Kehä I:llä

huomioitua

Jos mielestäsi sinua pelottaa ajaa kehällä kahdeksaakymppiä, vaikkapa sumun, vesisateen tai mahdollisen liukkaan kelin vuoksi, älä lähde autollasi sokkailemaan kehälle, aiheutat vain vaaratilanteita ja kolareita. Käytä silloin julkisia, me muut sitten voimme ajaa hiukan vapautuneimmin!

15

1035

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siellä

      Ajaa alle 80kymppii,se 80 nopeustaulu tarkoittaa korkeinta sallittua nopeutta,tööt.

      • meinaat tahallasi

        ajella? Siitä muuten sakotetaan ja vaikka ei sakotettaisikaan, etkö yhtään ajattele kanssa-autoilijaa, joka koittaa väistellä sinua, kun paniikissa painat jarrua ja aiheutat vaaratilanteita jatkuvasti? Pysyttele kuitenkin oikealla kaistanosuudella. Ja vältä paniikkijarrutusta, vaikka edellämenevä auto kilometrin päässä jaruttaisikin. Ja kun tulet Leppävaaran liikennevaloihin, älä jätä kolmeakymmentä metriä hajurakoa edellämenevään, ei se sinun autosi hyökkää siihen etummaisen auton puskuriin kovinkaan helposti, niin takanatulevien ei tarvitse jonottaa niin kauan aikaa vuoksesi.


      • prius
        meinaat tahallasi kirjoitti:

        ajella? Siitä muuten sakotetaan ja vaikka ei sakotettaisikaan, etkö yhtään ajattele kanssa-autoilijaa, joka koittaa väistellä sinua, kun paniikissa painat jarrua ja aiheutat vaaratilanteita jatkuvasti? Pysyttele kuitenkin oikealla kaistanosuudella. Ja vältä paniikkijarrutusta, vaikka edellämenevä auto kilometrin päässä jaruttaisikin. Ja kun tulet Leppävaaran liikennevaloihin, älä jätä kolmeakymmentä metriä hajurakoa edellämenevään, ei se sinun autosi hyökkää siihen etummaisen auton puskuriin kovinkaan helposti, niin takanatulevien ei tarvitse jonottaa niin kauan aikaa vuoksesi.

        Miksi muka alinopeutta ajavien pitäisi paniikissa jarrua painella? Eiköhän kuitenkin ole niin, että lisääntynyt turvaväli, vaikka ohittelijat tekevätkin parhaansa sen kutistamiseksi, pikemminkin sallii ennakoivat ja rauhalliset jarrutukset. Kenenkään ei pitäisi ottaa minkäänlaisia paineita niiden urpojen mielenpahoittamisten takia, jotka haluavat perseessä kiinni ajella.


      • on väärässä
        meinaat tahallasi kirjoitti:

        ajella? Siitä muuten sakotetaan ja vaikka ei sakotettaisikaan, etkö yhtään ajattele kanssa-autoilijaa, joka koittaa väistellä sinua, kun paniikissa painat jarrua ja aiheutat vaaratilanteita jatkuvasti? Pysyttele kuitenkin oikealla kaistanosuudella. Ja vältä paniikkijarrutusta, vaikka edellämenevä auto kilometrin päässä jaruttaisikin. Ja kun tulet Leppävaaran liikennevaloihin, älä jätä kolmeakymmentä metriä hajurakoa edellämenevään, ei se sinun autosi hyökkää siihen etummaisen auton puskuriin kovinkaan helposti, niin takanatulevien ei tarvitse jonottaa niin kauan aikaa vuoksesi.

        Ensinnäkin, kehä ykkösellä saa ajaa vaikka mopolla tai mopoautolla. Vaarallista se on sinunlaistesi kuskien takia, kun ajat hanurissa kiinni olettaen, että olet aiemmin jossain perillä. Hanki säkin idioottineiti mopo.


      • siellä

        ajaa myös sitä kahdeksaakymppiä. Miksi muiden oikeudet olisivat jotenkin vähempiarvoisia kuin sinun?


      • siellä kirjoitti:

        ajaa myös sitä kahdeksaakymppiä. Miksi muiden oikeudet olisivat jotenkin vähempiarvoisia kuin sinun?

        Ihan samanlaiset oikeudet on sulla ajaa sitä kahdeksaakymppiä kuin jollakin toisella ajaa keliolosuhteet ja liikennetilanne huomioiden mielestään soveliasta tilannenopeutta.

        Jos Sinun näkemyksesi sopivasta tilannenopeudesta on huomattavasti korkeampi, voithan ohittaa.

        10-15 km/h alle suurimman sallitun normaalikelissä on vielä ihan hyväksyttävää ja huonolla kelillä jopa 20-25 km/h alle suurimman sallitun. Tietysti hitaammin etenevän pitää katsoa taustapeiliin ja antaa tilaa vaikka levähdysalueella puolen tunnin välein, jos jonoa alkaa kertyä.

        LASKELMA: Jos jono etenee puoli tuntia nopeudella 60 km/h niin matkaa taittuu 30 kilometriä. 80-nopeudella matkaa taittuisi 40 kilometriä, eli ajassa tämä tarkoittaa 80 km/h nopeudella ainoastaan 7½ minuutin viivästystä.

        Vaihda niistä kellokorttihommista parempiin töihin, jos et kykene varaamaan 7½ minuuttia lisäaikaa matkaasi tai jos pomosi läähättää niskaan.


        Master Eq


    • pelkästään

      Etelä-Suomen ja niistäkin paljolti Kehä I:n sisäpuolella ajavia autoilijoita. Muuthan ovat tottuneet ajamaan vesisateessa, sumussa, pimeällä ja liukkaalla. Voisikohan valtio kustantaa jotain erityiskursseja näille etelän autoilijoille? Jopa kahdeksan kympin nopeus tuntuu tuottavan vaikeuksia.

      • kesä pellolla, talvet ojissa

        Älä pönde pullistele. Nähtiinhän se viime syksyn uutisista, miten hyvin pöndet pysyy tiellä... ei siis lainkaan hyvin. Myös tilastojen mukaan mm. Pohjanmaalla osataan kolaroida enemmän *suhteessa liikennemääriin* (valitan jos meni tällainen korkeampi matematiikka yli hilseen peräkammarin pojalta)


      • saavat
        kesä pellolla, talvet ojissa kirjoitti:

        Älä pönde pullistele. Nähtiinhän se viime syksyn uutisista, miten hyvin pöndet pysyy tiellä... ei siis lainkaan hyvin. Myös tilastojen mukaan mm. Pohjanmaalla osataan kolaroida enemmän *suhteessa liikennemääriin* (valitan jos meni tällainen korkeampi matematiikka yli hilseen peräkammarin pojalta)

        kyllä nostettua vakuutuksen hintoja kolaroinnin määrillä. Oliskohan niin että ne on pohjanmaan kaurahatut jotka stadissa kolaroivat vieraillessaan "kaupunkilais" serkuilla. Mahtaa olla vilkasta kyläilyä. Voihan toki olla niinkin että stadilaiset ei pysy pohjanmaan leveillä teillä käydessään kotonaan.75% stadilaisista on pöndejä lähtöisin.


      • kaurahatun kommenteista
        saavat kirjoitti:

        kyllä nostettua vakuutuksen hintoja kolaroinnin määrillä. Oliskohan niin että ne on pohjanmaan kaurahatut jotka stadissa kolaroivat vieraillessaan "kaupunkilais" serkuilla. Mahtaa olla vilkasta kyläilyä. Voihan toki olla niinkin että stadilaiset ei pysy pohjanmaan leveillä teillä käydessään kotonaan.75% stadilaisista on pöndejä lähtöisin.

        meni siis jakolasku peräkammarin pojalta yli hilseen, ihan kuten odottaa saattoi. Sitä se sukupolvien sisäsiittoisuus teettää.


      • aivan*
        kaurahatun kommenteista kirjoitti:

        meni siis jakolasku peräkammarin pojalta yli hilseen, ihan kuten odottaa saattoi. Sitä se sukupolvien sisäsiittoisuus teettää.

        sama sun jakolaskus stadissa on ylivoimaisesti suomen huonoimmat kuskit.


      • kundihan
        kaurahatun kommenteista kirjoitti:

        meni siis jakolasku peräkammarin pojalta yli hilseen, ihan kuten odottaa saattoi. Sitä se sukupolvien sisäsiittoisuus teettää.

        on oikeessa. Ei ne suhteet vaan määrät nostaa vakuutusmaksuja. Ookko impannu aivos pihalle.Sitä se teettää kun jauho muuttaa stadiin.


    • ykköskuski

      Miksi ajaisin kahdeksaakymppiä kuuden- tai seitsemänkympin alueella?

      Ja muutenkin, nopeutta kuuluu laskea kelin mukaan. Ellet tätä tiennyt, käy luovuttamassa korttisi nimismiehelle, ettet ole muille vaaraksi sinkoillessasi ylisuurella tilannenopuedella muiden tielle.

      Ajotaidoton olet.

    • uusavuton tai muuten vaan t...

      Oletko sinä se kuski, joka pari vuotta sitten kympin uutisissa melkein itkua tuhertanen valitti, kuinka oli ajanut *täysin rajoituksen mukaan* ja tästä huolimatta pamauttanut toisen auton perään, kun "auto vaan meni", jarrutuksesta huolimatta.

      Vai se taksikuski, jonka "abs-jarrut eivät toimineetkaan normaalisti" -> pam siinä kaikkein kuuluisimmassa sisääntuloväylien kolarointikarkelossa.

      Ainahan pitää ajaa just eikä melkein pienintä sallittua - vai mitensenytmenikään - kelistä viis. On viranomaisten tehtävä käydä vaihtamassa rajoitusmerkit, jos taivaalta tulee vaikka kuuro alijäähtynyttä vettä.

    • reba.

      ...kuulut ilmeisesti muussakin elämässäsi siihen joukkoon jota pitää toisten käskyttää ja ohjeistaa, oman järjen käyttö kun on kiellettyä tai muutoin tekemätön paikka.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      94
      1145
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      968
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      83
      708
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      283
      699
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe