Vihdoinkin!!!

EpäileväTuomas

Vuosi ja kuukausi meni mutta tulihan ne Jehovan Todistajat vihdoinkin minunkin ovelleni! Ja nyt kysynkin kaikilta, mitä kaikkea ehdotatte heiltä kysyttävän! Markku Meilolla on varmaan ne linkit kolmeen valheeseen tallessa, YK-jäsenyys voisi olla kanssa kivaa :) 607, 1925, 1975, verioppi. Valehtelu. Antakaa ihmiset vihjeitä! Taustamateriaali toivottavaa.

Tiedän, voisin etsiä itsekin mutta seuraavat kaksi vuorokautta ovat kiireisiä, todella kiireisiä. Ja ne tulevat pe uudestaan :DDD

22

1648

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voit saada taas odotella

vuoden.
      Anna todistajien vain valehdella ja kuuntele sujuvasti. He tulevat kyllä uudelleen kunhan osoitat vähänkin kiinnostusta. Iske sitten myöhemmin se luu kurkkuun :)))))))))))))

• Johanneksen_poika

>>Antakaa ihmiset vihjeitä!

Kysy, kartetaanko erotettuja JT-sukulaisia ihan oikeasti. (Muista hymyillä ystävällisesti). Kysy sitten, mitä tapahtuu, jos joku ei kartakaan erotettua sukulaistaan. (Anna vastata omin sanoin). Palauta heidät lopuksi maan pinnalle kysymällä, tietävätkö he Myllynkivisivuista netissä. (Älä hämmästy heidän kauhunilmeitään, kun sanot "netissä"). Anna heille paperilla osoite:

http://koti.mbnet.fi/jpoika/myllynkivet/

(Muista hymyillä hyvin leveästi, kun ojennat nettiosoitteen). (Kerro heille, ettei osoitepaperissa ole demoneita).

• mutta kiintoisaa.

Kun sinä olit Jehovan todistaja (jollainen haluaisit edelleenkin olla), niin pelkäsitkö sinä paperilappusissa olevia demoneja?

Opettiko joku sinulle niin, että lappusissa on demoneja?

• Ohdake
        mutta kiintoisaa. kirjoitti:

Kun sinä olit Jehovan todistaja (jollainen haluaisit edelleenkin olla), niin pelkäsitkö sinä paperilappusissa olevia demoneja?

Kommentti tähän:

>>Opettiko joku sinulle niin, että lappusissa on demoneja?>>

Jt:t uskovat, että esineissä ja tavaroissa voi olla demoni ts. paha henki. Tällaisia demoneita on ollut kaapeissa ja jopa kukkamaljakossa (en tiedä oliko kyse kukista vaiko itse maljakosta).
        Ja demoni oli jopa päästänyt HUUDON, kun kukat oli heitetty pois (en muista, menikö maljakkokin roskiin siinä samalla).

Paperilapussa olevasta demonista en ole kuullut. Sinänsä mielenkiintoista on, että voisiko jt-logiikan mukaan demoni olla tavallisessa kirjoitetussa suorassa A4 paperissa, vai vaatisiko demoni taitellun, rypistetyn tai peräti suppilon muotoisen paperin voidakseen asettua paperiin oleskelemaan.
        Loogisesti ajateltuna origamitaiteltu paperikuutio olisi miellyttävin paikka demonin oleilla.

Raamatussa demonit ovat POIKKEUKSETTA asettuneet johonkin ELÄVÄÄN ja hengittävään olentoon (ihminen, sika).
        En ole löytänyt Raamatustani kohtaa, jossa demoni voisi olla elottomassa esineessä, joskin tiedän, että pahat henget voivat LIIKUTELLA elottomia esineitä.

Raamatun näkökannasta johtuen, pidän jt-lahkon opetusta esineissä olevista demoneista harhaoppina.

Että sillee.

• nimimerkki.
        Ohdake kirjoitti:

Kommentti tähän:

Jt:t uskovat, että esineissä ja tavaroissa voi olla demoni ts. paha henki. Tällaisia demoneita on ollut kaapeissa ja jopa kukkamaljakossa (en tiedä oliko kyse kukista vaiko itse maljakosta).
        Ja demoni oli jopa päästänyt HUUDON, kun kukat oli heitetty pois (en muista, menikö maljakkokin roskiin siinä samalla).

Paperilapussa olevasta demonista en ole kuullut. Sinänsä mielenkiintoista on, että voisiko jt-logiikan mukaan demoni olla tavallisessa kirjoitetussa suorassa A4 paperissa, vai vaatisiko demoni taitellun, rypistetyn tai peräti suppilon muotoisen paperin voidakseen asettua paperiin oleskelemaan.
        Loogisesti ajateltuna origamitaiteltu paperikuutio olisi miellyttävin paikka demonin oleilla.

Raamatussa demonit ovat POIKKEUKSETTA asettuneet johonkin ELÄVÄÄN ja hengittävään olentoon (ihminen, sika).
        En ole löytänyt Raamatustani kohtaa, jossa demoni voisi olla elottomassa esineessä, joskin tiedän, että pahat henget voivat LIIKUTELLA elottomia esineitä.

Raamatun näkökannasta johtuen, pidän jt-lahkon opetusta esineissä olevista demoneista harhaoppina.

Että sillee.

En ole löytänyt Raamatustani kohtaa, jossa demoni voisi olla elottomassa esineessä

Moi pitkästä aikaa!
        Tuo kuulostaa kieltämättä erittäin järkevältä ajatukselta ja raamatun mukaiselta.
        Tutkin itse aiemmin raamattua Jtien kanssa ja pahoihin henkiin liittyvässä kappaleessa käytiin myös samalla läpi listaa jota uskovan tulisi heittää pois. Perusteluna tavaran poisheittämiselle käytetään sitä että Efesoksen kristityt heittivät pois taikuutta käsittelevät kirjansa. Todistajien mielestä myös kyseenlaiset levyt ja jopa julisteet tulee hävittää.
        Ehkä Jt ajattelevat että demonit tulevat helpommin ihmiseen jolla on vääriä esineitä...?

• mutta kiintoisaa.
        nimimerkki. kirjoitti:

En ole löytänyt Raamatustani kohtaa, jossa demoni voisi olla elottomassa esineessä

Moi pitkästä aikaa!
        Tuo kuulostaa kieltämättä erittäin järkevältä ajatukselta ja raamatun mukaiselta.
        Tutkin itse aiemmin raamattua Jtien kanssa ja pahoihin henkiin liittyvässä kappaleessa käytiin myös samalla läpi listaa jota uskovan tulisi heittää pois. Perusteluna tavaran poisheittämiselle käytetään sitä että Efesoksen kristityt heittivät pois taikuutta käsittelevät kirjansa. Todistajien mielestä myös kyseenlaiset levyt ja jopa julisteet tulee hävittää.
        Ehkä Jt ajattelevat että demonit tulevat helpommin ihmiseen jolla on vääriä esineitä...?

>Todistajien mielestä myös kyseenlaiset levyt ja jopa julisteet tulee hävittää.<

Vaan tokkopa sentään demonien takia.

Minä tässä ihmettelen, että Johanneksenpoika ei vastaa. Esitin kysymyksen erikseen hänelle.

• Ohdake
        nimimerkki. kirjoitti:

Moi pitkästä aikaa!

Moi vaan. Olen lueskellut näitä juttuja lomamme jälkeen, mutta odotellut että tulee aihetta, josta viitsii kirjoitella.

>>Perusteluna tavaran poisheittämiselle käytetään sitä että Efesoksen kristityt heittivät pois taikuutta käsittelevät kirjansa.>>

Sanotaanpa tuohon niin, että olisi suurta tyhmyttä jos uskoon tuleva saatananpalvoja ei heittäisi pois saatanan palvonnassa käyttämiään kirjoja ja taikakaluja - kuin myös okkultistit.

>>Todistajien mielestä myös kyseenlaiset levyt ja jopa julisteet tulee hävittää.>>

Minun mielestäni on hyvä hävittää sellaiset tavarat, joissa on kuvia taikka musiikkia joka VIE ihmisen lähemmäksi saatanaa tai aiheuttaa pahaa oloa taikka ahdistusta.
        Sehän on vain luonnollista.

>>Ehkä Jt ajattelevat että demonit tulevat helpommin ihmiseen jolla on vääriä esineitä...?>>

Oletettavasti niin on. Mutta KOROSTAMALLA demonismia he saavat aikaan sen, että ihmiset kiinnittävät huomionsa demoneihin - Kristuksen sijasta. Ja tämähän on saatanalle hyvin mieluisa asia - näin oletan.

Samalla tavalla kuin puhumalla ja korostamalla koko ajan seksuaalisuuden vaaroja, he ylireagoivat asioihin.
        Seksuaalisuudella pelottelu saa varmaan monet jt:t kuvittelemaan, että seksi on jotain sellaista, jota ihminen ei voisi itse hallita.

On surullista katsoa, kuinka ihmisiä pallotellaan uskonnon taholta.

• Ohdake

>Todistajien mielestä myös kyseenlaiset levyt ja jopa julisteet tulee hävittää.<

Minä tässä ihmettelen, että Johanneksenpoika ei vastaa. Esitin kysymyksen erikseen hänelle.

Johanneksenpoika tuskin istuu koneella 24/7.

• Nimimerkki.,
        Ohdake kirjoitti:

Moi vaan. Olen lueskellut näitä juttuja lomamme jälkeen, mutta odotellut että tulee aihetta, josta viitsii kirjoitella.

>>Perusteluna tavaran poisheittämiselle käytetään sitä että Efesoksen kristityt heittivät pois taikuutta käsittelevät kirjansa.>>

Sanotaanpa tuohon niin, että olisi suurta tyhmyttä jos uskoon tuleva saatananpalvoja ei heittäisi pois saatanan palvonnassa käyttämiään kirjoja ja taikakaluja - kuin myös okkultistit.

>>Todistajien mielestä myös kyseenlaiset levyt ja jopa julisteet tulee hävittää.>>

Minun mielestäni on hyvä hävittää sellaiset tavarat, joissa on kuvia taikka musiikkia joka VIE ihmisen lähemmäksi saatanaa tai aiheuttaa pahaa oloa taikka ahdistusta.

>>Ehkä Jt ajattelevat että demonit tulevat helpommin ihmiseen jolla on vääriä esineitä...?>>

Oletettavasti niin on. Mutta KOROSTAMALLA demonismia he saavat aikaan sen, että ihmiset kiinnittävät huomionsa demoneihin - Kristuksen sijasta. Ja tämähän on saatanalle hyvin mieluisa asia - näin oletan.

Samalla tavalla kuin puhumalla ja korostamalla koko ajan seksuaalisuuden vaaroja, he ylireagoivat asioihin.
        Seksuaalisuudella pelottelu saa varmaan monet jt:t kuvittelemaan, että seksi on jotain sellaista, jota ihminen ei voisi itse hallita.

Se on ainakin totta että Jehovan todistajat korostavat liikaa seksiä ja demoneita, siis ylireagoivat. Se on jotenkin rasittavaa, jos lähdetään tuollaiselle linjalle.

Periaatteessa hyväksyt JT opin tästä aiheesta, tai ainakin sen mitä tutkistelukirjoissa kerrotaan. Se siis pystytään perustelemaan järkevästi.
        Tuollaiseen esineiden typerään poisheittämiseen en ole itse törmännyt (kukat, maljakot ja vastaavat) Onko sitten niin että ne ovat yksittäisten todistajien ylireagointia, eivätkä VT seuran virallista oppia? Löytyykö jostain Jt materiaalia jossa kehoitetaan vääränlaiseen esineiden hävittämiseen?

• Johanneksen_poika

>>niin pelkäsitkö sinä paperilappusissa olevia demoneja? Opettiko joku sinulle niin, että lappusissa on demoneja?

En pelännyt. Tuo "opetus" demoneista esim. kirpputoriesineissä ja vanhoissa tavaroissa yleensä on tietääkseni JT-kaupunkilegendaa. Jos jonkinmoisia juttuja demoneista liikkuu. Kuulin kerran erään vanhimman kertovan ihan tosissaan seuraavan tarinan:

Oli ikivanha omakotitalo. Talosta oli kuollut joko vanha isäntä tai emäntä (en nyt muista enää kumpi). Vaatekomerosta oli kuulunut sen jälkeen ääniä: "tämän minä otan, tämän minä jätän". Tulipalo oli sitten tuhonnut osan talosta ja myös tästä vaatekomerosta. Kaikki miesten vaatteet olivat palaneet ja kaikki naisten vaatteet olivat säästyneet (vai oliko se toisinpäin, en enää muista). Tätä pidettiin todisteena siitä, että vaatteissa oli demoneita.

Raamatulla ei mielestäni voi perustella sitä, että jossain esineessä voi olla demoni. Ne olivat aina ihmisissä, ja kerran sitten ne menivät sikalaumaan.

Kertomus taikakirjojen polttamisesta ei kerro varmuudella tästä asiasta. Todennäköisesti ne poltettiin vain siksi, että niillä oli kristittyihin huono vaikutus, kun Raamatussa käsketään pysymään kaukana kaikesta spiritismiin viittaavastakin.

Tuo sanonta "paperissa ei ole demonia" oli tarkoitettu JT-vitsiksi. Olisi ilmeisesti pitänyt laittaa hymiö kaikille vinkiksi. :)

• Johanneksen_poika

>>Minä tässä ihmettelen, että Johanneksenpoika ei vastaa. Esitin kysymyksen erikseen hänelle.

Minä taas oikeastaan ihmettelen sitä, että vastasin jo. Yleensä nukun pitempään, mutta koira halusi tänään aikaisemmin ulos. Siksi avasin koneenikin jo.

Kannattaa odottaa, jos ei vastausta kuulu heti. Se voi johtua tosiaankin siitä, etten päivystä koneella koko päivää. Elämää on myös tietokoneen ulkopuolella.

• Johanneksen_poika
        Nimimerkki., kirjoitti:

Se on ainakin totta että Jehovan todistajat korostavat liikaa seksiä ja demoneita, siis ylireagoivat. Se on jotenkin rasittavaa, jos lähdetään tuollaiselle linjalle.

Periaatteessa hyväksyt JT opin tästä aiheesta, tai ainakin sen mitä tutkistelukirjoissa kerrotaan. Se siis pystytään perustelemaan järkevästi.
        Tuollaiseen esineiden typerään poisheittämiseen en ole itse törmännyt (kukat, maljakot ja vastaavat) Onko sitten niin että ne ovat yksittäisten todistajien ylireagointia, eivätkä VT seuran virallista oppia? Löytyykö jostain Jt materiaalia jossa kehoitetaan vääränlaiseen esineiden hävittämiseen?

>>Tuollaiseen esineiden typerään poisheittämiseen en ole itse törmännyt (kukat, maljakot ja vastaavat) Onko sitten niin että ne ovat yksittäisten todistajien ylireagointia, eivätkä VT seuran virallista oppia? Löytyykö jostain Jt materiaalia jossa kehoitetaan vääränlaiseen esineiden hävittämiseen?

Vaikka suurin osa demonipelosta lienee JT-legendaa, löytyy myös Vartiotorniseuran kirjallisuudesta ohjeita demonikauhuiselle. Tässä lainaus:

*** 26 Jos demonit ahdistelevat jotakuta, niin onko mitään keinoa päästä niistä vapaaksi? Jumala ei käytä nykyään ihmisiä parantamaan sairaita, ajamaan ulos demoneja tai herättämään kuolleita, kuten hän käytti apostoleita. Mutta hän auttaa ketä tahansa pääsemään vapaaksi ”Saatanan vallasta”. (Apostolien teot 26:18; Efesolaisille 6:12) On välttämätöntä kääntyä Jehovan puoleen rukouksessa käyttämällä hänen nimeään ja hartaasti pyytämällä hänen apuaan. (Sananlaskut 18:10) Lisäksi tulee Jeesuksen tavoin vastustaa demonien ehdotuksia, luopua spiritistisistä tavoista ja tarpeettomasta kanssakäymisestä niiden kanssa, jotka harjoittavat demonismia. – Matteus 4:1–11; 2. Korinttolaisille 6:14–17.

27 Lisäksi kokemukset osoittavat, että demonit pitävät usein yhteyttä ihmisiin jonkin esineen kautta, joten on tärkeätä päästä eroon esineistä, joita on aikaisemmin käytetty spiritismissä (taikakaluista, kristallipalloista jne.). Raamattu kertoo meille, että jotkut taikuutta harjoittaneet muinaisessa Efesoksessa tekivät juuri niin. – Apostolien teot 19:18–20.

28 Ei ole siitä huolimatta tarpeen jatkuvasti pelätä pahoja henkiä. Sen sijaan Raamattu kannustaa meitä pukeutumaan hengelliseen sota-asuun:

”Pysykää sen tähden lujina, kupeenne TOTUUTEEN vyötettyinä ja yllänne VANHURSKAUDEN rintahaarniska ja kenkinä jaloissanne RAUHAN HYVÄN UUTISEN varusteet. Ennen kaikkea ottakaa USKON suuri kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki paholaisen palavat heittoaseet. Ottakaa myös vastaan PELASTUKSEN kypärä ja hengen miekka, se on JUMALAN SANA, samalla kun . . . jatkatte RUKOILEMISTA joka tilaisuudessa.” – Efesolaisille 6:14–18.

Kuten Jumalan sana tässä osoittaa, oivallinen suoja ei-toivottua pahoihin henkiin yhteydessä olemista vastaan on säännöllinen yhteydenpito Jehovaan rukouksessa. Raamattu sanookin sopivasti: ”Alistukaa sen tähden Jumalan alaisuuteen, mutta vastustakaa Panettelijaa, niin hän pakenee teistä.” – Jaakob 4:7.

Lainaus oli kirjasta "Onnellisuus - miten löydät sen" sivuilta 129,130.

Toinen kiinnostava lainaus kertoo kirjeestä, joka aiheutti demonin pelkoa:

*** Ensiksi kaksi nuorta kävi luonamme keskustelemassa Jumalan sanasta. Koska he olivat nuorempia kuin me, Romylla oli tapana nauraa heille. Myöhemmin luoksemme tuli todistaja, joka oli vanhempi ja paljon ankarampi kuin nämä kaksi nuorta todistajaa. Vaikka kävi toistuvasti niin, ettei hän löytänyt meitä kotoa, hän tuli kuitenkin jatkuvasti, odotti pitkän aikaa ja jätti ilmoituksia seuraavista tapaamisista. Hän ei masentunut. Ensimmäisestä käynnistä alkaen tämä todistaja piti rukouksen ja pyysi, ettemme tupakoisi tutkistelun aikana. Hän kutsui meidät usein syömään kotiinsa, sillä hän tiesi, ettemme syöneet hyvin.

Lujuuden ja rakkauden avulla hän sai meidät tajuamaan ylpeytemme ja ylemmyydentunteemme, joka johtui erheellisistä filosofisista käsityksistämme. Hän sai meidät vakuuttuneiksi siitä, että meidän oli erittäin tärkeätä vapautua pahoista henkivoimista. Apostolien tekojen 19. luvun ja 5. Mooseksen kirjan 7:25, 26:n tutkiminen sai meidät vähitellen hävittämään eräät kirjat, muun muassa salatieteitä käsittelevät, ja initiaatioistunnoissa käyttämämme vaatteet.

Silti meistä edelleen tuntui siltä kuin olisimme olleet verkossa. Emme tienneet, että erään vaimoni ystävän kirjoittamat kirjeet olivat vaikeuksien aiheena. Pimeässä nämä kirjeet aiheuttivat hänelle selvästi sellaisen tunteen, että läsnä oli yli-inhimillisiä olentoja, joiden silmät tuijottivat häntä. Heti kun kytkimme valot, kaikki nämä ilmiöt lakkasivat. Yleensä nimen ”Jehova” lausuminen ääneen riitti. Heti kun huusimme Jumalan nimeä, demonin vaikutus hävisi, mutta palasi joitakin tunteja myöhemmin. Tätä jatkui, kunnes tuhosimme kirjeet.

Eräänä yönä kun olimme molemmat nukkumassa, vaimoni sai äkkiä sellaisen aavistuksen, että aioin tappaa hänet. Tunsinkin vastustamatonta pakkoa tarttua aseeseeni tehdäkseni rikoksen vastoin tahtoani. Vaikka vastustin kaikin voimineni, tämä pakottava voima työnsi minua hellittämättä. Vain lausumalla Jumalan nimeä ”Jehova” lakkaamatta kykenin pidättämään itseni. Pahimman estämiseksi käskin vaimoni pukeutua nopeasti ja juosta erään todistajan, erään vanhimman, luo joka tiesi ongelmamme. Pian jälkeenpäin seurasin vaimoani vanhimman kotiin. Kello oli kolme aamulla. Todistaja ymmärsi tilanteen heti, hän kuunteli, lohdutti meitä ja esitti sopivan rukouksen, minkä jälkeen hän tarjoutui antamaan meidän nukkua hänen kodissaan. Seuraavana päivänä todistaja, joka tutki kanssamme, saattoi meidät takaisin kotiimme.

Tämä oli lainattu Vartiotornista 15.01.1979 sivuilta 7 ja 8.

• Uskomaton Toivo
        Ohdake kirjoitti:

Kommentti tähän:

Että sillee.

Jätä Raamattusi hetkeksi pöydällä ja tutustu välillä esim. afrikkalaiseen kulttuuriin. Sen jälkeen voit ottaa Raamattusi uudelleen esiin ja kas kummaa ymmärrät lukemaasi paremmin.

• tabularasa
        Ohdake kirjoitti:

Jumala on RAKKAUS. Käsittämätöntä,etteivät näinkin asiasta perillä olevat henkilöt ole huomanneet tätä ydinseikkaa Jumalan persoonallisuudesta.

• Markku_Meilo
        tabularasa kirjoitti:

Jumala on RAKKAUS. Käsittämätöntä,etteivät näinkin asiasta perillä olevat henkilöt ole huomanneet tätä ydinseikkaa Jumalan persoonallisuudesta.

>>Jumala on RAKKAUS. Käsittämätöntä,etteivät näinkin asiasta perillä olevat henkilöt ole huomanneet tätä ydinseikkaa Jumalan persoonallisuudesta.

Rakkaudellisen Jumalan rakkauden yltäkylläisyyden huipentuma manifestoituu Raamatun kertomuksessa niistä kahdesta naaraskarhusta, jotka Jumala lähetti rakkaudellisesti raatelemaan, kuoliaaksi asti saakka, hieman villiintynyttä lapsilaumaa. Ainoastaan kerran toimeenpantu kuolemantuomiohan on Jumalan rakkaudellisessa asteikossa lievintä, mitä lapsikin ansaitsee ilkuttuaan Jumalan profeetan lopahtanutta hiustenkasvua.

Ellei Jumala olisi ollut niin rakkaudellinen, niin tuohon hiustenkasvun havainnointiin liittyneen synnin rangaistusasteikon yläpäässä olisi voitu valita useammankertainen kuolema. Kuolemantuomio olisi esimerkiksi hyvinkin voinut olla kolminkertainen. Siitähän amalekilaiset olivat yhteisönä hyvänä esimerkkinä, heidäthän kansana hävitettiin tyystin maan päältä useampia kertoja.

• Markku_Meilo

>>... linkit kolmeen valheeseen tallessa,

Näitä kannattaa säästää hieman myöhemmäksi, koska liika asiantuntemus sijoittaa sinut väärähenkisten ja -sydämmisten luokkaan, joille ei vastauksia tunnetusti ole olemassakaan.

Ota alkuun sellainen kyselyikäisen asenne, kysele perusteita. Jos pääset 1914-linjalle, niin anna heidän kertoa seitsemästä ajasta ja kysy minä vuosina Nebu oli sairaslomalla ja anna heidän palata asiaan myöhemmin. Ehkä sittenkään ei kannata printata luetteloa, joka osoittaa, ettei Nebu ole ollut klesana seitsemää vuotta. Siihen ei kannata mennä, että klesana olikin Nabo, ei Nebu.

Tai jos Luuk. 21:24 tulee esille, niin kysy estai-sanasta ja kysy onko se Jeesuksen puheessa muuten käytetty, mutta jätä sekin uuden käynnin varaan. Seuraavaan käyntiin olet voinut harrastaa 'tutkivaa journalismia' ja löytänyt estai-sanoja samasta asiayhteydestä. Anna heidän katsoa ne, mutta älä mitenkään itse kommentoi tätä päivänselvää asiaa.

Tässä nämä, jotka kannattaa esittää vasta kun päätät, että ´käynti saa jäädä viimeiseksi:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000099&posting=22000000020384367

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000099&posting=22000000020384448

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000099&posting=22000000020384519

• ja rauhallisesti

Eli riippuen siitä, kuinka kauan haluat heidän käyvän ovellasi...
      Voit tietysti vetää heti esiin YK-kytkökset, veriopin epäselvyydet, sukulaisten karttamisen tai 607-1914 laskelmat yms.... mutta näistä ei perus ovilla kävijä tiedä hölkäsen pöläystä, tuskin ovat edes kuulleet YK-kytköksistä, ja näin eivät tietenkään voi uskoa, vaikka mitä heille esittää.

Useimmat eivät edes osaa selittää vuotta 1914, ilman suoraan kirjasta lukemista. Joten tästä vuodesta kysyminen olisi nopea ratkaisu, johon heidän on hyvin vaikea vastata pelkän raamatun nojalla.

Jos haluat leikkiä heidän kanssaan pitkään, vältä aluksi kysymyksiä ja kerro olevasi kiinnostunut raamatusta. Näin he tarjoavat sinulle tutkistelua kirjasta: Mitä Raamattu todella opettaa.

Saat kirjan myös itsellesi ja voit ennen kutakin käyntiä valmistautua, ja tutkiessa asioita oikein perusteellisesti, voit myös huoletta esittää kysymyksiä. Ja vähitelle kysymyksistä tulee yhä vaikeampia ja kiusallisempia. Todistajathan eivät halua luopua alkaneesta tutkistelusta, sitä pidetään niin suurena saavutuksena seurakunnassa.

Tietysti tuossa on se vaara, että he onnistuvat käännyttämään sinut, etkä enää palaa tänne keskustelupalstan ääreen kertomaan kuinka kävi. Epäilen tätä kuitenkin suuresti.

Hauskoja keskusteluja!

• sanaa.

Nuo vuosilukuasiat ovat monille vaikeita ja tdistajat selittävät ne suoraan kirjoista katsomalla ja sen pohjalta selittämällä.
        Kun olet selitykset kuullut etsi seuraavaa tapaamista varten runsaasti vastaväitteitä ja kirjoita ne paperille. Yleensä Jt tykkäävät jos tekee kysymyksiä paperille ja toivovatkin että oppilaalla olisi kysyttävää. Kun tein runsaasti hankalia kysymyksiä tutkiskeluun ja etsin hankalasti tulkittavia raamatunkohtia aiheeseen liittyen paljon, he olivat pettyneitä. He eivät osanneet aavistaa että kykenisin tähän. He olivat hyvin pettyneen näköisiä tutkiskelun lopuksi ja toistelivat "mistä olet löytänyt nuo kohdat ja kysymykset" Kuitenkin olivat näennäisesti hyvin kohteliaita ja kiittivät mielenkiintoisesta tutkiskelusta, sekä tulivat pian uudestaan. Tutkiskejen alkuvaiheissa olin tosi tyhmä, en kysellyt mitään ja vastailin väärin vaikka vastaus löytyi suoraan kirjasta. Mutta pian opin tekemään yhä hankalampia kysymyksiä, kun todistajat oppii tuntemaan, ei enää jännitä heitä vaan on helppo sanoa melkein mitä vain.
        Kun tekee kysymyksiä, kannattaa pysyä yhdessä aiheessa kerrallaan ja käydä se läpi. Itse en hyppelisi aiheesta toiseen jatkuvasti vaan keskittyisin etsimään kritiikkiä juuri silläkerralla käsiteltävään asiaan. Tietysti tutkiskelussa voi vaikka lopuksi poiketa toiseen aiheeseen esim "olen kuullut että..." "mitä mieltä olet tästä raamatunkohdasta..." Kun saat vastauksen niin yritä väittää senkin jälkeen vastaan niin paljon kuin kykenet. Itse esitin asioita näin "miten voit taata että tuo on oikea tulkinta..." , "eikö tuo selitys kuulosta vähän yksipuoliselta ja teennäiseltä, minusta asia on näin...", "eiväthän muutkaan kristityt tulkitse jaetta noin...", "miten voin uskoa että tuo on vain vertauskuvalista". Pyri etsimään luopiosivujen ja kristillisten sivujen avulla vaihtoehtoiset tulkinnat ja kritiikki. Espoon helluntaiseurakunnan sivulla on vastine Puhu Perustellen kirjaan, sieltä voi löytyä hyviä jakeita. Katso myös "um käännös raamatun valossa sivu". Pidä esillä kirkkoraamattua ja tarkista jakeita myös sieltä kun on kysymys opillisista asioista. Itse vaadin aina myös toisen käännöksen esille.
        Raamattu opettaa kirjan alku on helppoa asiaa johon on vähän kysyttävää. Muihin kappaleisiin löydät runsaasti vastaväitteitä jos haluat.
        Tee heti alussa selväksi "epäilen tätä asiaa hieman, enkä aio liittyä mihinkään mutta voitte käydä jos haluatte" Näin voit pohjustaa jo alusta alkaen myöhempää lopettamistasi. Itse tutkiskelin mutta olin hyvin laiska käymään salilla.

Veriopista löytyy runsaasti kritiikkiä eri sivuilta, kannattaa jauhaa siitä kun tulee ajankohtaiseksi. Ihmettele myös valkosolujen ottokieltoa kun niitä kuitenkin tulee elintensiirroissa ja äidinmaidossa.

Todistajat yrittävät pitää kiinni oppilaista, joten jos sinulla on hankalia kysymyksiä esitä reilusti ne ja epäile.

• .........

Kysele verensiirrosta. Itse kysyisin että miksi valkosolut ovat kiellettyjä kerran niitä tulee reilusti elinsiirron ja äidinmaidon (vauvalle) mukana? En tiedä mitä he vastaisivat tähän, mutta kannattanee kysyä.
      Itse etsin kerran suuren määrän raamatunkohtia jotka kyseenalaistavat Jt oppia tai ovat hieman hankalia muuten. Kun sain jonkunlaisen vastauksen siirryin heti seuraavaan kohtaan. Todistajia hermostutti koska kysyttävää oli niin paljon ja he joutuivat selvästikin pinnistelemään. Lopuksi he olivat pettyneen näköisiä ja toistelivat " mistä olen löytänyt nuo kaikki kohdat".Aistin heidän kasvoiltaan selvän pettymyksen. Ensimmäisellä käynnillä kuuntelin vain hiljaa ja vastaisin jopa väärin testin pohjalta tehtyihin kysymyksiin. Todistajat olivat tyytyväisiä :)
      Espoon helluntaiseurakunnan sivuilla oli kritiikkiä Puhu perustellen kirjaan. Sieltä voisi löytää kiinnostavia kohtia. JT löytävät kyllä selityksiä rompulta ym melkein kaikkiin. Kyselemällä kuitenkin näytät ettet ole helppo tapaus ja ainahan voit palata samaan asiaan uudelleen jos havaitsen selityksen epäkelvoksi. Ensimmäinen JT tapaaminen hermostutti, siksi en saanut suutani auki, mutta ei niitä tarvitse jännittää. Heidän työtänsä on selittää ja tuntevat vain oman olonsa vaivaantuneeksi jos eivät osaa.
      Jos päätät aloittaa tutkiskelun raamattu opettaa kirjan pohjalta, niin tapaile kerran viikossa. Ennen jokaista tapaamista lue luopiosivuja ja etsi hankalia kysymyksiä käsiteltävänä olevaan aiheeseen.
      Kaikkea ei tarvitse kysellä ekalla kerralla ja tulet kokoajan kehittymään vaikeiden kysymysten tekemisissä. Jos haluat tavata todistajia useamman kerran niin aloita vaatimattomasti kuuntelemalla ja pikkuhiljaa teet kysymyksiä enemmän ja enemmän kun käynnit jatkuvat.
      Jos kysyt 607 kysymyksiä saat todennäköisesti vastauksen "seuraavalla kerralla" jolloin sinulle toimitetaan rompulta kopsattuja selityksiä. Etsi turusen kirjasta ja luopiosivuilta kaikki todisteet miksi tuo vuosiluku on väärä, ja kirjoita ne paperille ylös. Ole ystävällinen mutta muista suhtautua epäluuloisesti asiaan.
      Jotkut todistajat saattavat olla uskomattoman kovia selittämään raamattua. Puhuisivat vaikka tunteja putkeen, voit olla kuitenkin varma että vastaukset lyhenevät parhaimmillaan muutamaan sanaan kun on kyse vaivaannuttavista aiheista.
      Todistajien pätevyys selittää ja opettaa riippuu henkilöstä. Jotkut voivat olla haastavia koska koska tuntevat jt opin erityisen hyvin ja osaavat johdatella keskustelua.

• >>Ja nyt kysynkin kaikilta, mitä kaikkea ehdotatte heiltä kysyttävän!

Jos keskustelunne 'harhautuu' jossain vaiheessa netin kiehtovaan maailmaan, niin he tyrmäävät todennäköisesti netistä saatavan informaation katkeruuskortilla tai muilla argumentaatiovirheillä, joilla ei ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä. Tätä varten olisi kuitenkin hyvä esittää muutamia kivenkovia netistä löytyviä vartiotorniseuran epäkohtia.

Jos he kieltäytyvät keskustelemasta netistä löytyvistä aiheista, he tunnustavat samalla hampaattomuutensa totuuden edessä. Taas jos he antautuvat tutkimaan näitä netin herkkupaloja, he antautuvat itsekin todennäköisesti aivan uuteen maailmaan. Seurauksena voi olla, että seuraavalla kerralla vierailulle tuleekin joku kokeneempi konkari 'asioita selvittämään'. Tai sitten heistä ei kuulu enää sen jälkeen mitään.

Jos kohtaamasi todistajat ovat jo valmiiksi 'konkareita' asiansa kanssa, he saattavat jopa innostua haastavista aiheistasi - hetkellisesti. Toisaalta rivitodistajat eivät välttämättä halua edes kuulla asiaasi ja siten keskittyvät ainoastaan omaan sanomaansa.

Sinähän voisit vaikka pitää palstalaiset ajantasalla ja antaa vierailujen jälkeen tilannekatsauksen tänne meille..

• Ohdake

Itse kysyisin seuraavia kysymyksiä:

1) Onnellisesta, toisiaan syvästi rakastavasta (15-vuotta naimisissa, tunteneet koko ikänsä) Jt-perheestä kuolee liikenneonnettomuudessa äiti ja kaksi lasta.
      Isä elää kahden eloonjääneen lapsen kanssa viisi vuotta ja löytää sitten uuden rakkaan, jonka kanssa avioituu jo kuukauden päästä.
      Seuraavana päivänä tulee harmageddon. Isä, lapset ja "päivän vaimona ollut" uusi vaimo selviävät hengissä.

Äiti ja lapset ennallistetaan.

Mikä on "rakkaan" ennallistetun vaimon suhde ex-puolisoon ja lapsiin? Voittaako kuukausi sitten tutustunut vaimo ja päivän avioliitto koko elämän rakkauden?

Tuleeko lapsiin yhteishuoltajuus? Mikä on ennallistettujen lapsien suhde isäänsä? Viettävätkö isän perheessä viikonloput, vai onko niin etteivät muista entistä elämäänsä ja ovat "kuin enkeleitä"?

2) Jos verenosien ottaminen (fraktiot) on sallittu, mutta verenluovutus ehdoton synti, niin MISTÄ sallitut fraktiot saadaan? Kenen verestä ne on otettu?

Tässä miettimistä aluksi. Lisää vihjeitä tarvittaessa.

• Uskomaton Toivo

Sen sijaan, että apinoisit luopiopalstojen loppuunkuluneita fraaseja, voisit vihdoinkin alkaa harjoittamaan itsenäistä ajattelua.

Jos tarkoituksesi on vain yrittää horjuttaa JT:ien uskoa, niin hukkaat omaa ja heidän aikaa.

Voisit tietysti nykyisten trendiluopioiden tapaan rehellisesti salanauhoittaa tai -videoida tapaamisenne ja laittaa ne nettiin kaikkien pällisteltäväksi. Nostaisi varmaan itsetuntoasi ja saisit kaikkien JT-vastustajien selkään taputtelut.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      23
      1870
    2. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      54
      1707
    3. Kurkkiiko myyrä jo

Milloin tulee kolostaan?
      Ikävä
      30
      1440
    4. Kaikki on hyvin rakkaani

Ja tulee olemaan.
      Ikävä
      70
      1106
    5. En enää uskalla laittaa sulle viestiä

Naiselta miehelle ****
      Ikävä
      51
      1042
    6. En ikinä koskaan

En tule ikinä hyväksymään!
      Tunteet
      54
      890
    7. Sovitaanko ja halataanko?

Pyydetään toisiltamme anteeksi...❤️
      Ikävä
      49
      873
    8. Olen selvästi rikki

Narsistiset ihmiset jotenkin koukuttaa minut.
      Ikävä
      24
      864
    9. Keskisarjan puheet

Onko kansanedustajan sopivaa puhua tuollai vai pitäisikkö potkia pois eduskunnasta?
      Suomussalmi
      176
      847
    10. Yksi viesti häneltä ja ottaisin takaisin

Mutta ei sitä tule. Ja ehkä parempi niin, tein jo valintani. En saanut häneltä tarpeeksi, kaikki muu meni minun edelle j
      Ikävä
      21
      800
    Aihe