Ensinnäkin, olen käännynnäinen suomalaismuslimi, toiseksi, olen henkinen isähahmo kahdelle nuorelle orvolle Jehovan todistajalle Afrikassa.
Ja miten ihmeessä, kysyy varmaan joku?
Kerron taustaksi, että olen tehnyt vapaaehtoistyötä mustan Afrikan alueen pakolaisleireillä. Autan malariasta, hivistä ja aidsista kärsiviä ihmisiä, joista osa on katolilaisia, osa muslimeja, osa adventisteja ja osa Afrikan alkuperäisuskontoihin kuuluvia.
Joukossa on myös kaksi jehovantodistajapoikaa, jotka kysyivät kerran minulta, voisinko olla heille isä. Vastasin siihen, että TOTTA KAI.
Ja mikä on ollut tämän kaiken opetus? Opetus on se, että lähimmäisen rakkaudessa ei auttajan tai autettavan uskonnollisella vakaumuksella ole merkitystä. Jokainen heistä tietää, että olen muslimi, mutta olen myös heille se viimeinen oljenkorsi. Haluan auttaa heitä, koska islamin uskon yksi peruspilareista on almujen antaminen köyhille. Koen sen henkisenÄ ja hengellisenä rikkautena, että voin tehdä tällaista työtä.
Ja lopuksi, haluan muistuttaa, että en koskaan toimisi niin, että tyrkyttäisin jollekin omaa uskontoani. Islam on minun tieni ja piste. Jollekin toiselle voi olla tarkoitettu toinen tie, mutta se ei saa olla esteenä lähimmäisenrakkaudelle.
Mikä on elämän tarkoitus? Mun mielestä niitä on kaksi:
- Aito nöyryys Jumalan edessä
- Pyyteetön ja ehdoton lähimmäisenrakkaus
Matkakokemus
4
527
Vastaukset
- edelliseen
...minulta jäi mainitsematta, että kyseiset jehovantodistajapojat ovat orpoja. Molemmat vanhemmat on tapettu viidakkoveitsellä...
Khalil- tabularasa
Raamattuhan ei ole tosiaankaan muslimille pyhä.
- alku ja loppu.
tabularasa kirjoitti:
Raamattuhan ei ole tosiaankaan muslimille pyhä.
Toiset on reilumpia kuin toiset.
Tabularasa, kertoisitko mitä ihmettä tarkoitit tuolla huomautuksellasi? Tekeekö avaaja mielestäsi jotain väärää ? Tekisitkö sinä jotain toisin ? Peruastelisitko vähän tuota kyynistä ja jopa avaajan toimintaa halventavaa (tai ainakin kyseenalaistavaa) kommenttiasi ?
- am.ha_arets
>>>Mikä on elämän tarkoitus? Mun mielestä niitä on kaksi:
- Aito nöyryys Jumalan edessä
- Pyyteetön ja ehdoton lähimmäisenrakkaus
Olen pitkälti samaa mieltä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511407- 639720
- 1405508
- 1443774
- 753730
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373625- 403368
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243153- 632783
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak782558