ja kristinuskon Jumala eivät ole yksi ja sama Jumala.
Peruste:
Elian Jumala vastasi välittömästi rukouksiin. Ei tarvinnut vuosia yhtä asiaa rukoilla eikä hurmoksessa huutaa.
Sen sijaan kristinusko on avuttomuususkontoa, jonka Jumala ei pysty konkreettisella tavalla auttamaan ketään eikä missään asiassa - ainakaan tässä elämässä.
Kumotkaa teesini jos teistä on kumoajiksi?
Elian Jumala
18
406
Vastaukset
- joo.
Elian Jumala vastasi välittömästi rukouksiin. Ei tarvinnut vuosia yhtä asiaa rukoilla eikä hurmoksessa huutaa.
Kiinnostavaa! Haluaisin jättää kristinuskon jumalan ja ottaa tilalle Elian Jumalan mutta miten se onnistuu? Miten saan yhteyden tähän Jumalaan?
Olen itsekin huutanut kurkku suorana hurmoksessa mutta ei ole tapahtunut mitään paitsi äänen kähenemistä.
Muakin vitutt*a anoa vuosikausia kun ei kuitenkaan mitään tapahdu.- poika.tuntureilta
perusvika on siinä, että omassa henkisessä avuttomuudessa käskytetään Jumalaa (tai Jeesusta) kuin renkipoikaa: "Herra tee sitä". "Herra! Tee tätä..." jne. ja itse ei tehdä yhtään mitään asioiden hyväksi. Ja näinhän tämä ei toimi.
Aikanaan olin kolmisen vuotta helluntaiherätyksessä ja siellähän rukoiltiin todella paljon. Jos milloin kaksi tai useampia oli koolla, niin: "Alethampa rukkoilemhan" ja oltiin polvillaan milloin missäkin. Sovittiin yhteisistä rukousaiheista ja rukoiltiin viikot, mutta ainuttakaan konkreettista rukousvastausta ei saatu ja pani miettimään koko touhu.
Elian rukous oli USKON RUKOUSTA, jossa ihmisen usko oli ratkaiseva. Samaa opettaa Jeesus Markuksen evankeliumin 11 luvussa: "...uskokaa saaneenne niin se on teille tuleva".
Eli perusteellista asennemuutosta kotoisessa kristillisyydessä tarvitaan. On luovuttava "käskynhaltijakristillisyydestä", otettava uskon asenne ja pantava toimeksi. Meidän on tehtävä eikä Herran.
- <><
Elia oli? Oon lukenut UT:sta, että vanhan testamentin hahmo, mutta en ole löytänyt hänestä sieltä kyllä mitään mainintaa.
- poika.tuntureilta
1 Kun. 17 luvusta eteenpäin.
Näin se alkaa:
1. Tisbeläinen Elia, eräs Gileadiin asettuneita siirtolaisia, sanoi Ahabille: "Niin totta kuin Herra, Israelin Jumala, elää, jonka edessä minä seison: näinä vuosina ei tule kastetta eikä sadetta muutoin kuin minun sanani kautta."
2. Ja hänelle tuli tämä Herran sana:
3. "Mene pois täältä ja käänny itään päin ja kätkeydy Keritin purolle, joka on Jordanin itäpuolella.
4. Sinä saat juoda purosta, ja minä olen käskenyt kaarneiden elättää sinua siellä."
5. Niin hän meni ja teki Herran sanan mukaan: hän meni ja asettui Keritin purolle, joka on Jordanin itäpuolella.
6. Ja kaarneet toivat hänelle leipää ja lihaa aamuin sekä leipää ja lihaa illoin, ja hän joi purosta.
7. Mutta jonkun ajan kuluttua puro kuivui, koska siinä maassa ei ollut satanut.
8. Ja hänelle tuli tämä Herran sana: - ><>
poika.tuntureilta kirjoitti:
1 Kun. 17 luvusta eteenpäin.
Näin se alkaa:
1. Tisbeläinen Elia, eräs Gileadiin asettuneita siirtolaisia, sanoi Ahabille: "Niin totta kuin Herra, Israelin Jumala, elää, jonka edessä minä seison: näinä vuosina ei tule kastetta eikä sadetta muutoin kuin minun sanani kautta."
2. Ja hänelle tuli tämä Herran sana:
3. "Mene pois täältä ja käänny itään päin ja kätkeydy Keritin purolle, joka on Jordanin itäpuolella.
4. Sinä saat juoda purosta, ja minä olen käskenyt kaarneiden elättää sinua siellä."
5. Niin hän meni ja teki Herran sanan mukaan: hän meni ja asettui Keritin purolle, joka on Jordanin itäpuolella.
6. Ja kaarneet toivat hänelle leipää ja lihaa aamuin sekä leipää ja lihaa illoin, ja hän joi purosta.
7. Mutta jonkun ajan kuluttua puro kuivui, koska siinä maassa ei ollut satanut.
8. Ja hänelle tuli tämä Herran sana:käskileskeä tekemään leivän itselleen ja sitten vasta itselleen ja pojalle.
- ><>
><> kirjoitti:
käskileskeä tekemään leivän itselleen ja sitten vasta itselleen ja pojalle.
sen poika kuoli ja se syytti siitä Eliaa, jonka Jumala oli lähettänyt.
Lopulta kaikki päättyi hyvin, kun Jumala herätti lapsen uudestaan eloon. - poika.tuntureilta
><> kirjoitti:
käskileskeä tekemään leivän itselleen ja sitten vasta itselleen ja pojalle.
17. Sen jälkeen vaimon, talon emännän, poika sairastui; ja hänen tautinsa kävi hyvin kovaksi, niin ettei hänessä enää ollut henkeä.
18. Silloin vaimo sanoi Elialle: "Mitä minulla on tekemistä sinun kanssasi, Jumalan mies? Sinä olet tullut minun luokseni saattamaan minun pahat tekoni muistoon ja tuottamaan kuoleman minun pojalleni."
19. Mutta hän sanoi hänelle: "Anna poikasi minulle." Ja hän otti tämän hänen sylistään ja vei hänet yliskammioon, jossa asui, ja pani hänet vuoteellensa.
20. Ja hän huusi Herraa ja sanoi: "Herra, minun Jumalani, oletko tehnyt niin pahoin tätä leskeä kohtaan, jonka vieraana minä olen, että olet surmannut hänen poikansa?"
21. Sitten hän ojentautui pojan yli kolme kertaa, huusi Herraa ja sanoi: "Herra, minun Jumalani, anna tämän pojan sielun tulla häneen takaisin."
22. Ja Herra kuuli Eliaa, ja pojan sielu tuli häneen takaisin, ja hän virkosi henkiin.
23. Ja Elia otti pojan ja toi hänet yliskammiosta alas huoneeseen ja antoi hänet hänen äidillensä. Ja Elia sanoi: "Katso, poikasi elää."
24. Niin vaimo sanoi Elialle: "Nyt minä tiedän, että sinä olet Jumalan mies ja että Herran sana sinun suussasi on tosi." - ><>
17. Sen jälkeen vaimon, talon emännän, poika sairastui; ja hänen tautinsa kävi hyvin kovaksi, niin ettei hänessä enää ollut henkeä.
18. Silloin vaimo sanoi Elialle: "Mitä minulla on tekemistä sinun kanssasi, Jumalan mies? Sinä olet tullut minun luokseni saattamaan minun pahat tekoni muistoon ja tuottamaan kuoleman minun pojalleni."
19. Mutta hän sanoi hänelle: "Anna poikasi minulle." Ja hän otti tämän hänen sylistään ja vei hänet yliskammioon, jossa asui, ja pani hänet vuoteellensa.
20. Ja hän huusi Herraa ja sanoi: "Herra, minun Jumalani, oletko tehnyt niin pahoin tätä leskeä kohtaan, jonka vieraana minä olen, että olet surmannut hänen poikansa?"
21. Sitten hän ojentautui pojan yli kolme kertaa, huusi Herraa ja sanoi: "Herra, minun Jumalani, anna tämän pojan sielun tulla häneen takaisin."
22. Ja Herra kuuli Eliaa, ja pojan sielu tuli häneen takaisin, ja hän virkosi henkiin.
23. Ja Elia otti pojan ja toi hänet yliskammiosta alas huoneeseen ja antoi hänet hänen äidillensä. Ja Elia sanoi: "Katso, poikasi elää."
24. Niin vaimo sanoi Elialle: "Nyt minä tiedän, että sinä olet Jumalan mies ja että Herran sana sinun suussasi on tosi."luin sen kaikki loppuun asti. Nyt täytyy lopettaa, tämä mun kone ei oikein toimi. En saa viestejä näytölle. Hyvää päivän jatkoa.
- Kokenut rukoilija
Elian Jumala on juuri sama Jumala, joka on tänäänkin. Jumala vastaa tänäänkin hurskaille, ei kaksimielisille ja omaansa pyytäville. Jumala on PYHÄ, ja häntä rukoilkaa kunnioittaen. Lukekaa millainen Raamatun Jumala on ja uskokaa sanaan, kääntäkää sydän Hänen puoleensa. Ei Jumala epäuskosi mukaan vastaa. Ennen kaikkea, rukoilkaa että Jumala avaa sanansa ja antaa Pyhän Hengen. Mutta VAROKAA, sillä Hän todella vastaa, ei teidän mielenne mukaan, vaan oman Pyhän Sanansa mukaan.
- <><
hyville...ja samalla sanotaan, että niitä hyviä ihmisiä ei ole.
Mun mielestä, mun taustasta johtuen, kun olen tullut lukeneeksi itseni mielenterveydenhoitajaksi rukous on vaarallista. Tämä keskustelu vaan vahvistaa sitä käsitystä.
Tiesittekö, että lomakkeet, joilla "ongelmatapausten" analyysia aletaan selvitellä keskittyvät kysymyksiin "hengellisestä elämästä"? Siis mitä enemmän sinulla on ns.yliluonnollisia kokemuksia", joihin lasketaan myös johdatuksen kokeminen, sitä sairaampi olet.
Älä vaan puhu tuolla tavalla missään missä on hoitajia...
kun äitini soitti ja sovittu asia on nyt hoidettu. Juuri ajoissa.
- RitariOlevainen
Kyllä on aivan sama Jumala tänääkin, ja paljon lähempänä ihmistä kuin Elian aikana, otappa huomioon se, että Elia oli vain yksi ihminen, joka oli ja sai olla läheisessä suhteessa Jumalaan, Hän teki vaan sitä mitä Jumala hänen käski tehdä, siksi Jumala vastasikin välittömästi, valmistettiin tietä Jeesuksen tulemiselle, siitä kaikki Jumalan toiminnat johtuivat ja olivat "kiireellsiä", maailma odotti Jeesusta tietämättän, kaikki Jumalan toiminnot israelilaisten suhteen olivat valmistelua messiaan tulolle, mutta tappoivat sitten Messiaansa kun Hän vihdoin tuli.
Nyt voi kuka tahansa ja ksoka tahansa rukoilla Jumalaa Jeesuksen nimessä, ja Jumala antaa jokaiselle soimaamatta Pyhä Henkensä, niille, jotka sitä Häneltä anovat.
Jos et saa rukousvastauksia, niin meneppä itseesi ja tutki sydäntäsi, mitä ja ketä se palvoo tai palvelee, eihän vaan oo jaettu "lapin sheitan" kanssa?- poika.tuntureilta
Israelin kansa oli Jumalan valittu kansa ja Jumala kantoi henkilökohtaista vastuuta kansansa menestyksestä ja tulevaisuudesta.
Kuningas Ahab oli todellinen tohvelisankari, jota vaimonsa Iisebel pompotti mennen tullen ja oli tuonut mm. pakanallisen baalin palvonnan Israeliin samalla kun Jumalan profeetat yritettiin vaientaa viimeiseen asti. Käytännössä tämä merkitsi sitä, että Israel oli matkalla totaaliseen tuhoon ja tältä tuholta kansansa varjellakseen Jumala tarvitsi Eliaa ja voimallisia todistuksia siitä, että Jumala oli puuttunut Israelin kansan edesottamisiin.
Eli Jumala tahtoi turvata Israelin ajallisen tulevaisuuden ja menestyksen.
Nyt jos vertaamme Suomen kansan edesottamuksia niin myös tämä kansa on matkalla totaaliseen tuhoon ellei Jumala puutu voimallisesti nykyiseen elämänmenoon. Kansalla ei ole enää Jumalan pelkoa eikä uskonkuuliaisuutta Hänen Sanalleen ja niinpä kaikki riettaus, valheet ja vääryydet menestyvät ja todellisilla Jumalan palvelijoilla on todella vaikeaa tänä aikana, niin kuin oli Eliallakin - henkipattona.
Eli Suomen kansan tulevaisuuden ja menestyksen voi turvata vain se, että Jumala puuttuu voimallisesti tämän kansa edesottamuksiin. Todistaa ihmeillä ja tunnusteoilla, että Hän on todellinen Kaikkivaltias ja väärintekijät tulevat saamaan ansionsa mukaan jo täällä ajassa. - to...
"kaikki Jumalan toiminnot israelilaisten suhteen olivat valmistelua messiaan tulolle, mutta tappoivat sitten Messiaansa kun Hän vihdoin tuli." eipä ole Jumalasta valmistelijaksi...
Israelin kansa oli Jumalan valittu kansa ja Jumala kantoi henkilökohtaista vastuuta kansansa menestyksestä ja tulevaisuudesta.
Kuningas Ahab oli todellinen tohvelisankari, jota vaimonsa Iisebel pompotti mennen tullen ja oli tuonut mm. pakanallisen baalin palvonnan Israeliin samalla kun Jumalan profeetat yritettiin vaientaa viimeiseen asti. Käytännössä tämä merkitsi sitä, että Israel oli matkalla totaaliseen tuhoon ja tältä tuholta kansansa varjellakseen Jumala tarvitsi Eliaa ja voimallisia todistuksia siitä, että Jumala oli puuttunut Israelin kansan edesottamisiin.
Eli Jumala tahtoi turvata Israelin ajallisen tulevaisuuden ja menestyksen.
Nyt jos vertaamme Suomen kansan edesottamuksia niin myös tämä kansa on matkalla totaaliseen tuhoon ellei Jumala puutu voimallisesti nykyiseen elämänmenoon. Kansalla ei ole enää Jumalan pelkoa eikä uskonkuuliaisuutta Hänen Sanalleen ja niinpä kaikki riettaus, valheet ja vääryydet menestyvät ja todellisilla Jumalan palvelijoilla on todella vaikeaa tänä aikana, niin kuin oli Eliallakin - henkipattona.
Eli Suomen kansan tulevaisuuden ja menestyksen voi turvata vain se, että Jumala puuttuu voimallisesti tämän kansa edesottamuksiin. Todistaa ihmeillä ja tunnusteoilla, että Hän on todellinen Kaikkivaltias ja väärintekijät tulevat saamaan ansionsa mukaan jo täällä ajassa.puuttunut ja antanut Poikansa, että jokainen suomalainen, joka uskoo Jeesukseen, pelastuu ja hänellä on iankaikkinen elämä, Jeesuksen nimessä.
- aika..
>> Elian Jumala ja kristinuskon Jumala eivät ole yksi ja sama Jumala. >>
Ei ole vielä mutta odottelehan muutama tuhat vuotta.
Kun kristityt riittävän kauan paisuttelevat ja valitsevat nykytapahtumista ja Ylivainion, Hinnin ym. julistuksista mieleisiään, ja sensuroivat kaiken oppiinsa sopimattoman pois perimätiedostaan, tulee v2007 kuulostamaan aivan samanlaiselta kuin Eliaan aika Raamatun mukaan, suoraa yhteyttä ja ihmetekoja vastauksena kaikkien oikeiden uskovaisten kaikkiin rukouksiin.
Varo vain ettet itse jää elämään kristittyyn traditioon muinaisena antikristuksen lähettiläänä.
Veikkaisin että v.3000 tulevat lopun ajat olemaan lähellä, niinkuin kaikkina muinakin vuosina kristinuskon perustamisesta lähtien.- öök
...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.182572Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0162081909Naiseni on todellinen seksipeto
Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu591589Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt1021521Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno491446Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas1981289- 961216
Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.
Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.1511105Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."
Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks171015Kaupunginjohtaja ja kehitysjohtaja erotettava !
Mokia tulee mokien perään. Nyt viimeksi tämä valtavaa mainehaittaa aiheuttanut päätös häätää Mikkeliläiset asukkaat pako136878