Kalterintakaa Osa 13.

Kalterintakaa

21.päivä Tammikuuta 2003 Tiistai
Keravan nuorisovankila 91 päivää vapautumiseeni.

No niin, nyt olen täällä Keravalla ja ainakin ensivaikutelma on ihan hyvä ja sellini on siisti, lämmin ja viihtyisin mitä olen nähnyt.
Ikkunasta näkyy ns. vanhojen puoli joka on aika suuri ja vanha rakennus, väriltään vaaleanpunertava tai sellanen vaalea punatiili.
Vartijat ovat täällä ihan asiallisia. Tuossa käytävällä on mikro ja uuni sitä varten jos haluaa valmistaa jotakin ruokaaa.
Tämä jossa nyt olen on vastaanotto-osasto ja täältä sitten siirretään toisille osastoille.
televisiosta ei näy kuin neljä kanavaa mutta kyllä nekin riittävät.
Vantaalta kävivät hakemassa aamupäivällä kello kymmenen.
Ensimmäiseksi minut ja muut vietiin tuonne vanhojen puolelle tarkastukseen siitä pukeutumaan ja siitä jonkin ylivartijan ja apulaisjohtajan luokse, ja sitten tänne nuorison puolelle joka onkin erillinen rakennus.
En taida lähteä täältä minnekkään kun täällä on nyt ainakin hyvä olla.
Nuortenpuolen ylivartija on aika reipas ja kertoili miten täällä käyttäydytään ja ollaan.
Hyvin on mennyt ainakin tähän asti.

22.päivä Tammikuuta 2003 Keskiviikko
Keravan nuorisovankila 90 päivää vapautumiseeni

Vartija kysyi eilen mitä työtä haluaisin tehdä täällä, en osaa tekniikka hommia mutta voisin olla vaikka putsari tai jos voisin työskennellä keittiöllä.
Vartijat veivät minut kuuden aikoihin virtsakokeeseen, vähänkö minua väsytti siihen aikaan.
Minua on alkanut pänniä täällä oleminen jostain syystä ei paljon mutta jonkin verran.
(Muita päivänaskareita)
Tässä vankilan ympärillä on peltoja, eli täällä on ilmeisesti jonkin tapaista maataloutta.
Pitää tilata parturiaika kun alkaa olla päässä aikamoinen pehko.
En minä kuitenkaan päse takaisin Kuopioon niin samahan minun on jäädä tännekkin.
Huomenna on kanttiinipäivä mutta minun täytyy pyytää hinnasto.
(Muita päivänaskareita)
Minua inhottaa käydä syömässä kun siellä on niitä ärsyttäviä todella "kovia" jätkiä.
No onneksi ei enää kauan tarvitse olla kiinni.
Täällä ei edes välitetä soittopyyntöjä ja se on ihan kumma juttu.
(Muita päivänaskareita)
Kävin äsken saapumishaastattelussa ja pyrin siinä yhteydessä töihin joko keittiöön ta i siivoukseen.

Ps. Ei täällä ole nyt niin hassumpi olla.

(Jos haluat enemän tietoa esimerkiksi Keravan vankilasta niin klikkaa seuraavaa linkkiä http://www.vankeinhoito.fi/6409.htm)

6

1093

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • The faulty one

      Kuinka elämäsi nyt sujuu sen lisäksi, että kulutat aikaasi koneen ääressä istumalla? Oletko päässyt eroon yksinäisyydentunteestasi? Sympatiseeraan sinua vanhempiesi suhteen. Ainakin joltain osin he tuntuvat muistuttavan omiani...

      • Kalterintkaa

        Elämäni sujuu oikein mainiosti, käyn töissä ja minulla on paljon ystäviä. En minä kuluta oikeastaan kovinkaan paljon aikaani koneella, patsi nyt tämän projekstini myötä tietenkin jonkin verran. Vankilassa on yksinäistä sen tietenkin ymmärtää mutta tääällä siviilissä ei yksin ole koskaan, ja joskus ihan oikeasti kaipaan rauhallisia hetkiä ilman ketään ympärillä :)


      • The faulty one
        Kalterintkaa kirjoitti:

        Elämäni sujuu oikein mainiosti, käyn töissä ja minulla on paljon ystäviä. En minä kuluta oikeastaan kovinkaan paljon aikaani koneella, patsi nyt tämän projekstini myötä tietenkin jonkin verran. Vankilassa on yksinäistä sen tietenkin ymmärtää mutta tääällä siviilissä ei yksin ole koskaan, ja joskus ihan oikeasti kaipaan rauhallisia hetkiä ilman ketään ympärillä :)

        Kiva kuulla, että olet saanut elämäsi kuntoon! Ja noin nuori kun olet, sinulla on vielä koko elämä edessäsi. Pidä huolta itsestäsi =o).


      • lukija,,
        The faulty one kirjoitti:

        Kiva kuulla, että olet saanut elämäsi kuntoon! Ja noin nuori kun olet, sinulla on vielä koko elämä edessäsi. Pidä huolta itsestäsi =o).

        välillä pelotti muut vangit ,ni miksi et mennyt "liskojen osastolle?? vaikka siellä saa olla kovinkin yksin ,mutta pelätä ei tarvii,,
        olen sua kerran ennemmin kommentoinut,,,ja olen nainen ,,tiedän vankila olot vaikka en ite ole istuntut,,,,


      • Kalterintakaa
        lukija,, kirjoitti:

        välillä pelotti muut vangit ,ni miksi et mennyt "liskojen osastolle?? vaikka siellä saa olla kovinkin yksin ,mutta pelätä ei tarvii,,
        olen sua kerran ennemmin kommentoinut,,,ja olen nainen ,,tiedän vankila olot vaikka en ite ole istuntut,,,,

        en mennyt pelkääjien osastolle koska en pelännyt sairaalloisesti, luulen että se sana pelko on vähän yliampuva koska enemmän minä inhosin ja välttelin muita vankeja.
        Mutta olihan siinä mukana pelkoakin, pieni surkea pojan rääpäle "yksin" kolkossa vankilassa "kovien" ja osin vaarallisten vankien joukossa.
        Pelkäisitkö itse?


      • lukija..
        Kalterintakaa kirjoitti:

        en mennyt pelkääjien osastolle koska en pelännyt sairaalloisesti, luulen että se sana pelko on vähän yliampuva koska enemmän minä inhosin ja välttelin muita vankeja.
        Mutta olihan siinä mukana pelkoakin, pieni surkea pojan rääpäle "yksin" kolkossa vankilassa "kovien" ja osin vaarallisten vankien joukossa.
        Pelkäisitkö itse?

        pelkäisin,,jos minä joutusin "kovien poikein" taloon kuten "kakolaa" sanotaan,,jossakin kohtaa sinäkin kai sinne meinasit anoo,,oli hyvä että et sen kautta mennyt,,olis kyllä "korkannut" sut heti kättelysää..luulisin,,niin ne kaikkille uusille tekee jos huomaa et vähän niinku välttelee,,,,seuraan mielenkiinnolla mitä kirjoittelet,,,


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4590
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe