Pusuja ja haleja,

sinulle ateisti, terveisiä Jeesukselta.

12

592

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaihdossa

      Väinämöinenkin taisi tuolta takaa huudella jotakin...

    • panteisti

      Näin maan jumalan edustajana haluaisin tietää minkälaista on olla taivaan jumalan poika? Onko julkisuus raskasta? Pidätkö yhteyttä muihin jumaliin?

      Kun sinä arvon nimimerkki purje näytät olevan sisäpiirissä näissä jumalporukoissa, voinet kysäistä Jesseltä ohimennen ja raportoida?

      ps. nimmari olis kiva.

      • tässä sinulle nimmari:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD


    • just joo

      Lisää haisuja, puleja ja muita hörhöjö löytyy kolmosen ratikasta. Kiva kiertoajelu ja yhtä paljon tekemistä tämän palstan kanssa kuin tuolla aloituksellakin...

      (tarkoititko muuten sitä Jeesus Hernandezia, joka viimeksi tavatessamme oli töissä texmex-ruokalassa tacoja vääntämässä? No terkkuja vaan kaverille...)

    • peri(n)uskoton

      Jessehän oli niitä ensimmäisiä ateisteja. Loihi lausumaan ristillä jotain sellaista, että Jumalaa ei ole.

      Tai joku ainakin oli hylännyt jonkun:D

      • sitä puhuu kaikenlaista. Mutta ilmeisesti sillä hetkellä, kun Jeesus otti koko maailman synnin kannettavakseen,läheinen yhteys Isään meni poikki. Niinkuin tapahtui myös paratiisissa, kun ensimmäiset ihmiset, Aadam ja Eeva, lankesivat syntiin. He menettivät läheisen yhteyden Jumalaan.

        Yhteys katkesi hetkeksi, mutta palasi taas, kun temppelin esirippu repesi keskeltä kahtia ja Jeesus antoi henkensä Isän käsiin. Siitä lähtien jokaisella ihmisellä on ollut mahdollisuus läheiseen yhteyteen Isän kanssa, Jeesuksen tähden.


    • Kolmas ateisti

      Oliko Jeesuksen puheaika loppunut vai akku tyhjä kun ei itse terveisiään kertonut??

      Minä kerran, vuosia sitten, huutelin sen J:n perään, mutta siellä ei ollut ketään kotona. Saan siis kiittää Jeesusta maailmankatsomuksestani. Näin on hyvä :)

      • nyt hän vastasi: hänellä on pelkkää hyvää sinua varten, edelleenkin :)


      • panteisti
        purje kirjoitti:

        nyt hän vastasi: hänellä on pelkkää hyvää sinua varten, edelleenkin :)

        Miksi se Jeesus sun kauttasi niitä terveisiä lähettää, luulisi että God Almighty pystyisi itse soittamaan kun kuitenkin kännykässä on virtaa ja numeronkin kaikkivoipa varmaan saa hetkessä selville?


      • panteisti kirjoitti:

        Miksi se Jeesus sun kauttasi niitä terveisiä lähettää, luulisi että God Almighty pystyisi itse soittamaan kun kuitenkin kännykässä on virtaa ja numeronkin kaikkivoipa varmaan saa hetkessä selville?

        moi! Mitä kuuluu? Voishan siinä sydän pyörähtää muutaman voltin...

        Minäpä ajattelen sen asian näin: Se rakkaus, mitä Jeesus on täynnä, on niin voimallista, että me ei yksinkertaisesti voida ottaa kaikkea kerralla vastaan...vähän voimme maistella taivaallista hyvää jo täällä maanpäällä, mutta perillä selviää koko paketti, täydellisesti.


      • Kolmas ateisti
        purje kirjoitti:

        nyt hän vastasi: hänellä on pelkkää hyvää sinua varten, edelleenkin :)

        Tiedätkö, purje, kun sanot ateistille että Jeesuksella on pelkkää hyvää tälle, edellenkin, yrität varastaa, ottaa pois tältä hänen maailmankatsomuksensa. Se on eräällä tavalla henkistä väkivaltaa, vaikka saatat omasta puolestasi tarkoittaa pelkkää hyvää. Koska sanomalla kuten sanoit, ikäänkuin otat omistukseesi ja laitat muottisi toisen ihmisen joka ajattelee eri tavalla. En suostu siihen että minut liitetään väkisin mukaan sellaiseen jossa en halua olla mukana. Onko sinulla mielestäsi oikeus menetellä niin, että yhdessä lauseessa yrität repiä pois tapani ajatella?

        Kumpikohan meistä kahdesta muuten on se, jolla on oikeasti omia ajatuksia? En aio antaa tähän valmista vastausta.

        Mitä "käännyttämiseen" tulee, pyrin itse esittämään hyviä eli vaikeasti vastattavia kysymyksiä tai kertomalla oman kokemukseni jostain asiasta. Se on eri asia kuin jos väittäisin, että joku elää mielikuvitusmaailmassa ja toistelee muilta kuulemiaan fraaseja. Poskettoman väitten voi asettaa kyseenalaiseksi toteamalla ettei voida olla täysin varmoja että asia olisi juuri näin. Uskoakseni se on parempi strategia kuin ehdoton väite ilman varmuutta asiasta. Väite Jeesuksen terveisistä on juuri sellainen.
        Huomaatko pointtini?

        Kuitenkin, ystävyydellä,

        K.a.


      • Kolmas ateisti kirjoitti:

        Tiedätkö, purje, kun sanot ateistille että Jeesuksella on pelkkää hyvää tälle, edellenkin, yrität varastaa, ottaa pois tältä hänen maailmankatsomuksensa. Se on eräällä tavalla henkistä väkivaltaa, vaikka saatat omasta puolestasi tarkoittaa pelkkää hyvää. Koska sanomalla kuten sanoit, ikäänkuin otat omistukseesi ja laitat muottisi toisen ihmisen joka ajattelee eri tavalla. En suostu siihen että minut liitetään väkisin mukaan sellaiseen jossa en halua olla mukana. Onko sinulla mielestäsi oikeus menetellä niin, että yhdessä lauseessa yrität repiä pois tapani ajatella?

        Kumpikohan meistä kahdesta muuten on se, jolla on oikeasti omia ajatuksia? En aio antaa tähän valmista vastausta.

        Mitä "käännyttämiseen" tulee, pyrin itse esittämään hyviä eli vaikeasti vastattavia kysymyksiä tai kertomalla oman kokemukseni jostain asiasta. Se on eri asia kuin jos väittäisin, että joku elää mielikuvitusmaailmassa ja toistelee muilta kuulemiaan fraaseja. Poskettoman väitten voi asettaa kyseenalaiseksi toteamalla ettei voida olla täysin varmoja että asia olisi juuri näin. Uskoakseni se on parempi strategia kuin ehdoton väite ilman varmuutta asiasta. Väite Jeesuksen terveisistä on juuri sellainen.
        Huomaatko pointtini?

        Kuitenkin, ystävyydellä,

        K.a.

        ja ymmärsin pointtisi, luultavasti...

        Ystävyydellä :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      108
      867
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe