Kertokaas mulle vähän siitä savonlinnasta? Olisin ehkä tulossa keväällä sinne töihin ja asumaan, enkä oo koskaan muuta kun ohikulkumatkalla käyny ko. paikassa, joten mitä siellä esim. viikonloppuisin voi tämmönen parikymppinen tytsky tehdä?
Enkä halua nyt kuulla mitää kaikenmaailman kommentteja tyyliin, että "ei tänne kannata muutta tää on ihan persläpi", jne, vaan ihan kunnon vastuaksia kiitos.
minkälainen kaupunki
28
2732
Vastaukset
- pepsipoika01
Kyllä tää on ihan asuttava paikka, näin 20 vuoden jälkeen käy jo tympimään. helppo kaupunki opetella, kaikki on päätien varressa. liikennekulttuuri voi kyllä olla traaginen näky ulkopaikkakuntalaiselle, nimittäin 90% savonlinnalaisista ei osaa ajaa autoa liikennesääntöjen mukaan eivätkä edes joustavasti (odotetaan liikennevaloissa vielä pitkän aikaa vihreiden vaihdtuttua. jos liikennevalot on pimeenä, tuntuisi olevan maailman loppu suurimmalle osalle, valottomat risteykset tuntuvat olevan kovin vaikeita mennä oikein yms.) ja muutenkin ajetaan 40 alueella 20 että varmasti palaa jokaiselta hermot.
töiden palkat, no ne voi olla joillain aloilla ihan hyvät mutta en kyllä jäisi savonlinnaan töitä tekemään, tulevaisuus odottaa muualla.
asuntojen hinnat on aivan älyttömän korkeat kuntoonsa nähen, ellei löydä aarte kämppiä mitkä on tosi hyviä ja halpoja mutta ne taas on kiven alla.- lässyn..
Tarvitse heti käydä muijja persettä nuolemaan..
Kyllä se sitten itse näkee mikä shitti paikka tää on jahka vähän aikaa on ja asuu täällä..
Luulen etti mene kauaakaan kun lähtee sinne mistä on tullutkin ;)
- kaiken
tarvittavan. Lue lehtiä, guugleta ja kysele tulevilta
työkavereilta, jos vaan oot niihin yhteyksis.
Kaunista seutua ja kaikki löytyy lähes saman kadun varrelta.
Ihmiset samanlaisia kuin muuallakin eli sillai erilaisia persoonia jokainen.
Tervetuloa! - ..........
Kesällä ihan mahtava paikka. Kesämökki on siellä ja muutenkin turisteja ja järviä ympärillä, mutta talvet asun mieluummin Mikkelissä. Täältä on sopiva matka (n.100km) muihin Savonlinnaa isompiin kaupunkeihin. Ja töitä ei Savonlinna paljoo tarjoo..
- Kaukaa viisas
Savonlinna on täynnä tomppeleita kun lukee näitä kysymyksiä ja vastauksia.
- vaa vastauksista
Kiitoksia vaan jokaiselle vastanneelle, vaikkakaan nyt kaikki vastaukset ei olleet ihan sitä mitä haettiin.. Työpaikka olis siellä jo valmiina, kun siirtyisin saman firman sisällä vaan eri paikkakunnalle. Mutta mitä oon netissä katellu noita asuntoja niin on aika hinnoissa tosissaan, niin vuokra- kuin omistusasunnotkin.
Vielä kaipaisin kuitenkin vastauksia että mitä esim. viikonloppuna vois tehdä? Onko hyviä baareja tms.? Tulevilta työkavereilta ei voi oikeen kysellä, kun ei oo firmaa vielä siellä avattu, niin en tiiä kyllä yhtään että ketä sinne edes tulee töihin..:)- höho
Minne oot töihin tulossa lidliinkö vaiko giganttiin?
- ettäpä
höho kirjoitti:
Minne oot töihin tulossa lidliinkö vaiko giganttiin?
lidliin... vai tulooko se gigantti sit kuitenki?
- ..........
Ei Savonlinnassa oikeastaan ole yöelämää talvisin. Baarit ovat täynnä teinejä ja taitaa olla K-20 ehkä joskus, mutta K-18 teinimestoja liikaakin. Jotain muuta kannattaa keksiä viikonlopuksi..
- Sawox
.......... kirjoitti:
Ei Savonlinnassa oikeastaan ole yöelämää talvisin. Baarit ovat täynnä teinejä ja taitaa olla K-20 ehkä joskus, mutta K-18 teinimestoja liikaakin. Jotain muuta kannattaa keksiä viikonlopuksi..
Joo..on täällä ainakin riittävästi noita pubeja jne.Ja yllättävän hyviäkin! Mut kun ei saa mainostaa niin ei mahda mitään. Teinipaikoissa ei ole pakko käydä. Tuosta ainoan katumme varreltahan niitä löytää. :)
- mitä ihmettä
ettäpä kirjoitti:
lidliin... vai tulooko se gigantti sit kuitenki?
Eikö teille savonlinnaan muita firmoja saada kun kauppoja??? Jos joku on tulossa "firmaan", joka ei ole vielä auki, niin sanooko se heti että se "firma" on kauppa??
- SAVOSucks
Jos vain suinkin mahdollista älä muuta, Savonlinna on sisäänpäinkääntyneitten sivistymättömien tollojenkaupunki.
- Mie sit en ole
... siusta aina aatellutkin.
Hyvä kun viimein tulit asian suhteen ulos kuapista. Nyt meijän ei enää tarvii suotta vältellä aihetta ja olla kiusaantuneita. Voijaan oikein keskustella ongelmastasi, kiits.
- muuta itäpuolelle
kaupunkia. Ellei työpaikkasi ole itäpuolella.
Ota huomioon että silta aukeaa kesäaikaan monta kertaa päivässä ja se sotkee tosi pahasti kulkemista. Turistejkin riittää.
Mutta, talviaikaan on niin hiljaista että ihmetyttää välillä missä kaikki ihmiset on?
Ostoksille on kyllä pakko sitten lähteä suurempiin kaupunkeihin kun täältä on mahdotonta saada kaikkea tarpeellista.
Yöelämään kuuluu että hakataan teinejä ja puukot heiluu, sitä normaalia. Siinä ollaan pysytty suurkaupunkien tahdissa mukana.
Niin ja tapahtumiahan täällä riittää, käy lukemassa Savonlinnan sivuilta tapahtumakalenteria!! Varmaan joka päivälle löytyy jotakin, etnekin heinäkuussa, buahahaaa.
Kyllä kannattaa muuttaessa ottaa huomioon myös se fakta että noin puolen vuoden päästä olet jo muuttanut pois. Mutta tervetuloa vaan!- Mitä ihmettä....!
Ajattelitko, etteivät ihmiset halua käydä siltojen toisella puolella kaupungista katsottuna???
Merkillistä kun ottaa huomioon Lidlit ja Prismat ja Punkaharjut ja kaikki. Anna mun kaikki kestää! ! !
Tai jos asuukin itäpuolella, eikö silloin voi päästä keskikaupungille? Jos voisitte ihan ajatuksella lukea kirjoittamanne viestit ja niinkuin käytännössä kokeilla niitä, pliis, jos kuitenkin yrittäisitte. - .................
On kyllä ihmeellistä porukkaa, kun vain negatiivisia puolia mainitaan. Perinteistä savolaista meininkiä.
- kun..
................. kirjoitti:
On kyllä ihmeellistä porukkaa, kun vain negatiivisia puolia mainitaan. Perinteistä savolaista meininkiä.
Savonlinnassa ei ole mitään hyvää..
Kieropaska koko kylä!! - kiteytetty!
kun.. kirjoitti:
Kieropaska koko kylä!!ja just niin oikein.
kun.. kirjoitti:
Kieropaska koko kylä!!Ai vähän kuten nenäsi kun olet nuuskinut lehmänläjää?
- Hei hui hahaa
kun.. kirjoitti:
Kieropaska koko kylä!!....... joka on just päässyt junalla Helsssssssssssingin rautatieasemalle ja hyrähti paljasjalkaiseksi hesalaiseksi. HeheeeeHAH!
:) - tämmösiä ääliöitä
SavoRULES kirjoitti:
Ai vähän kuten nenäsi kun olet nuuskinut lehmänläjää?
myös tämä kyläpahanen täynnänsä, häpeä nuori mies!
- ne muuttaa
Hei hui hahaa kirjoitti:
....... joka on just päässyt junalla Helsssssssssssingin rautatieasemalle ja hyrähti paljasjalkaiseksi hesalaiseksi. HeheeeeHAH!
:)sit etelä-suomeen? suurin osa töiden perässä kun siellä niitä ei ole ..
Mä tosin en Mikkelii pidemmälle päässyt, mut kuitenkin poies savonlista..
Joten tuki suusi..
Mä missään hesassa asu, Nulikka!!!!
- tulee tässä!
- alle kolmella eurolla pääsee sillan yli bussilla
- kiskobussilla pääsee Parikkalaan
- lentokenttä löytyy
- laivaliikennettä jonkin verran
- ohikulkutie tulossa
Elikkäs tarvittaessa täältä pääsee pois. En ole vielä kuullut tapauksia että toisin olisi käynyt.Yksi positiivinen puoli lisää sinulle:
Minä voin heittää sinut kaupunginrajojen ulkopuolelle. Muutat Imatralle sillä siellä haisee samalle kuin homeinen yksiösi.
- turha kysyä...
Ei kannata kysyä täältä mitään, kun nämä päähänpotkitut tulevat pilaamaan turhilla kommenteillaan. Suosittelen että kysyt henk. koht. joltain (ex)Savonlinnalaiselta. Mutta ei kannata uskoa kaikkiin näihin kommentteihin täällä. Nimimerkillisten kommentit ovat kyllä uskottavampia kuin nimimerkittömien.
- ei sit usko
kukkaan, ettäs tiijjät!
- myös parikymppinen neito
Savonlinnassa pärjää oikealla asenteella.
Jos olet avoin ja ystävällinen, on varmasti helppo tutustua ja saada kavereita, varsinkin ihmiset ovat suurimmaksi osaksi iloisia nähdessään uusia kasvoja. Kesä on parasta aikaa ja pari baariakin on, joissa voi halutessaan vetää kännit ja jorailla.:)
Huonot puolet on tietenkin ettei täällä ole hirveästi yli parikymppisiä sinkkumiehiä, paitsi amiksia. JA vaatteet pitää hommata muualta.
Mutta täällä 12v asunut ja olen suurimmaksi osaksi tyytyväinen, nimittäin huonommissakin paikoissa on tullut oltua.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad961565- 541053
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että403971- 164913
- 57772
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän124737- 51688
- 57651
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38645- 76642