Sanon nyt teille varoituksen sanan, teille, jotka olette niin hanakat Ellen Whiteä, ellenismiä tai ellenistejä puolustaaksenne päästämään suustanne pilkkalauseenne, sanomalla uudestisyntyneessä Pyhällä Hengellä täyttyneessä kristityssä olevaa Pyhää Henkeä riivaajaksi. Tätä on täällä harjoitettu aivan riittämiin, viimeksi Nadasja-Emilia lauantaista lähtien. Jumala ei ota tuollaista pilkkaa kevyesti, joten voitte odottaa pahoja seuraamuksia:
"Ja kirjanoppineet, jotka olivat tulleet Jerusalemista, sanoivat: "Hänessä on Beelsebul", ja: "Riivaajien päämiehen voimalla hän ajaa ulos riivaajia." Niin hän kutsui heidät luoksensa ja sanoi heille vertauksilla: "Kuinka saatana voi ajaa ulos saatanan? Ja jos jokin valtakunta riitautuu itsensä kanssa, ei se valtakunta voi pysyä pystyssä. Ja jos jokin talo riitautuu itsensä kanssa, ei se talo voi pysyä pystyssä. Ja jos saatana nousee itseänsä vastaan ja riitautuu itsensä kanssa, ei hän voi pysyä, vaan hänen loppunsa on tullut. Eihän kukaan voi tunkeutua väkevän taloon ja ryöstää hänen tavaraansa, ellei hän ensin sido sitä väkevää; vasta sitten hän ryöstää tyhjäksi hänen talonsa. Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, lapsille pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin; mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin." Sillä he sanoivat: "Hänessä on saastainen henki." (Mark 3:22-30 )
Täällä on tosin adventisteja, joilla vaikka eivät uskossa olekaan, on sentään jonkinlainen hitunen Jumalan pelkoa, eivätkä he ole tuommoiseen syyllistyneet. Ja niinpä heillä on vielä toivoa tulla uskoon, koska eivät ole vetäneet tuollaista kirousta päälleen.
Vakava varoituksen sana!
12
667
Vastaukset
- tuomitko
ettei... onko teillä sama raamattu ja valtuus asettautua muiden yläpuolelle?
- sitten toimi
uskova_1 kirjoitti:
Siksipä juuri varoitankin, ettei kukaan itse itseänsä tuomitsisi.
itse samoin? Sinä olet koko ajan lähettämässä ketä milloinkin helvettiin.
- sini-silmänen
Luukkaan evankeliumi:
23:34 Mutta Jeesus sanoi: "Isä, anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä, mitä he tekevät." Ja he jakoivat keskenään hänen vaatteensa ja heittivät niistä arpaa. Luuk.12:10 Ja jokaiselle, joka sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, annetaan anteeksi; mutta sille, joka Pyhää Henkeä pilkkaa, ei anteeksi anneta. -Kuka meistä on suurempi kuin Jeesus? Mitä meidän pilkkaamisemme on Hänen pilkkaamisensa rinnalla?Eihän kenellekään uskovista ole mitään haittaa siitä, että heitä pilkataan. Päinvastoin siitähän vain saa palkan taivaassa:
"Autuaita olette te, kun ihmiset vihaavat teitä ja erottavat teidät yhteydestään ja herjaavat teitä ja pyyhkivät pois teidän nimenne ikäänkuin jonkin pahan - Ihmisen Pojan tähden. Iloitkaa sinä päivänä, riemuun ratketkaa; sillä katso, teidän palkkanne on suuri taivaassa; sillä näin tekivät heidän isänsä profeetoille." (Luuk 6:22-23)
Mutta tietysti uskovien pilkkaajille, on uskovien pilkkaamisestakin haittaa, koska tekevät siinä syntiä.
Mutta nyt oli kyse aivan toisesta asiasta eli siitä, että pilkataan Pyhää Henkeä. Pyhän Hengen pilkkaaminen Jeesuksessa, uskovassa tai missä tahansa on pahin synti, mitä ihminen voi tehdä, sillä sitä ei Raamatun mukaan saa anteeksi.
Ja eihän uskovalle ihmiselle ole siitäkään mitään haittaa, jos hänessä olevaa Pyhää Henkeä pilkataan.
Ei ole kuin yhdet häviäjät ja ne ovat Pyhän Hengen pilkkaajat ja siitä on syytä varoittaa.- Sinä olet uskova
uskova_1 kirjoitti:
Eihän kenellekään uskovista ole mitään haittaa siitä, että heitä pilkataan. Päinvastoin siitähän vain saa palkan taivaassa:
"Autuaita olette te, kun ihmiset vihaavat teitä ja erottavat teidät yhteydestään ja herjaavat teitä ja pyyhkivät pois teidän nimenne ikäänkuin jonkin pahan - Ihmisen Pojan tähden. Iloitkaa sinä päivänä, riemuun ratketkaa; sillä katso, teidän palkkanne on suuri taivaassa; sillä näin tekivät heidän isänsä profeetoille." (Luuk 6:22-23)
Mutta tietysti uskovien pilkkaajille, on uskovien pilkkaamisestakin haittaa, koska tekevät siinä syntiä.
Mutta nyt oli kyse aivan toisesta asiasta eli siitä, että pilkataan Pyhää Henkeä. Pyhän Hengen pilkkaaminen Jeesuksessa, uskovassa tai missä tahansa on pahin synti, mitä ihminen voi tehdä, sillä sitä ei Raamatun mukaan saa anteeksi.
Ja eihän uskovalle ihmiselle ole siitäkään mitään haittaa, jos hänessä olevaa Pyhää Henkeä pilkataan.
Ei ole kuin yhdet häviäjät ja ne ovat Pyhän Hengen pilkkaajat ja siitä on syytä varoittaa.ainoastaan omassa mielikuvituksessasi.
Sinusta näkyy ja ennenkaikkea TUNTUU jo kauas,miten itseäsi täynnä sinä olet.
Sinussa ei tosiaankaan jää Kristukselle mitään tekemistä,niin hyvä sinä olet.Luulet pelastuvasi tuolla omalla suorituksellasi,ja tulevasi hyväksytyksi omien tekojesi kautta,niinkö?Toiset uskossa olevat ihmiset eivät kelpaa sinulle,vaan pyrit määräilemään heidänkin tekemisiään.Nadasjahan ei ole edes adventisti.
Ei ole ellenisti,eikä edes sapatista kiihkoilija.Mitä sinulla on häntä vastaan,niin että olet jatkuvasti hänen kimpussaan?
Sekö se ärsyttää,että huomaat jonkun olevan uskossa? - ON ASIA
Sinä olet uskova kirjoitti:
ainoastaan omassa mielikuvituksessasi.
Sinusta näkyy ja ennenkaikkea TUNTUU jo kauas,miten itseäsi täynnä sinä olet.
Sinussa ei tosiaankaan jää Kristukselle mitään tekemistä,niin hyvä sinä olet.Luulet pelastuvasi tuolla omalla suorituksellasi,ja tulevasi hyväksytyksi omien tekojesi kautta,niinkö?Toiset uskossa olevat ihmiset eivät kelpaa sinulle,vaan pyrit määräilemään heidänkin tekemisiään.Nadasjahan ei ole edes adventisti.
Ei ole ellenisti,eikä edes sapatista kiihkoilija.Mitä sinulla on häntä vastaan,niin että olet jatkuvasti hänen kimpussaan?
Sekö se ärsyttää,että huomaat jonkun olevan uskossa?EIKÄ OLE VAIKEA KENENKÄÄN SITÄ NÄHDÄ.
- saakos kysyä
koska alat sovelluttamaan tuota ítseesikin?
- alex-kasi
Raamatun varoituksen tästä asiasta vakavasti. Oikein hyvä.
Ihmettelen kuitenkin? Koska alat sovelluttamaan niitä omaan elämääsi?
Esimerkiksi tänään kun jarlau halusi kertoa ystävilleen kuinka iloinen hän oli koska oli saanut Pyhältä Hengeltä voimia vaikeassa tilanteessa ja kuinka hän tunsi tilanteen valkenevan - mitä sinä teit - tulit kiireesti (tapasi mukaan) siihen väliin selittämään että jarlau ei kuulu Jeesuksen omiin. Oletko ihminen vai mikä - olitko jarlaun luona, kun hänellä oli kovat ajat? vai kuinka voit ilman muuta mitätöidä hänen sanansa? Joskus saa sellaisen tunteen että et siedä kun joku on iloinen ja turvassa Jeesuksessa - tulet nopeasti väittämään vastaan ja selittämään, että ei ei kuulkaa ei ole totta ..
Kuten sanoin hyvä että olet ottanut nuo Raamatunkohdat vakavasti, nyt sitten vain alat soveltamaan niitä omaan elämääsikin .. toivoisin ettet nyt vain sano että "tiedät" kaiken muista ihmisistä ja voit sanoa heille mitä haluat ..- tämäkö A usko
Adventtiseurakunta on pyhien jäännös.
- naurettavaa
sillä itsehän sinä olet näillä palstoilla julistanut useiden ihmisten olevan beelsebuleja. Katso peiliin.
- VÄÄRISTELEE
TAAS KAIKEN!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä702078- 1291406
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321383- 1431092
- 105957
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten360884Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55704Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67664
