Onnettomuus

Lähimmäinen.

47

2384

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miksi????

Miksi Jehova suojelee joitakin Jehovan todistajia onnettomuuksilta ja vainoajilta mutta toisia ei?

*** yb99 s. 203 Malawi ***

"Fred Lameck Gwirize oli kuljettamassa tärkeää seurakunnan postilähetystä. Hän oli polkemassa kovaa vauhtia pitkin alamäkeä Kasungun lähellä, kun hän näki edessään nuorisoliittolaisten valvoman tiesulun. Ennen kuin hän ehti sille, hän pysähtyi, kääntyi ympäri ja alkoi vinhasti polkea vastakkaiseen suuntaan. Nuorisoliittolaiset huusivat hänen peräänsä ja käskivät hänen pysähtyä. ”Minne sinä olet menossa?” he huusivat. Kuriiri vastasi: ”Poljin mäkeä alas niin kovaa, että ajoin ohi siitä, mistä minun piti kääntyä!” Hänen yllätyksekseen he uskoivat hänen selityksensä, ja hän kiitti Jehovaa suojeluksesta."

*** yb87 s. 61-62 ’Jumalan sanan puhuminen pelottomasti’ ***

He rukoilivat hartaasti Jehovalta suojelusta. Eräs sisarista kertoo: ”Istuessamme hiljaa johtaja tuli ja tarttui kovakouraisesti käsivarsiini ja väänsi ne selkäni taakse. Pitäen minua tiukassa otteessaan hän yritti pakottaa minut lattialle. Keinottelin käsivarteni irti ja työnsin hänet ovea vasten. Koska hän satutti käsivartensa, hän huusi toisia sotilaita apuun.” Lopulta toiset sotilaat sanoivat, että he ilmoittaisivat asiasta esimiehilleen. Silloin tämä upseeri antoi sisaremme mennä. Hänen kävellessään kotiin päin eräs sotilaista lähestyi häntä ja sanoi: ”Teitä ei päästänyt lähtemään se mies vaan Jumala. Menkää ja palvokaa Häntä vielä hartaammin.”

• Syneus(m)

Kuuleppa kun minä tunnen vaikka minkä sortin uskovaisia ja noita samoja tarinoita(jopa "ihmepelastumisia") kerrotaan myös muiden uskontojen piirissä kuin Jt:jien.

• samoja tarinoita
        Syneus(m) kirjoitti:

Kuuleppa kun minä tunnen vaikka minkä sortin uskovaisia ja noita samoja tarinoita(jopa "ihmepelastumisia") kerrotaan myös muiden uskontojen piirissä kuin Jt:jien.

Muistan lapsena käyneeni pyhäkoulussa, jossa jaettiin lehtiä luettavaksi.
        Aina niissä oli ihmepelastuksia ja hyväntekijöitä, jotka toivat viime hetkellä avun, kun kaikki olivat kuoleman kielissä.
        Jumalan lähettiläs saapui.

Usein se tapahtui jouluna, joten ymmärrän, että kysymyksesä ei ollut JT:n jumala.

Ajattelin jo lapsena, miksi kuolema on tarinoissa niin pelottava, koska sinne toisen maailmaanhan me valmistaudumme ja sinne pyrimme.
        Pelastushan ei oikeastaan ole ollenkan pelastus, vaan viime hetkellä joutuu palaamaan tähän arkeen ja kurjuuteen.

• jeeeeeeeeeeeeee

Jehovako suojelee valehtelijoita niinkuin seurakunta pedofiilejä?

• Syneus(m)

ihan oikeasti. Mutta eipä ollut Jehovasta suojelijaksi. Olen lukenut jostain, että teikäläisiä on tapettu myös kenttäpalveluksen aikana(tosin tapaukset harvinaisia), eikö kenttäpalvelus ole korkeimman erikoissuojelun kohteena sittenkään?

• Lähimmäinen.

Meistä kuka vain vain kuolla tänään tai huomenna, mutta uskon kuitenkin että Jumala voi jonain päivänä herättää kuolleista nuo JT ystäväni.

• Syneus(m)
        Lähimmäinen. kirjoitti:

Meistä kuka vain vain kuolla tänään tai huomenna, mutta uskon kuitenkin että Jumala voi jonain päivänä herättää kuolleista nuo JT ystäväni.

se on teikäläisten uskonvarainen asia ja sellaisena pysyy, kunnes toisin TODISTETAAN.

• keksi

narsismissaan jehovalaiset. Raamatussa ei puhuta sanallakaan jehovantodistajista. Russel on kuollut eikä pysty auttamaan, ei ole kovinkaan korkealla, tietääkseni haudattu maan alle.

• Markku_Meilo
        keksi kirjoitti:

narsismissaan jehovalaiset. Raamatussa ei puhuta sanallakaan jehovantodistajista. Russel on kuollut eikä pysty auttamaan, ei ole kovinkaan korkealla, tietääkseni haudattu maan alle.

>>...narsismissaan jehovalaiset.

No kun ei keksinyt, hänen suraajansa ovat edelleen raamatuntutkijoita.

>> Raamatussa ei puhuta sanallakaan jehovantodistajista.

Eikä katolisista, luterilaisista, ortodokseista, anglikaaneista, lestadiolaisista, helluntailaisista, presbyteereistä....

>> Russel on kuollut eikä pysty auttamaan, ei ole kovinkaan korkealla, tietääkseni haudattu maan alle.

Kuitenkin Vt-seuran mukaan hoiteli elonkorjuun jokaista piirrettä 11 vuotta vielä kuolemansa jälkeen, pane paremmaksi.

• Raamattusi
        keksi kirjoitti:

tarkemmin, ennekuyin alat puhumaan.. Jesaja 43:10

• persereikä
        Markku_Meilo kirjoitti:

>>...narsismissaan jehovalaiset.

No kun ei keksinyt, hänen suraajansa ovat edelleen raamatuntutkijoita.

>> Raamatussa ei puhuta sanallakaan jehovantodistajista.

Eikä katolisista, luterilaisista, ortodokseista, anglikaaneista, lestadiolaisista, helluntailaisista, presbyteereistä....

>> Russel on kuollut eikä pysty auttamaan, ei ole kovinkaan korkealla, tietääkseni haudattu maan alle.

Kuitenkin Vt-seuran mukaan hoiteli elonkorjuun jokaista piirrettä 11 vuotta vielä kuolemansa jälkeen, pane paremmaksi.

kuin muutkin jenkit. Kundi keksi painaa raamatun uudestaan ei sen kummenpaa. Kuulemma yhtä juoppokin kuin tuntemani jehovantodistajat.

• Markku_Meilo
        persereikä kirjoitti:

kuin muutkin jenkit. Kundi keksi painaa raamatun uudestaan ei sen kummenpaa. Kuulemma yhtä juoppokin kuin tuntemani jehovantodistajat.

>>Kundi keksi painaa raamatun uudestaan ei sen kummenpaa.

No kun ei keksinyt, käytti valmiina saatavaa Raamattua.

>> Kuulemma yhtä juoppokin kuin tuntemani jehovantodistajat.

Et tunnu tuntevan asioita, joista kirjoitat. Russell ei ollut juoppo, oli itseasiassa enemmänkin raittiusmies.

• koo.koo
        Raamattusi kirjoitti:

tarkemmin, ennekuyin alat puhumaan.. Jesaja 43:10

" lueppas
        Raamattusi 24.1.2007 klo 11.08

tarkemmin, ennekuyin alat puhumaan.. Jesaja 43:10 "

>>>>>>>>>>>>>Nämä tämän tapaiset sepustukset sitten ovat hauskoja. Ensin vakava kehoitus kuin lapselle: ikäänkuin sanojan takana muka olisi jotain "suurempaa". Sitten jonkun sattumanvaraisen, sekavan Raamatun jakeen numero. Ja kaiken kruunaa pari kirojtusvihrettä. Sillälailla.

Muuten, ei siellä jakeessa mistään Jahven/JHWH/jehovan todistajista ole mainittu yhtään mitään.

" 10. Te(=Israel)olette minun todistajani, sanoo Herra, minun palvelijani, jonka minä olen valinnut, jotta te tuntisitte minut ja uskoisitte minuun ja ymmärtäisitte, että minä se olen."

Ps. Miksi muuten Jahvetti ko. jakeessa sanoo: "Ennen minua _ei ole luotu_ yhtäkään jumalaa, eikä minun jälkeeni toista tule."

Siis kuka on luonut, ja ketä? Eikö J. olekkaan iankaikkinen? Hänhän ilmoittaa selvästi, että on ollut aika ennen häntä. Onko hän kenties luonut itse itsensä, itse itseään komentaen?

• Aritta

Varmaan oli tarkoituksena että "kuoltuaan" todistajat huomaisivat erehtyneensä uskossa ja pika pikaa syntyvät takaisin maan päälle ilmoittamaan siitä muille uskovaisille.
      Olen ihan tosissani.

• Rutherford väitti

että miljoonat jotka silloin elivät eivät kuole koskaan.
      Silloin joskus maailmanloppu oli tulossa pikapikaa ja uskovaisten piti jäädä eloon Rutherfordin lupauksen mukaan.
      Mutta Rutherfordin lupaus osoittautui suureksi valheeksi ja kaikki silloin eläneet uskovaiset ovat jo manan majoilla.
      Kolarissa kuolleet todistajat vain osoittavat kuolemallaan seuran tyhjät lupaukset ikuisesta elämästä valheeksi jolla seura pumppaa rahaa omiin omituisiin maallisiin tarpeisiinsa.
      Seurasta on tullut jäsentensä epäjumala joka ei pelasta yhtään eikä ketään.

• Lähimmäinen.

Jumala (Jehova ja Jeesus Kristus) voivat herättää kuolleita, ei Vartiotorniseura.

• Lähimmäinen. kirjoitti:

Jumala (Jehova ja Jeesus Kristus) voivat herättää kuolleita, ei Vartiotorniseura.

pelasti kammottavasta järjestö-ikeestä nimeltä Jehovan todistajat.

On vaputtavaa palvella Herraa ilman suorittamisen pakkoa.Käyttää omia henkilökohtaisia lahjojaan herran hyväksi,ei järjestön "samanlaista muottia kaikille".
        Jt tominta on kuin ujuttaisi kaikille samankokoisia kenkiä.

• Lähimmäinen.
        m.naat kirjoitti:

pelasti kammottavasta järjestö-ikeestä nimeltä Jehovan todistajat.

On vaputtavaa palvella Herraa ilman suorittamisen pakkoa.Käyttää omia henkilökohtaisia lahjojaan herran hyväksi,ei järjestön "samanlaista muottia kaikille".
        Jt tominta on kuin ujuttaisi kaikille samankokoisia kenkiä.

Minut vapautti Jehova kammottavasta Suuresta Babylonista ,karmeista epäraamatullista opeista! Kiitos Jehova ja Jeesus Kristus! että avasitte silmäni!

• Markku_Meilo
        Lähimmäinen. kirjoitti:

Minut vapautti Jehova kammottavasta Suuresta Babylonista ,karmeista epäraamatullista opeista! Kiitos Jehova ja Jeesus Kristus! että avasitte silmäni!

Minut seurakunta vapautti Vartiotorniseuran valheellisista opetuksista, kiitos M.L. ja ilmeisesti myös P.K.

• Elävässä uskossa
        Lähimmäinen. kirjoitti:

Kyllä Jeesus vielä voi herättää kuolleessa
        uskossa olevia Jehovan todistakin (siis herättää
        hengellisesti kuolleita ja tehdä voimallisia
        tekoja, ja armolahjathan toimivat edelleenkin
        samalla tavoin kun apostolisena aikana.
        Jeesus ei ole kuollut, hän elää ja vaikuttaa
        pyhänhenkensä kautta tänäänkin.
        Löytyyhän Suomen maasta näitäkin, jotka ovat ennen
        olleet kokosydämisiä jehovantodistajia mutta
        joiden sydämessä soi nyt kiitoslaulu Kiitos Jeesus
        että pelastit.

• Lähimmäinen.
        Markku_Meilo kirjoitti:

Minut seurakunta vapautti Vartiotorniseuran valheellisista opetuksista, kiitos M.L. ja ilmeisesti myös P.K.

Mutta aina voit palata takaisin seurakunnan yhteyteen. Miksi et tulisi jo seuraavaan kokoukseen? Kyllä sinä varmasti pääset takaisin kun vain tulet ja kadut syntejäsi. Muista että jumala rakastaa myös sinua. ja vanhimmat varmasit auttaa sinut takaisin rakkaudellisen seurakunnan lämpöön.

• mulle
        Lähimmäinen. kirjoitti:

Mutta aina voit palata takaisin seurakunnan yhteyteen. Miksi et tulisi jo seuraavaan kokoukseen? Kyllä sinä varmasti pääset takaisin kun vain tulet ja kadut syntejäsi. Muista että jumala rakastaa myös sinua. ja vanhimmat varmasit auttaa sinut takaisin rakkaudellisen seurakunnan lämpöön.

"lähimäinen",että mitä syntiä se Mielo on tehnyt
        jehofiileille?
        Se on aivan sama,kun menisi johonkin tupailtaan ja alkaisi vuodattamaan omia huoliaan naapurin "juoruämmälle",tai lähtisi jehofiileille purkamaan huoliaan.
        Olen aivan varma,että tämä naapurin"juoruämmä"antaisi paljon suuremman avun,kuin mihin jehofiilit koskaan pystyvät.

• Jeesuksen seuraaja
        Lähimmäinen. kirjoitti:

Sellainen ei ole Jumalan seurakunta, jossa Jeesus
        Kristus ei ole seurakunnan pää, ja jossa seura-
        kuntalaiset eivät koroita Jeesus nimeä ja hänen
        ylösnousemustaan ja ristintyötään.
        Jeesus on seurakunnan pää sanoo Raamattu, ja josta
        uudempi käännös sanoo I Koloss 1:18 siitä näin
        Hän on myös ruumiin pää ja ruumis on seurakunta. Hän on alku. Hän nousi esikoisena kuolleista,
        jotta hän olisi kaikessa ensimmäinen.

Ja ruumiin jäsenien siis seurakuntalaisten
        tulee olla niitä jotka voivat sanoa, että
        Jeesus on minut pelastanut ja haluan olla hänen
        seuraajansa. Kristuksen rakkaus ei näy niissä
        ihmisissä jotka eivät ole hänen omiaan.

Apt 8: 35 Filippos rupesi puhumaan, aloitti
        tuosta kirjoitusten kohdasta ja julisti miehelle
        evankeliumia Jeesuksesta.

Evankeliumin ydin on Jeesus Kristus ja hänen
        sovitustyönsä ja sitä tulee julistettavan.

Jehovan todistajat eivät itse tiedä olevansa
        kuin lintuja suljetussa häkissä. Mutta Jeesus
        Kristus voi avata tuon häkin oven. Rukoile
        Jeesusta Kristusta niin tuon häkin ovi avautuu.
        Onnellisia ne ihmiset joille on jo näin käynyt.

• Lähimmäinen.
        mulle kirjoitti:

"lähimäinen",että mitä syntiä se Mielo on tehnyt
        jehofiileille?
        Se on aivan sama,kun menisi johonkin tupailtaan ja alkaisi vuodattamaan omia huoliaan naapurin "juoruämmälle",tai lähtisi jehofiileille purkamaan huoliaan.
        Olen aivan varma,että tämä naapurin"juoruämmä"antaisi paljon suuremman avun,kuin mihin jehofiilit koskaan pystyvät.

En tiedä Mielosta mutta Meilo on Luopio ja on omistanut elämänsä entisten uskontoverien parjaamiseen, hän sanoo tietenkin että:"Arvostelen vain vartiotorniseuraa en yksilöitä" mutta siinä hän on väärässä, kun hän hyökkää seuraa vastaan hyökää hän myös jokaista JT nuorta, lasta ja aikuista vastaan!

• Lähimmäinen.
        Elävässä uskossa kirjoitti:

Kyllä Jeesus vielä voi herättää kuolleessa
        uskossa olevia Jehovan todistakin (siis herättää
        hengellisesti kuolleita ja tehdä voimallisia
        tekoja, ja armolahjathan toimivat edelleenkin
        samalla tavoin kun apostolisena aikana.
        Jeesus ei ole kuollut, hän elää ja vaikuttaa
        pyhänhenkensä kautta tänäänkin.
        Löytyyhän Suomen maasta näitäkin, jotka ovat ennen
        olleet kokosydämisiä jehovantodistajia mutta
        joiden sydämessä soi nyt kiitoslaulu Kiitos Jeesus
        että pelastit.

Ottiko Jeesus maksua kun hän paransi? Kaatoiko hän ihmisiä? Puhuivatko Jeesuksen opetuslapset kielillä sillä tavalla niinkuin nykyään? Kuka on nykyajan kielilläpuhumisen takana? Jumala? Jeesus? ei! saatana!

• Tolppa-JT
        Lähimmäinen. kirjoitti:

En tiedä Mielosta mutta Meilo on Luopio ja on omistanut elämänsä entisten uskontoverien parjaamiseen, hän sanoo tietenkin että:"Arvostelen vain vartiotorniseuraa en yksilöitä" mutta siinä hän on väärässä, kun hän hyökkää seuraa vastaan hyökää hän myös jokaista JT nuorta, lasta ja aikuista vastaan!

Oletko sinä vihkiytynyt seuralla?

• sama
        Tolppa-JT kirjoitti:

Oletko sinä vihkiytynyt seuralla?

piti sanoa seuralle.

• Elävässä uskossa
        Lähimmäinen. kirjoitti:

Ottiko Jeesus maksua kun hän paransi? Kaatoiko hän ihmisiä? Puhuivatko Jeesuksen opetuslapset kielillä sillä tavalla niinkuin nykyään? Kuka on nykyajan kielilläpuhumisen takana? Jumala? Jeesus? ei! saatana!

Minut Jeesus paransi omassa kodissani kun rukoilin
        Jeesusta. Ei tunnekokemuksia eikä kaatumista,
        minä vaan paranin. Joskus olen ollut rukousjonossa rukoiltavana, joskus olen kaatanut,
        joskus en, ei minulta kukaan ole mitään maksua
        pyytänyt. Se valheen henki, siis Jehovan oppi,
        joka Sinussa vaikuttaa tuo mieleesi perätöntä.
        Pyhänhengen vuodatus tapahtui helluntaina Apt 2:1-
        jolloin opetuslapset saivat myös kielilläpuhumisen
        lahjan.
        Kuinka selität sen jos rukoilee Jeesusta, saatana
        voi antaa kielet.Hebr 13:8 Jeesus Kristus on
        sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti. Siis
        apostolin teot jatkuvat. Jumala on luvannut
        antaa Suomeen suuren herätyksen, jolloin
        sankoin joukoin ihmisiä haluaa antaa elämänsä
        Jeesukselle ja tunnusteot ja ihmeet tapahtuvat.
        Mutta tarvitaan vielä, paljon, rukousta, rukousta
        että ihmiset vapautuvat erilaisista valhehengistä
        ja synnin kahleista. Ja Jumala on luvannut
        Jooel 2: 28- Näitten päivien jälkeen minä olen
        vuodattava Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän
        poikanne ja tyttärenne ennustavat, vanhuksenne
        unia uneksuvat, nuorukaisenne näkyjä näkevät.
        Ja myös palvelijain ja palvelijattarien päälle
        minä niinä päivinä vuodatan Henkeni....
        Kaikki on aivan oven edessä.

• Markku_Meilo
        Lähimmäinen. kirjoitti:

Ei ole käynyt mielessä kymmeneen vuoteen, siedän epärehellisyyttä sen verran huonosti.

• Lähimmäinen.

Minut Jeesus paransi omassa kodissani kun rukoilin
        Jeesusta. Ei tunnekokemuksia eikä kaatumista,
        minä vaan paranin. Joskus olen ollut rukousjonossa rukoiltavana, joskus olen kaatanut,
        joskus en, ei minulta kukaan ole mitään maksua
        pyytänyt. Se valheen henki, siis Jehovan oppi,
        joka Sinussa vaikuttaa tuo mieleesi perätöntä.
        Pyhänhengen vuodatus tapahtui helluntaina Apt 2:1-
        jolloin opetuslapset saivat myös kielilläpuhumisen
        lahjan.
        Kuinka selität sen jos rukoilee Jeesusta, saatana
        voi antaa kielet.Hebr 13:8 Jeesus Kristus on
        sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti. Siis
        apostolin teot jatkuvat. Jumala on luvannut
        antaa Suomeen suuren herätyksen, jolloin
        sankoin joukoin ihmisiä haluaa antaa elämänsä
        Jeesukselle ja tunnusteot ja ihmeet tapahtuvat.
        Mutta tarvitaan vielä, paljon, rukousta, rukousta
        että ihmiset vapautuvat erilaisista valhehengistä
        ja synnin kahleista. Ja Jumala on luvannut
        Jooel 2: 28- Näitten päivien jälkeen minä olen
        vuodattava Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän
        poikanne ja tyttärenne ennustavat, vanhuksenne
        unia uneksuvat, nuorukaisenne näkyjä näkevät.
        Ja myös palvelijain ja palvelijattarien päälle
        minä niinä päivinä vuodatan Henkeni....
        Kaikki on aivan oven edessä.

Lue 1Kor 13:8

8. Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.

1 Kor 14:1-8

1. Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää saamaan hengellisiä lahjoja, mutta varsinkin profetoimisen lahjaa.
        2. Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä.
        3. Mutta profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi.
        4. Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa.
        5. Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu.
        6. Jos minä nyt, veljet, tulisin luoksenne kielillä puhuen, mitä minä teitä sillä hyödyttäisin, ellen puhuisi teille ilmestyksen tai tiedon tai profetian tai opetuksen sanoja?
        7. Niinhän on elottomain soittimienkin laita, huilujen tai kitarain: kuinka tiedetään, mitä huilulla tai kitaralla soitetaan, elleivät ne soi toisistaan erottuvin sävelin?
        8. Niinikään, jos pasuna antaa epäselvän äänen, kuka silloin valmistautuu taisteluun?
        9. Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.
        10. Maailmassa on, kuka tietää, kuinka monta eri kieltä, mutta ei ainoatakaan, jonka äänet eivät ole ymmärrettävissä.
        11. Mutta jos en tiedä sanojen merkitystä, olen minä puhujalle muukalainen, ja puhuja on minulle muukalainen.
        12. Samoin tekin, koska tavoittelette henkilahjoja, niin pyrkikää seurakunnan rakennukseksi saamaan niitä runsaasti.
        13. Sentähden rukoilkoon se, joka kielillä puhuu, että hän taitaisi selittää.

27. Jos kielillä puhutaan, niin puhukoon kullakin kertaa vain kaksi tai enintään kolme, ja yksi kerrallaan, ja yksi selittäköön;
        28. mutta jos ei ole selittäjää, niin olkoot vaiti seurakunnassa ja puhukoot itselleen ja Jumalalle.

• Elävässä uskossa
        Lähimmäinen. kirjoitti:

Lue 1Kor 13:8

8. Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.

1 Kor 14:1-8

1. Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää saamaan hengellisiä lahjoja, mutta varsinkin profetoimisen lahjaa.
        2. Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä.
        3. Mutta profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi.
        4. Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa.
        5. Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu.
        6. Jos minä nyt, veljet, tulisin luoksenne kielillä puhuen, mitä minä teitä sillä hyödyttäisin, ellen puhuisi teille ilmestyksen tai tiedon tai profetian tai opetuksen sanoja?
        7. Niinhän on elottomain soittimienkin laita, huilujen tai kitarain: kuinka tiedetään, mitä huilulla tai kitaralla soitetaan, elleivät ne soi toisistaan erottuvin sävelin?
        8. Niinikään, jos pasuna antaa epäselvän äänen, kuka silloin valmistautuu taisteluun?
        9. Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.
        10. Maailmassa on, kuka tietää, kuinka monta eri kieltä, mutta ei ainoatakaan, jonka äänet eivät ole ymmärrettävissä.
        11. Mutta jos en tiedä sanojen merkitystä, olen minä puhujalle muukalainen, ja puhuja on minulle muukalainen.
        12. Samoin tekin, koska tavoittelette henkilahjoja, niin pyrkikää seurakunnan rakennukseksi saamaan niitä runsaasti.
        13. Sentähden rukoilkoon se, joka kielillä puhuu, että hän taitaisi selittää.

27. Jos kielillä puhutaan, niin puhukoon kullakin kertaa vain kaksi tai enintään kolme, ja yksi kerrallaan, ja yksi selittäköön;
        28. mutta jos ei ole selittäjää, niin olkoot vaiti seurakunnassa ja puhukoot itselleen ja Jumalalle.

Vastauksesi ei tuonut minulle mitään uutta, koska
        tiesin etukäteen jehovantodistajien näkemyksen
        tästä asiasta. Niin kauan kuin pyhähenki on
        maan päällä armolahjat myös kielilläpuhuminen
        toimivat. Mutta kun Jeesuksen omat otetaan
        täältä maan päältä, lakkaa myös armolahjojen
        toiminta. Armotalous aikakausi alkoi pyhänhen-
        vuodatuksella Apt 2: ja päättyy siihen kun
        Jeesus Kristus noutaa omansa taivaan kirkkauteen
        ja samalla poistuu myös se joka pidättää (pyhähenki) II tessal 2: 6 ja nyt te tiedätte
        mikä pidättää, niin hän vasta ajallansa ilmestyy.
        Kun pyhähenki on poistunut ja Jeesuksen omat
        poistuneet. Alkaa vihan aika jossa ei jehovan
        todistajillakaan tule olemaan herkkua.

• koo.koo
        Lähimmäinen. kirjoitti:

"Ottiko Jeesus maksua kun hän paransi? Kaatoiko hän ihmisiä? Puhuivatko Jeesuksen opetuslapset kielillä sillä tavalla niinkuin nykyään? Kuka on nykyajan kielilläpuhumisen takana? Jumala? Jeesus? ei! saatana"

>>>>>>>>>>Ei mielikuvitushahmo voi ottaa rahaa tai kaataa ihmisiä.
        Ai, Wihtapöksykö siansaksan mölöttämisen takana? Niin varmaan.
        http://www.skepsis.fi/ihmeellinen/glossolalia.html
        http://www.skepsis.fi/ihmeellinen/ksenoglossolalia.html

• Lähimmäinen.

Vastauksesi ei tuonut minulle mitään uutta, koska
        tiesin etukäteen jehovantodistajien näkemyksen
        tästä asiasta. Niin kauan kuin pyhähenki on
        maan päällä armolahjat myös kielilläpuhuminen
        toimivat. Mutta kun Jeesuksen omat otetaan
        täältä maan päältä, lakkaa myös armolahjojen
        toiminta. Armotalous aikakausi alkoi pyhänhen-
        vuodatuksella Apt 2: ja päättyy siihen kun
        Jeesus Kristus noutaa omansa taivaan kirkkauteen
        ja samalla poistuu myös se joka pidättää (pyhähenki) II tessal 2: 6 ja nyt te tiedätte
        mikä pidättää, niin hän vasta ajallansa ilmestyy.
        Kun pyhähenki on poistunut ja Jeesuksen omat
        poistuneet. Alkaa vihan aika jossa ei jehovan
        todistajillakaan tule olemaan herkkua.

Niin en minäkään ihmettele, vaikka Jeesus sanoisi sinulle että kielilläpuhuminen ja parantaminen on nykyään saatanasta niin et uskoisi häntä!

• Elävässä uskossa
        Lähimmäinen. kirjoitti:

Niin en minäkään ihmettele, vaikka Jeesus sanoisi sinulle että kielilläpuhuminen ja parantaminen on nykyään saatanasta niin et uskoisi häntä!

Julista sinä saatanan tekoja, minä julistan
        Jeesuksen tekoja, sillä siihen minut on kutsuttu.

• salaisuus?
        Lähimmäinen. kirjoitti:

tämän palstan tietäjä, jota ei voi paskapuheilla poistaa!!

• Lähimmäinen.
        salaisuus? kirjoitti:

tämän palstan tietäjä, jota ei voi paskapuheilla poistaa!!

Onko hän Profeetta?

• Lähimmäinen. kirjoitti:

ainakaan minulla.
        Minun uskoni peruskulmakivi on Jeesus Kristus.
        Hän sanoi :"joka minuun uskoo hänellä on ikuinen elämä".
        Ei niin:"kunhan teet sopivia järjestön määräämiä tekoja lähes tuhat vuotta voit saada ikuisen elämän".
        En tiedä mitä vääryyttä olen tehnyt kun olen hylännyt järjestön määräämien opinkappaleiden hyväksymisen?
        Kerro sinä Lähimmäinen!

• Lähimmäinen.
        Lähimmäinen. kirjoitti:

Onko hän Profeetta?

Onko seura profeetta? Onko seura edes uskollinen ja ymmärtäväinen orja?

• Lähimmäinen.
        Lähimmäinen. kirjoitti:

Onko seura profeetta? Onko seura edes uskollinen ja ymmärtäväinen orja?

Ketä taas "ottaa päähän"?? Miksi kirjoitat nimimerkilläni??

• Lähimmäinen.
        m.naat kirjoitti:

ainakaan minulla.
        Minun uskoni peruskulmakivi on Jeesus Kristus.
        Hän sanoi :"joka minuun uskoo hänellä on ikuinen elämä".
        Ei niin:"kunhan teet sopivia järjestön määräämiä tekoja lähes tuhat vuotta voit saada ikuisen elämän".
        En tiedä mitä vääryyttä olen tehnyt kun olen hylännyt järjestön määräämien opinkappaleiden hyväksymisen?
        Kerro sinä Lähimmäinen!

Entäs minä? Mitä vääryyttä olen tehnyt kun hylkäsin pakanalliset opit: Kolminaisuus, Helvetintulioppi,Sielun kuolemattomuus; Kielilläpuhuminen jne. jne.jne.jne jne..........

• Ohdake
        Lähimmäinen. kirjoitti:

Ketä taas "ottaa päähän"?? Miksi kirjoitat nimimerkilläni??

Ei ole mikään sinun nimimerkkisi, jos et rekisteröi sitä itsellesi. Ihmettelen aikuisen ihmisen narinaa moisesta asiasta, kun se olisi helppo hoitaa parilla hiiren klikkauksella.

Mitä ihmettä pelkäät rekisteröinnissä?

• Ohdake
        Lähimmäinen. kirjoitti:

Entäs minä? Mitä vääryyttä olen tehnyt kun hylkäsin pakanalliset opit: Kolminaisuus, Helvetintulioppi,Sielun kuolemattomuus; Kielilläpuhuminen jne. jne.jne.jne jne..........

Niin. Sinun jumalasi on Järjestö.

Milloin mahdat itse sen ymmärtää?

• lehdestä

jota jaate koteihin,
      ainoastaan leijonat puuttu.

• Capybara

Kaikki te tulette kuolemaan, jotkut vanhaan ikäänsä asti toivoen turhaan Harmagedonia ja paratiisimaata.

Tunnen pari onnettomuudessa kuollutta Jehovan todistajaa.

Kun elämä on sisällöltään kuin tylsä romaani, niin on parempi, että se on edes lyhyt.

• KOOOOOOOOOOO

>>Kun elämä on sisällöltään kuin tylsä romaani, niin on parempi, että se on edes lyhyt.

• KOOOOOOOOOOO kirjoitti:

>>Kun elämä on sisällöltään kuin tylsä romaani, niin on parempi, että se on edes lyhyt.

>>Voisit näyttää esimerkkiä! Aloita sinä.

Jos teikäläinen on minkään sortin jehovatodistaja, niin Capybara alkaa kolkutella kohta jonkin sortin ennätyksiä, mitä tulee todistajilta tulleiden itsemurhakehoituksien määrään.

Maailman onnellisimmaksi kansaksi pääsyyn tarvitaan tietenkin omat uhrinsa - ymmärtäähän tuon.

• pahoinkin

Muistan hyvin kun joskus seisemänkymentäluvulla raisiolaisa JT. nuoria lähti kesäkonventiin, varmaankin helsinkiin ja ajoivat pojat pahan kolarin. Uhreja tuli monta ja kyllä se pysäytti tälläisen luterilaisenkin, varsinkin kun tunsin yhden uhrin veljen hyvin. Oli varmaan konventissakin surullinen tunnelma. Joku ehkä saattaa muistaakkin.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yksi viesti häneltä ja ottaisin takaisin

Mutta ei sitä tule. Ja ehkä parempi niin, tein jo valintani. En saanut häneltä tarpeeksi, kaikki muu meni minun edelle j
      Ikävä
      58
      2463
    2. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      47
      2281
    3. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      61
      1964
    4. Keskisarjan puheet

Onko kansanedustajan sopivaa puhua tuollai vai pitäisikkö potkia pois eduskunnasta?
      Suomussalmi
      307
      1414
    5. Kaikki on hyvin rakkaani

Ja tulee olemaan.
      Ikävä
      79
      1309
    6. En enää uskalla laittaa sulle viestiä

Naiselta miehelle ****
      Ikävä
      64
      1256
    7. Sovitaanko ja halataanko?

Pyydetään toisiltamme anteeksi...❤️
      Ikävä
      62
      1072
    8. En ikinä koskaan

En tule ikinä hyväksymään!
      Tunteet
      63
      1022
    9. Olen selvästi rikki

Narsistiset ihmiset jotenkin koukuttaa minut.
      Ikävä
      25
      952
    10. Kai jaksat vielä?

Olisi sääli jos et…
      Ikävä
      77
      934
    Aihe