Pitäisi laittaa premium auto. Mielessä kaksi vaihtoehtoa: Audin A6 SportsWagon ja Volvo V70. Nuo taitavat olla autoja, joiden hankintaa ei tarvitse selitellä naapureille. Olen katsellut vuosimalleja 1999-2001. Mitä täytyy ottaa huomioon? Viattomia pelejähän nuo taitavat olla? kannattaako hakea Saksasta vai ostaa täältä. 2.4 taitaa olla molemmissa riittävän puhdikas tavisautojen kyykytykseen?
Kumpi arvostetumpi?
35
2688
Vastaukset
Audin farkku ei kulje nimellä "SportsWagon" vaan "Avant". Tuo SportsWagon on Volvon käyttämä termi.
Noista kahdesta Audi on numeroa isompi auto; V70 on lähempänä Audi A4:sta. Huomaa myös, että Volvolla korimalli muuttui 2000, alkuvuoden autot ovat vielä sitä vanhaa kulmikasta 850-lookia.
Ainakaan Audissa 2.4-kone ei mitään elämyksiä tarjoa; ja Volvossakin on kahta viritysastetta: 140-heppainen on ihan mopo ja 170-heppainen aika juoppo.
Etsisin Volvolta 2.5T tai T5 -mallia; hinnat tuon ikäisillä ovat kuitenkin muutaman tonnin päässä toisistaan moottorista riippumatta.
Audin tapauksessa on tarjolla 2.7 biturbo quattroa, joka olisi omasta mielestäni ehkä kiinnostavin. Tai isommat kuutoskoneet.
Tuon aikakauden dieselmoottorit eivät ainakaan "kyykyttämiseen" sovellu; toista olisi esimerkiksi Audin uusi 3.0TDI quattro.
Master Eq- on astra/golf
kokoluokkaa... Ahdas auto ja varsinkin hintaluokassaan.
on astra/golf kirjoitti:
kokoluokkaa... Ahdas auto ja varsinkin hintaluokassaan.
Mielessäsi oli A3?
Master Eq- erimiäs
MasterEq kirjoitti:
Mielessäsi oli A3?
Master EqKyllä se A4 on lähempänä sitä Astra-luokkaa. Jos et usko niin mene kokeilemaan.
- audilainen
erimiäs kirjoitti:
Kyllä se A4 on lähempänä sitä Astra-luokkaa. Jos et usko niin mene kokeilemaan.
heräsit?
toivottavasti sulla on edes jotain järkee ja menet pakkasella johonkin rappukäytävään.... - mittoja kys.
audilainen kirjoitti:
heräsit?
toivottavasti sulla on edes jotain järkee ja menet pakkasella johonkin rappukäytävään....autoista järjestyksessä pituus, aks.väli, leveys niin ei tarvitse tapella.
A4 Avant:4586, 2648, 1772
V70 Sportswagon:4720, 2755, 1804
Astra Wagon:4515, 2703, 1794
Minä tulkitsen nuo luvut ja perstuntumani kaikissa autoissa takapenkillä istuneena, että A4 on kooltaan lähempänä Astraa kuin V70:ä. Muita samanlaisia muka-isoja mutta oikeasti pieniä autoja on BMW:n 300-sarja ja MB:n C-sarja. Sisätilojen maksimin useimmiten sanelee akseliväli jos autot ovat tekniikaltaan muuten samankaltaisia (moottori pitkittäin/poikittain, vetotapa ym.).
- kyykytykseen!
Oikeasti olin niin hämmästynyt kun tuon luin, etten edes nauranut!
Mutta tässäpä tämä toinen "kyykyttäjä":
V70 2,4:
Suorituskyky
Max. nopeus 205 km/h
Kiihtyvyys 0 - 100 km/h 10.5 s
Max. teho 103 kW
Max. teho kierrosluvulla 4500
Max. vääntö 220 Nm
Max. vääntö kierrosluvuilla 3300- wee man
Tuo on se hinnat alkaen malli. Tosin muistelen että sekin kiihtyisi 0-100 10 s, ehkä muistan väärin.
- menee
wee man kirjoitti:
Tuo on se hinnat alkaen malli. Tosin muistelen että sekin kiihtyisi 0-100 10 s, ehkä muistan väärin.
ohi kahta puolen...
- heikkoa
Ei noin vanhoilla saa mitään arvostusta kuin ehkä ammattikoulun parkkiksella eikä enää oikein sielläkään. Jos haluat ostaa auton jota arvostetetaan joudut ostamaan uuden eikä merkki silloinkaan voi olla Volvo. Volvo on näet Suomen myydyimpiä autoja ja niitä on tuonnin takia jo kaikilla siivoojilla ja tsuppareilla.
- €€meli
Puhutaan mitä puhutaan, mutta kyllähän nuo ovat niitä 2000-luvun halutuimpia autoja. Muotoilu on ajattoman tyylikästä, kyyti on herkullista ja kulkupuoli kunnossa.
Audi ja Volvo ovat 10-vuotisinakin monessa asiassa edelle uusia ei-premium autoja. Ja naapureiden huomiokin on taattu, leimaannut kyllä menestyjäksi kun vahatulla premium-farkulla liikut.- näin se menee
Säälipisteet saisit himaan ainakin meidän grannissa.
Vanha kosla on vanha kosla.
- rrrealisti
Audi on olemukseltaan ja tekniikaltaan Volvon edellä.
Volvo on konservatiivinen oudolla tavalla.
Jotkut pitävät siitäkin.
Tosin Volvossa sijaitsee moottori edessä poikittain kuin pikku autossa.
Neljä rinkulaa saavat maailmalla enemmän arvostusta kuin Volvo.- Wanna-Be
Saksassa ja muualla keski-euroopassa Audi on kovin yleinen ja siksi myös kovin tavalliseksi ja tylsäksi arvostettu. Kuin Tojota Suomessa. Volvo on harvinaisempi ja individualistisempi valinta. Usassa Volvo on todella kova sana, Audia siellä ei taideta juuri tunteakaan.
- arvostus
Wanna-Be kirjoitti:
Saksassa ja muualla keski-euroopassa Audi on kovin yleinen ja siksi myös kovin tavalliseksi ja tylsäksi arvostettu. Kuin Tojota Suomessa. Volvo on harvinaisempi ja individualistisempi valinta. Usassa Volvo on todella kova sana, Audia siellä ei taideta juuri tunteakaan.
USA:ssa on osaksi harhaa, vaikka kohtuullisen arvostettu onkin.
Volvo on Hollywoodin "Product Placement" -uranuurtajia, sen näkee sijoitettuna lähes jokaiseen tusinaelokuvaan.
Näkyvyys ei oikeassa elämässä ole niin hyvä USA:ssa kuin elokuvissa. - rrrealisti
Wanna-Be kirjoitti:
Saksassa ja muualla keski-euroopassa Audi on kovin yleinen ja siksi myös kovin tavalliseksi ja tylsäksi arvostettu. Kuin Tojota Suomessa. Volvo on harvinaisempi ja individualistisempi valinta. Usassa Volvo on todella kova sana, Audia siellä ei taideta juuri tunteakaan.
... Audin tekniikkaa, S/RS-mallien upeita moottoreita ym. seikkoja.
Volvo tulee kaukana perässä.
Ei niin, että Volvo olisi huono, mutta kaikki ns. tekninen glamour siitä puuttuu. - Wanna-Be
arvostus kirjoitti:
USA:ssa on osaksi harhaa, vaikka kohtuullisen arvostettu onkin.
Volvo on Hollywoodin "Product Placement" -uranuurtajia, sen näkee sijoitettuna lähes jokaiseen tusinaelokuvaan.
Näkyvyys ei oikeassa elämässä ole niin hyvä USA:ssa kuin elokuvissa.väitteeni perustuu usassa asuneiden ja työskennelleiden kommentteihin. osaltaan arvostus tulee volvon suhteellisesta harvinaisuudesta muun autokannan joukossa.
- irwin.
rrrealisti kirjoitti:
... Audin tekniikkaa, S/RS-mallien upeita moottoreita ym. seikkoja.
Volvo tulee kaukana perässä.
Ei niin, että Volvo olisi huono, mutta kaikki ns. tekninen glamour siitä puuttuu.buhahahaaa, siinä sitä teknistä glamouria kerrakseen.
- sitten
irwin. kirjoitti:
buhahahaaa, siinä sitä teknistä glamouria kerrakseen.
tuolle tasolle, entäs Ford/Volvo/Mazda?
- on kyllä
Wanna-Be kirjoitti:
väitteeni perustuu usassa asuneiden ja työskennelleiden kommentteihin. osaltaan arvostus tulee volvon suhteellisesta harvinaisuudesta muun autokannan joukossa.
mutta usko huviksesi ei kuitenkaan ihan niin paljon kuin wannabe:t uskovat.
USA:ssa arvostetaan yleisestikin kohtuullisesti muita kuin omia amerikkalaisia automerkkejä.
Nyky-Volvot ei ole enää samaa kuin oli aikanaan Amazon, P1800 , 265 tai 760 USA:ssa.
Kuten sanottu, on Volvon brandi kohtuullisessa kurssissa vieläkin. - Autoilija.
Wanna-Be kirjoitti:
väitteeni perustuu usassa asuneiden ja työskennelleiden kommentteihin. osaltaan arvostus tulee volvon suhteellisesta harvinaisuudesta muun autokannan joukossa.
On tavalaan sääli, että Suomessa Volvo on niin yleinen, ettei sitä tule sen takia edes harkittua. Itse kun haluan erilaisen pelin kuin niillä naapureilla.
- tuomaskuona
sitten kirjoitti:
tuolle tasolle, entäs Ford/Volvo/Mazda?
en oikein ymmärrä. muuten ei minun volvossa ainakaan ole missään fordin eikä mazdan logoa vielä vastaan tullut.
- jos
tuomaskuona kirjoitti:
en oikein ymmärrä. muuten ei minun volvossa ainakaan ole missään fordin eikä mazdan logoa vielä vastaan tullut.
ajaa 1985 740 Volvolla, niin ei varmasti tule...
Mutta 2007 S40/V50/S80 omistajalle voi löytyä yllätyksiä...
- sitten
nouset siitä kyykkypaskalta, huuda ensin äiti pyyhkimään.
Sitten heti 18v. täytettyäsi voit hakeutua autokouluun.
Vai kyykyttämään, salli mun nauraa...,no lapsilla on lapsien leikit.- tainnut
pyyhkäistä tyylikäs laatuauto ohitse kun noin ahdistaa?
- yhtään
tainnut kirjoitti:
pyyhkäistä tyylikäs laatuauto ohitse kun noin ahdistaa?
Ajelen kyllä ihan tavallisella kansanvaunulla Volvo V70, mutta ei se yhtään ahdista.
Autoja menee ohi joka päivä ja taidan minä itsekin ohittaa joka päivä.
Maantie ei ole kilparata.
- arvostuksesi
on auton varassa, kannattaa hankkia heti kunnon auto.
Jos maailma ja elämä on noin yksinkertaista, osta vaikka Koenigsegg, saat "arvostusta".
Tai Ferrari tai....
Taitaa olla kuitenkin poikaseni niin, että arvostus on jotain muuta , mitä sinä sen kuvittelet olevan. - Uusimaa
Vai laittaa oikein "prenium" että saa arvostusta? On teillä Lapissa elämänarvot kohdallaan. Tiedoksesi kumpikaan noista ei ole "viaton peli", niissä on vikoja siinä kuin muissakin tavisautoissa, jollaisia nuo kumpikin ovat ja joiden kummankin kuskit ovat niitä kaikkein kovimpia hankintansa selittelijöitä.
Toivottavasti olet provo tai ainakin pysyt asennevammoinesi pois etelän teiltä. - sinun autosi
Miten sinun auton ostoa pitäisi selitellä naapurille? En ymmärrä että mitä tämä tarkoittaa? Ostaako joku auton sen perusteella, että mitä naapuri siitä ajattelee?
Mitä tarkoitta tavisautojen kyykytys? - wee man
Master IQ jo totesikin, A6 on luokkaa suurempi. Jos haluat kyykyttää tavisautoja kannattaisi ehkä harkita kevyempää autoa. Varsinkin A6 on jo todella iso eli painava. Vaikka moottori on isompi kuin tavisautoissa ei siitä saa etua jos autokin painaa vastaavasti enemmän. Nuo autot ovat kovia menemään vasta 2.4 koneen suuritehoisemmilla versioilla. Muuten voi käydä niin että se tavisauto jonka aioit kyykyttää kyykyttääkin sinut jos siinä on parempi teho/massa suhde.
- osta.
"Nuo taitavat olla autoja, joiden hankintaa ei tarvitse selitellä naapureille".
Mitäs jo sittenkään eivät arvosta,
käytkö kysymässä heiltä.
Jos etsit arvostusta,
silloin pitää ostaa uusi, ajamaton,
se kiiltääkin aina niin paljon etä sen havaitsee kaikki.
uusi Golf, Astra jopa Corollaakin arvostetaan peremmin.
Juuri tuon pikkuautoluokan kuljettajat toisiaan karehtivat,
ei ainakaan meillä ole perheessä puhuttu koskaan tuollaisia asioita,
vaikka on olut ja on vieläkin nuoria,
4 omaa ja heidän kumppaninsa. - uusi TDI
Keskiluokka ajaa uusilla autoilla.
Saksantuonti-audit ovat teollisuusduunareiden ja raksamiesten haaveen kohde ja moni hapsuviiksi ajaakin nyt vuosituhannen vaihteen A6:lla jossa joku V6 TDI tai bensakuutonen.- totta...
Kun on rahaa ostetaan aina uusi auto. Nykyiset Golf/Corolla-luokan autot ovat kasvaneet niin paljon ettei normaalikäyttöön tarvita suurempaa.
Kun taas rahaa onkin alle puolet uuden hinnasta alkaakin vanhat tuontiautot olla houkutteleva vaihtoehto.
Mutta vanhalla autolla saa usein arvostuksen sijaan osaaottavan katseen koska onhan se merkki siitä että rahat eivät riittäneet uuden ostoon.
- HIENOO
Molemmat ovat huikeasti parempia kuin xaskat jätejenkit. Siinä mielessä et voi valita huonosti. USAssa ei osata, Euroopassa osataan!
- kumpikaan.
Kyllähän se on edelleen Mercedes Benz, josta suomalainen haaveilee. Johtotähden takaa kun kerran pääsee maailmaa katselemaan, niin ei ole paluuta mopojen rattiin. Unohda siis nuo lelut ja laita MERSU!
Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.32411897- 2174993
Tänään olisn uskaltanut
Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny112658- 1631988
- 1321983
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il131458Tiistaina nähdään.
Pitkästä aikaa. Minua on alkanut jännittää kovasti se näkeminen ja miten taas osaan olla. En tiedä yhtään oletko kiinnos921248Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa2411156Sinusta jäi lopulta kuitenkin hyvä kuva
Vaikka voit ajatella itsestäsi kaikkea, mitä siinä mylläkässä saattoi tapahtua, mutta näin se on. Seurasin kyllä, ja mon411114- 85974