Olen täällä joistakin kirjoituksista huomannut että höpistään vaan jostakin jeesuksesta, olen joskus ymmärtänyt, että jeesus on vaan jumalan kersa.
Onkohan jossain vaiheessa tapahtunut vallankaappaus, eikös isällä kuitenkin viimekädessä ole päätäntä oikeus?
Hellaritko tietää?
jumala vai jeesus
3
744
Vastaukset
Kysymys on kolminaisuus opista.
Isä, Poika ja Pyhä henki on harhaisten kristittyjen saman jumalan kolme eri persoonaa / muotoa.
Ensin pyhä henki raiskasi Marian jolloin syntyi Jeesus. Tässä yhteydessä täytyy muistaa, että Jeesus on kuitenkin myös pyhä henki joten Jeesus siitti itse itsensä käyttäen Marian kohtua.
Myöhemmin Jeesus antoi ristiinnaulita itsensä ja kielsi itsensä ristillä. Henkilö, joka kuoli, mutta ei ikinä kuollutkaan, koska kaksi muuta olomuotoa Isä ja Pyhähenki olivat kokoajan taivaassa, joten kyseessä on kovan luokan huijari, joka tiesi kokoajan olevansa kuolematon, koska oli jumala.
Näin siis tiivistettynä kristittyjen epälooginen kolminaisuus.- panteisti
While we are on the topic of the resurrection, have you ever thought about how odd the whole crucifixion story is? Imagine the all-powerful, all-knowing creator of the universe sitting on his magnificent throne in heaven. He looks down onto earth and says to himself:
Those evil humans down on earth. I hate what they are doing. All this sin...
Since I am all-knowing I know exactly what the humans are doing and I understand exactly why they commit each sin. Since I created the humans in my own image and personally programmed human nature into their brains, I am the direct author of all of this sin. The instant I created them I knew exactly what would happen with every single human being right down to the nanosecond level for all eternity. If I didn't like how it was going to turn out, I could have simply changed them when I created them. And since I am perfect, I know exactly what I am doing. But ignore all that. I hate all these people doing exactly what I perfectly designed them to do and knew they would do from the moment I created them...
So here's what I am going to do. I will artificially inseminate a virgin. She will give birth to an incarnated version of me. The humans will eventually crucify and kill the incarnated me. That will, finally, make me happy. Yes, sending mself down and having the humans crucify me -- that will satisfy me. I feel much better now.
--
It makes no sense, does it? Why would an all-knowing being need to have humans kill himself (Jesus is God, after all) to make himself happy? Especially since it is a perfect God who set the whole thing in motion exactly the way he wanted it? The story of the crucifixion is absurd from top to bottom if you actually stop to think about it. By combining the crucifixion story with the resurrection story, you can see the truth -- "God" is a mythological creature just like every other human god. The entire religious domain is make believe.
- panteisti
"There is one, simple explanation. God is imaginary."
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531389- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231198- 1391025
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten336829Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50633Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602