Turhuutta

Kaikki on turhuutta ilman pelastavaa Jumalaa.

"Turhuuksien turhuus, sanoi saarnaaja, turhuuksien turhuus; kaikki on turhuutta!" Saarn 1:2

15

601

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jumalan pieni köyhä

Voiko saman asian ilmaista käänteisesti: Kun tuntee Jumalan, kaikki muutkin asiat saavat oikean paikkansa ja tarkoituksensa?

• Täytyy vain saada varmuus, että pelastus on todellinen eikä kuviteltu.

• Trubaduuri

Tuosta huolimatta, ja saarnaajan sanoista yhtään mitään välittämättä joudumme kuitenkin elämään täällä luomakunnan osana elämämme loppuun asti, jonka Luoja loi ollakseen meille ihmisille oikea Isä. Kristus todisti Isästä väkevästi, eikä hänkään antanut saarnajien sanojen vaivata mieltään. Hän on hyvä ja oikea esimerkki meille, uskoville.

• millä perusteella...

...sinä uskot pelastuvasi? Eli mihin uskosi perustuu?

• Trubaduuri
        millä perusteella... kirjoitti:

...sinä uskot pelastuvasi? Eli mihin uskosi perustuu?

En nyt usko niinkään pelastuvani, vaan tiedän pelastuvani, koska elän niiden sääntöjen mukaan joita on ihmisen hyväksi ja parhaaksi taivaallisen Isän toimesta annettu, ja yritän elää juuri Hänen tahtonsa mukaista elämää. Välittämättä siitäkään vähääkään, jota mieltä te muut ihmiset olette taivaallisesta Isästä ja muista pyhistä joita on taivasten valtakunnassa, tai miten te käsitätte heidät ja heidän olemassa olonsa ja oman uskonne.

Tarvittaessa olen kyllä valmis valistamaan ja opastamaan teitä kaikkia löytämään sen pienen sinapin siemenen elämästänne, jotta tekin sitten tietäisitte sen kaiken jota tarvitaan oikeassa uskossa. Usko yleensä kyllä perustuu kokonansa kahdenväliseen tuntemiseen sekä tietämiseen ja lujaan luottamukseen keskinäisen rakkauden lisäksi. Ja omalla uskolla kerskaaminenhan onkin kiellettyä kokonaan, joten sen pitäminen jotenkin julkisena keskustelun aiheena on väärin, jo ihmisen Pojan, Kristuksen sanoman ja opetuksien mukaankin.

• edustat?
        Trubaduuri kirjoitti:

En nyt usko niinkään pelastuvani, vaan tiedän pelastuvani, koska elän niiden sääntöjen mukaan joita on ihmisen hyväksi ja parhaaksi taivaallisen Isän toimesta annettu, ja yritän elää juuri Hänen tahtonsa mukaista elämää. Välittämättä siitäkään vähääkään, jota mieltä te muut ihmiset olette taivaallisesta Isästä ja muista pyhistä joita on taivasten valtakunnassa, tai miten te käsitätte heidät ja heidän olemassa olonsa ja oman uskonne.

Tarvittaessa olen kyllä valmis valistamaan ja opastamaan teitä kaikkia löytämään sen pienen sinapin siemenen elämästänne, jotta tekin sitten tietäisitte sen kaiken jota tarvitaan oikeassa uskossa. Usko yleensä kyllä perustuu kokonansa kahdenväliseen tuntemiseen sekä tietämiseen ja lujaan luottamukseen keskinäisen rakkauden lisäksi. Ja omalla uskolla kerskaaminenhan onkin kiellettyä kokonaan, joten sen pitäminen jotenkin julkisena keskustelun aiheena on väärin, jo ihmisen Pojan, Kristuksen sanoman ja opetuksien mukaankin.

Et siis ole kristitty, koska et tarvitse Jeesusta omaksi Vapahtajaksesi.

Kirjoitat:
        " En nyt usko niinkään pelastuvani, vaan tiedän pelastuvani, koska elän niiden sääntöjen mukaan joita on ihmisen hyväksi ja parhaaksi taivaallisen Isän toimesta annettu, ja yritän elää juuri Hänen tahtonsa mukaista elämää."

Eihän hyvän ja moitteettoman elämän eläminen pelasta ketään!

Mark.2:17:
        Sen kuullessaan Jeesus sanoi heille: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."

• Trubaduuri
        edustat? kirjoitti:

Et siis ole kristitty, koska et tarvitse Jeesusta omaksi Vapahtajaksesi.

Kirjoitat:
        " En nyt usko niinkään pelastuvani, vaan tiedän pelastuvani, koska elän niiden sääntöjen mukaan joita on ihmisen hyväksi ja parhaaksi taivaallisen Isän toimesta annettu, ja yritän elää juuri Hänen tahtonsa mukaista elämää."

Eihän hyvän ja moitteettoman elämän eläminen pelasta ketään!

Mark.2:17:
        Sen kuullessaan Jeesus sanoi heille: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."

Niin, eipä minun sinulle pidä mitään tunnustaa, eikä erikseen todistaakkaan. Ja suureksi onneksi en tarvitse sinun suosituksiasi mihinkään täällä maan päällä, enkä myöskään taivaallisen Isän edessä taivasten valtakunnassakaan. Enkä myöskään mielipiteitäsi. Ihmettelen vain tässä hieman sitä, että sinä et näytä tuntevan Kristuksen sanoman sisältöä laisinkaan ja olet mitä ilmeisimmin jäänyt hänen opetuksistaan paitsi, etkä näköjään ole täysin tietonen taivaallisesta Isästä, etkä Hänen suunnitelmistaan. Mitä uskontoa siis itse edustat, jos nyt jotakin todella edustat, sillä voihan jopa sudetkin Turussa pukea lammasturkin päälleensä?

ps. Raamatun jakeita voi kuka hyvänsä lainata aivan vapaasti, eikä se vielä todista puoleen jos toiseenkaan. Tosin tuo tökerö viestisi kyllä paljasti sinusta enemmän kuin tuhat valokuvaa.

• tunnustaa...
        Trubaduuri kirjoitti:

Niin, eipä minun sinulle pidä mitään tunnustaa, eikä erikseen todistaakkaan. Ja suureksi onneksi en tarvitse sinun suosituksiasi mihinkään täällä maan päällä, enkä myöskään taivaallisen Isän edessä taivasten valtakunnassakaan. Enkä myöskään mielipiteitäsi. Ihmettelen vain tässä hieman sitä, että sinä et näytä tuntevan Kristuksen sanoman sisältöä laisinkaan ja olet mitä ilmeisimmin jäänyt hänen opetuksistaan paitsi, etkä näköjään ole täysin tietonen taivaallisesta Isästä, etkä Hänen suunnitelmistaan. Mitä uskontoa siis itse edustat, jos nyt jotakin todella edustat, sillä voihan jopa sudetkin Turussa pukea lammasturkin päälleensä?

ps. Raamatun jakeita voi kuka hyvänsä lainata aivan vapaasti, eikä se vielä todista puoleen jos toiseenkaan. Tosin tuo tökerö viestisi kyllä paljasti sinusta enemmän kuin tuhat valokuvaa.

...olevasi Jehovan todistaja (tai johonkin muuhun harhaoppiseen seurakuntaan kuuluva?) Et ole vielä milloinkaan näillä palstoilla kysyttäessäkään kertonut, mikä on uskontosi.

Saat tietysti uskoa mihin ikinä haluat, mutta ÄLÄ ANNA YMMÄRTÄÄ OLEVASI KRISTITTY.

Myös suoraselkäisyyttä toivoisin: kun viimeksi ei-kristilliset kuppikunnat erotettiin pois kristinuskopalstoilta omaksi ryhmäkseen otsikon "Uskonnot ja uskomukset" alle, kirjoitit loukkaantuneena ainaiset hyvästit tälle kristittyjen foorumille. Pidä, minkä lupaat!

• .. olet surkealuuserivaleht...
        tunnustaa... kirjoitti:

...olevasi Jehovan todistaja (tai johonkin muuhun harhaoppiseen seurakuntaan kuuluva?) Et ole vielä milloinkaan näillä palstoilla kysyttäessäkään kertonut, mikä on uskontosi.

Saat tietysti uskoa mihin ikinä haluat, mutta ÄLÄ ANNA YMMÄRTÄÄ OLEVASI KRISTITTY.

Myös suoraselkäisyyttä toivoisin: kun viimeksi ei-kristilliset kuppikunnat erotettiin pois kristinuskopalstoilta omaksi ryhmäkseen otsikon "Uskonnot ja uskomukset" alle, kirjoitit loukkaantuneena ainaiset hyvästit tälle kristittyjen foorumille. Pidä, minkä lupaat!

ei trubaduuri ole jehovan todistaja johan hän on sen moneen kertaan sanonut itse. etkä sinä ole uskova ihminen laisinkaan. tuo vihasikin on isästä perkeleestä lähtösin. eikä kukaan järkevä lukija tollasta nulikkaa ala ottamaan todesta. häivy itse täältä helvettiin ateistihomo.

• lisäys:
        .. olet surkealuuserivaleht... kirjoitti:

ei trubaduuri ole jehovan todistaja johan hän on sen moneen kertaan sanonut itse. etkä sinä ole uskova ihminen laisinkaan. tuo vihasikin on isästä perkeleestä lähtösin. eikä kukaan järkevä lukija tollasta nulikkaa ala ottamaan todesta. häivy itse täältä helvettiin ateistihomo.

Älä aina vastaa niiden sivupersooniesi syytämillä solvauksilla. Vaikutus on naurettava.

Keksimäsi "murteet" kuuluvat samaan kategoriaan.

• Trubaduuri
        tunnustaa... kirjoitti:

Sinun käytöstäsi täällä pitäisi sinun itse hävetä!
        Sillä olet kuin ilkikurinen nulikka!
        Olet vielä vissiin niin tietämätönkin ettet tiedä heidän, jehovan todistajien palvovan nimenomaan Jehovaa jumalanaan.

Enkä ole luvannut lähteväni täältä mihinkään minkään syyn nojalla, enkä myöskään aijo lähteä.

Ja jos nyt totta puhutaan, niin kyllä moni jehovan todistaja pääsee paratiisiin, toisin siis kuin sinä! Sillä ei sinnekkään ateisteja huolita!
        Todistajat, He tuntevat kaikki säännöt paremmin kuin sinä. Ja osaavat käyttäytyä niin kuin ihmisen kuuluukin, inhimillisyyttä ja ihmisyyttä ilmentäen, kattaen myös itse Luojan, taivaallisen Isän antaman "sanan" tuntemisen. Jota sinä kaiken aikaa tunnut vierastavan! Mutta niinhän itse sanassa annetaan ymmärtääkkin, ettei jumalattoman suussa ja kielen päällä totuuden sanat viihdy.

• Trubaduuri
        .. olet surkealuuserivaleht... kirjoitti:

Kiitos asiallisesta infostasi. Mutta jos kuitenkin jätetään nuo monet hienojakoiset nimittelysanat vähän vähemmälle jatkossa, sillä puhdas mieli on osa puhdasta ilmaisukieltä. :)

• huhuhuhuhuhuuuuu
        lisäys: kirjoitti:

Älä aina vastaa niiden sivupersooniesi syytämillä solvauksilla. Vaikutus on naurettava.

Keksimäsi "murteet" kuuluvat samaan kategoriaan.

jo on ateisti sekasin taas. oletko napannut jotaki aineit vai liikaa haistellu pihan naruilla roikkuvia
        naisten kalsareita. hehhehhee

• lakasin
        Trubaduuri kirjoitti:

Kiitos asiallisesta infostasi. Mutta jos kuitenkin jätetään nuo monet hienojakoiset nimittelysanat vähän vähemmälle jatkossa, sillä puhdas mieli on osa puhdasta ilmaisukieltä. :)

sorry! ottaa pannuun noi pedofiilihomppelit vaa. siks tulee joskus lauottua täyslaijalline. :=)

• paikanetsijä

minusta tuo kohta kertoo ihmisen nöyrästä asenteesta(sydämestä) Jumalan edessä, siitä syvästä tietoisuudesta,ettei meillä ole mitään Jumalan eteen vietävää, että me lähdemme täältä kerran samassa puvussa kuin olemme tulleetkin, eikä siinä puvussa ole taskuja..ainoat aarteet joita meidän kannattaa kerätä on aarteet taivaassa minusta se on hyvin vapauttavaa

samalla tavalla vapauttava teksti löytyy psalmien kirjasta,joka on minusta yksi suloisimmista kohdista Raamatussa. Psalmien kirjan kohta, josta paljastuu, ettei meiltä oikeastaan edes odoteta mitään, ei meillä ole mitään mitä voisimme Herralta salata, ei mitään millä voisimme päteä..silti Hän on meitä rakastanut maailman alusta asti..tästä kohdasta löydän Jumalan armon puhtaimmillaan

Ps. 103:14
      "Sillä hän tietää, minkäkaltaista tekoa me olemme: hän muistaa meidät tomuksi."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      64
      6247
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      63
      5639
    3. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      128
      4605
    4. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      57
      3909
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3825
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      32
      3239
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      68
      3019
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      59