikäli ne eivät sodi Raamattua vastaan tai aiheuta hajaannusta uskovien kesken.

        **
        Myös kuuntele puheita, niin pääset jyvälle opetusesta.


      • kuunneltavaa..
        näin on .. kirjoitti:

        Älä tee kielensyntiä edelleenkään. Kysy baptistisaarnaajalta, esim. Pauli Rahkoselta.
        Puhu senjälkeen, mitä baptistilähetys opettaa.
        Minun kommenttini sensijaan perustuu kyllä 100% .sesti tietoon.
        Siellä et pääse edes ehtoolliselle, jos tietävät, että et ole uskossa, et kastettu, tai uskova nimikkeellä olet avoliitossa. näin esimerkkinä.

        http://www.lahdenbaptistit.fi/?id=church



        Uskomme yhteen Jumalaan, Isään ja Poikaan ja Pyhään Henkeen. Jeesus Kristus kuoli koko maailman syntien sovitukseksi. Vastaanottamalla Jeesuksen henkilökohtaisena Vapahtajana ja Herrana ihminen uudestisyntyy sisäisen ihmisensä puolesta saaden syntinsä anteeksi ja tullen osalliseksi iankaikkisesta elämästä.

        Opetamme uskoontulleita ihmisiä ottamaan upotuskasteen ja etsimään Pyhän Hengen kastetta eli Pyhällä Hengellä täyttymistä.
        Meille Jumalan Sana on elintärkeä ja pyrimme Jumalan armon avulla elämään Uuden Testamentin opetuksen mukaista käytännön elämää. Tämä koskee mm. avioliiton pyhyyttä, rehellisyyttä ja seurakuntaelämää. Tärkeänä pidetään sydämen asennetta, jota tulisi hallita tasapuolisesti armo ja totuus. Pidämme vuoden 1933/38 Kirkkoraamattua tarkempana kuin uutta vuoden 1992 Kirkkoraamattua, joten käytämme vanhempaa käännöstä. Myös sellaiset Pyhän Hengen armolahjat kuten kielillä puhuminen, profetoiminen ja sairaiden parantaminen rukouksen avulla ovat meille tärkeitä.

        Uskomme iloiseen, mutta vakaaseen kristillisyyteen. Emme pyri olemaan ilmeeltämme vanhoillisia, vaan sovellamme seurakuntatyössä ajanmukaisia työmuotoja, mikäli ne eivät sodi Raamattua vastaan tai aiheuta hajaannusta uskovien kesken.

        **
        Myös kuuntele puheita, niin pääset jyvälle opetusesta.

        http://www.lahdenbaptistit.fi/?&id=sermons&m=4&y=2012

        22.4.2012 - 18:00

        Ilosanoman ilta, Pauli Rahkonen
        Suhde ja suhtautuminen Jumalaan


      • ristitty
        Ko. Uskonnon uhri kirjoitti:

        Laittakaa avioliiton arvostus kuntoon lahkossanne. Muuta en osaa sanoa. Se näkyy tavallisissa seurakuntalaisissa juuri tällaisilla tavoilla mitä mainitsin jos koko liike on retuperällä arvojen suhteen. Minua Loukkasi äärettömän paljon ko. ihmisen suhtautuminen minun ja vaimoni avioliittoon. Sanoi arvostavansa enemmän vaimoni siskon avoliittoa. Hävetkää koko lahko.

        Olet siis kyseisen lahkon uskonnon uhri.

        Tässä lahkossa pidetään kaikkia uudessa avioliitossa eläviä huorintekijöinä ainakin siinä tapauksessa, että uusi avioliitto on solmittu ns. uudestisyntymisen (ja kasteen) jälkeen, ei ennen uskoontuloa. Opetetaan ja uskotaan siis niin, että uudessa avioliitossa oleva elää koko ajan ja jatkuvasti elämänsä joka hetki huoruudessa (so. aviorikoksessa järjestyksessä ensimmäistä puolisoaan kohtaan).


      • käsittääkseninäin
        ristitty kirjoitti:

        Olet siis kyseisen lahkon uskonnon uhri.

        Tässä lahkossa pidetään kaikkia uudessa avioliitossa eläviä huorintekijöinä ainakin siinä tapauksessa, että uusi avioliitto on solmittu ns. uudestisyntymisen (ja kasteen) jälkeen, ei ennen uskoontuloa. Opetetaan ja uskotaan siis niin, että uudessa avioliitossa oleva elää koko ajan ja jatkuvasti elämänsä joka hetki huoruudessa (so. aviorikoksessa järjestyksessä ensimmäistä puolisoaan kohtaan).

        Viestiketju on vanha, mutta kommentoin tähän silti. Raamatun mukaan avioliiton voimassaolo perustuu mikäli sitä katsotaan uskoontuloajankohtaan verraten siihen, missä tilassa uskoon tullut uskoontulohetkellä on.
        Jos on naimisissa uskoontulohetkellään ja vaikka avioliitto olisi solmittu ennen uskoontuloa on avioliitto silti aina voimassa, sillä Raamatussa lukee ja luku käsittelee avioliitto ja eroamisasioita.Käsittääkseni naimisissa oleva on kutsuttu siinä tilassa, että hän on naimisissa. Erota ei saa kuin jos tapahtuu aviopuolison taholta pettäminen, huoruus eli aviolupauksen rikkominen , silloin liitto voidaan mitätöidä.

        Mielestäni sellainen "uskova", joka perustelee eroaan sillä, että on mennyt naimisiin uskomattomana ollessaan on fariseuksen kaltainen, joka on säätänyt tällaisen perinnäissäännön Jumalan sanan rinnalle ja näin tällä itsesäätämällään säännöllä kumoaa Jumalan sanan, miten tulisi toimia.

        Jos avioliitossa on vaikeuksia tulee toimia siten miten Jumalan sana opettaa ja toisinaan se voi aiheuttaa myös kärsimyksiä tehdä Jumalan tahto. Jumala toimittaa omillensa oikeuden aikanaan.

        Psalmi 75

        3. "Vaikka minä valitsenkin ajan, minä tuomitsen oikein.

        Avioliittovaikeuksissa on helppo tehdä lihanvalinta ja ottaa uusi puoliso, mutta se ei tuo lopultakaan sieluja pelastavaa lopputulosta , mutta ihmislihalla on helppoa ja hauskaa aikansa.Uskonpäämäärä on sielujen pelastuminen.Joskus se voi tuottaa Kristuksen kärsimysten osallisuusuutta ja ei aina ole helppo tie, mutta lopulta kuitenkin voiton tie, joka vie taivaaseen perille perhekunnankin vaikkakin suureten vaikeuksien kauttakin.



        1 Kor 7

        20. Pysyköön kukin siinä asemassa, missä hänet on kutsuttu.

        12. Mutta muille sanon minä, eikä Herra: jos jollakin veljellä on vaimo, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, niin älköön mies häntä hyljätkö;
        13. samoin älköön vaimokaan, jos hänellä on mies, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, hyljätkö miestänsä.
        14. Sillä mies, joka ei usko, on pyhitetty vaimonsa kautta, ja vaimo, joka ei usko, on pyhitetty miehensä, uskonveljen, kautta; muutoinhan teidän lapsenne olisivat saastaisia, mutta nyt he ovat pyhiä.
        15. Mutta jos se, joka ei usko, eroaa, niin erotkoon; veli ja sisar eivät ole semmoisissa tapauksissa orjuutetut; sillä rauhaan on Jumala teidät kutsunut.
        16. Sillä mistä tiedät, vaimo, voitko pelastaa miehesi? Tai mistä tiedät, mies, voitko pelastaa vaimosi?
        17. Vaeltakoon vain kukin sen mukaan, kuin Herra on hänelle hänen osansa antanut, ja siinä asemassa, missä hänet Jumala on kutsunut; näin minä säädän kaikissa seurakunnissa.


      • toesaaltaohaseniinni
        Ko. Uskonnon uhri kirjoitti:

        Laittakaa avioliiton arvostus kuntoon lahkossanne. Muuta en osaa sanoa. Se näkyy tavallisissa seurakuntalaisissa juuri tällaisilla tavoilla mitä mainitsin jos koko liike on retuperällä arvojen suhteen. Minua Loukkasi äärettömän paljon ko. ihmisen suhtautuminen minun ja vaimoni avioliittoon. Sanoi arvostavansa enemmän vaimoni siskon avoliittoa. Hävetkää koko lahko.

        Raamattu ei tunne avioliittoon vihintää.
        "Älä pelkää otaa tykösi Mariaa, vaimoasi......"


      • Anonyymi

        Asia on päinvastoin. Avioliitto korostetaan ei avoliitto.


      • Anonyymi

        Tieto on väärä. Baptistilähetys noudattaa Raamatun opetusta. Avioliitto on miehen ja naisen välinen liitto. Avoliito tai -avosude ei sitä ole. Siinä ei sitouduta toiseen, myötä- ja vastoinkäymisessä. Avioliitto antaa lapsille turvan.


    • 987654321...

      Sinä siis "sabotoit" lauantaina. Et tekojen kautta pelastu ja armoa et voi ansaita adventisten opilla, jonka pohjalta myös Jehovan Todistajat aloittivat eksytyslahkonsa.

      Ro 14:1,5,6 Heikkouskoista hoivatkaa, rupeamatta väittelemään mielipiteistä. Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma. Joka valikoi päiviä, se valikoi Herran tähden; ja joka syö, se syö Herran tähden, sillä hän kiittää Jumalaa; ja joka ei syö, se on Herran tähden syömättä ja kiittää Jumalaa.

      • 1234567...

        Ei pelastuta omien tekojen kautta, vaan armosta olemme pelastetut uskon kautta, että kukaan ei kerskaisi.
        Sapatti on voimakkain todistus siitä, että emme pelastu omien tekojen kautta. Sapattisin panemme omat työt syrjään ja lepäämme.
        2.Moos.31:13. sapatti on Jumalan merkki.

        1700 luvun vanha Luterilainen virsi kertoo. Virsi 135.1. Nää käskysanaa kymmenen, ne meille kautta Mooseksen Jumala itse ilmoitti, ja Siinailla kirjoitti. Ah Herra armahda.
        Virsi 136.1. Ken tahtoo olla kristitty ja kristittynä kuolla, ei sille outo, peitetty, saa Herran laki olla, jonk' antoi itse Jumala.

        Näin on, käskyjä on kymmenen, jotka Jumala kirjoitti kahteen kivitauluun omalla sormellaan, ja yhdessä käskyistä lukee "MUISTA".

        Jumala sanassaan sanookin: En minä liittoani riko, enkä muuta sitä, mikä on minun huulultani lähtenyt. Ps. 89:35.

        Ei löydy Ilmestyskirjasta: Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden jotka pitävät Paavalin käskyt ja Paavalin uskon. Paavali nimittäin tokaisi niinkin, että olisitte niinkuin hänkin, ettekä menisi enään naimisiin.

        Ilmestyskirjasta löytyy Ilm.14:12. Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät JUMALAN KÄSKYT ja JEESUKSEN USKON.


      • armon kansalainen.
        1234567... kirjoitti:

        Ei pelastuta omien tekojen kautta, vaan armosta olemme pelastetut uskon kautta, että kukaan ei kerskaisi.
        Sapatti on voimakkain todistus siitä, että emme pelastu omien tekojen kautta. Sapattisin panemme omat työt syrjään ja lepäämme.
        2.Moos.31:13. sapatti on Jumalan merkki.

        1700 luvun vanha Luterilainen virsi kertoo. Virsi 135.1. Nää käskysanaa kymmenen, ne meille kautta Mooseksen Jumala itse ilmoitti, ja Siinailla kirjoitti. Ah Herra armahda.
        Virsi 136.1. Ken tahtoo olla kristitty ja kristittynä kuolla, ei sille outo, peitetty, saa Herran laki olla, jonk' antoi itse Jumala.

        Näin on, käskyjä on kymmenen, jotka Jumala kirjoitti kahteen kivitauluun omalla sormellaan, ja yhdessä käskyistä lukee "MUISTA".

        Jumala sanassaan sanookin: En minä liittoani riko, enkä muuta sitä, mikä on minun huulultani lähtenyt. Ps. 89:35.

        Ei löydy Ilmestyskirjasta: Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden jotka pitävät Paavalin käskyt ja Paavalin uskon. Paavali nimittäin tokaisi niinkin, että olisitte niinkuin hänkin, ettekä menisi enään naimisiin.

        Ilmestyskirjasta löytyy Ilm.14:12. Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät JUMALAN KÄSKYT ja JEESUKSEN USKON.

        Pitäisköhän meidän lähteä siitä liikkeelle, että tutkisimme, mitä Aabrahamin uskovaisuus merkitsee?
        Aabram, nimi hebrean aakkosien suhteen ja Aabraham, liikkuu kirjainten suhteen niin, että lisäys kirjain ja luku on 5. jonka Jumala muuttaa. Avram ja Avraham. Viisi on armon luku, joka liitettiin Abramille.
        Sama tuli Saarallekin, luku 5. Armon luku. Piti luottaa Jumalaan, siihen lupaukseen.
        Jumala poisti lain, ja antoi armon. Ei mennäkään eteenpäin luottaen itseensä, vaan mennään eteenpäin Jumalan suunnitelmissa armossa.

        Raamattu saarnaa alkukielellä, hebrean kielellä, kirjaimin, sekä sanoin.

        Siellä puhutaan jotasta, hebrean pienimmästä kirjaimesta, ”Piirto” on puolestaan pieni lisä, joka erotta kirjaimen ”het” kirjaimesta ”hee”. siis tämä osanen tässä piirto. sanoista.

        Meidän kieli ei kerro näitä kokonaisuuksia ja selitykset meillä on pakanallisia.

        Mutta miksi raamattu puhuu tässä sanasta ”armo”?

        Tämä kertoo sen suoraan, ettemme voi ansaita pelastusta, emmekä voi pelastua käskyjen kautta.

        Jos voisimme, niin Jeesusta ei olisi tarvittu sovittajaksi. Olisimme niitä Abrameja., ei Aabrahamilaisia, uskon perusteella.
        Mutta käskyt on meille mahdottomia täyttää, tarvitaan armo. Armo on, että Jumala antoi Poikansa Jeesuksen, ja jos uskomme Jeesukseen, saamme pelastuksen. Ja tässä liikumme Jumalan pelastusketjutuksessa.
        Ja kun pelastumme, saamme Pyhän Hengen kasteen, eli uskon kautta saamme kasteen. koska Jeesus lupasi lähettää meille puolustajan Pyhän Hengen. Hengen, jos armosta uskomme Jeesukseen, antaa Hengen kasteen. ja mitä ketju sitten rakentuu? Usko liittää meidät ruumiiseen, siihen seurakuntaan, joka pelastuu, koska Henki sen uskon kautta rakentaa. Ja tämä on se yksi ruumis, joka pelastuu.
        Tähän ruumiiseen ja ruumiissa Pyhä Henki antaa meille lahjoja. Me sitten annamme lahjat seurakuntaan, ruumiin palvelukseen, lahjat, jotka ovat Pyhän Hengen lahjoja.
        Ja kun me näin olemme Kristuksen ruumiissa, Jumalan armosta, koska emme voi tekoinemme pelastua, niin meillä on yksi toivo. Ja tämä toivo on se, joka täyttyy Jeesuksen paluussa, kun hän palaa hakemaan meidät.

        Tähän tiivistän meidän pelastuksemme. 10 emme voi toteuttaa, mutta 5 osaamme vaeltaa, koska se on armo. ja tämä on se kulmakivi. Jeesus.

        kirjoitteli /// lauantai 4.5.2013 P

        10 on käskyt, ne täydelliset. siksi olen vitoslainen


    • Babtistilähetys on syntynyt Porissa parin Vapaakirkon saarnaajan ja muutamien muiden kyseisen seurakunnan jäsenen erkaannuttua Vapaakirkosta.

    • tod121

      1234567 eli numero leikkiä

      SAPATIN LAKI Oli TARKOITETTU JUUTALAISILLE JOTKA OLIVAT SOKAISTUNEET NIIN KU SAKARIA 12 KIRJOITTAA ET JUMALA LAITTAA PEITTEEN HEIDÄN SILMILLE. JA JEREMIA KIRJOITTI ET USKOVAT VALHEEN SANOMAAN NIIKU TE JA KERSAATTE MEILLÄ ON HERRAN SINETTI HERRAN SINETTI HERRAN SINEETTI JA VAIKKA TE NÄKEMÄLLÄ NÄETTE MUTTA ET HUOMAA JA VAIKKA KUULEMALLA KUULET ET YMMÄRRÄ

      Te adventistit oot niin Ellenin noituma ette ymmärrä SIKS ILM 18 ON Lähtekää ADVENTTIKIRKOSTA ulos, te minun kansani, ettette tulisi ELLENIN synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa. Sillä hänen syntinsä ulottuvat taivaaseen asti, ja Jumala on muistanut hänen rikoksensa.” Ilm.18:3-5.
      SILLÄ MILLÄ MITALLA MITTAAT SILLÄ SINULLE MITATAAN

      En kiellä sua viettämästä sapattia en missään nimessä sä saat viettää jos haluut ja jos mä en haluu NII MUN PELASTUMINEN EI OO SIITTÄ KII SE ON VARMA
      MUT KU SÄ TUOMITSET MUT SIITTÄ ETTEN VIETÄ JUUTALAISTEN SAPATTIAN EN MYÖS UUDEN KUUN EN HANUKAA EN LEHTIMAJAN JUHLAA
      ENKÄ OSAA TOORAA ULKOA NII SUT TUOMITAAN...

      Eikä lepopäivässä oo mitään pahaa se on mahtava juttu et suomen valtio on antanu useimmalle niin la ku su vapaapäiväks MUT SEN MÄ TYRMÄÄN JOTA OON SULLE KIRJOITTANU ALUSTA ASTI ET SAPATTI EI OO JUMALAN SINETTI EIKÄ SUNNUNTAI OO PEDON MERKKI NÄÄ KAIKKI ON MILLERIN JA ELLEN VALHEITA MITEN SÄ OOT NOIN SOKEE JOS ELLEN OLIS TÄSTÄ SÄÄNNÖSTÄ OIKEESSA NII OLIS SE TIENNY SENKI ET san francisco olis enkelit tuhonnu

      Ja kysyin sulta myös et jos miks Jeesus sanoi mikä menee suusta sisään nii sä ulostat sen eikä se saastuta mut MIKÄ TULEE ULOS SE SAASTUTTAA NIIN KU EGW OPPI ON SAASTUTTANU SUT ON SULLA OTSAA PUOLUSTAA TOTA PORTTOA HÄN JULISTI 1850 ETTEI LIHAN SYÖJIÄ OTETA TAIVAASEEN 1T, p. 187; CD, pp. 380-381 Hän myöskin ennusti, ettei kukaan voinut pelastua lokakuun 22. päivän jälkeen, 1844 (1SM, s. 63) ELI OOT TUOMITTU VAIK SULLA ON SAPATIN MERKKI KUMMASSAKI SILMÄSSÄSI.Ellen White väitti Saatanan pettäneen Aadamin (Evangelism, p. 598)LISÄÄ ELLEIN TIETOA Ellen White ennusti, että seitsemän viimeistä vitsausta vuodatettaisiin vuonna 1850 (Early Writings, pp. 58,64). Hän väitti että ihmiset, jotka osallistuivat toukokuun 27. päivän leirikokoukseen vuonna 1856, olisivat yhä elossa Jeesuksen tullessa maan päälle (1T, pp. 131-132).SITTEN TERVEYS TIEDOT NII KU.peruukkien pitäminen ylikuumentaa aivoja (HR, lokak., 1871); pienten, nauhoilla kiinnitettävien myssyjen pitäminen on osoitus saatanallisesta hallinnasta (1T, pp. 188-189); kahvin tai teen juominen on syntiä (Evangelism, p. 266); lihansyöjiä ei oteta taivaaseen (1T, p. 187; CD, pp. 380-381); tai jos sinulla on ruokapöydällä voita, kananmunia tai lihaa, niin se estää rukouksiesi pääsyn taivaaseen (CD, p. 366). MIKS ELLEININ KIRJOITUSIA KORJAILLAAN/SELITELLÄÄN MIKÄ ON ELLENIN ENKELI OPAS.TAI TOI TEIDÄN UUS RAAMATTU The Spirit of Prophecy Study Bible (jossa Ellen Whiten kirjoitukset on lisätty kommentteina ja huomautuksina raamatuntekstien yhteyteen); ja The Clear Word Bible (jossa Ellen Whiten kirjoitukset ovat suoraan sisällytetty Raamatun tekstiin ilman mitään eroa tai minkäänlaista alaviitettä). ONKO SUSTA OIKEEN ET ELLEN KERTO UNESSAN KESKUSTELLEN KUOLLEN MIEHENSÄ KANSSA JA TEHNEEN LIITON HÄNEN KASSAANMIKS Ellen White varasti hänen tunnetuimman kirjansa, Tie Kristuksen Luo, sihteeriltään, Fannie Boltonilta. Ja otti kunnian siittä

      tällanen super rofeetta tuli tuolta rapakon takaa ja
      SUNNUNTAI ei OLE PEDON MERKKI VAA KOKO JUTTU ON ELLENIN NÄKYYN PERUSTUVA EKSYTYS

      TULE HERRA JEESUS pelasta eksyneet

      • 1234567...

        Jumala on tuomari niin Ellenin kuin muidenkin kohdalla. Elleni viisaana naisena kehoitti kuitenkin tutkimaan suurempaa valoa Raamattua. Niin onkin tullut tutkittua Raamattuja eri vuosisadoilta.

        Pidän väärinä profeettoina kaikkia niitä, jotka kumoavat Jumalan antaman kymmenenkäskyn lain.

        Ei taida montaa oikeata profeettaa löytyä.


      • korjaappapapahees
        1234567... kirjoitti:

        Jumala on tuomari niin Ellenin kuin muidenkin kohdalla. Elleni viisaana naisena kehoitti kuitenkin tutkimaan suurempaa valoa Raamattua. Niin onkin tullut tutkittua Raamattuja eri vuosisadoilta.

        Pidän väärinä profeettoina kaikkia niitä, jotka kumoavat Jumalan antaman kymmenenkäskyn lain.

        Ei taida montaa oikeata profeettaa löytyä.

        Ei profeettoja löydykään UTn juutalaisten jälkeen!
        Yhtäkään ei ole edes luvattu! Ja mitäpä heillä olisikaan sillä Jeesus täytti lain ja profeetat. Profeettojen tehtävänä oli julistus Kristuksesta eikä mistään kirkkokunnasta.


    • 1234567...

      tod121. . .Olen 100% varma, että sunnuntai on pedonmerkki ja sapatti taas vastaavasti Jumalan merkki 2.Moos.31:13.

      Voittajat pääsevät lasimerelle veisaamaan Mooseksen Jumalan palvelijan virttä ja Karitsan virttä Ilmestyskirjan mukaan.

      Laitappa tod121 oma näkemyksesi kuka on peto 666 ja mikä on hänen merkkinsä sinun löytösi mukaan ? Kellä viisaus ja ymmärrys on !

      • 1234567---

        Ompa tässä vuosia kulunut, mutta ei ole tod121 sinulta vastausta kuulunut. Kuka on peto 666 ja mikä on hänen merkkinsä ?


      • plinkovala
        1234567--- kirjoitti:

        Ompa tässä vuosia kulunut, mutta ei ole tod121 sinulta vastausta kuulunut. Kuka on peto 666 ja mikä on hänen merkkinsä ?

        Olen varma että sinä olet varma että sunnuntai ON PEDONMERKKI.
        Olen myös yhtä varma että sinä olet erehtynyt.


      • Anonyymi
        plinkovala kirjoitti:

        Olen varma että sinä olet varma että sunnuntai ON PEDONMERKKI.
        Olen myös yhtä varma että sinä olet erehtynyt.

        En ole erehtynyt.
        Paavi muistuttaa sunnuntaista aina silloin tällöin.

        Kotimaa24. 3.8.2014 Paavin kymmenen ohjetta onneen. 5:des ohje: Pyhitä lepopäivä, sunnuntai on perheen aikaa.

        Uutinen COP27-ilmastokonferenssista, jossa maailman johtavat tahot pyrkivät löytämään ratkaisuja ilmaston lämpenemisen estämiseen. Paavi Franciscus lähetti terveisensä kokoukseen ja muistutti osallistujia ajatuksestaan sunnuntain asettamisesta koko maailman lepopäiväksi maailman pelastamiseksi, kuten hän esitti jo vuonna 2015.

        Ei sanaakaan paavi maininnut Jumalan antamasta sapatista, joka on Israelilaisillakin pyhäpäivä.
        2. Moos.31:12. Ja Herra puhui Moosekselle sanoen: 13. Puhu Israelilaisille ja sano: Pitäkää minun sapattini, SILLÄ SE ON MERKKINÄ MEIDÄN VÄLILLÄMME, MINUN JA TEIDÄN, SUKUPOLVESTA SUKUPOLVEEN, TIETÄÄKSENNE, ETTÄ MINÄ OLEN HERRA, JOKA PYHITÄN TEIDÄT.

        1234567---


      • Anonyymi

        Tässä onkin vuosia kulunut vastausta tod121 ei ole kuulunut sinulta. Oliko vaikea kysymys ?

        1234567---


    • Tutkittavaksi

      Seurakunnasta ei ole koskaan tullut kirkkoa. Baptistit eivät myöskään ole seurakunta. Mutta Baptistilähetys on silti toiminnaltaan ja monilta opeiltaan raamatullista.
      Jonkun perustetun laitoksen sanominen Raamatun tarkoittamaksi seurakunnaksi on vakavan luokan eksytystä.

      Oikea Jumalan seurakunta jäi alusta asti kirkkokehityksen ulkopuolelle, jossa se edelleen toimii. Kirkko alkoi sen perustamisesta lähtien (300 luvulla jKr.) vainota oikeaa seurakuntaa surmaten meikäläisiä massoittain. Tämä on historiallinen tosiasia. Se jatkuu.
      Nyt tuo maailman kanssa liittoutunut laitoskirkko surmaa nyt oikeita uskovia hengellisesti. Tämän tähden Pyhä Henki kehottaa lähtemään siitä ulos.

      Meitä kirkkojen yms. uskontoleirien ulkopuolella toimivia kristittyjä on ollut kaikkina aikoina ristintyöstä lähtien, jo noin kaksituhatta vuotta. Mikään ei ole voinut tehdä tyhjäksi tätä seurakuntaa, jonka Jeesus on perustanut ja rakentanut. Joskus olemme olleet "maahan lyötyjä" ja joutuneet toimimaan maan alla.
      Edelleenkin "me olemme kaikin tavoin ahtaalla mutta emme umpikujassa, neuvottomia mutta emme toivottomia, vainottuja mutta emme hylättyjä, maahan lyötyjä mutta emme tuhottuja. Me kannamme aina ruumiissamme Jeesuksen kuolemaa, että myös Jeesuksen elämä tulisi meidän ruumiissamme näkyviin." 2 Kor. 4:8-10.
      Emme suostuisi olemaan baptisteja yms.

      "Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani (ekkleesia = uloskutusutut), eivätkä tuonelan portit sitä voita" Matt. 16:18.

      Alkuseurakunnan aikana juutalaiset vainosivat Jumalan seurakuntaa. 1 Tess. 2:14-16. Mutta heidän joukossaan oli oikeaa viisautta oppinut Gamaliel, joka antoi neuvon murhanhimoisille juutalaisille:
      "Gamaliel sanoi neuvostolle: ”Israelin miehet, harkitkaa tarkoin, mitä aiotte tehdä näille miehille. ... Nyt minä sanon teille: pysykää erossa näistä miehistä ja antakaa heidän olla. Jos tämä hanke tai toiminta on ihmisistä, se raukeaa tyhjiin, mutta jos se on Jumalasta, te ette voi kukistaa heitä. Varokaa, ettei teidän havaittaisi taistelevan Jumalaa vastaan." Apt. 5:35-39.

      Jumalan seurakunta on Jumalasta, kuten sen nimikin kertoo. 1 Tim. 3:15. Sen tähden ei kukaan eikä mikään ole voinut kukistaa meitä. Jeesus on kanssamme. Hänen verensä puhdistaa kaikesta synnistä, myös uskontojen keskellä vaikuttavista saastahengistä. Ilm. 18:1-6.
      1 Tim. 4:1.
      Jumalan seurakunta olemme ME kaikki uudestisytnyneet ja sen jälkeen raamatullisesti kastetut.

      "Mikä voi erottaa meidät Kristuksen rakkaudesta? Tuska vai ahdistus, vaino vai nälkä, alastomuus, vaara vai miekka? Onhan kirjoitettu: Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää. Meitä pidetään teuraslampaina. Näissä kaikissa me kuitenkin saamme täydellisen voiton Hänen kauttaan, joka on meitä rakastanut. Olen näet varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, eivät enkelit eivätkä henkivallat, ei mikään nykyinen eikä mikään tuleva, eivät voimat, ei korkeus eikä syvyys eikä mikään muu luotu voi erottaa meitä Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme." Room. 8:35-39.

    • Jeesus.lähettää

      Totta turiset. Baptistit ei ole seurakunta tai kirkko. Se on lähetys.

    • mökinnukkeli

      Tunnen yhden lääkärin joka on babtisti. Hän on miellyttävin lääkäri jonka olen tavannut 70 vuotisen elämäni aikana. Ja riviin voi laittaa tuomareita, nimismiehiä ja poliiseja yms ja ykkönen silti.

    • TietoaLisää

      Baptistilähetys ja Suomen Baptistikirkko on eri asioita, ne ei ole virallisesti ainakaan mitenkään yhteistyössä. Sitten on taitaa vielä olla Perinteinen baptistiseurakunta.

      Kävin joskus Helsingin Baptistilähetyksessä kun niillä oli tilat Tunturikadulla Töölössä. Mutta se on nykyisin muuttanut Lauttasaareen siellä ei ole käynyt. Baptistilähetyksen toiminta muistuttaa joltain osin Siiloan (ei Siion) nimisen seurakunnan toimintaa katulähetystyön osalta. Olen myös käynyt Baptistikirkossa Helsingissä Eirassa.

      Helsingin baptistilähetys
      https://www.helsinginbaptistilahetys.fi

      Suomen baptistikirkko
      http://www.baptisti.fi

      Perinteinen Baptistiseurakunta Tampere (Nyk.nimellä Armon Baptistiseurakunta)
      http://www.gracebaptist.fi

    • uutissa.kuultua

      Tälläistä aikaa elämme: Yhdysvalloissa seksuaalisen hyväksikäytön vyyhti laajeni BAPTISTIKIRKKOON - epäiltyjä yhreja jopa 700

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1605
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1439
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1348
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1334
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      37
      1275
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1218
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe