Kalterintakaa Osa.14

Kalterintakaa

23.Päivä tammikuuta 2003 Torstai
Keravan nuorisovankila 89 päivää vapautumiseeni.

Mietityttää vain miten mahdan pärjätä muiden vankien kanssa, varmaankin ihan hyvin.
Eilen kohtasin ensimmäistä kertaa vaikeuksia ruokasalissa, missäs muuallakaan. Kuulin kun joku sanoi aika kuuluvasti, että "Tuossa se pyromaani on" mutta en valitettavasti kuullut mitä muuta he puhuivat mutta oletettavasti eivät ainakaan mitään hyvää.
Ihan kuin olisin heidän mielestään joku pedofiili!
(Muita päivänaskareita)
Kanttiini ostot täällä tulo-osastolla hoidetaan rutinalapulla. En mahda käydä tänään aamupalalla kun eilen siellä oli niitä hulluja.
Olen heräänyt jo kahtena yönä vähän yli 24.00.
(Muita päivänaskareita)
Olen jo aika varma, että minua tullaan kiusamaan ja se ei ole mikään hyvä asia, sen vuoksi pysyttelen paljon sellissäni.
Tämän nuoriso-osaston lyhenne on muuten POS, mistähän sekin mahtanee tulla?
(Muita päivänaskareita)
Huomenna saan töitä avo-osastolta putsarina. Töihin kuuluu vessojen siivous ja käytävien lakaisu sekä varmaankin paljon muutakin ja tämä työ on hieno juttu koska aika menee paljon nopeammin.
Pitääköhän minun laittaa jonkinlainen työpuku päälle ja missä ihmeessä on avo-osasto?
No, kyllä se varmaan selviää.

24.päivä Tammikuuta 2003 Perjantai
Keravan vankila 88 päivää vapautumiseeni (eli ei paljon mitään)

Tänään on mahdollisuus kirjoittaa tähän vasta illalla kun on töitä. Saan nyt aamulla hakata hakaset sellien ovista auki eli herätän porukan HEHEH. Kävin eilen johtajan juttusilla ja ensivaikutelma oli erittäin hyvä. Todella mukavan oloinen ihminen.
Vartijatkin ovat ihan mukavia, kuhan ei vaan aiheuta ongelmia.
Minut herätettiin vähän aikaisemmin kuin muut ja tullaan jatkossakin herättämään kun työni on mitä se on.
Se avo-osasto (Puoli avo-osasto) onkin tämä kerros eli ei taida aljon olla hommia. Kaikki vartijat kysyy, että mistä päin olen ja lisäävät "jostain pohjois-savon suunnalta"
Siis töihini kuuluu: Vessojen siivous, pesuhuoneen puhdistus ja käytävien lakaisu ja pesu sekä roskiksien vienti ja alakäytävän maton tuuletus tarvittaessa. Ovet on koko päivän auki minulla ja saan liikkua osastolla aika vapaasti. Luulen, että on ihan hyvä jopi, tässä näkee kätensä jäljen.
Sairaanhoitaja jututti tänään ja poistettiin iltalääkkeeni joita en enää ole tarviinut moneen aikaan.
Mahtaakohan huomenna olla töitä?

(Tämä puoliavo-osasto on mielestäni oikein viihtyisä vankilaksi, käytävän päässä on iso ruutu ikkuna josta avautui ainakin silloin näkumä pellolle ja aurinko paistoi tästä ikkunasta ison osan päivästä. Keväällä kun lintuja alkoi tulla ja lumi rupesi sulamaan, osastolla oli valtavan miellyttävää työskennellä. Ja koska pidin työstäni niin minulle kerrottiin että olin koko vankilan historian parhain ja perustellisin putsari. Osaltaan siihen vaikutti juuri se ikkuna joka omalta osaltaan sai aikaan melkein kuin vapauden.)

2

662

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bansku*

      miks sytyttelit silloin paloja? mikä sun motiivi oli?

      • Kalterintakaa

        Suoraan sanottuna en osaa sanoa, ilmeisesti koulun karahtaminen ja monet muut seikat johtivat "lievään" vinksahtamineen. mutta motiivia en oikein muista, kai mulla joku oli...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5424
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2406
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1937
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1638
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1259
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe