Subtv esittää Tabun alkaen 14.1.07.
11.1.07 tulee joku juttu jossa sarjan tekijät muistelevat TABUN tekoa.
Sarjassa näkee että taiteilijoille on annettu vapaat kädet toteuttaa itseään. Sarjassa on ihan helvetin hyviä sketsejä.
Sarjan tilasi aikanaan mtv (mtv3) ja kun mtv:n pomot näkivät tilaamansa sarjan meinasi heiltä mennä pulla väärään kurkkuun. Oli senverran reipasta menoa. Suunniteltu esitysaika muutettiin lauantaillasta arkiseen myöhäisiltaan.
TABUa on toivottu esitettäväksi aiemminkin mutta tekijöiden taholla on ollut kai jotain kärhämää ja esityslupaa ei ole saatu. Onneksi solmut on nyt saatu avatuksi.
Sarjassa esiintyy mm.
Aake Kalliala
Vesa Vierikko
Pertti Sveholm
Pirkka-Pekka Petelius
Eija Vilpas
Kari Heiskanen
TV-sarja TABU uusitaan!!!
16
2389
Vastaukset
- frage
muuta töllöstä tulis kuin uusintoja ja taas kerran uusintoja
- Hartsa t
Tämä sarja on esitetty ainoastaan vuonna 1986 joten ei kai tähän vielä ole ehtinyt kyllästyä?
- uusittu
Hartsa t kirjoitti:
Tämä sarja on esitetty ainoastaan vuonna 1986 joten ei kai tähän vielä ole ehtinyt kyllästyä?
Ainakin kerran, toistakymmentä vuotta sitten. Sarja on joka tapauksessa hyvä, teki minuun suuren vaikutuksen ensiesityksessään. Muistaakseni Helsingin Sanomien erehtymättömänä pidetty kriitikko Jukka Kajava haukkui sarjan, kun ei ilmeisesti ymmärtänyt sen moniulotteisuutta.
- Minä~87
uusittu kirjoitti:
Ainakin kerran, toistakymmentä vuotta sitten. Sarja on joka tapauksessa hyvä, teki minuun suuren vaikutuksen ensiesityksessään. Muistaakseni Helsingin Sanomien erehtymättömänä pidetty kriitikko Jukka Kajava haukkui sarjan, kun ei ilmeisesti ymmärtänyt sen moniulotteisuutta.
Sarja uusittu vuosina 1995 sekä 1999 (2.jakso)
- Retku
viime uusintakierroksella oli jätetty pois!Rasistisena?
- hartsa t
Eihän siinä mitään rasistista ollut. Hieman erilaista käyttäytymistä vain.
- TabuubaT
Kyllä se mun viideonauhalle tarttui. Buksisha! buksisha!, hokee Heiskasen esittämä hahmo. Jos se todella jätettäisiin pois, ei voi muuta kuin ihmetellä, mihin tämä maa on ajautumassa poliittisessa korrektiudessaan.
Koko sarjahan on täynnä legendaarisia sketsejä ja hahmoja, kuten salaatinkastike endiivia (pannaan salaatit supattaan, aamuvirtsan helmeilevä keskiosa), Gugge Sandström, Insinööri Malkamäki, Aaken taksikuski, Juppe Puputti runkkauksineen, kylläpäs taku haisee jne jne. - kalvotaiteilija
TabuubaT kirjoitti:
Kyllä se mun viideonauhalle tarttui. Buksisha! buksisha!, hokee Heiskasen esittämä hahmo. Jos se todella jätettäisiin pois, ei voi muuta kuin ihmetellä, mihin tämä maa on ajautumassa poliittisessa korrektiudessaan.
Koko sarjahan on täynnä legendaarisia sketsejä ja hahmoja, kuten salaatinkastike endiivia (pannaan salaatit supattaan, aamuvirtsan helmeilevä keskiosa), Gugge Sandström, Insinööri Malkamäki, Aaken taksikuski, Juppe Puputti runkkauksineen, kylläpäs taku haisee jne jne.Tabu on ihan ykkönen !
Vähän moninaisempaa ja vaativampaa eli kannattaa olla kärsivällinen !
Hakkaa mennentullen kaikenmaailman pulkkiset/pulttiboisit/ranuankummit.... - Retku
kalvotaiteilija kirjoitti:
Tabu on ihan ykkönen !
Vähän moninaisempaa ja vaativampaa eli kannattaa olla kärsivällinen !
Hakkaa mennentullen kaikenmaailman pulkkiset/pulttiboisit/ranuankummit....Entäs Sirkan kissa, Orlovi?
- himmelisnimi
on kerrassaan mainio sarja! Ei mitään helppoa huttua vaan ajatuksia herättävää vääntelyä! Pakko ostaa tuleva boksi: www.dvdinfo.fi/tabu
- Elämänkulkuri
Voi kun mukavaa että löytyy hengenheinolaisia Tabulle:). Kertakaikkiaan loistava sarja:). Insinööriä kuljetava taksikuski
''Jos tietäisit missä kunnossa mun hermot on et siinä istuis'' - Elämänkulkuri
Kertokaa kun en muista mikä sen Malkamäen unelma oli? ( :
- Retkuilija
Peteliuksen esittämä kaupungininsinööri Malkamäki lähti häätämään romuttamolla asuvia spurguja rakennushankkeen tieltä. Joutui kuitenkin pohjalle vedettyään viinaa ja huumeita spurgujen Don Quijote näyelmää katsoessaan! Erikoinen piirre sketsissä oli se, että spurgut olivat muista Tabu-sketseistä tuttuja hahmoja!
- Elämänkylkuri
Retkuikija:lle kiitos tiedosta. :)
- Elämänkulkuri&kissa
Anteeksi! Tuossa on väärä nimi tuossa Näyttelijöiden nimissä TABUSSA ei ollut Eija Vilpas vakituisena näyttelijänä vaan Maija Leino oli ainoa naisnäyttelijä toki Tabussa oli mukana ei-vakituisia näyttelijöitä Taneli Mäkelä,Riitta Havukainen,Siiri Nordiin,Timo Torikka,Helena Vierikko(Vesan tyttö).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305892Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144444Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403257IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522991Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391581- 711351
Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2331227Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek101180- 791179