Pakko-ylistys on syvältä... näkökantana... miksi ylistyksestä on tullut nyt erillinen sakramentti jota korostetaan, ennen tultiin toimeen ilman tätä korostamista.
Onko näin todella?
Ylistys tullut pakkopaita?
14
333
Vastaukset
ylistyksen ja rukouksen suhteen löytyy kyllä, kun vähän harjoittelemme Pyhän Hengen ohjauksessa. Taivaassa ylistetään koko ajan...:)
Että ylistäminen on jotain mitä ei tartte harjoitella? Isä kiitos!! Siihen en ole tarvinnut harjoitusta! !!!! !!! : )
savonarola kirjoitti:
Että ylistäminen on jotain mitä ei tartte harjoitella? Isä kiitos!! Siihen en ole tarvinnut harjoitusta! !!!! !!! : )
mitä kirjoitin: Ylistyksen ja rukouksen tasapaino voi tarvita harjoitusta. Jokainen uskova osaa ylistää ja rukoilla ilman harjoituksia, niin kuin jokainen lintu osaa laulaa, omalla äänelläään, jos vain haluaa.
purje kirjoitti:
mitä kirjoitin: Ylistyksen ja rukouksen tasapaino voi tarvita harjoitusta. Jokainen uskova osaa ylistää ja rukoilla ilman harjoituksia, niin kuin jokainen lintu osaa laulaa, omalla äänelläään, jos vain haluaa.
Liha voi harjantua ylistää niin että se tulee niinkuin bodysaliin menemistä,, joka kertaa kun menet ylistämään ja tuntuu,, kun tarvitset vain enemmän harjoitusta ja kikkejä joka tulee siitä huumesta,,, ja heittää kokonaan ulos Pyhä henki! Varo semmoista!
savonarola kirjoitti:
Liha voi harjantua ylistää niin että se tulee niinkuin bodysaliin menemistä,, joka kertaa kun menet ylistämään ja tuntuu,, kun tarvitset vain enemmän harjoitusta ja kikkejä joka tulee siitä huumesta,,, ja heittää kokonaan ulos Pyhä henki! Varo semmoista!
sittenhän meitä on kaksi, jotka tarkoittavat sitä, mitä sanovat...:)))
Minäpä luulen, että minun lihani ei tykkää ollenkaan ylistyksestä. Se haluaisi tehdä ihan muita juttuja...
- herramrks
En väitä että kaikki, enkä arvaile prosenttilukuja.
Pakkopaita kuullostaa tutulta ja sakramentti myös.
Itse ajattelen että ylistäminen lähtee sydämestä ja jos se sitten näkyy vaikka käsien kohottamisena (oikeasti, ei pakosta tai mallista) niin sitten näkyy.
Kaverini sanoi ettei kestä sellaista pumppausylistystä enää. Kuullosti tutulta.Toistan tässä ketjussa jo moneen kertaan lausutun ajatuksen: YLISTYS ON MUUTAKIN KUIN MUSIIKKIIN SIDOTTUA. Eivät kaikki ole laulajia tai soittajia. Ei kaikkien edes tarvitse olla.
Jos joku ei pompi ylistyslauluhetkessä kädet ylhäällä musiikin tahtiin, niin mitä sitten. Eiköhän meidän Jumalamme ja Herramme ole niin suuri, että Hän kuulee ihan pelkän huokauksenkin, sisäisen kiitollisuuden ja mielessä lausutun ylistyksen.
Vierastan myös sitä, että kokousten ylistyshetki on "pakollinen", jotta "Henki laskeutuisi". PAH! Jeesus lupasi olla siellä, missä kaksi tai kolme on Hänen nimessään koolla. Ei siinä sanota mitään, että tulisi olla YLISTÄEN koolla. Hän tulee lähelle, vaikka sisimmässä olisi murhe ja ahdistus.
Onneksi Jeesus on huomattavasti ymmärtäväisempi meitä ihmisiä kohtaan kuin me toisiamme!- herramrks
savonarola kirjoitti:
Toistan tässä ketjussa jo moneen kertaan lausutun ajatuksen: YLISTYS ON MUUTAKIN KUIN MUSIIKKIIN SIDOTTUA. Eivät kaikki ole laulajia tai soittajia. Ei kaikkien edes tarvitse olla.
Jos joku ei pompi ylistyslauluhetkessä kädet ylhäällä musiikin tahtiin, niin mitä sitten. Eiköhän meidän Jumalamme ja Herramme ole niin suuri, että Hän kuulee ihan pelkän huokauksenkin, sisäisen kiitollisuuden ja mielessä lausutun ylistyksen.
Vierastan myös sitä, että kokousten ylistyshetki on "pakollinen", jotta "Henki laskeutuisi". PAH! Jeesus lupasi olla siellä, missä kaksi tai kolme on Hänen nimessään koolla. Ei siinä sanota mitään, että tulisi olla YLISTÄEN koolla. Hän tulee lähelle, vaikka sisimmässä olisi murhe ja ahdistus.
Onneksi Jeesus on huomattavasti ymmärtäväisempi meitä ihmisiä kohtaan kuin me toisiamme!"Onneksi Jeesus on huomattavasti ymmärtäväisempi meitä ihmisiä kohtaan kuin me toisiamme!"
Tuo on niin hyvin sanottu että lähetän innoissani sinulle halauksen
*halaa* - herramrks
savonarola kirjoitti:
Toistan tässä ketjussa jo moneen kertaan lausutun ajatuksen: YLISTYS ON MUUTAKIN KUIN MUSIIKKIIN SIDOTTUA. Eivät kaikki ole laulajia tai soittajia. Ei kaikkien edes tarvitse olla.
Onneksi Jeesus on huomattavasti ymmärtäväisempi meitä ihmisiä kohtaan kuin me toisiamme!Kokemus on se että istun hiljaa suomen luonnossa. Kuuntelen lintujen ääniä järvellä.
Kiitän siitä kauneudesta mitä näen ja kuulen.
Mun sydän ylistää, keho laittaa silmät kiinni ja nojaa rantakiveen.
Parasta on viipyä siinä eikä yritä pumpata lisää Jumalaisesta sammiosta. - todé
savonarola kirjoitti:
Onneksi Jeesus on huomattavasti ymmärtäväisempi meitä ihmisiä kohtaan kuin me toisiamme!että "painetaan päät rukoukseen" on Jeesukselle mieleisempi ylistyksen muoto, kuin "noustaan ja ylistetään Herraa".
Kumpi noista styleistä muuten on se epäraamatullisempi? Häh? - todé
herramrks kirjoitti:
Kokemus on se että istun hiljaa suomen luonnossa. Kuuntelen lintujen ääniä järvellä.
Kiitän siitä kauneudesta mitä näen ja kuulen.
Mun sydän ylistää, keho laittaa silmät kiinni ja nojaa rantakiveen.
Parasta on viipyä siinä eikä yritä pumpata lisää Jumalaisesta sammiosta.minulla on myös tasan yhtä väkeviä kokemuksia, joissa SAAN ylistää Jumalaa "yhdessä pyhien kanssa".
- herramrks
todé kirjoitti:
minulla on myös tasan yhtä väkeviä kokemuksia, joissa SAAN ylistää Jumalaa "yhdessä pyhien kanssa".
Kuten kirjoitit: saat.
Ei joukkoon sopiaksesi, sääntöihin kuuluu, näin täällä toimitaan, kädet kuuluu nostaa.... - todé
herramrks kirjoitti:
Kuten kirjoitit: saat.
Ei joukkoon sopiaksesi, sääntöihin kuuluu, näin täällä toimitaan, kädet kuuluu nostaa....Olen tässä viime aikoina ottanut, tai oikeammin sanottuna SAANUT, etäisyyttä tuohon "pakko nostaa kädet" -ajatteluun.
Kyse ei ole niinkään ylhäältä johdetusta säännöstä, vaan aivan pohjimmiltaan perisuomalaisesta "en voi erottautua joukosta" -mentaliteetista. Ollaan alettu kuvitella, että on olemassa ihan sääntö ylistysasennosta ja sen ulosantomuodosta.
Kuvitelmaa vahvistavat tietysti yltiökarismaatikkojen sairaat teesit about näin (olen kuullut tai lukenut tämän jostakin):"ylistys on tie kaikkein pyhimpään". Ajattele, "tie kaikkein pyhimpään"! Tuosta kun lähdetään, niin paineitahan tulee ihan varmasti yhdelle ja toiselle.
Kun ylistän (joskus jopa palvon!) Herraa yksinäisyydessä tai yhdessä toisten kanssa, tiedän, että asentoni ja keinoni ylistää on vapaa. Pitää muistaa, että asennoituminen on tärkeintä tässäkin. - ...
todé kirjoitti:
että "painetaan päät rukoukseen" on Jeesukselle mieleisempi ylistyksen muoto, kuin "noustaan ja ylistetään Herraa".
Kumpi noista styleistä muuten on se epäraamatullisempi? Häh?taitaa löytyä molemmat mallit. Mutta kysehän ei ole siltä miltä näyttää ulospäin, vaan se miten sydän on asennoitunut. Sitä voi esittää hyvinkin nöyrää, olla maassa polvillaan ja kädet ristissä, mutta miettii niitä illalla nähtyjä urheilu matseja. Minusta kaksi suurinta "hamaa" ovat ne, että kukaan ei uskalla erottua joukosta. Jos kenelläkään ei ole käsiä ylhäällä, niin ei uskalla itsekään laittaa käsiä ylös vaikka niin tekisi mieli (itse sorrun tähän kanssa, ja kyseessä on ihmispelko). Toinen on se, että monet tuomitsevat sellaisia jotka ei toimi sillä tavalla ylistystilanteessa kuin itse näkee suopeaksi. Eli niin kauan kuin tilanne pysyy OMASTA mielestä "hallinnassa", kaikki on ok. Eli sellainen vääränlainen tuomitsemishalu on pahasta. Se tukahduttaa sellaisen vapauden ylistää sillain kuin miltä itsestä tuntuu kun pelkää että joku tuomitsee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2101376- 961256
Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?9908Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan2870Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛85842Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle14782Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.57776- 31768
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest37718Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii43713