Sain Airbag-varoitusvalon pois

tko

Useat Xsara- ja Xantia-omistajat ovat tuskailleet kun Airbag-valo alkaa vilkkua tai palaa koko ajan.

Tein Xantia -96:lla kuten täälläkin on neuvottu: otin akkukaapelit irti (varmuuden vuoksi!) ja kävin molempien etupenkkien alla olevat liittimet läpi. Löysin kapean oranssin ja isomman harmaan liittimen (toinen varmaan istuinlämmittimen). Otin liittimet irti ja ruiskuttelin CRC:tä ja laitoin takaisin. Akkukaapelit kiinni - ja niin hävisi Airbag-valo ainakin toistaiseksi!

17

11487

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MP

      temppu tehtynä vaimon Saxoon - pätee varmasti muihinkin sitikoihin. Oranssi - taisi olla se turvavyön kiristimen piuha, jonka huono liitos aiheuttaa vilkkumista.

    • Markkis

      Onkos kenelläkään tullut vastaan ongelmia tuon toisen liittimen kanssa. Itselläni penkinlämmitin on toiminut vuoden aikana kaksi kertaa. Olen noita samoja liittimiä selvitellyt ja sinne liittimelle ainakin tulee sähkö, joskin mielestäni molemmat reagoivat penkinlämmittimen katkaisijaan, mutta saatan muistaa väärinkin...

      Onko jollakin varmaa tietoa, kumpi liitin on penkinlämmittimen ja kumpi airbagin, oranssi vai harmaa? Joku osasi kertoa, että ongelma olisi liittimen urospuolen ja naaraspuolen yhteensopimattomuudesta. Eli urospuolen liian pieni "tappi" ei saa kontaktia liian väljän naaraspuolen metallipintoihin.

      • K

        Niin sitä kirkkain silmin väitetään että koolla ei ole merkitystä...


    • Rele

      Onkos toi ihan suotavaa, irroittaa turvatyynyn piuhat ??? Eix pidä käyttää testerissä vai eix noi "vanhat" tyynyt toimi samalla tavalla kuin uudet ??

      Ren L.

    • Rune

      Minne Airbag -valo katosi ?? Ja toimiiko Airbag vielä akkupiuhan ja muiden piuhojen irroituksen jälkeen ??? Onko tämä piuhojen ruostuminen yleistä uudemmissakin Xantioissa, omani on vm-98 ?

      Rune

      • TeeKoo

        Airbag-valon vilkkuminen taitaa olla ranskalaisten ongelma yleisemminkin.

        Johtuu huonoista liittimistä etuistuinten alla jommalla kummalla puolella.

        Itellänikin (Xanttu 98)taas vilkuttaa jos on matkustaja. Pitää taas tunkea käsi penkin alle ja heilutella niitä johtoja.

        On siihen pysyväkin korjaus, juottaa johdot kiinni. Tai vaihtaa liittimet.


      • tko
        TeeKoo kirjoitti:

        Airbag-valon vilkkuminen taitaa olla ranskalaisten ongelma yleisemminkin.

        Johtuu huonoista liittimistä etuistuinten alla jommalla kummalla puolella.

        Itellänikin (Xanttu 98)taas vilkuttaa jos on matkustaja. Pitää taas tunkea käsi penkin alle ja heilutella niitä johtoja.

        On siihen pysyväkin korjaus, juottaa johdot kiinni. Tai vaihtaa liittimet.

        En tiedä vaikuttaako meillä se, että etupenkkejä liikutellaan sekä pituus- että korkeussuunnassa useita kertoja päivässä kun vaimo ja minä ollaan sen verran eri mittaisia. Voipi olla että sekin löystyttää liitoksia ajan mittaan.


      • Tmex

        Testasin uuden Xsaran farkun. Heti ensimmäiseksi syttyi airbagin varoitusvalo. Totesin että tätä on turhaa edes vaimolle antaa, joutuu heti jotain teknistä selittelemään. Ihmettelin kovasti myyjälle että miten voitte pitää koeajossa autoa jonka Airbagissa on jotain vikaa, olin muuten tosissani. Eipä vakuuttanut. Vaihtaakohan ne uusin kunnon liittimet takuuseen, tuskinpa? Ei ole uuden auton ostaminen helppoa.


      • Tero
        tko kirjoitti:

        En tiedä vaikuttaako meillä se, että etupenkkejä liikutellaan sekä pituus- että korkeussuunnassa useita kertoja päivässä kun vaimo ja minä ollaan sen verran eri mittaisia. Voipi olla että sekin löystyttää liitoksia ajan mittaan.

        Paljonko piuhoissa on siirtovaraa eli paljonko penkkejä voi siirtää ??

        Tero


      • tiko
        Tmex kirjoitti:

        Testasin uuden Xsaran farkun. Heti ensimmäiseksi syttyi airbagin varoitusvalo. Totesin että tätä on turhaa edes vaimolle antaa, joutuu heti jotain teknistä selittelemään. Ihmettelin kovasti myyjälle että miten voitte pitää koeajossa autoa jonka Airbagissa on jotain vikaa, olin muuten tosissani. Eipä vakuuttanut. Vaihtaakohan ne uusin kunnon liittimet takuuseen, tuskinpa? Ei ole uuden auton ostaminen helppoa.

        Minulla on Zantia -99. Airback-valon vilkkumisen (ja myöhemmin jatkuvan palamisen) syy oli apukuskin turvatyynyn ohituskytkin. Vaihto ja kaikki ok.


      • Wee
        tiko kirjoitti:

        Minulla on Zantia -99. Airback-valon vilkkumisen (ja myöhemmin jatkuvan palamisen) syy oli apukuskin turvatyynyn ohituskytkin. Vaihto ja kaikki ok.

        Meikäläisen 97 Xantiaan tehtiin sama toimenpide, ja nyt ei valot vilku !

        t. Wille


      • Ville
        tko kirjoitti:

        En tiedä vaikuttaako meillä se, että etupenkkejä liikutellaan sekä pituus- että korkeussuunnassa useita kertoja päivässä kun vaimo ja minä ollaan sen verran eri mittaisia. Voipi olla että sekin löystyttää liitoksia ajan mittaan.

        liikutat penkkejä ??? Meikäläinen on n.190 cm ja vaimon säkäkorkeus n.170 eli 20 cm pituuseroa joten penkkiä liikutellaan myös melko ahkerasti, mutta en ole huomannut 97 Xantiassa piuhoissa murtumia/kulumia. Kuinka usein johtosarjat pitää vaihtaa

        William


    • ReTu

      Sait Airbag-varoitusvalon pois ! Miten nyt tiedät koska tyynyssä on vikaa ??

      Reino

    • O:K

      Airbag-varoitusvalo palaa kuljettajan puoli vika ei ole penkin alla olevisa liitimissä ja ääni torvi ei toimi missä vika

      • C5_1,8

        Meillä C5:ssa sama vika. Varoitusvalo ei aina pala, mutta service valo kyllä. Luottokorjaamolla tarkastivat penkin alla olevat liittimet. Epäilivät sähkökatkosta jossain piuhoissa, mutta kuulemma melkoinen työ ja tähän hätään en viitsi tettättää kun auton arvo vähäinen. Jos joku osaa tarkentaa mahdollista syytä niin olen kiitollinen. Muuten hyvä käyttöauto kohta vietävä romikselle.....


    • patsa

      Citiikka jumpper -02, airbac valo palaa jatkuvasti myös täällä, turvavöissä ei ole kiristimiä.
      Autossa on turvatyyny ratissa ja matkustajan penkin alla keltainen johtoliitospaketti.
      Kuskin penkissä on penkinlämmitin kytkimellä istuinosassa ja musta liitin josta menee kaapeli selkänojalle?

    • mardu60

      -99 Xantian airbag-valo alkoi vilkkua ja siitähän katsastusmies ei tykännyt. Sain "vian" korjattua kun irrotin repsikan puolen istuimen alla olevan liittimen (sen jossa on enemmän johtoja) ja suhautin CRC:tä. Liitin kiinni ja homma oli kunnossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5025
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1645
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1255
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe