Vaalikoneissa tuli

Rauhala, Jussila ja Jaskari

Tein mtv3 vaalikonetestin ja otsikon mukaiset ehdokkaat olivat minua lähimpänä. Ehdokkaisiin tutustuessani kaikki vaikuttivat tolkun ihmisiltä, ainakin vastausten perusteella.

Rauhalan perustelut vastauksiin olivat hyvät, ehkä jopa perusteellisimmat kaikkiin lukemiini verrattuna. Niin tietysti istuvalla kansanedustajalla pitääkin olla. Tasapainoisia kantoja suhteessa palvelujen toiveisiin ja taloudellisiin mahdollisuuksiin.

Jussilalla oli paljon samanlaisia mielipiteitä kuin minulla. Hänellä on hyvät kotisivut, joita luin samalla. Vahvuus selkeä tapa sanoa asiansa. Ei piilomerkityksiä tai poliittista jargonia.

Jaskarista on ollut median kautta vähän ennakkoluuloja, mutta vastausten perusteella hänellä on rakentavia ajatuksia ja yllättävästi myös sosiaalistakin ajattelutapaa taloudellisen painotuksen lisäksi.

Yllättävän hyvin vaalikoneet toimivat. Itse hieman jopa hämmästyin niiden toimivuutta.

3

328

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anti-sosialisti

"
      Jaskarista on ollut median kautta vähän ennakkoluuloja, mutta vastausten perusteella hänellä on rakentavia ajatuksia ja yllättävästi myös sosiaalistakin ajattelutapaa
      "

Tarkoitatko "sosiaalisella ajattelutavalla" sitä, että Jaskari haluaa aseella uhaten ryöstää ihmisiltä rahat - kuten vasemmistolaiset? Minusta ei kuulosta sosiaaliselta.

Verotus tapahtuu aina viime kedessä aseella uhaten. Jos et maksa veroja, niin jossain vaiheessa poliisit tulevat aseiden kanssa. Jos aiot puolustaa itseäsi, niin he ampuvat sinut. Näin se vain on. Jos et usko niin kokeile.

Mikä oikeus jollakin yksilöllä on varastaa toisen omaisuutta?

• huono sana..

tarkoitin, että hän ei yksisilmäisesti katso vain rahamaailman etuja, vaan ymmärtää myös että kaikilla ei mene hyvin ja he tarvitsevat silloin apua ja mahdollisuuksien kasvattamista.

Sosiaalidemokratia ei ole minun mielisuuntaus. Siellä järjestelmä (jolla ylläpidetään valtaa) tulee aina ennen ihmistä.

• ehkä vois

mennä, mutta EI Jaskari!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      49
      4123
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      66
      3783
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3308
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      96
      3210
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      90
      2181
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2118
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1979
    8. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      38
      1949
    9. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      32
      1940
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1864
    Aihe