lapsella mustat silmänaluset

raudus

Tyttärelläni (pian 5v.) on hurjan mustat silmänaluset. Hän nukkuu 11-10 tunnin yöunet ja päiväunetkin vielä, eli en usko, että väsymyksestä johtuu. Onko teillä kellään kokemusta asiasta? Jotenkin tuntuu, että lääkäriin ei viittis viedä, kun mitään muita oireita ei ole, vain syksyn aikana tulleet mustat silmänaluset.

7

8860

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ===

Myös minun 5v lapsellani on ajoittain tummat silmänalukset, odotan siis myös jos jollain on parempaa tietoa asiasta. Lapsella välillä ihan normaalin näköinen iho ja sit taas joskus tummempi ja nukkuu minusta ihan tavallisen hyvin. Ehkä ei ole syytä huoleen?

• halkidiii

voisko olla perinnöllistä? ystävälläni on ollut aina mustat silmänaluset ja hän on synnyttänyt tytön ja pojan joilla molemmilla on myös mustat aluset. Pojalla vähän enemmän kuin tytöllä. En kylläkään ole kehdannut asiasta mainita, ja eipä siinä nyt mitään mainittavaa olekaan... mutta tulipahan mieleeni..

• ne silmänaluset aina yhtä tummilta?Meinaan vaan,että monesti riippuu siitä,mistä suunnasta valo tulee...

Omallani näytti myös,mutta kun katsoin oikein ulkovalossa,niin oli ihan normaalin näkönen...:)

• ............

joka on 3v. on ollut syntymästään asti mustat silmänaluset. Ja on pienet silmäpussitkin. Itselläni myös aika tummat silmänaluset.

• kuivumisesta,

tarkkaile että lapsi juo tarpeeksi.

• raudus

sillä en ole tullut ajatelleeksi moista. Paljonkohan 5 vuotiaan tulisi juoda päivässä? Hän juo n.2dl joka aterialla, lisäksi pyytää välillä vettä. Uskoisin hänen juovan siinä 1,5L päivässä...
        Meillä kummallakaan vanhemmalla ei ole varsinaisesti tummat silmänaluset, tosin, tällaisethan piirteet voivat hypätä sukupolvien ylikin... Joskus olen vain kuullut, että anemialla saattaisi olla jotain yhteyttä pandasilmiin.

• tytöllä
        raudus kirjoitti:

sillä en ole tullut ajatelleeksi moista. Paljonkohan 5 vuotiaan tulisi juoda päivässä? Hän juo n.2dl joka aterialla, lisäksi pyytää välillä vettä. Uskoisin hänen juovan siinä 1,5L päivässä...
        Meillä kummallakaan vanhemmalla ei ole varsinaisesti tummat silmänaluset, tosin, tällaisethan piirteet voivat hypätä sukupolvien ylikin... Joskus olen vain kuullut, että anemialla saattaisi olla jotain yhteyttä pandasilmiin.

oli kans tummat silmänaluset tietyissä tilanteissa 2 ikävuoden jälkeen. Huomasin tummat aluset aluksi liikunnan tai resuamisen jälkeen. Pian tytöltä löytyi astma, joka oli aiheuttanut kipua---->aiheutti silmänalusten tummumisenkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4591
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      15
      2558
    3. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2405
    4. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      53
      2288
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1787
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1611
    7. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1486
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1294
    9. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      49
      1248
    10. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82
      1241
    Aihe