Senioripuolueelle annetut äänet menevät hukkaan. Vaikka saataisin pari pätevääkin poliitikkoa asioitamme hoitamaan ei heidän vaikutusmahdollisuutensa riitä mihinkään. Asia on vielä huonompi kun ehdokkaat ovat pelkkiä diletantteja (harrastelijoita) ja vielä kommunisteja.
Puhaltaminen samaan hiileen olisi tietysti paikallaan mutta mahdoton toteuttaa. Puolueuskollisuus on liian suuri. Itse äänestän pienpuoluetta.
Äänet hukkaan
8
1785
Vastaukset
- seniori..
äänesi menee muillakin puolueilla. Eikö nyt tosiaan kannattaisi keskittää?
- ehkä niinkään
sillä uudelle eläkeläisten asemaa ajavalle puolueelle annetut äänet voidaan kokea protestiksi vanhoille puolueille. Mitä enemmän tämä uusi puolue saa ääniä, sitä varmemmin vanhojen puolueiden tulee muuttaa/parantaa kantansa eläkeläisten hyväksi. Kyllä suuri äänimäärä "herättää" vanhat puoluekonkarit...suuri äänimäärä on pelottava viesti heille.
- Nainen61
ajattelee, että ääneni menee hukkaan ei ikinä saa muutosta aikaan.
Minä ainakin tahdon muutosta aikaan.
- MiracleMike
Vakaumuksesta annettu ääni ei mene koskaan hukkaan.
- työeläkeläinen
Kaikkihan jo tietävät että vain suuret puolueet voivat tehdä aitoja päätöksiä. Yhden kansanedustajan mielipiteellä ei juuri ole mitään merkitystä. Niinpä eläkeläisten ainoa toivo on eri järjestöjen yhteistoiminta yhteisissä eläkeasioissa. Yleispoliittiset erimielisyydet pitää vain unohtaa edeunvalvonnassa. Ydinvoimasta ja ulkopoliitikasta voimmme olla kyllä taas sitten eri mieltä. Eli uusia malleja yhteistoimintaan ja yhdessä barrikaadeille!
Eduskunnassa isutuu 200 kansanedustaa. Kaksi puoluetta, keskusta ja sosiaalidemokraatit, jotka vievät yli puolet eduskuntapaikoista. Eduskunnassa on kuitenkin edustettuna 8 puoluetta. Ovatko muut puolueet turhia, kun valtapuolueet voivat jyrätä heidät. Parlamentti ei vain toimi tällä tavalla. On voima (hallitus) ja vastavoima (oppositio). Nämä kiistelevät keskenään. Luottamusäänestyksellä oppositio voi tarvittaessa kaataa hallituksen ja sekoittaa valtapuolueiden rivit. Oppositiolla ei olisi koskaan voimaa, jos eivät muodostaisi verkostoa toimia yhdessä ja jyrätä hallitusta. Siinä on pienpuolueiden voima. Yhteistyö. Monta pientä yhdessä on suuri. Kyllä kannattaa äänestää pienpuoluetta. Taitavalla toiminnalla se voi olla oikea piikki hallituksen lihassa.
Stig Nyholm, Kansanedustajaehdokas, Senioripuolue Helsinki- työeläkeläinen
PaksuOnni kirjoitti:
Eduskunnassa isutuu 200 kansanedustaa. Kaksi puoluetta, keskusta ja sosiaalidemokraatit, jotka vievät yli puolet eduskuntapaikoista. Eduskunnassa on kuitenkin edustettuna 8 puoluetta. Ovatko muut puolueet turhia, kun valtapuolueet voivat jyrätä heidät. Parlamentti ei vain toimi tällä tavalla. On voima (hallitus) ja vastavoima (oppositio). Nämä kiistelevät keskenään. Luottamusäänestyksellä oppositio voi tarvittaessa kaataa hallituksen ja sekoittaa valtapuolueiden rivit. Oppositiolla ei olisi koskaan voimaa, jos eivät muodostaisi verkostoa toimia yhdessä ja jyrätä hallitusta. Siinä on pienpuolueiden voima. Yhteistyö. Monta pientä yhdessä on suuri. Kyllä kannattaa äänestää pienpuoluetta. Taitavalla toiminnalla se voi olla oikea piikki hallituksen lihassa.
Stig Nyholm, Kansanedustajaehdokas, Senioripuolue Helsinkiomaa etuaan vaan äänestävät perinteisesti sitä puoluetta jota ovat aina äänestäneet vaikka siltä eivät mitään koskaan ole saaneetkaan. Tämä sidos pitää ensin murtaa.
Puhummeko samaa kieltä?
Kirjoitat:
Puolueuskollisuus on liian suuri.
Vastaan: Aivan.
Kansa takoo päätään seinään juuri puolueuskollisuutensa takia. On se ihme, ettei eläkeläisten harmaantuva lauma huomaa - että heitä on vedetty retkuun ja raskaasti.
Ja juuri he voisivat muuttaa politiikan suunan!!!
En ole monesti innostunut yhtäpaljon kuin nyt.
Tiedän, että lauman käyttäytymiseen voidaan vaikuttaa tiedolla.
Lienet samaa mieltä - Ruuneperi;)
Ystävyydellä
SiskoSuomi
[email protected]
http://itsenaisyyspuolue.fi
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791756
- 108987
- 94874
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19683- 51655
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann41567Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164523Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä24475Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;193466
