Kokonaan !
http://kuvat2.iltasanomat.fi/iltasanomat/iDoc/1301439-lakupoika160.jpg
Tämän takia lakritsi kielletään,
135
26711
Vastaukset
- myynti`
ulkomaillekin ? Taitaa suomalaisen laksitsin menekki tippua ulkomailla.
http://www.suomikauppa.fi/images/laku.jpg- jad
kattokaa ettette pasko enää mihinkää näkyvään paikkaan niitä pökäleitä se on kielettyä koska ne ovat yleensä ruskeita tai mustia.
- SVARTA PETER
Kuva:
http://personal.inet.fi/surf/a1/b/mustapekka.htm
Englantilaisten ja muiden eurooppalaisten käsitys rasismista on se, että syrjiä saa ja inhota saa vaikka kuinka paljon, kunhan ei sano vain sitä ääneen kyseiselle ihmiselle.
Kuka tosissaan luulee, että stilisoitu kuva afrikkalaisesta aiheuttaa rasismia. Se kieltäminen vain liittyy ajatukseen, että omasta rasismia ei saa paljastaa.
Todellisuudessa rasismia voi vähentää vain puuttumalla seuraaviin kansalaisten uskomuksiin
1 ne vievät meidän naiset/miehet
2. Ne vievät meidän työpaikat
3. Ne vivät meidän verorahat sosiaaliapuina
4. ne ovat meitä väkivaltaisempia ja rikollisuuteen taipuvaisempia
5. ne tunnustavat väärää uskontoa.
- lapsille`.
Kyllä lakritsin myynti onkin laskenut alkuajoista.
http://photos1.blogger.com/x/blogger2/3534/2295/400/916670/Musta_Pekka_Hellas_1953.jpg- lakutyttö
Miksi ei muuteta kiistanalaista kuvaa negaksi?
Siis musta kääre, jossa on valkoinen entisenmuotoinen naama?
Jäisi vanha tunnettu ja pidetty hahmo... - nomievaan
lakutyttö kirjoitti:
Jäisi vanha tunnettu ja pidetty hahmo......on jotenkin ihmeellistä,että taiteilijan vapaus piirtää joku asia,kielletään jonkun rotujutun takia. Miks ei samalla kielletä kaikki picasson kubismin aikaiset työt ja teokset,niissähän esim. nainen on piirretty monessa niin kummalliseksi laatikoksi ja sekameteliksi, ettei niistä saa ees selvää,että mitä ne esittää. Ja taulun nimenä on sit joku "itkevä nainen". Niin, antaa olla vaan sen lakupekan siinä kuvassa, ketä se loukkaa? Eihän sitä lakupaperikuvaa ole sen takia siihen painettu, että sillä kuvalla ketään yksittäistä ihmistä, tai kansaa, tai rotua halutaan loukata. Ooon lakupaperikuvan,siis nykyisen kannalla,ehdottomasti.
- miettiä miksi
lakutyttö kirjoitti:
Jäisi vanha tunnettu ja pidetty hahmo...Ihan hyvä idea. Ihan ymmärrettävää jos ajatellaan miten tummaihoisia on aikojen alusta kohdeltu alempiarvoisina ihmisinä. Nimittelyt ja panettelut on aina viitannut ihonväriin. Joku "värillinen" oli kirjoittanut: kun herään olen saman värinen, kun olen vihainen olen saman värinen, kun sairastan olen saman värinen, kun kuolen olen saman värinen, mutta kun sinä heräät, olet vaaleanpunainen, kun olet vihainen olet tummanpunainen, kun sairastat olet vihertävä, kun kuolet olet harmaa. Kuitenkin sinä olet sitä mieltä että olen värillinen.
- ZöP
lakutyttö kirjoitti:
Jäisi vanha tunnettu ja pidetty hahmo...ehdottomasti kääreisiin vastakkaiset värit
- gerhuslk
nomievaan kirjoitti:
...on jotenkin ihmeellistä,että taiteilijan vapaus piirtää joku asia,kielletään jonkun rotujutun takia. Miks ei samalla kielletä kaikki picasson kubismin aikaiset työt ja teokset,niissähän esim. nainen on piirretty monessa niin kummalliseksi laatikoksi ja sekameteliksi, ettei niistä saa ees selvää,että mitä ne esittää. Ja taulun nimenä on sit joku "itkevä nainen". Niin, antaa olla vaan sen lakupekan siinä kuvassa, ketä se loukkaa? Eihän sitä lakupaperikuvaa ole sen takia siihen painettu, että sillä kuvalla ketään yksittäistä ihmistä, tai kansaa, tai rotua halutaan loukata. Ooon lakupaperikuvan,siis nykyisen kannalla,ehdottomasti.
Vittu jos tänne suomee tulee mustii ihmisii nii ei luulis niil olevan mitää valittamist meijä kerkeist! me syyä mitä halutaa eikä pari tummaihost voi sitä kieltää, suomi on valkoisten maa.
- raataja ja työtön
miettiä miksi kirjoitti:
Ihan hyvä idea. Ihan ymmärrettävää jos ajatellaan miten tummaihoisia on aikojen alusta kohdeltu alempiarvoisina ihmisinä. Nimittelyt ja panettelut on aina viitannut ihonväriin. Joku "värillinen" oli kirjoittanut: kun herään olen saman värinen, kun olen vihainen olen saman värinen, kun sairastan olen saman värinen, kun kuolen olen saman värinen, mutta kun sinä heräät, olet vaaleanpunainen, kun olet vihainen olet tummanpunainen, kun sairastat olet vihertävä, kun kuolet olet harmaa. Kuitenkin sinä olet sitä mieltä että olen värillinen.
onnittelut ! osasit ilmaista asiasi niin että en ymmärtänyt sanaakaan.
- Pakoon!
No niin no niin. Tuon kuvan julkaiseminen oli kiihoitusta kansanryhmää kohtaan, ja seurauksissa löytyy.
Olisi kannattanut harkita ensin.- JmK]
jos ny kerran fazer joutuu luopuu lakupojan kuvast patukoissa nii saa sitte volovokin luopuu logostaan.. Jos joku on vaa ymmärtäny tän no mut kerrotaan nniille jokka ei tierä eli volvojen tekstissä on logo joka on miehen sukupuoli sympooli ja tämä voi loukata!
- nurkan taakse tai sängyn alle
piiloon
- mievuaan
Herranjestas! Itse hyväksyn kaikki kansanryhmät ja rodut. En ole rasisti tai mikään. En myöskään näe mitään rasistista kyseisissä käärepappereissa nykypäivänä. Miksi kaikesta pitäisi tehdä numero??
Voipi tietenkin olla että 80- vuotta sitten tumma-ihoiset ihmiset olivat suomessamme harvinaisempia ja senvuoksi erikoisia. Saattoipa olla myös enemmän rotuluokittelua jne...Mutta minä haluan syödä lakuni tutusta, nostalgiseta käärepaperista. Mahtuuhan maailmaan oikeitakin ongelmia!- vähemmistön jäsen
Me valkoisethan olemme maailmassa vähemmistöä ja pian koko rotumme kuolee sukupuuttoon. Meidän pitää vaatia omia etuja rasismiin vedoten.
- lakuherkku
vähemmistön jäsen kirjoitti:
Me valkoisethan olemme maailmassa vähemmistöä ja pian koko rotumme kuolee sukupuuttoon. Meidän pitää vaatia omia etuja rasismiin vedoten.
Kyllä me -valkoiset- annetaan kaikki periksi !
Tuo on jo huippu !! PELOTTAVAA !! - nami nami
Olen asunnut ulkomailla viimeiset 13 vuotta. Ikava kylla naita ongelmia on kaikkialla. Useimmiten ongelmat nayttavat tulevat politiikan takia. Loppujen lopuksi, kuinka moni tumma ihoinen ihminen mahtaa olla pahalla mielella, koska meidan perinteisessa lakritsassa on musta naama??? Ikava lakua taalla ulkomailla!!!
- sepp
tuo on täysi totuus! nyt on kansan pidettävä yhtä! tarkoitan suomalaisia,en immigrantteja.
- slurps..
Mitähän mahtaa lakupojan poistaminen auttaa???
Voitaisko tämäkin turhanpäiväinen hömppäpömppä korvata TODELLISILLA ja TÄRKEILLÄ puheenaiheilla???
lakupoika jääköön rauhaan - nassukka
Olen samaa mieltä kanssasi , kuulun valkoiseen vähemmistöön . Kun , jos menen mustaan afrikkaan , vedän lakuja turpaan jos ilkeevät kattoo liian pitkään....
- on lähtöisin
afrikasta, valkoinen iho ja hiukset sekä siniset silmät ovat mutaatio, evoluution tapa mukautua ympäristöön. ettete ole mikään erillinen rotu, ihmisiähän me kaikki olemme.
- tapiirinen
Ehkä tässä lyötiin vähän yli, mutta kyllä minä kestän. Laku on hyvää ja ostan sitä tulevasuudessakin vaikka kääreisiin painettaisiin elefantin perse.
- tämä.
tähän jää. Miten tuosta palaneesta piparkakusta saadaan tumma ihminen? Eikös tumma ihminen ole tumma eikä musta?Kohta kielletään sana lakritsa kun se tuo mieleen haukkumasanan,sitten tumma suklaa,suklaa,musta,piki,yö näsitä kaikista tulee mieleen haukkumasana tavalla tai toisella. Kuten nähdään ei siellä eu:ssa ole mitään muuta tekemistä kun kattella kuinka me suomalaiset tyhmänä totellaan kaikkea. Entäs muuten jumala? amerikkalaiset kuvaavat sen aina mustana ihmisenä elokuvissa eikä sitä kukaan tiedä minkä näköinen se on.Kohta miedän oma kristinuskokin kielletään kun se harjoittaa väärää uskontoa.
- rasismiako
Pitää kieltää eloveena tyttö,selvää rasismia vaalea tyttö edustaa valtaväestöä.
- ...o
...ja lottotyttö myös pitää kieltää. Vai joko se kiellettiin,en muista.
- ss-fin
Samaa mieltä! Nyt ryhdytään tekemään adressia vähemmistö valtuutetulle että eloveena tyttö loukkaa kaikkia vaalea hiuksisia/ihoisia ja tästä hyvästä eloveena tytön käyttö tulisi kieltää!!!
- Samperi2
Totta. Ja myös Finalndia -pullon kyljestä porot pois, on rasismia suomalaisia kohtaan!! Virolaisethan kutsuvat suomalaisia poroiksi ja pullossa niitä näkyy juoksevan.
Tätä rasismivouhotusta en ole koskaan ymmärtänyt. Onko ainoastaan se rasisima kun pienempää ja mustempaa morkataan? Saako Fazer tehdä lakupekkaan sinisilmäisen vaaleatukkaisen logon ilman, että siitä kukaan pipertäjä älähtää? - ÄLYTTÖMIEN
.***** kirjoitti:
http://www.adressit.com/loukkaus2 tästä nimi alle
ADRESSIEN LÄHTEETTELY!!
Ette oikeen ymmärrä, mistä tässä karkkipaperihässäkässä on edes kysymys!
Sitäpaitsi Eloveenatyttöhän on kaunis kun mikä!? Moni suomalainen nainen ois vaan iloinen, että näyttäis samalta, kun kyseinen neitokainen! - itse ymmärrä
ÄLYTTÖMIEN kirjoitti:
ADRESSIEN LÄHTEETTELY!!
Ette oikeen ymmärrä, mistä tässä karkkipaperihässäkässä on edes kysymys!
Sitäpaitsi Eloveenatyttöhän on kaunis kun mikä!? Moni suomalainen nainen ois vaan iloinen, että näyttäis samalta, kun kyseinen neitokainen!Ymmärrätkö itse?
Kysymys on periaatteesta, kuinka jotkin vouhottajat pyrkivät säätelemään suomalaisia ja heidän toimintaansa. Lakuhahmohan ei ketään loukkaa. Ihan yhtä lailla voi ottaa itseensä kuin vaikka kaatissäkin kuviot, jos itseensä haluaa ottaa.
Haluammeko aina vain nöyristellä joka suuntaa, jos jollekin ehkä tulee paha mieli jossain päin maailmaa. ( ja lakunaamasta kun ei voi tulle muulle kuin tosi huonolla itsetunnolla varustetulle henkilölle ).
- ami19
Miksi pitäisi poista tai muuttaa ?
- sitten, että
tv:ssa/mainoksissa ei saa näyttää lihavia, iso nenäisiä, partaisia, parrattomia, laihoja, kipeitä, sairaita, koiria, kissoja, kiinalaisia, japanilaisia, amerikkalaisia, saksalaisia, ym. ym. joku voi mahdollisesti loukkaantua joka tapauksessa.
- Kyllä
Mielestäni kuva ei ole rasistinen. Tuote ei ole oma itsensä omaa brändiään.
- Peretsa
Eihän se ole mitään uutta, että meiltä poistetaan, hukataan kaikki vanhat perinteet. Onhan nykyaikana hukattu järjen käyttö muutenkin, lähes joka paikassa.
- kyllä ihan selvästi
tyttö korvakoruineen eikä poika
- olla karkkipaperissa
Eikö musta ihminen saa olla suomessa edes karkkipaperissa? Taitaa olla rasismista kyse.
(Eihän siinä sanota että kaikki tummaihoiset paitsi näyttää siltä, sehän on piirroshahmo niin kuin sarjakuvahahmot tms.!)
Niin kuin joku sanoi, olisi varmasti enemmän auttamista, jos avustettaisiin afrikan köyhiä maita...
Mutta turha laittaa tätä kenenkään tummaihoisen syyksi! Tämähän on kai vaan jonkun (valkoihoisen) käsitys suvaitsevaisuuden lisäämisestä... - Nimi alle!!!
vihdoin nyt kaikki suomalaiset kirjoittamaan veetoomus
- ryvita
Olen kanssasi samaa mieltä.Johan on aikoihin eletty!!!Miten on mahdollista että tallaiseen lähdetään mukaan. EU:ssa taitaa olla paljon aikaa kun tallaisiin asioihin löytyy aikaa.
Maahanmuuttajien ehdoilla aletaan elämään. Olen sitä mieltä että maassa maan tavalla tai maasta pois.
Ajatella että jossain kouluissakin on luovuttu lasten joulujuhlista koska islaminuskoiset tuntevat itsensä loukatuksi....voi p.... - pup
ryvita kirjoitti:
Olen kanssasi samaa mieltä.Johan on aikoihin eletty!!!Miten on mahdollista että tallaiseen lähdetään mukaan. EU:ssa taitaa olla paljon aikaa kun tallaisiin asioihin löytyy aikaa.
Maahanmuuttajien ehdoilla aletaan elämään. Olen sitä mieltä että maassa maan tavalla tai maasta pois.
Ajatella että jossain kouluissakin on luovuttu lasten joulujuhlista koska islaminuskoiset tuntevat itsensä loukatuksi....voi p....samaa mieltä! me olemme suomaisia ja tullaan aina olemaan! ei meiltä voida viedä omia kansan periaatteita pois. emme mekään mene ulkomaille valittamaan, jos jokin ei sovi meidän uskontoomme ja tapoihin, ja ala muuttamaan heidän kulttuuriaan.
mutta mitä meistä jää enää jäljelle, jos alamme elämään muiden ehdoilla?? jokaiselle on varmasti oman isänmaallisuus tärkeä ja hieno asia.
emme tietenkään halua syrjiä ja loukata ketään, mutta asia kumminkin on näin. - sp123456
ryvita kirjoitti:
Ajatella että jossain kouluissakin on luovuttu lasten joulujuhlista koska islaminuskoiset tuntevat itsensä loukatuksi....voi p....olen samaa mieltä että maassa maan tavalla.
- osallistu!!
http://www.adressit.com/loukkaus2
siis tässä nimi alle!!!- syyllinen
Vähemmistövaltuutettu Mikko Puumalainen valtuksineen on syyllinen. Etsikää hänen sähköpostiosoitteensa ja kertokaa mielipiteenne.
- syyllinen tähän
Vähemmistövaltuutettu Mikko Puumalainen valituksineen on syyllinen. Etsikää hänen sähköpostiosoitteensa ja kertokaa mielipiteenne.
- 7777
mun mielest tä on ihan typerää...otetaa kuva pois mikä on jo ollu monta vuotta!!mikäköhän nyt sit tulee...ei ei..kuva ois voinu pysyy.
- Fraasisti
Kielletään, kielletään. Seuraavana listalla tietysti Tapola. Se on sitten kauhee......
- TjS
Jos kääreestä joku vetää herneen nenään, niin entäs sisältö, eikös senkin väri pitäis vaihtaa... tai pitäiskö musta väri kieltää kokonaan. Entäs keltanen ja punanen ja ruskea ja minkäs värisiä meitä vielä olikaan...
- Musta-Maija
Mitä väliä sillä on, onko siinä kuvassa musta vai valkea vai siltä väliltä.
- kyytissä ollut
Onkohan poliisi rasistinen , jos pidätettyjä kuskataan mustalla- maijalla?
- realm..
onko sillä oikeasti mitään merkkaavaa minkä värinen on, ihan sama onko musta tai valkonen tai juutalainen tai vaikkapa hindu!
kaikkia pilkataan aina jollain tavoin, eikä se ole välttämättä edes tarkoitus ketään loukuta.
kohta varmaan kielletään koko lakritsin olemassa olo kun se on väriltään mustaa, samaten siinä sitten suklaa ja salmiakki!
maailmassa tapahtuu kaikenlaisia kamaluuksia ja tässä mietitään jotain lakritsipatukkaa. ei kyllä hyvin mene... - sanna s
jää ostamatta kun nuolette mutukkeja
- lakuhahmossa
Naurettavaa!
Kuka lie välkky tämän keksinyt. Rasistista? Kuinka niin? Kyllä rasismi piilee katsojan silmissä.
Kyseessähän on vain lakuhahmo? Eihän sitä tarvitse mihinkään rotuun edes rinnastaa!!
Vai onko jollain niin äärettömän heikko itsetunto, että ottaa jonkin karkkinaamankin itsensä pilkaksi? - suklaa
Valkonen suklaa loukkaa minua!
Olen valkoihoinen ja valkoinen suklaa on selvästi rasistista!
Ja Lions-patukan leijonakin loukaa minua, sillä minulla on parta, ja se tekee pilaa kaikista parrakkasita.
PANNAAN mokoma patukka ja pois markkinoilta. - suklaa
Valkonen suklaa loukkaa minua!
Olen valkoihoinen ja valkoinen suklaa on selvästi rasistista!
Ja Lions-patukan leijonakin loukaa minua, sillä minulla on parta, ja se tekee pilaa kaikista parrakkaista.
PANNAAN mokoma patukka ja pois markkinoilta. - itseään
että ei haluu nähdä kuvaansa tuotteissa????
- peroksidi
jokainen nokinaama haluaisi olla valkoinen.
- LAKUPOJALLE
ON OLEMASSA! KÄYKÄÄ ALLEKIRJOITTAMASSA!
- valkoinen tyttö
Ei ole totta! Täytyisikö samalla kieltää esim. lauantaipussien vaaleaihoiset lapset? Jos lauantaipusseissa on vaaleita lapsia, niin miksi lakupötköissä ei voisi olla mustaa poikaa??? Ihmetyttää..
- black is black
Oijoi, tätä kaksinaamaisuutta. Kuka tietää vaikka se on lakutyttö? Eikö mustia kasvoja hyväksytä piirretyissä kuvissa, nyt se vasta osoittaa rasismia, voi hyvä tavatan...kuka on tämän shown arkkitehti?
- lakupekka on
ollut Suomessa iät ja ajat , mytta kun nuo somali ym pellet eli yhteiskunnan elätit tulivat, pitää LAKUPEKKA POISTAA. kyllä on sanonko...
- törkeetä!
Ei oo oikein, et laku-pekka vedetään pois...plääh! Pitänee tehä valitus Elovena-paketista, ku siin pällistelee valkolainen...nyt tuntuu kyl miust ainakkii pahalle ;D
- Kartsa
Mielestäni lakuja ei saa mainostaa muilla kuin arjalaisen herraskansan kuvilla!
- nöösi
kuva saksassa myytävästä karkista (oliskohan ollut suklaata), jonka pakkauksessa oli lähes samanlainen kuva väritystä myöten. Siellä ei varmaankaan kuvaa poisteta, mutta saksalaisilla onkin parempi itsetunto kuin suomalaisilla, jotka haluaa aina ja joka paikassa nöyristellä kaikkia muita. Ei tuollaiset lakupötkön kääreen kuvat oikeasti ketään loukkaa, vaan koko jupakka on joidenkin ahdasmielisten suomalaisten aikaansaama. Onkohan keltään tumman rodun edustajalta edes kysytty mitä mieltä he kyseisestä kuvasta ovat. Katsotaas vaan, kauanko kestää ennenkuin lasten Musta-Pekka -pelikortit kielletään tai niistä poistetaan kyseinen hahmo ja pelin sekä hahmon nimi muutetaan.
- Kortit
Onko jo kielletty? Lakritsipatukka oli 45v sitten aina "pörniskä".
- Weris
koska heillä valkoisen ihmisen kasvokuva purkissaan, todella törkeää ja rasistista ihan samalla tavalla!!!
- porukka....
valkoihoisia kokee kyseisen kuvan rasistiseksi ja vaatii kasvon pois vetämistä, niin varmasti firma sitä sen jälkeen harkitsee!
Siinä kuvassa ei kuitenkaan ole mitään yksittäisiä piirteitä, että valkoihoiset joutuisivat sitäkautta leimatuksi...joten esimerkki oli vähän huono! - PAH..
porukka.... kirjoitti:
valkoihoisia kokee kyseisen kuvan rasistiseksi ja vaatii kasvon pois vetämistä, niin varmasti firma sitä sen jälkeen harkitsee!
Siinä kuvassa ei kuitenkaan ole mitään yksittäisiä piirteitä, että valkoihoiset joutuisivat sitäkautta leimatuksi...joten esimerkki oli vähän huono!Hei halooOO!
Riittävän suuri porukka.....
Mitenhän suuri porukka on ollut lakupoikaa vaatimassa pois. Oliskohan yksi tiukkanutturainen vanhapiika, joka on lukenut tummista ihmisistä vain kirjoista ja nähnyt yhden dokumentin viimevuosituhannen vaihteesta. Ja näin päätellyt, että lakupojan kuva on rasistinen ja loukkaa ehkä jotain ehkä jossain. - Weris
porukka.... kirjoitti:
Siinä kuvassa ei kuitenkaan ole mitään yksittäisiä piirteitä, että valkoihoiset joutuisivat sitäkautta leimatuksi...joten esimerkki oli vähän huono!yksittäisiä piirteitä!?!? millasia yksittäisiä piirteitä sitten laku-pekka kuvassa on, että se jollain tavalla erilainen, en ymmärrä pointtiasi...ja ovathan pringles "lastut" vaaleita väriltään kuten lakritsi on mustaa väriltään.
- tosi epätietonen
Onko se rasismia jos ja kun syö laku-pekkaa niin sitten kun ulostaa mustaa p..k.. niin onko se sitä niin kutsuttua rasismia ?
- mausta tykkäävä
Entäpä pääsiäisenä kun on mämmistä kyse. Kohdistuuko siinäkin rasisminen osoittelu jotain ryhmää kohti ?
- kuullut!
mausta tykkäävä kirjoitti:
Entäpä pääsiäisenä kun on mämmistä kyse. Kohdistuuko siinäkin rasisminen osoittelu jotain ryhmää kohti ?
Mämmin tapauksessakin p-kasat ovat joukolla lähettäneet adressin valmistajille!
- maito
Valkoiset maitotuotteethan ovat suorastaan rasistisia!
- Mämmi maidon
tai kerman kans, mites sitte?
- kaitsu69
eihän lakupojalla ole mitään tekemistä rasismin kanssa! se on perinteinen mainoshahmo. -vai olisiko esimerkiksi somaliassa valkoihoisen kuva lakritsipaperikääreessä rasismia? tuskinpa vain.. eiku adressit.com ja pian!!
- mielestä
tämä on shokeraavaa?!:D
Hyvä Kaitsu! Olet ymmärtäny asian, mikä sivistysvaltiossa nimeltä Suomi on kaikkein pahiten persiillään! Karkkipaperin kohtaama julma vääryys!:D
Joo...sinne vaan adressia muiden "Mika takaisin BB-taloon!"...tai "Boikotoikaa Seiskaa Lordin puolesta!"...adressien joukkoon!:D - Red Indian
Minun teoriani on tämä. Ne varakkaiden perheiden lapset, jotka aikoinaan pilkkasivat työläispoikia revisionismista, ovat kaiken takana. He ovat herraskaistuneet ja päässeet (porvari)suhteillaan pelaten elämässään jonkin moiseen johtavaan asemaan. Pieleen menneitten vallankumoushaaveitten takia nyt pitää kostaa edes jollakin tavalla, ja keinoina käyvät pikkukiusat vaikka karamelliosastolla. Monet heistä touhuavat esim. Maan "ystävissä". Kiinassa avataan ydinreaktoreita alvariinsa ja täällä näperrellään vastalauseita jätteenpolttolaitoksista.
Ikuisena työläispoikana ja revisionistina sanon, että todellisia vasemmistolaisia on niin vähän, että maailma ajautuu täystuhoon.
Nytkin voi olla tulossa porvarihallitus Suomeen. (Aho-Viinanen-hirmuhall.) Se tietää sitä, että luomakunnan lähtölaskenta on alkanut. Rahaa vetävät sitä ennen JOTKUT juonikkaat, minkä sattuvat ehtimään ryypätä.
Tämä kirjoitus liittyy lakritsipatukkaan ja sillä selvä.
- MITENKÄÄN
POIS...jos nyt joku karkkipaperi muuttaa vähän ulkonäköään?!? Jos sillä saadaan yksi vähemmistöryhmä onnellisemmaksi, niin onko siitä teille mitään haittaa??!!
Esim. Joensuun Perlos lopettaa toimintansa...ja te nulikat itkette täällä jotain karkkipaperia...ja teette jotain älyttömiä Adresseja asian puolesta!?
Kyllä huomaan, että lapsilla ei vielä ole käsitystä asioiden mittakaavasta?!- vaan periaate
Asian periaatehan tässä on isompi kuin joku pelkkä karkkipaperi. Joku vouho keksii vouhottaa juuri tällaisesta mitättömästä pikku asiasta ja sitten suomalaiset kyykkii ja kumartaa ja ovat valmiina poistamaan kuvia, muuttamaan esim. vaikkapa kääreet karkkipatukasta. Sama ilmiö kun voipi ulottua muuallekin kuin vain karkkipatukoihin,,,,,
Siis periaate on iso. - tollasen
vaan periaate kirjoitti:
Asian periaatehan tässä on isompi kuin joku pelkkä karkkipaperi. Joku vouho keksii vouhottaa juuri tällaisesta mitättömästä pikku asiasta ja sitten suomalaiset kyykkii ja kumartaa ja ovat valmiina poistamaan kuvia, muuttamaan esim. vaikkapa kääreet karkkipatukasta. Sama ilmiö kun voipi ulottua muuallekin kuin vain karkkipatukoihin,,,,,
Siis periaate on iso.paperin muuttamista..kin. Eikö heillä sais olla mitään perjaatteita, kun kerran asuvat meidän maassamme?
Minä voin ainakin kuvitella, että tekisin asialle jotain, jos joku vastaava yritys tuotteillaan herjaisi sukuani/perhettäni. - juntti
tollasen kirjoitti:
paperin muuttamista..kin. Eikö heillä sais olla mitään perjaatteita, kun kerran asuvat meidän maassamme?
Minä voin ainakin kuvitella, että tekisin asialle jotain, jos joku vastaava yritys tuotteillaan herjaisi sukuani/perhettäni.vai herjataan paperilla sukua/perhettä.
että osaat olla tyhmä ihminen. - juuri...
juntti kirjoitti:
vai herjataan paperilla sukua/perhettä.
että osaat olla tyhmä ihminen.mitä siinä tekstissä oli sellaista, mitä ett ymmärtäny?
- kapseli
säälittävä nöyristelijä firma
- joku hullu
mä ainakin ostan niitä kaupasta hyvin paljon vielä kun kerkeän,sitten vois säästää ja näytellä lakupoijille niitä...
- olisi hyvä
niin tai l tyttö
- lakupanda
pandakarhu ajaa saman asian,sehän on mustavalkoinen,olisi molemmat värit
- Nakulaama
Saksalaisella, berliiniläisellä valmistajalla on aivan samanoloinen lakupoika!
http://www.sarottishop.de/?url=sarotti
Tuolta sivulta löytyy vielä uutuuskin, jonka itsekin ostin jouluna Saksanmatkaltani.
Siinä komeilee lakupoika turbaanissa peltilaatikon kannessa.
Miksi siis suomalaisilla olisi syytä luopua tuosta logosta, kun muutkin sitä käyttävät. - Toinen Laaksonen
Tämä metsäläiskansa on pärjännyt tässä perkeleellisessä ilmastossa ja pystynyt luomaan tänne toimivan yhteiskunnan. Jonkinlaista demokratiaakin täällä vielä on jäljellä. Ei ole helppoa ollut...Ei nyt perkele aleta antamaan periksi...Lopetetaan tämä kuvottava nöyristely kun emme ole ketään oikeasti loukanneet. Meitähän viedään kuin sinkkiämpäriä. Jokainen, jota tällainen lakukääre loukkaa voi ottaa välittömästi suunnan kohti Englanti! Emme varmasti pidä täällä ketään väkisin.
- froufrou
Ei muuta.
- lakupekka<3
nyyh, ihan perseestä suoraansanottuna..:'( Kaikki perinteiset hävitetään jostain naurettavista syistä..
- prkle..
Ketä toi ny loukkaa?
Pistetää kuva negatiiviseks nii me voidaa alkaa itkee et se on rasistine. Mitäs sit tehää. Vapaa maa? vapaa mainonta? vapaat tuotemerkit ja logot. Ketä toi loukkaa? Menkää itteenne jos loukkaa. - samanlainen "debatti...
samasta aiheesta,onkohan samat "tahot" taustalla vaikuttamassa?mitä ihmettä voi kehenkään vaikuttaa makeisen tai makeisten käärepaperi,täysin tolkutonta,brunbergin pusut muuttu nyt saa "huutia" fasun laku,mitä seuraavaksi?
voi elämä,
maailmassa on paljon merkittävämpää johon vaikuttaa,tarttukaa tausta "tahot" niihin. - Ihminen...
Missäs on se kaikkien "maailmankansalaisten" suvaitsevaisuus josta niin puhutaan? Aku Ankkakin on varmaan kiellettävä kun on niin "paljastava".
- Saul26
Sit mä en osaa enää ostaa niitä, jos pakkaus muuttuu.
- Ei lakupoikaa
Ei! Älkää viekö lakupoikaa meiltä... miksi se viedään nyt. johan me on 2000 lukua eletty jo 7 vuotta ollan me lakupoika saatu pitää tähänkin asti.. miksi vasta nyt???
- kääreen
väritystä.musta pohja,valkea lakritsi pekka entisellä kuvalla.naurettavaa muuttaa tälläsiä juttuja.vaaditaanko seuraavana suomen lipusta ristiä pois?
- Lea_Ri
Päätös kuvastaa vähemmistövaltuutetun työnpuutetta. Tai sitten hänen ammattitaidottomuuttaan.
- .Ukko
Mustamakkara kiellettävä, makkaran väri muistuttaa määrätyn rodun ihonväriä ja on siksi rasistinen!!
- elovena tyttökin
ja mummon kuva mummon muusista....!!
- pilakuvia?
kysytään nyt vaikka sellasta...
- teudor
lakupekka,mustapekka,jokeri ,tai muu lempinimi, ollaanko ihan pihalla? miksi aina nöyristellään ja yritetään olla kaikille mieliksi?toimittajat eivät osaa jonkun mielestä lausua oikein vieraskielisiä nimiä ym. ym. ei ne osaa muutkaan suomalaisia nimiä,eikä edes yritäkkään.
- juupa juu
No justiisa joo, alkaa jälleen mennä kaikenmaailman rotu ja luokkaus jutut pikkasen yli kun lakritsikääreestä aletaan poistaa piirrettyä hahmoa, ei voi kun ihmetellä. Toisaalta ainahan täällä Suomessa ollaan mielistelty että kukaan ei ajattelis pahaa Suomesta. Kääreet pysyköön sellaisina kuin ovat.
- kortonki
koskas kortongit kielletään
- suututtaa
Just nuo "rasisminmetsästäjät" saavat itse aikaan ns. rasismia! Tuollaisista lakukääreistä ei kukaan edes ajattele mitään rasistista, mutta juuri nuo vaatimukset saavat ihmiset suuttumaan!
- taizi20
eiks se oo lakutyttö eikä poika? :DDD
- verta
nenästäsi hyvä ihminen. Saat kohta kimppuusi kaikkien muiden lisäksi femakotkin!
- sulttaanit
olla kovin närkästyneitä kortsupaketin kuvasta.eritäin rasistinen kansa tämä suomilainen.
- OIKEIN JA PELAAMAAN
Läpinäkyvä hahmon muotoinen kuva kääreeseen niin näkee minkä värinen tuote on sisällä, eipän ainakaan johdeta asiakkaita väärään.
Kuluttajasuojalainkin kannalta lienee perusteltua että asiakas voi tutustua tuotteeseen ennen ostopäätöstä.
Kun lakritsin vetää pois kuoresta voisi kuoren sisäpuoli olla punainen.
Kappas kukas sieltä näkyykään, punanaama! Minä kyllä ostan lakukääreitä vuoden lopussa varastoon reilusti.
Samalla vaikka olisi sisällä vanilijalaku ei se olisi sen pahempi. Seuraavaksi suomesta voisi kieltää myös mustat autot kun niitä ei pimeässä tahdo ilman valoa erottaa.
Monet ulkkareista on aivan asiallista porukkaa ja painavat myös kovasti töitä. - ArthurDent69
suomi on kovaa vauhtia muuttumassa/lisäämässä perseennuolemisestaan yksinkertaiseksi ja erittäin tottelevaiseksi älykääpiöksi ilman omaa ajatteluaan ja päätöksiään.
hyvä luoja sentään, otetaan markkinoilta kaikki ne tuotteet, joita markkinoidaan sellaisilla kuvilla ja imagoilla joilla on ns "oma mieli ja sielu" esim tässä kyseisessä tapauksessa pieni poika, joka asuu afrikassa. ei jumalauta sentään kuinka lapsellista.
http://val.kolpakov.com/toothpaste/Image002.jpg- täällä...
jonkun mitättömän karkkipaperin puolestapuhujana ja sanot tuota lapselliseksi?!:D
- aivoton
täällä... kirjoitti:
jonkun mitättömän karkkipaperin puolestapuhujana ja sanot tuota lapselliseksi?!:D
-sinä hirnut täällä- etkö sinä vähä-älyinen apinantalja tajua ettei nyt ole kyse pelkästä karkkipaperista.
- mistä...
aivoton kirjoitti:
-sinä hirnut täällä- etkö sinä vähä-älyinen apinantalja tajua ettei nyt ole kyse pelkästä karkkipaperista.
...?
- sulle
mistä... kirjoitti:
...?
siitä että tässä maassa ei hypitä lakritsanaamojen pillien tahdissa, jos sinä haluat niin tehdä voit suksia hevonvit....
- jalli57
Vai lakupekka on kiellettävä
ketä se loukkaa??
Sitten on vaadittava että pyykkipojat poistetaan tasavertaisuuden nimissä sillä eihän pyykkityttöjäkään ole
Pyykkipoika loukkaa minua heh heh- mies...
ikäisekseen?!
- lakup
Lakupekka elää! Tue lakupoikaa tämä paita päälläsi! kattokaa mitä mä löysin tuolt :D
http://www.spreadshirt.net/shop.php?op=article&article_id=4240281#top
onhan toi hauska idea..
- pieni valkoinen mies
Mä en kyllä voi enää elää jos tohon patukkaan tulee valkosen miehen kuva. RASISMIA! Oon nähny joulupukin kuvan ja muistaakseni se tais olla valkoihoinen. Eipä oo kukaan valittanu!!!!
Värikartassa taitaa olla sininen vielä vapaa jota ei mikään kansakunta edusta. Naurettavaaaaaaaaaaa!- varmakallekullervo
Naurettavaa, että kaikkea kuvitellaan, et lakupekka loukkais ketään. Sairasta mielikuvitusta, varmaan pian ne pelkää itseäänkin, ehkä syytä oliskin.
- Mitä vielä kiellettäis
varmakallekullervo kirjoitti:
Naurettavaa, että kaikkea kuvitellaan, et lakupekka loukkais ketään. Sairasta mielikuvitusta, varmaan pian ne pelkää itseäänkin, ehkä syytä oliskin.
Myös koripallossa nuo mustat ukot? Katselin eilen
urheilu ruutua ja siellä hyppi monta mustaa,
yllä nyt harmittaa
- Abu Dallah
Mina Dallah suuttua kovasti, jos otta pois minu
kuva kääröstäää, minu kaverii tehdäää protesti,
jos tullaa valkoinen kalkki naamri.perhanaa! - valkoinen mies
Lakritsin syöminen on rasismiin yllyttämistä! Lakritsin väriä olisi muutettava mustasta valkoiseksi!
- Kielletäänlö?
Miksi Black Power pesuainetta ei kielletä? Entä jos se olisi White Power, kauhistellaanhan amerikassa asti aika ajoin suomen Keskon kolmen koon marketteja... niin vihjailevaa ai ai mitä rasisteja siellä suomessa ollaankaan.
- pilikunFiilausta
Turbaani-ukko on myös loukkaava. Kieltoon!
- pekkanen_
Muistakaa että äänestämällä oikein voi vaikuttaa tällaisiinkin asioihin. Ei kannata kulkea kuin pässi narussa.
- Pekkanen_
Hyvä kirjoitus, sivuaa mielestäni aihetta:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=666&posting=22000000022924621
- paljon lakupekkoja
Näin teen ostan koko suvulle paketin joululahjaksi tai synttärilahjaksi. Pakettissa on 7,5 euroa. Varmaan saman saa halpahallista 4-5 euroon!
Kahdeksalla eurolla saa siis puheenaihetta vähintään samanverran kuin samanhintaisesta punaviinistä!
T. ekonomi - Mariachan
Fatserhan joutui jo poistamaan Geishan suklaakääreestä...
Mikä siinä oli vikana ? Muistaako kukaan selitystä ?
- Lakritsipaketin kuva on minusta niin tyylitelty nykyisin, että ihmisen kasvothan siinä jotenkin ymmärtää ?
Negatiivikuva tai vaikka pelkät silmät ovat hyvä vaihtoehto, jos paperia pitää muuttaa.
(Varmasti nykyisin paras vaihtoehto olisi terveysvalisteinen. Turhaa sokeria sisältäviä karamelleja ei pidä tehdä millään mainoksella, kuvalla tai kiiltävillä papereilla tehdä houkutteleviksi. Valkoisessa paperissa tulee olla jollain perusfontilla tuotteen kuvaus Esim "SUKLAATA 50g" ja suuri varoituslappu "Liiallinen sokerin ja rasvan käyttö aiheuttaa diabeettesta, syöpää ja esteettistä haittaa.")- metaskeema
Alkoholin, tupakan, karkien, jäätelön ja sipsien mainonta pitäisi kieltää ja tuotemerkit myös. Tuoteselosteet ja varoitukset näkyviin. Menee ehkä yliampuvaksi mutta asiaa voisi silti vakavasti pohtia.
- logon
muuttaminen on rasismia. miksei tummaihoinen ihminen saisi näkyä pakkauksessa samalla tapaa kun esim. kellogsin riks raks & poks muropaketin kyljessä? mielestäni tässä ei ole ihmisrotujen tasa-arvosta ollenkaan kyse. enkä usko kyseisen logon vaikuttavan rasismiin juuri mitenkään.. tai sitten se menee vielä huonompaan suuntaan :(
- ___
*enkä usko kyseisen logon muuttamisen vaikuttavan rasismiin juuri mitenkään.. tai sitten se menee vielä huonompaan suuntaan*
- Tavalla tai maasta pois
Eiks se ollut jo Irwin aikoinaan kun lauloi
tää maa on suomalaisten, ryynästen ja horttanaisten jne... - valkoinen nekru
10 pientä tummaihoista ulkomaalaista työrajoitteista. siinä agathan kirjalle oiva käännöskukkanen.
- hauhauvufvuf
melko rasistista - elämä on!
- valtaapitävä
lakritsi kielletään se rasistisen ja fasistisen värin vuoksi. myös autonrenkaat on vuoteen 2011 mennessä vaihdettava neutraalimpaan väriin.
- Lakritsipe
"Sillä LAKUPEKKA-LAKU, saa svengaamaan!"
Mitäs muita hyviä biisejä oli? - väärin
rasistinen kuva --> http://sanottua.blogspot.com/2007/03/kuva-joka-aiheutti-kohun.html
- "valko naama"
siis tyhmempää en ole kuullu, lakritsi kääre on rasistinen vertauskohde.
ymmärän ulkomaalaisia ja kuinka vaikeaa on jättää koti ja tulla vieraaseen maahan.
mutta tämä menee liian pitkälle ei siis kaikki mustaan ihonväriin viittaavat asiat ole rasistista.
Ketjusta on poistettu 73 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1537830- 614390
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1404013Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233922Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423310Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko323287Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383228- 482963
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422741- 492484