Rukouspuhelin

Rukouspuhelin/Sari

Voit soittaa rukouspuhelimeen tai lähettää siihen viestin. Itse rukoilen ja vien esirukousaiheita toistenkin rukoiltavaksi.

0443 616 616


Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi, ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa. Fil. 4:6,7

35

4397

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siunausta sinulle Jeesuksen nimessä.

      Olethan tietoinen etä tällä on myös hengelliset ilmoitukset palsta, vaikka kyllä tamäkin paikka oli hyvä ilmoittaa, johon ilmoituksesi laitoit rukousalueelle.

      http://www.jeesusonherra.juksaa.net/

      • Rukouspuhelin/Sari

        Kiitos tosi paljon siunaustoivotuksestasi!

        Ajattelin, että tämä palsta sopisi parhaiten tälle rukouspuhelin-ilmoitukselle.

        :-)


    • et kertonut

      Ja paljonko maksaa yksi puhelu?

      Puhelu voi tulla kalliiksi, joten kannattaa olla soittamatta.
      Eikö sellaisiakin huijauksia ole, että soitto tavalliselta tuntuvaan numeroon maksaakin todella paljon.

      • Rukouspuhelin/Sari

        Ihan hyvä, että kysyit. Puhelu ei maksa sen enempää kuin normaalistikin kännykkään soittaminen. Ei ole siis mitään palvelumaksuja yms.

        Tykkään rukoilla ihmisten puolesta ja siksi haluan tuoda ihmisten tietoisuuteen mahdollisuuden jättää esirukouspyyntöjä tätä kautta.

        :-)


      • Innokas hellari
        Rukouspuhelin/Sari kirjoitti:

        Ihan hyvä, että kysyit. Puhelu ei maksa sen enempää kuin normaalistikin kännykkään soittaminen. Ei ole siis mitään palvelumaksuja yms.

        Tykkään rukoilla ihmisten puolesta ja siksi haluan tuoda ihmisten tietoisuuteen mahdollisuuden jättää esirukouspyyntöjä tätä kautta.

        :-)

        ihmisten pitää erikseen ilmoittaa että mistä rukoillaan? Eikö muka riittäisi että rukoillaan kaikkien puolesta yleisesti? Vai suosiiko jumala jotenkin sellaisia ihmisiä, joilla on kännykkä ja aikaa soitella rukouspuhelimeen? Siitäkö syystä kehitysmaissa menee niin huonosti, kun niillä ei ole puhelimia millä soitella rukouspuhelimiin?


      • Elwen
        Innokas hellari kirjoitti:

        ihmisten pitää erikseen ilmoittaa että mistä rukoillaan? Eikö muka riittäisi että rukoillaan kaikkien puolesta yleisesti? Vai suosiiko jumala jotenkin sellaisia ihmisiä, joilla on kännykkä ja aikaa soitella rukouspuhelimeen? Siitäkö syystä kehitysmaissa menee niin huonosti, kun niillä ei ole puhelimia millä soitella rukouspuhelimiin?

        "Miksi kummassa ihmisten pitää erikseen ilmoittaa että mistä rukoillaan?"

        Koska kaikkitietävä Jumala ei muuten tiedä sitä.

        " Eikö muka riittäisi että rukoillaan kaikkien puolesta yleisesti?"

        Ei riitä. Jumalan toiminnan teho on suoraan verrannollinen yksilökohtaisten rukousten määrään.

        " Vai suosiiko jumala jotenkin sellaisia ihmisiä, joilla on kännykkä ja aikaa soitella rukouspuhelimeen?"

        Suosii.

        " Siitäkö syystä kehitysmaissa menee niin huonosti, kun niillä ei ole puhelimia millä soitella rukouspuhelimiin?"

        Juuri siitä syystä.

        Muistathan, ettei usko liity järjenkäytön puutteisiin.


      • Kirjoittelija2
        Innokas hellari kirjoitti:

        ihmisten pitää erikseen ilmoittaa että mistä rukoillaan? Eikö muka riittäisi että rukoillaan kaikkien puolesta yleisesti? Vai suosiiko jumala jotenkin sellaisia ihmisiä, joilla on kännykkä ja aikaa soitella rukouspuhelimeen? Siitäkö syystä kehitysmaissa menee niin huonosti, kun niillä ei ole puhelimia millä soitella rukouspuhelimiin?

        "Miksi kummassa pitää erikseen ilmoittaa että mistä rukoillaan?"

        Mistä siinä rukouksessa siiten kerrottaisiin, jos ei sitä, minkä puolesta rukoillaan? Vai pitäisikö sinun mielestäsi vain istua hetki kädet ristissä? Eihän tosin kukaan kiellä noinkaan tekemästä, mutta mistä sitten tietää, että kysymys on silloin juuri rukouksesta eikä pelkästään hiljaa istumisesta ?

        "Eikö muka riittäisi että rukoillaan kaikkien puolesta yleisesti?

        Voihan joku tietenkin tehdä myös noin.

        "Vai suosiiko jumala jotenkin sellaisia ihmisiä, joilla on kännykkä ja aikaa soitella rukouspuhelimeen?"

        Tuollaista käsitystä ei ole annettu ainakaan kristinuskon Jumalasta.

        "Siitäkö syystä kehitysmaissa menee niin huonosti, kun niissä ei ole puhelimia millä soitella rukouspuhelimiin."

        Tuo ei vaikuta kovin järkevältä perustelulta ainakaan minun mielestäni. Ennemminkin luulisin, että syynä kehitysmaiden huonoon tilanteeseen voisivat olla korruptio, luonnon olosuhteet kuten esim. kuivuus, ihmisten köyhyys ja tietämättömyys yms. syyt.

        Minun mielestäni ilman muuta jokainen joka haluaa, voi ilman muuta soittaa rukouspuhelimeen, vaikka itse en niin tekisikään.


      • Rukouksen idea?
        Kirjoittelija2 kirjoitti:

        "Miksi kummassa pitää erikseen ilmoittaa että mistä rukoillaan?"

        Mistä siinä rukouksessa siiten kerrottaisiin, jos ei sitä, minkä puolesta rukoillaan? Vai pitäisikö sinun mielestäsi vain istua hetki kädet ristissä? Eihän tosin kukaan kiellä noinkaan tekemästä, mutta mistä sitten tietää, että kysymys on silloin juuri rukouksesta eikä pelkästään hiljaa istumisesta ?

        "Eikö muka riittäisi että rukoillaan kaikkien puolesta yleisesti?

        Voihan joku tietenkin tehdä myös noin.

        "Vai suosiiko jumala jotenkin sellaisia ihmisiä, joilla on kännykkä ja aikaa soitella rukouspuhelimeen?"

        Tuollaista käsitystä ei ole annettu ainakaan kristinuskon Jumalasta.

        "Siitäkö syystä kehitysmaissa menee niin huonosti, kun niissä ei ole puhelimia millä soitella rukouspuhelimiin."

        Tuo ei vaikuta kovin järkevältä perustelulta ainakaan minun mielestäni. Ennemminkin luulisin, että syynä kehitysmaiden huonoon tilanteeseen voisivat olla korruptio, luonnon olosuhteet kuten esim. kuivuus, ihmisten köyhyys ja tietämättömyys yms. syyt.

        Minun mielestäni ilman muuta jokainen joka haluaa, voi ilman muuta soittaa rukouspuhelimeen, vaikka itse en niin tekisikään.

        ""Miksi kummassa pitää erikseen ilmoittaa että mistä rukoillaan?"

        Mistä siinä rukouksessa siiten kerrottaisiin, jos ei sitä, minkä puolesta rukoillaan? Vai pitäisikö sinun mielestäsi vain istua hetki kädet ristissä? Eihän tosin kukaan kiellä noinkaan tekemästä, mutta mistä sitten tietää, että kysymys on silloin juuri rukouksesta eikä pelkästään hiljaa istumisesta ?"

        Pointtihan on juuri siinä että kun kaikkitietävä Jumala tietää kaiken, rukoileminen on kerrassaan turhaa. Uskovaiset eivät ole oikein sisäistäneet kaikkitietävyyden ideaa, joka on perin yksinkertainen: Kaikki-Tietävä.


        ""Eikö muka riittäisi että rukoillaan kaikkien puolesta yleisesti?

        Voihan joku tietenkin tehdä myös noin."

        Vain Joku? Jos nyt oletetaan että rukoilu jotakin vaikuttaa, niin eikö ole kerrassaan itsekästä että rukoillaan jotakin muuta kuin kaikkien puolesta? Onko ajatuksena se että rukous ikäänkuin laimentuu kun se hajotetaan liian laajaksi? Jumalahan on kaikkitietävyyden lisäksi myös kaikkivaltias eikä pitäisi olla mitään eroa sillä rukoillaanko yhden ihmisen vai koko universumin puolesta.


        ""Vai suosiiko jumala jotenkin sellaisia ihmisiä, joilla on kännykkä ja aikaa soitella rukouspuhelimeen?"

        Tuollaista käsitystä ei ole annettu ainakaan kristinuskon Jumalasta."

        Sellaisen käsityksen saa juuri siitä että on olemassa näitä rukouspuhelinpalveluja.


      • Eithel
        Kirjoittelija2 kirjoitti:

        "Miksi kummassa pitää erikseen ilmoittaa että mistä rukoillaan?"

        Mistä siinä rukouksessa siiten kerrottaisiin, jos ei sitä, minkä puolesta rukoillaan? Vai pitäisikö sinun mielestäsi vain istua hetki kädet ristissä? Eihän tosin kukaan kiellä noinkaan tekemästä, mutta mistä sitten tietää, että kysymys on silloin juuri rukouksesta eikä pelkästään hiljaa istumisesta ?

        "Eikö muka riittäisi että rukoillaan kaikkien puolesta yleisesti?

        Voihan joku tietenkin tehdä myös noin.

        "Vai suosiiko jumala jotenkin sellaisia ihmisiä, joilla on kännykkä ja aikaa soitella rukouspuhelimeen?"

        Tuollaista käsitystä ei ole annettu ainakaan kristinuskon Jumalasta.

        "Siitäkö syystä kehitysmaissa menee niin huonosti, kun niissä ei ole puhelimia millä soitella rukouspuhelimiin."

        Tuo ei vaikuta kovin järkevältä perustelulta ainakaan minun mielestäni. Ennemminkin luulisin, että syynä kehitysmaiden huonoon tilanteeseen voisivat olla korruptio, luonnon olosuhteet kuten esim. kuivuus, ihmisten köyhyys ja tietämättömyys yms. syyt.

        Minun mielestäni ilman muuta jokainen joka haluaa, voi ilman muuta soittaa rukouspuhelimeen, vaikka itse en niin tekisikään.

        Voisitko tässä ympäristössä kertoa, millä lailla rukoileminen on tuntunut sinusta rukoilemattomuutta paremmalta vaihtoehdolta, ja usko uskomattomuutta paremmalta, sikäli kuin olet voinut valita.
        Tällä palstalla ei ole kovin paljon sivullisia kommentoijia, ei ainakaan yhtä tiettyä nimimerkkiä, en ainakaan ole huomannut häntä täällä.
        Mirka, pyydän hienotunteisuutta sinultakin. Kirjoittelija2 on vanha nettituttuni, ja minusta olisi hauska keskustella hänen kanssaan ystävällisissäkin tunnelmissa.


      • Kirjoittelija2
        Eithel kirjoitti:

        Voisitko tässä ympäristössä kertoa, millä lailla rukoileminen on tuntunut sinusta rukoilemattomuutta paremmalta vaihtoehdolta, ja usko uskomattomuutta paremmalta, sikäli kuin olet voinut valita.
        Tällä palstalla ei ole kovin paljon sivullisia kommentoijia, ei ainakaan yhtä tiettyä nimimerkkiä, en ainakaan ole huomannut häntä täällä.
        Mirka, pyydän hienotunteisuutta sinultakin. Kirjoittelija2 on vanha nettituttuni, ja minusta olisi hauska keskustella hänen kanssaan ystävällisissäkin tunnelmissa.

        "Voisitko tässä ympäristössä kertoa, millä lailla rukoileminen on tuntunut sinusta rukoilemattomuutta paremmalta vaihtoehdolta, ja usko uskomattomuutta paremmalta, sikäli kuin olet voinut valita."

        Yritän. Toivottavasti ei tule ikäviä kmmentteja. - Olin alle kouluikäisenä paljon isoäidin luona. Nukuin hänen kanssaan samassa huoneessa hänen sänkynsä viereisessä sängyssä. Isoäiti opetti minulle iltarukouksen, jonka luin joka ilta. Muistelen, että minulla oli iltarukouksen lukemisen ja hyvän yön toivottamisen jälkeen hyvä ja rauhallinen olo, jos ei ollut jo ennestään. Enää en muista, halasinko isoäitiäni iltarukouksen jälkeen. Luulisin niin, mutta varma en enää ole. Minä en osaa sanoa, miltä olisi tuntunut, jos isoäiti olisi ainoastaan sanonut:"Menepäs siitä jo nukkumaan. Hyvää yötä. " Ehkäpä olo olisi tuntunut vähän tyhjältä.


      • Kirjoittelija2
        Rukouksen idea? kirjoitti:

        ""Miksi kummassa pitää erikseen ilmoittaa että mistä rukoillaan?"

        Mistä siinä rukouksessa siiten kerrottaisiin, jos ei sitä, minkä puolesta rukoillaan? Vai pitäisikö sinun mielestäsi vain istua hetki kädet ristissä? Eihän tosin kukaan kiellä noinkaan tekemästä, mutta mistä sitten tietää, että kysymys on silloin juuri rukouksesta eikä pelkästään hiljaa istumisesta ?"

        Pointtihan on juuri siinä että kun kaikkitietävä Jumala tietää kaiken, rukoileminen on kerrassaan turhaa. Uskovaiset eivät ole oikein sisäistäneet kaikkitietävyyden ideaa, joka on perin yksinkertainen: Kaikki-Tietävä.


        ""Eikö muka riittäisi että rukoillaan kaikkien puolesta yleisesti?

        Voihan joku tietenkin tehdä myös noin."

        Vain Joku? Jos nyt oletetaan että rukoilu jotakin vaikuttaa, niin eikö ole kerrassaan itsekästä että rukoillaan jotakin muuta kuin kaikkien puolesta? Onko ajatuksena se että rukous ikäänkuin laimentuu kun se hajotetaan liian laajaksi? Jumalahan on kaikkitietävyyden lisäksi myös kaikkivaltias eikä pitäisi olla mitään eroa sillä rukoillaanko yhden ihmisen vai koko universumin puolesta.


        ""Vai suosiiko jumala jotenkin sellaisia ihmisiä, joilla on kännykkä ja aikaa soitella rukouspuhelimeen?"

        Tuollaista käsitystä ei ole annettu ainakaan kristinuskon Jumalasta."

        Sellaisen käsityksen saa juuri siitä että on olemassa näitä rukouspuhelinpalveluja.

        "Pointtihan on juuri siinä että kun kaikkitietävä Jumala tietää kaiken, rukoileminen on kerrassaan turhaa. Uskovaiset eivät ole oikein sisäistäneet kaikkitietävyyden ideaa, joka on perin yksinkertainen:Kaikki-Tietävä."

        Vaikka Jumala tietäisikin kaiken, myös kaikki rukoukset, niin jos rukoileminen on ihmiselle itselleen tärkeää, niin ei kai se ole silloin häneltä kiellettyä kenenkään mielestä.


      • Eithel
        Kirjoittelija2 kirjoitti:

        "Voisitko tässä ympäristössä kertoa, millä lailla rukoileminen on tuntunut sinusta rukoilemattomuutta paremmalta vaihtoehdolta, ja usko uskomattomuutta paremmalta, sikäli kuin olet voinut valita."

        Yritän. Toivottavasti ei tule ikäviä kmmentteja. - Olin alle kouluikäisenä paljon isoäidin luona. Nukuin hänen kanssaan samassa huoneessa hänen sänkynsä viereisessä sängyssä. Isoäiti opetti minulle iltarukouksen, jonka luin joka ilta. Muistelen, että minulla oli iltarukouksen lukemisen ja hyvän yön toivottamisen jälkeen hyvä ja rauhallinen olo, jos ei ollut jo ennestään. Enää en muista, halasinko isoäitiäni iltarukouksen jälkeen. Luulisin niin, mutta varma en enää ole. Minä en osaa sanoa, miltä olisi tuntunut, jos isoäiti olisi ainoastaan sanonut:"Menepäs siitä jo nukkumaan. Hyvää yötä. " Ehkäpä olo olisi tuntunut vähän tyhjältä.

        Viestissäsi korostuu uskonnonharjoituksen tuoma rauhallinen olo. Oliko se ainakin osittain turvallisuuden tunnetta?

        Olen saattanut aiemminkin kertoa tuttavastani, joka järjen tasolla sanoi olevansa epäuskoinen, mutta tunteiden tasolla hän pelkäsi tapahtuvan jotain ikävää, jos hän jättää rukoilematta. Hänellä on uskonnollinen kotitausta, josta se rukoilutottumus oli varmaankin lähtöisin.

        Omassa lapsuudenkodissani ei oltu uskonnollisia, ei myöskään vastustettu uskontoa. Kävin joskus jopa seurakunnan kerhossa. Siellä opetettiin iltarukous, sanoja en enää muista. Rukoilin kerho-opetuksen mukaisesti kotona parina iltana, mutta siihen se jäi. En kokenut saavani rukoilusta mitään rauhaa tai turvallisuutta tai muuta hyvää, jota minulla ei olisi ollut muutenkin. Kyllästyin nopeasti rukoilemiseen.

        Olin pienenä ehkä tavallista pelottomampi. Pidin mm. ukkosilmoista ja pyrin livahtamaan ukkossäällä ulos salamoita ihailemaan. (Omia pieniäni lapsiani en kylläkään päästänyt ukonilmalla ulos. Ei minuakaan varsinaisesti päästetty. Menin vähin äänin ja huomaamattomasti.)

        Tustustuin kristinuskontoon paremmin vasta koulussa. Jotkut moraalikertomukset tuntuivat minusta hyväksyttäviltä, kun taas yliluonnollinen aines tuntui täysin epäuskottavalta.


      • Kirjoittelija2
        Eithel kirjoitti:

        Viestissäsi korostuu uskonnonharjoituksen tuoma rauhallinen olo. Oliko se ainakin osittain turvallisuuden tunnetta?

        Olen saattanut aiemminkin kertoa tuttavastani, joka järjen tasolla sanoi olevansa epäuskoinen, mutta tunteiden tasolla hän pelkäsi tapahtuvan jotain ikävää, jos hän jättää rukoilematta. Hänellä on uskonnollinen kotitausta, josta se rukoilutottumus oli varmaankin lähtöisin.

        Omassa lapsuudenkodissani ei oltu uskonnollisia, ei myöskään vastustettu uskontoa. Kävin joskus jopa seurakunnan kerhossa. Siellä opetettiin iltarukous, sanoja en enää muista. Rukoilin kerho-opetuksen mukaisesti kotona parina iltana, mutta siihen se jäi. En kokenut saavani rukoilusta mitään rauhaa tai turvallisuutta tai muuta hyvää, jota minulla ei olisi ollut muutenkin. Kyllästyin nopeasti rukoilemiseen.

        Olin pienenä ehkä tavallista pelottomampi. Pidin mm. ukkosilmoista ja pyrin livahtamaan ukkossäällä ulos salamoita ihailemaan. (Omia pieniäni lapsiani en kylläkään päästänyt ukonilmalla ulos. Ei minuakaan varsinaisesti päästetty. Menin vähin äänin ja huomaamattomasti.)

        Tustustuin kristinuskontoon paremmin vasta koulussa. Jotkut moraalikertomukset tuntuivat minusta hyväksyttäviltä, kun taas yliluonnollinen aines tuntui täysin epäuskottavalta.

        "Olen saattanut aiemmin kertoa tuttavastani, joka järjen tasolla sanoi olevansa epäuskoinen, mutta tunteiden tasolla hän pelkäsi tapahtuvan jotain ikävää, jos hän jättää rukoilematta. Hänellä on uskonnollinen kotitausta, josta se rukoileminen oli varmaankin lähtöisin."

        Minä en ajattele noin. En pelkää tapahtuvan jotain ikävää, jos unohdan rukoilemisen, sillä en koe rukoilevani siksi, että ei tapahtuisi mitään ikävää. Olen varmaan joskus unohtanutkin rukoilemisen, tosin kai hyvin harvoin. Joka tapauksessa iltarukous kuuluu minun elämääni eikä se ole keltään pois eikä häiritse ketään. Onneksi nykyinen mieheni ymmärtää tuon asian.

        "Olin pienenä tavallista pelottomampi. Pidin mm. ukkosilmoista ja pyrin livahtamaan ukkossäällä ulos salamoita ihailemaan."

        Minäkin muistelen, että alkuun en olisi pelännyt salamointia, mutta sitten salama sattui iskemään maalla jonnekin lähelle, ja sen jälkeen olen pelännyt. Jos nykyisin jotakin inhoan, niin ukkosta ja salamointia.

        "Tutustuin kristinuskoon paremmin vasta koulussa. Jotkut moraalikertomukset tuntuvat minusta hyväskyttäviltä, kun taas yliluonnollinen aines tuntui täysin epäuskottavalta. "

        Helpompi minunkuin on ollut suhtautua moraalikertomuksiin kuin "yliluonnolliseen ainekseen", kuten sinä sanot.


      • Eithel
        Kirjoittelija2 kirjoitti:

        "Olen saattanut aiemmin kertoa tuttavastani, joka järjen tasolla sanoi olevansa epäuskoinen, mutta tunteiden tasolla hän pelkäsi tapahtuvan jotain ikävää, jos hän jättää rukoilematta. Hänellä on uskonnollinen kotitausta, josta se rukoileminen oli varmaankin lähtöisin."

        Minä en ajattele noin. En pelkää tapahtuvan jotain ikävää, jos unohdan rukoilemisen, sillä en koe rukoilevani siksi, että ei tapahtuisi mitään ikävää. Olen varmaan joskus unohtanutkin rukoilemisen, tosin kai hyvin harvoin. Joka tapauksessa iltarukous kuuluu minun elämääni eikä se ole keltään pois eikä häiritse ketään. Onneksi nykyinen mieheni ymmärtää tuon asian.

        "Olin pienenä tavallista pelottomampi. Pidin mm. ukkosilmoista ja pyrin livahtamaan ukkossäällä ulos salamoita ihailemaan."

        Minäkin muistelen, että alkuun en olisi pelännyt salamointia, mutta sitten salama sattui iskemään maalla jonnekin lähelle, ja sen jälkeen olen pelännyt. Jos nykyisin jotakin inhoan, niin ukkosta ja salamointia.

        "Tutustuin kristinuskoon paremmin vasta koulussa. Jotkut moraalikertomukset tuntuvat minusta hyväskyttäviltä, kun taas yliluonnollinen aines tuntui täysin epäuskottavalta. "

        Helpompi minunkuin on ollut suhtautua moraalikertomuksiin kuin "yliluonnolliseen ainekseen", kuten sinä sanot.

        Olen huomannut, ettet kerro mielelläsi omasta suhtautumisestasi kristinuskon "yliluonnolliseen ainekseen" vaan viittaat mieluummin johonkin kirkon linkkiin.
        Olen arvellut syynä olevan mahdollisesti se, että henkilökohtainen uskosi poikkeaa aika paljon kirkon virallisesta tunnustuksesta, ja että sinulla on jopa epäuskoa monessa uskontunnustuksessa tai tunnustuskirjoissa esiteltyä uskonkohtaa kohtaan.

        Jos noin sattuisi olemaan, niin olet ehkä tottunut vaikenemaan ajatuksistasi muiden uskovaisten seurassa, etteivät he moittisi uskoasi liian vähäiseksi tai vääränlaiseksi.


      • Kirjoittelija2
        Eithel kirjoitti:

        Olen huomannut, ettet kerro mielelläsi omasta suhtautumisestasi kristinuskon "yliluonnolliseen ainekseen" vaan viittaat mieluummin johonkin kirkon linkkiin.
        Olen arvellut syynä olevan mahdollisesti se, että henkilökohtainen uskosi poikkeaa aika paljon kirkon virallisesta tunnustuksesta, ja että sinulla on jopa epäuskoa monessa uskontunnustuksessa tai tunnustuskirjoissa esiteltyä uskonkohtaa kohtaan.

        Jos noin sattuisi olemaan, niin olet ehkä tottunut vaikenemaan ajatuksistasi muiden uskovaisten seurassa, etteivät he moittisi uskoasi liian vähäiseksi tai vääränlaiseksi.

        "Olen huomannt, ettet kerro mielelläsi omasta suhtaumisestasi kristinuskon "yliluonnolliseen ainekseen" vaan viiittaat mieluummin johonkin kirkon linkkiin."

        Noin on.

        "Olen arvellut syynä olevan mahdollisesti se, että henkilökohtainen uskosi poikkeaa aika paljon kirkon virallisesta tunnustuksesta, ja että sinulla on jopa epäuskoa monessa uskontunnustuksessa tai tunnustuskirjoissa esiteltyä uskonkohtaa kohtaan."

        Ei ole noin. En vain halua kirjoittaa tänne kenen hyvänsä luettavaksi henkilökohtaiseen uskoon liittyvistä asioista. Minua ihmetyttää se, miksi jotkut ateistit eivät sitä millään tajua. Minusta uskosta voi keskustella lähinnä vain uskovien kesken.

        "Jos noin sattuisi olemaan, niin olet ehkä tottunut vaikenemaan ajatuksistasi muiden uskovaisten seurassa, etteivät he moittisi uskoasi liian vähäiseksi tai vääränlaiseksi. "


        Asia on nimenomaan päivastoin, en halua vaieta muiden uskovien takia vaan lähinnä joidenkin epäasiallisten ja pilkallisten ateistien vuoksi.Kukaan uskova ei ole ainakaan tähän mennessä moittinut uskoani liian vähäiseksi tai vääränlaikseksi. Tuontyyppinen moittiminen tuntuisikin aika omituiselta.


      • Eithel
        Kirjoittelija2 kirjoitti:

        "Olen huomannt, ettet kerro mielelläsi omasta suhtaumisestasi kristinuskon "yliluonnolliseen ainekseen" vaan viiittaat mieluummin johonkin kirkon linkkiin."

        Noin on.

        "Olen arvellut syynä olevan mahdollisesti se, että henkilökohtainen uskosi poikkeaa aika paljon kirkon virallisesta tunnustuksesta, ja että sinulla on jopa epäuskoa monessa uskontunnustuksessa tai tunnustuskirjoissa esiteltyä uskonkohtaa kohtaan."

        Ei ole noin. En vain halua kirjoittaa tänne kenen hyvänsä luettavaksi henkilökohtaiseen uskoon liittyvistä asioista. Minua ihmetyttää se, miksi jotkut ateistit eivät sitä millään tajua. Minusta uskosta voi keskustella lähinnä vain uskovien kesken.

        "Jos noin sattuisi olemaan, niin olet ehkä tottunut vaikenemaan ajatuksistasi muiden uskovaisten seurassa, etteivät he moittisi uskoasi liian vähäiseksi tai vääränlaiseksi. "


        Asia on nimenomaan päivastoin, en halua vaieta muiden uskovien takia vaan lähinnä joidenkin epäasiallisten ja pilkallisten ateistien vuoksi.Kukaan uskova ei ole ainakaan tähän mennessä moittinut uskoani liian vähäiseksi tai vääränlaikseksi. Tuontyyppinen moittiminen tuntuisikin aika omituiselta.

        Olen kyllä huomannut, että keskustelet mieluummin uskovien kanssa, esimerkiksi katolilaisten. Tietenkin he ymmärtävät yliluonnollisuuksiin uskomista omakohtaisemmin kuin ateistit ja ovat sikäli helpompia keskustelukumppaneita.

        Mutta onko sinun vaikea ymmärtää sellaista ajattelutapaa, ettei ole mitään syytä uskoa yliluonnollisten henkiolentojen olemassaoloon?


    • Nainen"2

      Sarille, kun sanoit että esirukoilet mielelläsi toistenpuolesta, niin voisinko jättää sinulle esirukous pyynnön tähän, jos haluaisit rukoilla puolestani, tai joku muukin, jolla on annettu esirukoilemisen lahja. Olen keski ikäinen nainen, jolla on elämässä monenlaisia ongelmia, työttömyyttä, talodellisia vaikeuksia, monen vaikeus asteisia sairauksia, ja aviollisia ongelmia. Palautetta voin muyös antaa tänne sinulle. Kiitos

      • Rukouspuhelin/Sari

        Kiitos esirukousaiheista. Muistan sinua mielelläni rukouksissani. Jumala suokoon sinulle voimia jaksaa eteenpäin.

        Jumala on meidän turvamme ja väkevyytemme, apumme hädässä aivan vahva. Sentähden emme pelkää, vaikka maa järkkyisi ja vuoret meren pohjaan vajoaisivat,
        vaikka sen vedet pauhaisivat ja kuohuisivat ja vuoret vapisisivat sen raivosta.
        (Ps. 46:2-4)

        Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua. (Ps. 50:15)


      • Nainen"2
        Rukouspuhelin/Sari kirjoitti:

        Kiitos esirukousaiheista. Muistan sinua mielelläni rukouksissani. Jumala suokoon sinulle voimia jaksaa eteenpäin.

        Jumala on meidän turvamme ja väkevyytemme, apumme hädässä aivan vahva. Sentähden emme pelkää, vaikka maa järkkyisi ja vuoret meren pohjaan vajoaisivat,
        vaikka sen vedet pauhaisivat ja kuohuisivat ja vuoret vapisisivat sen raivosta.
        (Ps. 46:2-4)

        Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua. (Ps. 50:15)

        Lämmin kiitos Sari ja muut jotka olette rukoilleet puolestani, vaikka eilinen päivä menikin itkiessä ja murheen murtamana, niin tänään minulla on ollut jo huomattavasti helpompi päivä, kuin moneen kuukauteen. Ja olisin todella kiitollinen jos voisitte edelleen esirukoilla puolestani.


      • paha olo
        Rukouspuhelin/Sari kirjoitti:

        Kiitos esirukousaiheista. Muistan sinua mielelläni rukouksissani. Jumala suokoon sinulle voimia jaksaa eteenpäin.

        Jumala on meidän turvamme ja väkevyytemme, apumme hädässä aivan vahva. Sentähden emme pelkää, vaikka maa järkkyisi ja vuoret meren pohjaan vajoaisivat,
        vaikka sen vedet pauhaisivat ja kuohuisivat ja vuoret vapisisivat sen raivosta.
        (Ps. 46:2-4)

        Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua. (Ps. 50:15)

        Herra, minut on jätetty rumasti, luotin tuohon mieheen. En jaksa enkä tahdo olla yksin, Herra Sinä tunnet minut. Kaipaan hyvää parisuhdetta, se on minulle hyvin tärkeää. Herra johdata niin etten enää valitsisi väärin, etten joutuisi tähän tilanteeseen. Pidä kaikki ovet suljettuina, kunnes se oikea tulee kohdalle. Elämä tuntuu niin tyhjältä.


      • 4h6hwh6h
        paha olo kirjoitti:

        Herra, minut on jätetty rumasti, luotin tuohon mieheen. En jaksa enkä tahdo olla yksin, Herra Sinä tunnet minut. Kaipaan hyvää parisuhdetta, se on minulle hyvin tärkeää. Herra johdata niin etten enää valitsisi väärin, etten joutuisi tähän tilanteeseen. Pidä kaikki ovet suljettuina, kunnes se oikea tulee kohdalle. Elämä tuntuu niin tyhjältä.

        ettet vaan porttejasi itse availisi miehille? onko sulla ollut useita eri miehiä esiaviollisissa suhteissa kun parisuhdetta tärkeänä pidät?

        eikös rakkaus ylipäätään ole tavoiteltavampaa, minusta on, en halua olla kanssasi missään tekemisissä, muiden nussima jätös, jos sen näin suoraan sanon


      • Kirjoittelija2
        4h6hwh6h kirjoitti:

        ettet vaan porttejasi itse availisi miehille? onko sulla ollut useita eri miehiä esiaviollisissa suhteissa kun parisuhdetta tärkeänä pidät?

        eikös rakkaus ylipäätään ole tavoiteltavampaa, minusta on, en halua olla kanssasi missään tekemisissä, muiden nussima jätös, jos sen näin suoraan sanon

        Ihmetelen sitä, että kirjoitat toiselle kirjoittajalle noin loukkaavasti. Emmekö me tänne kirjoittavat voisi enemmin yrittää ymmärtää toisiamme kuin puhua toisistamme "muiden nussimana jätöksenä"? Etkö sinä pidä parisuhdetta tärkeänä?


      • Anonyymi
        Rukouspuhelin/Sari kirjoitti:

        Kiitos esirukousaiheista. Muistan sinua mielelläni rukouksissani. Jumala suokoon sinulle voimia jaksaa eteenpäin.

        Jumala on meidän turvamme ja väkevyytemme, apumme hädässä aivan vahva. Sentähden emme pelkää, vaikka maa järkkyisi ja vuoret meren pohjaan vajoaisivat,
        vaikka sen vedet pauhaisivat ja kuohuisivat ja vuoret vapisisivat sen raivosta.
        (Ps. 46:2-4)

        Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua. (Ps. 50:15)

        Sari voitko rukoilla puolestani itsekin olen asiani puolesta rukoillut.Olen tietysti uskovainen mutta avovaimoni ei . Monta vuotta olemme yhdessä olleet mutta aina silloin tällöin haluaa erota vaikka olen ollut hänelle avulias ja kohtelias.Olenko liian kiltti ja se ärsyttää.Ollut 4pv siskon tykönä eikä aijo palata enään.Olen ahdistunut,kurkkua kuristaa enkä pysty syömään kunnolla kun kurkussa on oksettava olo.Jumalan siunausta jos sinunkin rukouksesi auttaisi tähän tilanteeni. Uskossa oleva.


    • Hallin Vanki

      Ja ne puhelin maksut ... PUAAAHHHHHH ... HEH HEH HEH ... YKSIKÄÄN RUKOUS EI OLE KOSKAAN TOIMINUT.

      Uskovaisia on helppo huijata niin kuin esim, tämä rukouspuhelin.

      Te uskovaiset ovat jalostaneet harhaisen paskanjauhamisen lähes taiteeksi.

    • Jumalan lapsi

      Kiitos Jeesus Kristus ihmisistä, jotka rukoilevat toisten puolesta. Kiitos Jeesus Kristus kaikista vastauksista, mitä olemme tyttömme kanssa saaneet, ja miten olet meitä elämässämme siunannut. Kiitos Jeesus Kristus, että Sinä elät ja tulet hallitsemaan tätäkin pientä maata kuin Suomi, mahdollisimman pian. Sielunvihollisella ei ole enää kauan aikaa irvailla ja tehdä pahaa ihmisille. Kiitos ja kunnia Jumalalle, Jeesus Kristukselle ja Pyhälle Hengelle! Amen.

    • Esirukous pyyntö

      Rukoilkaa minunkin puolesta,olen masentunut syön lääkkeitä masennukseen.Olen menettänyt työpaikkani ja tulevaisuus tuntuu synkältä.Pyydän esirukoustanne rakkaat kanssa matkaajat,sillä niitähän me kaikki olemme.

    • esirukouksessa on vo

      Rukoilkaa sitkeän pakkomielteisen mustasukkaisuusongelman puolesta. Ongelma tuottaa murhetta henkilölle itselleen ja sen kohteena oleville.

    • Mirka ...

      Hei Sari. Sä olet todella sairas ihminen. Hakeudu hoitoon.

      • Kirjoittelija2

        Hei, Mirka! Etkö voisi olla vähän ystävällisempi ja empaattisempi muita nettikirjoittajia kohtaan, sillä ethän voi tietää, millainen elämäntilanne on kullakin tänne kirjoittavalla? Miltä sinusta itsestäsi tuntuisi, jos joku vastaisi sinun viestiisi näin:"Hei, Mirka. Sä olet todella sairas ihminen. Hakeudu hoitoon." Pitäisitkö itse tuommoisesta vastauksesta?


    • Voimaauttaa

      Voinko jättää tähän ruouspyynnön?
      Olimme niin onnellisia hetken aikaa, kunnes mihessä tapahtui eräänä päivänä jotain ja suhde oli pakko lopettaa. Kaipaan häntä niin paljon, ettei sanat riitä kertomaan. Kohtalo on johdattanut meitä mitä kummallisimmissa paikoissa töräilemään toisiimme, että sanatkaan ei riitä kertomaan. Tiedän että en pysty unohtamaan häntä, koska rakastan häntä. Toivon, että rukoilisitte kanssani, jos Jumala voisi johdattaa meidät vielä yhteen. Tiedän, että hänellä on tunteet minuakin kohtaan, mutta ei vaan ollut vielä valmis suhteeseen!

    • Mirka ...

      Pitää muistaa että rukoukset eivät toimi millään tavalla. HEH HEH HEH ..

    • Yks vaan

      Ihmettelen taas kerran sitä, miksi viitsit ateistina kirjoitella uskonnollsaiheislle palstoille, kun on kerran erikseen palstoja, joille voi kirjoitella ateistiselta pohjalta. Vai tuletko tänne vain hehettelemään? Sitä, miksi uskova rukoilee, ei ateisti tiedä eikä se edes kellekään ateistille kuulu. Rukous ei ole mikään kone, jonka pitäisi toimia. Miksi keskustelu muiden ateistien kanssa ateistisilla palstoilla ei kiinnosta sinua?

    • HEIGE

      LI SUOMEKKSII WIIELLÄ WARRMUUDENN WUOKKSII...TARMONII PARANEMIISEKKSI. SYÖPÄ ONN LEWIINNYTT LAAJALLE JONNKA WAIINN JA AIINOASSTAANN JUMALA RKASSTAWA TAIIWAANN IISÄ WOII LOPULLTAKIINN PARANNTAA. PELASSTAA.. TÄNÄÄNN OLLUTT TAASS WAIIKEAMBI PÄIIWÄÖ SAIRAUDESSA. TAINNUT LEWITÄ YHÄ ENEMMÄN. KYSE ON SIIS KOIRAN MASTSOLUKASWAIMESSTA. TODELLA PYYDÄNN HARRASSTA RUKOUSSTA TARRMONN PARANEMIISENN BUOLESSTTA!!!! !!!! !! ! KIITOSS, YMMÄRRÄTTEHÄNN KOKO SYDÄMENII POHHJASSTA!!!! ! HERRA ANNA WOIMIA ANNA USSKO PAREMMASSTA, ANNA PARANNUS!! !! ANNA YHHTEISIIÄ LIISÄWUOSIIA KIITOSS JUMALA RAKASS TAIIWAANN ISÄ JEESUKKSENN NIIMEENN WARAANN ANNTAENN.. ANNA JO WABAUTUSSSSSSS S ANNA JO LUPA PARANNTUA!! KIITOSS IISÄ HYWÄ RAKASSTWA IISÄ NIIINN HYWÄ NIIINN HYWĤ¤¤ ¤

    • Anonyymi

      Pyydän rukousta vaikeeseen elämän tilanteeseen joka ahdistaa minua. Saisin viisautta selvittää asia joka on haastava. T. Jumalaan turvaava

    • Anonyymi

      Myös minulla on tietokoneella satunnaispuhegeneraattori. Se suoltaa rukousta vaikka tuntikaupalla. Saattaapa Jumpe nukahtaa kuunnellessaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5228
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3397
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1532
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      185
      1399
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      968
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      759
    Aihe