silmälasit + kotivakuutus

pasi_

Istuin lasien päälle. Kotivakuutus on, mutta kuitteja parin vuoden takaa lasien hankinnasta ei ole tallella.
Kuinkahan vakuutusyhtiö (pohjola) suhtautuu? Teettävätkö he arvion silmälasiliikkeessä?

11

17528

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jopaä

      esim. kuitteja saat silmälasikauppiaaltasi.

      mutta,
      käsittääkseni kauppiaillakin on jokin vakuutus, heiltäkin voi kysyä, ei menisi sitä oman vak. omavastuuta.
      eikös ne lupaa uudet rikkoontuneiden tilalle.

      ja käytännössä nehän ei maksa paria kymppiä enempää,
      normaalilasit ja sangat yhteensä,

      usein on myyty 50 € ainakin Tampereelle.

      • kokemuksesi

        Voisitko kertoa täällä kokemuksesi, miten Pohjola silmälasisi korvasi. Kiitos jo etukätten.


      • sama.
        kokemuksesi kirjoitti:

        Voisitko kertoa täällä kokemuksesi, miten Pohjola silmälasisi korvasi. Kiitos jo etukätten.

        "Voisitko kertoa täällä kokemuksesi, miten Pohjola silmälasisi korvasi."

        voisitko ensin kertoa,

        KOPIOIDA SEN KOHADAN

        missä olen kertonut että Pohjola korvasi silmälasini,

        odotan vastaustasi.


      • Koska ostit viimeksi silmäl...

        Tiimarin lukulaseja saa kahdella eurolla, mutta jos ostat optikolta oikeat silmälasit, niin ei niitä juuri alle 300€:n saa.

        Voi olla että jonku tarjouspaskan on joskus saanut viidellä kympillä, mutta se ei ole kyllä normaali hinta taso.

        Lisään vielä että lasien oikeat hinnat voisi olla luokkaa viisikymppiä, mutta suomessa optikkoliikkeet ryöstää ihmisiä ja perii ihan sikamaisen korkeita hintoja.

        Ja sitten nämä vakuutukset. Nykyisin silmälaiseista menee ensinnäkin tupla omavastuu, joten lasit on vähänkin vanhemmat, niin niistä ei saa käytönnössä yhtään mitään.


      • se.
        Koska ostit viimeksi silmäl... kirjoitti:

        Tiimarin lukulaseja saa kahdella eurolla, mutta jos ostat optikolta oikeat silmälasit, niin ei niitä juuri alle 300€:n saa.

        Voi olla että jonku tarjouspaskan on joskus saanut viidellä kympillä, mutta se ei ole kyllä normaali hinta taso.

        Lisään vielä että lasien oikeat hinnat voisi olla luokkaa viisikymppiä, mutta suomessa optikkoliikkeet ryöstää ihmisiä ja perii ihan sikamaisen korkeita hintoja.

        Ja sitten nämä vakuutukset. Nykyisin silmälaiseista menee ensinnäkin tupla omavastuu, joten lasit on vähänkin vanhemmat, niin niistä ei saa käytönnössä yhtään mitään.

        vaikka ostamisestani on melkoisesti, sittenkin tiedän asioista melko paljon.

        "Tiimarin lukulaseja saa kahdella eurolla, mutta jos ostat optikolta oikeat silmälasit, niin ei niitä juuri alle 300€:n saa",

        Hyvin useassa liikkeessä on pakkettihinat 50-100 € ja 150-200 €.
        Ne lasit/sangat eivät ole mitenkään huonoja.
        Ja jos sittenkin viivyt liikeessä, eikä tarjousosasta löydy sankoja,
        alkaa aonakin minun tapauksesa myyjä hakemaan vaihtoehdoisi kalliimpi sankoja,
        ja myy samaan tarjoushintaan.


        "Ja sitten nämä vakuutukset. Nykyisin silmälaiseista menee ensinnäkin tupla omavastuu, joten lasit on vähänkin vanhemmat, niin niistä ei saa käytönnössä yhtään mitään. "

        Vakuutuksista, meiläpäin saa ilmaiseksi lasit tai korjaukset
        liikkeestä, joten en tiedä vakuutuksien omavastuista.


      • todista valheesi
        se. kirjoitti:

        vaikka ostamisestani on melkoisesti, sittenkin tiedän asioista melko paljon.

        "Tiimarin lukulaseja saa kahdella eurolla, mutta jos ostat optikolta oikeat silmälasit, niin ei niitä juuri alle 300€:n saa",

        Hyvin useassa liikkeessä on pakkettihinat 50-100 € ja 150-200 €.
        Ne lasit/sangat eivät ole mitenkään huonoja.
        Ja jos sittenkin viivyt liikeessä, eikä tarjousosasta löydy sankoja,
        alkaa aonakin minun tapauksesa myyjä hakemaan vaihtoehdoisi kalliimpi sankoja,
        ja myy samaan tarjoushintaan.


        "Ja sitten nämä vakuutukset. Nykyisin silmälaiseista menee ensinnäkin tupla omavastuu, joten lasit on vähänkin vanhemmat, niin niistä ei saa käytönnössä yhtään mitään. "

        Vakuutuksista, meiläpäin saa ilmaiseksi lasit tai korjaukset
        liikkeestä, joten en tiedä vakuutuksien omavastuista.

        Laitappa linkki johonkin mistä saa lasit edes alle satasella?

        http://www.kuluttajavirasto.fi/user/loadFile.asp?id=6033

        Vertailussa kaikista halvinkin linssi maksoi 32€

        Suoraan sanottuna ei usko että mistään saa minkäänlaisia linssejä sankoineen ja näöntarkastuksineen viidellä kympillä.

        Ja ilmaisista vakuutuksista voin sanoa heti, että sellaisia ei ole olemassa.


      • se.
        todista valheesi kirjoitti:

        Laitappa linkki johonkin mistä saa lasit edes alle satasella?

        http://www.kuluttajavirasto.fi/user/loadFile.asp?id=6033

        Vertailussa kaikista halvinkin linssi maksoi 32€

        Suoraan sanottuna ei usko että mistään saa minkäänlaisia linssejä sankoineen ja näöntarkastuksineen viidellä kympillä.

        Ja ilmaisista vakuutuksista voin sanoa heti, että sellaisia ei ole olemassa.

        Etsimisessä meni 20 minuutia,
        mutta sillä aikaa ehdin ajatella,

        kysymyksesi oli sen luonteinen että oli sinun ensin vuoro esittää halvimmat silmälasit,
        eli esimerkki muista linkeistä.

        Minulla ei ko. liikeissä ollut linkeissä tarjouksia,
        piti mennä pakkakkunnan lehtien sivulle ja niiden mainoksisa oli.

        Kahdella Tampereen ja yhdellä Turun ja yhdellä Helsingin alueen liikkeellä ei ollut edes nettisivuja.



        ELI OLEPPA ENSIN ITSE ESIMERKILLINEN,
        ettet vain toisilta pyydä valmista.

        "Laitappa linkki johonkin mistä saa lasit edes alle satasella? "


    • Tarmo

      Pohjola korvaa tälläiset vahingot laajasta kotivakuutuksesta. Korvauksesta vähennetään omavastuu ja ikäpoisto 6%/v. toisesta käyttövuodesta lukien. Vahinkoilmoituksen teet netissä tai puhelimitse kätevimmin.

    • Lasiton

      Fennian kotivakuutus on tässäkin (ja muissakin tapauksissa) osoittautunut täysin arvottomaksi. Kotona tapaturmassa särkyneistä kolmen ja puolen sadan euron laseista (ikää alle pari vuotta) ei saanut mitään korvauksia. En suosittele kyseisen yhtiön kotivakuutusta kenellekään muutenkaan.

      • Käteisellä

        Vuokranantaja / isännöitsijä on kiinnostunut kotivakuutuksesta vain ja ainoastaan vastuuvakuutuksen takia. Jos ottaa irtaimistolle ( esim. vain 10.000 € ) vakuutuksen palon ja varkauden varalle ( perustaso ) ja liittää siihen vastuuvakuutuksen niin vuosimaksu on yhtiöstä riippuen 30 - 40 €. Tällainen vakuutus varmaan myönnetään jos maksaa ensimmäisen vuoden käteisellä...


    • Anonyymi

      4v vanhat lasit rikkoutuneet. Pohjola ei korvaa koska liian vanhat lasit.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      133
      1363
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      101
      1054
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      947
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      832
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      803
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      683
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      603
    Aihe