Uskoon tulosta

jenny.

Jumala hyväksyy ihmisen sellaisena kuin tämä on. Uskoon tulo ei tarkoita sitä, että ihmisestä tulisi yhtäkkiä jotenkin "pyhä".

Uskoon tulo tarkoittaa sitä, että kaikesta huolimatta jaksaa uskoa "parempaan huomiseen" ja yrittää rakastaa lähimmäisiään niin hyvin kuin pystyy. (niin vaikeaa kuin se välillä onkin)

Synnitöntä ihmistä ei ole olemassakaan.

Joskus Jumala käyttää enkeleitä apunaan, jotta ihmisen silmät aukeaisivat näkemään muutakin kuin tämän "ympäröivän, materiaalisen maailman".

72

3525

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitä tyhjään uskoo...

      miten sitä semmoseen uskoo mitä minä eikä kukaan muukaan ole nähnyt?
      Enkä myös enkeleitä ole vielä missään nähnyt.

      • jenny.

        Ehkä juuri tämän vuoksi minun annettiin kokea enkelikokemuksia, että voin kertoa teille, että emme todellakaan "ole yksin" täällä maan päällä.

        Henkivallat ovat olemassa - niin valon kuin pimeyden.


    • Reino

      Mihin avaruus loppuu? Mitä on sen takana?

      • sioille

        sanon minä. Turha siinä on yrittääkkään ymmärtää mistä uskossa on kyse, antaa olla vaan viisastelematta. Siihen ei reiskojen rahkeet ja aivokapasiteetti yksinkertaisesti riitä.


      • Korkea Woima

        Reino! Olen kanssasi samaa mieltä. Ja tuonhan mitä sanoit, tietävät kaikki normaalit ihmiset. Aivot on sitten merkillinen elin! Petkuttaa omistajiaan. Muuten, mä taisin nähdä just enkelin. Ja Jumalan jalanjäljet olivat kotipihani lumihangessa kun tulin kotiin. Siis taas lisää todisteita!


      • Reiskan eno
        sioille kirjoitti:

        sanon minä. Turha siinä on yrittääkkään ymmärtää mistä uskossa on kyse, antaa olla vaan viisastelematta. Siihen ei reiskojen rahkeet ja aivokapasiteetti yksinkertaisesti riitä.

        Todista mulle Jumalan olemassaolo niin saat 1 000 euroa. Tai se skeptikkopomo Bundy tms. taitaa maksaa 1 000 000 taalaa siitä tempusta. Mitä te uskovaiset/mielisairaat paasaatte siitä uskostanne ja Jumalasta, kun mitään ei näy? Koita ajatella itse, älä anna muiden enää sekoitta päätäsi!


      • osoitettiin
        Reiskan eno kirjoitti:

        Todista mulle Jumalan olemassaolo niin saat 1 000 euroa. Tai se skeptikkopomo Bundy tms. taitaa maksaa 1 000 000 taalaa siitä tempusta. Mitä te uskovaiset/mielisairaat paasaatte siitä uskostanne ja Jumalasta, kun mitään ei näy? Koita ajatella itse, älä anna muiden enää sekoitta päätäsi!

        ateistin älykkyysosamäärä. On teitä niin helppo vetää nenästä. Todista ja todista, keksikää jo jotakin muutakin kuin näitä älyttömiä variaatiota eri haukkumasanoista, pidätkö itseäsi kovinkin viisaana kun osaat haukkua noin hienosti?


      • Nimetön
        sioille kirjoitti:

        sanon minä. Turha siinä on yrittääkkään ymmärtää mistä uskossa on kyse, antaa olla vaan viisastelematta. Siihen ei reiskojen rahkeet ja aivokapasiteetti yksinkertaisesti riitä.

        ...ja isämeitä-jupina on mieluisaa Jumalalle? Yhtä hyvin se voisi olla pään hakkaminen ränniin äärimmäisissä katumusharjoituksissa. Kokeile joskus. Se voisi olla Jumalan mielestäkin suotuisaa.

        Reino


      • Todisteita löytyy
        osoitettiin kirjoitti:

        ateistin älykkyysosamäärä. On teitä niin helppo vetää nenästä. Todista ja todista, keksikää jo jotakin muutakin kuin näitä älyttömiä variaatiota eri haukkumasanoista, pidätkö itseäsi kovinkin viisaana kun osaat haukkua noin hienosti?

        Eli uskikset, todistakaa väitteenne! Tieteellisen maailmankatsomuksen puolesta on jo todisteita hurumycket. Siis yrittäkää edes KAVENTAA peliä, tasoittamaan ette pysty. Kun "Jumala" loi Aatamin, oliko Aatami neandertanilainen vai cromagnonilainen? Häh häh hää! Vai aikaisempi kehitysvaihe, joku simpanssin tyyppinen?


      • Proffa
        osoitettiin kirjoitti:

        ateistin älykkyysosamäärä. On teitä niin helppo vetää nenästä. Todista ja todista, keksikää jo jotakin muutakin kuin näitä älyttömiä variaatiota eri haukkumasanoista, pidätkö itseäsi kovinkin viisaana kun osaat haukkua noin hienosti?

        Miten niin ateisteja vedettiin nenästä? Taas loppui kirkon mieheltä sanat ja heitettiin abstrakteja lausuntoja. Vaikea noihin on vastata, kun niissä ei ole mitään järkeä. Yritäpä uudelleen! Ei aina paeta "se on uskon asia"-fraasien taakse. Sillä se uskon asia taitaa olla todellakin aivosähkökäyrän poikkeama.


      • Ihmisten keksimiä!
        Nimetön kirjoitti:

        ...ja isämeitä-jupina on mieluisaa Jumalalle? Yhtä hyvin se voisi olla pään hakkaminen ränniin äärimmäisissä katumusharjoituksissa. Kokeile joskus. Se voisi olla Jumalan mielestäkin suotuisaa.

        Reino

        Ihan kuin kalankuvat (vieheet tms.) ovat kivan näköisiä vain kalastajien silmän iloksi.
        Miten tosiaan Jahve on ilmaissut, että pitää niin kamalasti sitä lepytellä? Aika Styrankki. Auttaisi mieluummin vaikka sairaita. Nyt koko systeemi vain tekee lisää MIELIsairaita. Kamalaa, että jo lapset saadaan aivopestä.


      • menee edelleen
        Proffa kirjoitti:

        Miten niin ateisteja vedettiin nenästä? Taas loppui kirkon mieheltä sanat ja heitettiin abstrakteja lausuntoja. Vaikea noihin on vastata, kun niissä ei ole mitään järkeä. Yritäpä uudelleen! Ei aina paeta "se on uskon asia"-fraasien taakse. Sillä se uskon asia taitaa olla todellakin aivosähkökäyrän poikkeama.

        Kuka sulle niin sanoi että täällä on kirkonmies?
        Enpä tiennytkään että te olette noin viisaita että ihan viestien perusteella voitte
        päätellä onko mies vai nainen kyseessä.
        Uskomaton ajojahti alkaa välittömästi jos joku vaan uskaltaakin puhua tai sanoa sanan usko.


      • jenny.
        Reiskan eno kirjoitti:

        Todista mulle Jumalan olemassaolo niin saat 1 000 euroa. Tai se skeptikkopomo Bundy tms. taitaa maksaa 1 000 000 taalaa siitä tempusta. Mitä te uskovaiset/mielisairaat paasaatte siitä uskostanne ja Jumalasta, kun mitään ei näy? Koita ajatella itse, älä anna muiden enää sekoitta päätäsi!

        Kuules nyt, "Reiskan eno", (oletan, että olet joku teini), no joka tapauksessa...

        Uskoon tulo ei ole mikään "taikurien temppukerho", jossa olisi pakko jatkuvasti "sattua ja tapahtua" jotain. (Toki myös jumalallisia merkkejä näkyy ja näytetään tietyille ihmisille.)

        Uskoon tulo ja uskossa elo on juuri sitä, mitä tuossa aloitusviestissä sanoin.


      • jenny.
        Todisteita löytyy kirjoitti:

        Eli uskikset, todistakaa väitteenne! Tieteellisen maailmankatsomuksen puolesta on jo todisteita hurumycket. Siis yrittäkää edes KAVENTAA peliä, tasoittamaan ette pysty. Kun "Jumala" loi Aatamin, oliko Aatami neandertanilainen vai cromagnonilainen? Häh häh hää! Vai aikaisempi kehitysvaihe, joku simpanssin tyyppinen?

        Tiesitkö, että jumalallinen luomisvoima on luonut koko maailmankaikkeuden - maapallon apinat mukaanlukien.

        Evoluutio on myös Jumalan ihan suunniteltu "juttu".


      • minä uskon
        Reiskan eno kirjoitti:

        Todista mulle Jumalan olemassaolo niin saat 1 000 euroa. Tai se skeptikkopomo Bundy tms. taitaa maksaa 1 000 000 taalaa siitä tempusta. Mitä te uskovaiset/mielisairaat paasaatte siitä uskostanne ja Jumalasta, kun mitään ei näy? Koita ajatella itse, älä anna muiden enää sekoitta päätäsi!

        Todista Sinä, että Jumalaa ei ole. Todista, kun kerran olet niin tietävinäsi kaiken.


      • Nimetön
        Ihmisten keksimiä! kirjoitti:

        Ihan kuin kalankuvat (vieheet tms.) ovat kivan näköisiä vain kalastajien silmän iloksi.
        Miten tosiaan Jahve on ilmaissut, että pitää niin kamalasti sitä lepytellä? Aika Styrankki. Auttaisi mieluummin vaikka sairaita. Nyt koko systeemi vain tekee lisää MIELIsairaita. Kamalaa, että jo lapset saadaan aivopestä.

        Jumala ei meidän lepyttelyjä tarvitse.
        Hän myös parantaa, ainakin kuolemansairautesi, johon sairastuit kun synnyit. Se on paras parantuminen. Ei mitään styrankkiaa. Se on kivaa, että saa syntinsä anteeksi, ja vaikka joku uhkaisi tappaa tamän tosiasian vuoksi(niinkuin varmaan tekeekin), tappakoon vain, ei voineet Jeesustakaan lopullisesti tappaa...

        Se miksi Raamatun hyveitä ei haluta hyväksyä on vain osoitus siitä, että ihminen on paha!


      • Nimetön
        Nimetön kirjoitti:

        ...ja isämeitä-jupina on mieluisaa Jumalalle? Yhtä hyvin se voisi olla pään hakkaminen ränniin äärimmäisissä katumusharjoituksissa. Kokeile joskus. Se voisi olla Jumalan mielestäkin suotuisaa.

        Reino

        Ei Jumala ole kehottanut missään eikä koskaan laulamaan virsiä. Varsinkaan niiden jotka eivät haluakkaan. Iskämeitän jupina sitävasttoin on kiva, koska se sisältää kaiken tarpeellisen MEIDÄN hyväksemme, ei Jumala siitä varmaan kostu..


      • sitten
        Todisteita löytyy kirjoitti:

        Eli uskikset, todistakaa väitteenne! Tieteellisen maailmankatsomuksen puolesta on jo todisteita hurumycket. Siis yrittäkää edes KAVENTAA peliä, tasoittamaan ette pysty. Kun "Jumala" loi Aatamin, oliko Aatami neandertanilainen vai cromagnonilainen? Häh häh hää! Vai aikaisempi kehitysvaihe, joku simpanssin tyyppinen?

        ateisteja on väestöstä vain noin 3 prosenttia, että ei se kovasti tätä elämää hetkauta suuntaan eikä toiseen.


      • pek
        Ihmisten keksimiä! kirjoitti:

        Ihan kuin kalankuvat (vieheet tms.) ovat kivan näköisiä vain kalastajien silmän iloksi.
        Miten tosiaan Jahve on ilmaissut, että pitää niin kamalasti sitä lepytellä? Aika Styrankki. Auttaisi mieluummin vaikka sairaita. Nyt koko systeemi vain tekee lisää MIELIsairaita. Kamalaa, että jo lapset saadaan aivopestä.

        Jahvea ei enää tarvitse lepyttää, lepytyksen teki Jeesus ristillä. Usko Häneen, siis Jeesukseen, niin saat elämän, todellisen vapautuksen kaikesta lepyttelystä. Ei tässä ole aivopesusta kyse, vaan uskosta Jumalaan. Paljon ihmisiä tulee uskovaiseksi jossain yksinäisyydessä, ilman kenenkään ihmisen vaikutusta. Se on ollut ja on vain ihmisen ja Jumalan välinen asia. Toki evankeliumi tulee Jumalan tahdon mukaan julistaa kaikille kansoille ja on sitten ihmisen oma asia, uskoko hän sen pelastuakseen, vai ei. Jos ei usko, seuraukset ovat kerrottu Raamatussa. Tutki, jos uskallat? Minä uskalsin ja löysin elämän, jossa ei ole mitään aivopesua, eikä pakkoa mihinkään, valinta on sinun.Haluatko elää iankaikkisesti Jumalan yhteydessä, vai kadotuksessa paholaisen kanssa? Jeesus sanoi, että"ihmisen tulee uudestisyntyä ylhäältä, jotta voisi nähdä Jumalan valtakunnan" En tarkoita oppia jälleensyntymästä,koska sellaista ei olekaan, vaan Jumalan Hengestä syntymistä. Kun ihminen syntyy uudesti ylhäältä, hänen koko sisikuntansa luodaan uudeksi. Elämän asenteet, ajatusmaailma, kaikki muuttuu totaalisesti toiseksi. Olen saanut sen kokea, kun antauduin Jumalan käsiin Jeesuksen nimessä ja kautta. Miten se tapahtui, ei sitä kukaan voi selittää. Varmaa on vain se,että niin tapahtuu ja on taphtunut miljoonille ihmisille, jotka ovat kaivanneet Jumalan yhteyteen ja syntien anteeksiantoa. Sinunkin tulee ymmärtää se asia, etä olet myöskin syntinen ja tarvitset armahdusta.Kaikki ihmiset ovat Pyhän Jumalan edessä syntisiä. Päätä itse, ketä palvelet.
        pek


      • pek
        Nimetön kirjoitti:

        Jumala ei meidän lepyttelyjä tarvitse.
        Hän myös parantaa, ainakin kuolemansairautesi, johon sairastuit kun synnyit. Se on paras parantuminen. Ei mitään styrankkiaa. Se on kivaa, että saa syntinsä anteeksi, ja vaikka joku uhkaisi tappaa tamän tosiasian vuoksi(niinkuin varmaan tekeekin), tappakoon vain, ei voineet Jeesustakaan lopullisesti tappaa...

        Se miksi Raamatun hyveitä ei haluta hyväksyä on vain osoitus siitä, että ihminen on paha!

        Olipa hyvä ja viisas ja ytimekäs kirjoitus! Kuolemansairaus, joka syntymisessä saadaan, on nimeltään syntinen luonto, jonka vain Jeesus voi parantaa ja korjata ja antaa syntimme anteeksi. Toki muutkin Raamatun lupaukset parantumisesta ovat voimassa, jopa ruumiin parantuminen. Joka siis uskoo Jeesukseen Kristukseen, elää, vaikka olsi kuollut. Ja jokainen, joka uskoo Jeesukseen, ei kuole iankaikkisesti. Sitävastoin, joka ei usko, on kuoleva kahdesti ja toinen kuolema erottaa ihmisen iankaikkisesti Jumalasta.Ajattele, uskomaton joutuu kuolemaan kahdesti Raamatun mukaan. Ja heitettäväksi tulijärveen saatanan kaveriksi, jossa on itku ja hammasten kiristys. Ja se kestää iankaikkisesti(Ilmestyskirja)Siunausta sinulle! Iloitaan pelastuksesta, joka on Jeesuksessa Kristuksessa!
        pek


      • pek
        Todisteita löytyy kirjoitti:

        Eli uskikset, todistakaa väitteenne! Tieteellisen maailmankatsomuksen puolesta on jo todisteita hurumycket. Siis yrittäkää edes KAVENTAA peliä, tasoittamaan ette pysty. Kun "Jumala" loi Aatamin, oliko Aatami neandertanilainen vai cromagnonilainen? Häh häh hää! Vai aikaisempi kehitysvaihe, joku simpanssin tyyppinen?

        Kaksi (2) kysymystä sinulle, joka et uskalla uskoa
        Jumalaan.

        1.Mistä tuli se materia, kuka teki sen, joka muka räjähti?
        2.Kuinka kuolleesta materiasta voi syntyä elämää? Kuinka kuollut synnyttäisi sen? Sitä ei ole voitu tieteenkään kautta tehdä.

        Vastaukseksi ei riitä se, että "materia on aina ollut", koska kaikella näkyvällä on alkunsa. Tämä on asia, jota ei voi ymmärtää muutoin, kuin uskon kautta.
        Hebrealaiskirje 11:3. "Uskon kautta me ymmärrämme, että maailma on rakennettu Jumalan sanalla, niin että se, mikä nähdään, ei ole syntynyt näkyväisestä".
        Jumalla ei ole alkua, eikä loppua, Hän on aina ollut ja tulee aina olemaan.
        pek


      • pek
        Todisteita löytyy kirjoitti:

        Eli uskikset, todistakaa väitteenne! Tieteellisen maailmankatsomuksen puolesta on jo todisteita hurumycket. Siis yrittäkää edes KAVENTAA peliä, tasoittamaan ette pysty. Kun "Jumala" loi Aatamin, oliko Aatami neandertanilainen vai cromagnonilainen? Häh häh hää! Vai aikaisempi kehitysvaihe, joku simpanssin tyyppinen?

        Kehitysopista vielä sen verran, että jos väitetään ihmisen kehittyneen apinasta, niin se ei päde. Silloin oltaisi menty kehityksessä taaksepäin, koska apina on syntyessään kehityksessä ihmistä edellä. Apinalla lajiinsa nähden täysin kehittyneet aivot ja se kohta voi toimia itsenäisesti.
        pek


      • pek
        Todisteita löytyy kirjoitti:

        Eli uskikset, todistakaa väitteenne! Tieteellisen maailmankatsomuksen puolesta on jo todisteita hurumycket. Siis yrittäkää edes KAVENTAA peliä, tasoittamaan ette pysty. Kun "Jumala" loi Aatamin, oliko Aatami neandertanilainen vai cromagnonilainen? Häh häh hää! Vai aikaisempi kehitysvaihe, joku simpanssin tyyppinen?

        Raamatussa on alussa kirjoitettu näin: 1 Mooses 1:1-2
        1. Alussa Jumala loi taivaan ja maan.
        2. Ja maa oli autio ja tyhjä.

        Alkuperäisteksti kertoo, että "alussa maa TULI autioksi ja tyhjäksi"

        Tuo lause kertoo meille sen, että elämää maapallolla on ollut ennenkin. Elämä on tuhoutunut kokonaan jostain syystä, eläimet, sekä ihmiset, ilmeisesti kysymyksessä oli luonnonkatastrofi. Tämä nykyinen ihminen on luotu tänne maapallolle tuhon jälkeen. Vaikka noita neandertanilaisia, tms. olisikin ollut olemassa,se ei kuitenkaan merkitse sitä, että Jumalaa ei oli olemassa. Hän on kaiken elävän lähde ja elämäm lähde.
        pek


      • benedi
        pek kirjoitti:

        Raamatussa on alussa kirjoitettu näin: 1 Mooses 1:1-2
        1. Alussa Jumala loi taivaan ja maan.
        2. Ja maa oli autio ja tyhjä.

        Alkuperäisteksti kertoo, että "alussa maa TULI autioksi ja tyhjäksi"

        Tuo lause kertoo meille sen, että elämää maapallolla on ollut ennenkin. Elämä on tuhoutunut kokonaan jostain syystä, eläimet, sekä ihmiset, ilmeisesti kysymyksessä oli luonnonkatastrofi. Tämä nykyinen ihminen on luotu tänne maapallolle tuhon jälkeen. Vaikka noita neandertanilaisia, tms. olisikin ollut olemassa,se ei kuitenkaan merkitse sitä, että Jumalaa ei oli olemassa. Hän on kaiken elävän lähde ja elämäm lähde.
        pek

        Minulla on alkuperäinen kuningas jaakon käännös, jossa sanotaan näin: "And the earth was without form, and void...
        Joten eipä ole tainnut olla täällä hiiren hiiskaustakaan!!


      • Ku eno
        Reiskan eno kirjoitti:

        Todista mulle Jumalan olemassaolo niin saat 1 000 euroa. Tai se skeptikkopomo Bundy tms. taitaa maksaa 1 000 000 taalaa siitä tempusta. Mitä te uskovaiset/mielisairaat paasaatte siitä uskostanne ja Jumalasta, kun mitään ei näy? Koita ajatella itse, älä anna muiden enää sekoitta päätäsi!

        kiukkune


      • minulla
        benedi kirjoitti:

        Minulla on alkuperäinen kuningas jaakon käännös, jossa sanotaan näin: "And the earth was without form, and void...
        Joten eipä ole tainnut olla täällä hiiren hiiskaustakaan!!

        on kuningas Jaakon käännös ja siellä sanotaan juuri noin,kuin kirjoitit.
        Vaikka kyseinen käännös onkin hyvin luotettava, siinäkin on eroa alkuperäiseen hebrealaiseen kieleen verrattuna.
        1 Mooses 1:2
        Ensin kirkkoraamatun käännös, jossa siis sanotaan näin; " Ja maa oli autio ja tyhjä"
        Tätä lausetta edeltävässsä jakeessa kerrotaan, kuinka Jumala loi taivaan ja maan. Ei Jumala sitä luonut autiona ja tyhjänä. Jes. 45:18:ssa sanotaan: "sillä näin sanoo Herra, joka on luonut taivaan- Hän on Jumala- joka on valmistanut maan ja tehnyt sen; Hän on sen vahvistanut, Ei Hän sitä AUTIOKSI luonut, asuttavaksi Hän sen valmisti"

        Tässä Hebrean alkuperäistekstin mukainen käännös:
        1 Moos.1:2
        "Ja maa tuli autioksi ja tyhjäksi".
        Se tuli siksi Jumalan tuomioitten seurauksena. Erittäin tarkka J.B.Rotherhamin englantilainen käännös sanoo "had become" = tuli autioksi. Samoin kääntää ja selittää kohdan F.J.Dake (Dake`s annotated reference Bible)
        Maan ensimmäinen hallitsija oli Lucifer- niminen enkeliruhtinas, josta kuvaus Hes. 28:12-15:ssa. Mutta kun hän ylpistyi ja lankesi (ks.Jes. 14:12-14), Jumalan tuomio kohtasi koko silloista Luciferin valtakuntaa ja maa tuli autioksi ja tyhjäksi. Luciferin lankeemus oli ensimmäinen lankeemus. Tätä tuomiota kuvataan Jer. 4:23-26:ssa.

        siunausta ja kaikkea hyvää!
        pek


      • benedi
        minulla kirjoitti:

        on kuningas Jaakon käännös ja siellä sanotaan juuri noin,kuin kirjoitit.
        Vaikka kyseinen käännös onkin hyvin luotettava, siinäkin on eroa alkuperäiseen hebrealaiseen kieleen verrattuna.
        1 Mooses 1:2
        Ensin kirkkoraamatun käännös, jossa siis sanotaan näin; " Ja maa oli autio ja tyhjä"
        Tätä lausetta edeltävässsä jakeessa kerrotaan, kuinka Jumala loi taivaan ja maan. Ei Jumala sitä luonut autiona ja tyhjänä. Jes. 45:18:ssa sanotaan: "sillä näin sanoo Herra, joka on luonut taivaan- Hän on Jumala- joka on valmistanut maan ja tehnyt sen; Hän on sen vahvistanut, Ei Hän sitä AUTIOKSI luonut, asuttavaksi Hän sen valmisti"

        Tässä Hebrean alkuperäistekstin mukainen käännös:
        1 Moos.1:2
        "Ja maa tuli autioksi ja tyhjäksi".
        Se tuli siksi Jumalan tuomioitten seurauksena. Erittäin tarkka J.B.Rotherhamin englantilainen käännös sanoo "had become" = tuli autioksi. Samoin kääntää ja selittää kohdan F.J.Dake (Dake`s annotated reference Bible)
        Maan ensimmäinen hallitsija oli Lucifer- niminen enkeliruhtinas, josta kuvaus Hes. 28:12-15:ssa. Mutta kun hän ylpistyi ja lankesi (ks.Jes. 14:12-14), Jumalan tuomio kohtasi koko silloista Luciferin valtakuntaa ja maa tuli autioksi ja tyhjäksi. Luciferin lankeemus oli ensimmäinen lankeemus. Tätä tuomiota kuvataan Jer. 4:23-26:ssa.

        siunausta ja kaikkea hyvää!
        pek

        " Sillä näin sanoo Herra, joka on luonut taivaan - hän on jumala- joka on valmistanut maan ja tehnyt sen; hän on sen vahvistanut, EI HÄN SITÄ AUTIOKSI LUONUT, ASUTTAVAKSI HÄN SEN VLMISTI: mINÄ OLEN hERRA EIKÄ TOISTA OLE.jES.45:18

        Jumala loi valmistamaansa maahan ihmiset ja eläimet, näkyväiset ja näkymättömät (bakteerit, virukset yms.)

        Lusifer ei todellakaan asunut täällä, vaan taivaassa..synti on lähtöisin taivaasta, ei maanpäältä, sillä Lusifer aloitti synnin eli lain rikkomisen jo taivaasta, ja heitettiin enkeleineen alas maanpäälle, joossa myös synnittömät olennot Adam ja Eeva asuivat.

        Näin se menee. Ymmärrystä ja siunausta lisää


      • samoin
        benedi kirjoitti:

        " Sillä näin sanoo Herra, joka on luonut taivaan - hän on jumala- joka on valmistanut maan ja tehnyt sen; hän on sen vahvistanut, EI HÄN SITÄ AUTIOKSI LUONUT, ASUTTAVAKSI HÄN SEN VLMISTI: mINÄ OLEN hERRA EIKÄ TOISTA OLE.jES.45:18

        Jumala loi valmistamaansa maahan ihmiset ja eläimet, näkyväiset ja näkymättömät (bakteerit, virukset yms.)

        Lusifer ei todellakaan asunut täällä, vaan taivaassa..synti on lähtöisin taivaasta, ei maanpäältä, sillä Lusifer aloitti synnin eli lain rikkomisen jo taivaasta, ja heitettiin enkeleineen alas maanpäälle, joossa myös synnittömät olennot Adam ja Eeva asuivat.

        Näin se menee. Ymmärrystä ja siunausta lisää

        ymmärrystä sinullekin. Et tainnut käsittää sanamuotoa, tai et tarpeeksi tarkoin lukenut tuota viestiäni. Lucifer siis hallitsi täällä maanpäällä jo ennen, kuin Adam ja Eeva tänne luotiin. Sen aikainen valtakunta tuli Jumalan tuomioitten vuoksi sitten autioksi ja tyhjäksi ennen nykyistä ihmistä ja maan elämää. Näin selittävät Raamatun alkutekstin (Hebrea)tarkoin tuntevat henkilöt Israelista. Olen heidän kanssaan samaa mieltä, vaikka en olekaan sellainen Raamatunselittäjä, kuin he, en sinne päinkään. Mikä ajanjakso mielestäsi oli silloin, kun alunperin Lucifer, saatana heitettiin kapinan vuoksi alas taivaasta? Kertooko Raamattu tuon asian? Jeesus sanoi nähneensä tapahtuman, mutta Hänhän oli aina ollut Isän luona, joten on mahdollista, että Hän puhuu tapahtumasta, joka on ollut ennen nykyihmistä?
        Raamattu ennustaa, 2 Pietari 3:7. Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.
        Sen jälkeen luodaan uusi taivas ja uusi maa, jossa vanhurskaus asuu. 3:13
        Eikä ratkaise iankaikkisen elämän suhteen mitään, vaikka me molemmat, tai Hebrean kielen tuntijat olisimme suossa selityksinemme, eikö niin?

        pek


      • benedi
        samoin kirjoitti:

        ymmärrystä sinullekin. Et tainnut käsittää sanamuotoa, tai et tarpeeksi tarkoin lukenut tuota viestiäni. Lucifer siis hallitsi täällä maanpäällä jo ennen, kuin Adam ja Eeva tänne luotiin. Sen aikainen valtakunta tuli Jumalan tuomioitten vuoksi sitten autioksi ja tyhjäksi ennen nykyistä ihmistä ja maan elämää. Näin selittävät Raamatun alkutekstin (Hebrea)tarkoin tuntevat henkilöt Israelista. Olen heidän kanssaan samaa mieltä, vaikka en olekaan sellainen Raamatunselittäjä, kuin he, en sinne päinkään. Mikä ajanjakso mielestäsi oli silloin, kun alunperin Lucifer, saatana heitettiin kapinan vuoksi alas taivaasta? Kertooko Raamattu tuon asian? Jeesus sanoi nähneensä tapahtuman, mutta Hänhän oli aina ollut Isän luona, joten on mahdollista, että Hän puhuu tapahtumasta, joka on ollut ennen nykyihmistä?
        Raamattu ennustaa, 2 Pietari 3:7. Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.
        Sen jälkeen luodaan uusi taivas ja uusi maa, jossa vanhurskaus asuu. 3:13
        Eikä ratkaise iankaikkisen elämän suhteen mitään, vaikka me molemmat, tai Hebrean kielen tuntijat olisimme suossa selityksinemme, eikö niin?

        pek

        Raamattu sanoo: " Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti.
        Sitä varten Jumalan Poika ilmesteyi että tekisi tyhjäksi perkeleen teot" 1.joh. 3: 8

        "...Hän on ollut murhaaja alusta asti....sillä hän on valhettelija ja sen isä.

        Joh.ilm.12:9 " ...koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa"

        edelleen, ".. meidän veljiemme syyttäjä, joka yöt ja päivät syytti heitä meidän Jumalamme edessä, on heitetty ulos"

        Tästä saa selvän informaation siitä, että saatana heitettiin maanpäälle kun täällä oli jo syntiinlankeemus tapahtunut, tietenkin on selvää että hän oli täällä luomisen aikoihin, sillä eihän hän muutoin olisi voinut Eevaa pettää.

        Ilmestyskirja kertoo jakeessa 12:12 että :" Sentähden riemuitkaa taivaat, ja te jotka niissä asutte! ( Asuttuja planeettoja on muitakin) Voi maata ja merta, sillä perkele on astunut alas teidän luoksenne..."

        Kenen luo? Meidän..., langenneiden ihmisten luo

        2.Piet. 2:4 " Sillä ei Jumala säästänyt enkeleitä, jotka syntiä tekivät, vaan syöksi heidät syvyyteen, pimeyden kuiluihin, ja hylkäsi heidät tuomiota varten säilytettäviksi"

        On mahdollista että saatana oli syyvyydessä ( " maa oli autio ja tyhjä ja pimeys oli syvyyden päällä..)..eli tällä planeetalla jo ennen luomista.

        " Kuinka olet taivaalta pudonnut, sinä kointähti, aamuruskon poika! Kuinka olet maahan syösty, sinä kansojen kukistaja...Jes. 14: 12-17

        Jumalalla oli suunnitelma synnin kukistamiseksi ja saatanan hävittämiseksi, ja Hän kyllä tietoisesti loi synnittömän ihmisparin alueelle, missä "synti väijyi ovella"

        Pahan hävitys ei missään tapauksessa olisi voinut tapahtua siten, että saatana enkeleineen olisi tuhottu jo taivaassa, tai tällä planeetalla.

        Miksi? Siksi koska kaikki olennot maailmankaikkeudessa, asutut planeetat olivat tietoisia saatanan väitteistäJumalan hallitusta, valtaa ja lakia vastaan.

        Jos Jumala olisi hävittänyt vastustajansa tuosta vaan, niin synti olisi jäänyt itämään ja puhjennut jossain päin uudelleen.

        Mutta täällä "opetus keittiössä" koko maailmankaikkeus joka suurella kiinnostuksella seuraa taistelua Jumalan ja saatanan välillä, ja joka hämmästyneenä on katsellut kuinka saatana sai Jumalan pojankin "saaliikseen" ja uhraamaan henkensä.

        Maailmankaikkeuden olentojen vastenmielisyys syntiä kohtaan on niin suurta, että kun saatana kerran palvelijoineen tuomitaan ei jää mitään epäselväksi siitä, mitä synti on!! Ja kumpi on parempi totella Jumalaa vai saatanaa.

        Jumala tietää lopun alusta ja alun lopusta, mutta luodut olennot eivät, ja siksi on ollut välttämätöntä että synti saa näyttää kasvonsa ja kyntensä, ja mihin se johtaisi jos saisi levitä maailmankaikkeuden kaikkinn synnittömiinkin asuttuihin pleneettoihin.

        Koko maailmankaikkeus on ollut suuressa vaarassa joutua tuhotuksi, jos tämä virus(saatana) olisi päässyt leviämään muuannekin.

        Täällä sen voima ja teho on testattu, ja jokainen voi todeta mitä pahaa saatanan voimat ovat saaneet aikaan ja mitä tuhoa se on kylvänyt.

        Mutta ihmisen ei tarvitse alistua saatanan vallan alle, sillä Jeesus on voittanut Hänet, ja te voitte voittaa Hänen kanssaan. piste


      • Metsät. ja mannut
        pek kirjoitti:

        Kehitysopista vielä sen verran, että jos väitetään ihmisen kehittyneen apinasta, niin se ei päde. Silloin oltaisi menty kehityksessä taaksepäin, koska apina on syntyessään kehityksessä ihmistä edellä. Apinalla lajiinsa nähden täysin kehittyneet aivot ja se kohta voi toimia itsenäisesti.
        pek

        Mutta kun katsoo kristalliopallosta, em kehityslinja näyttääkin viittaavan juuri sinpansseihin, sellaisiin punapeppuihin. Näyttää viittaavan Reiskan enoon ja kaltaisiinsa. "Hähää"! kuuluu juuri heidän kielensän ilmaisuun, kun ovat saaneet turistilta banaanin varastettua. Kyllä se tuo tiede on niin edellä kaikessa!


    • Atte Ateisti

      Erästä osaa aivoista sähköisesti ärsyttämällä saadaan ihminen "kokemaan" mm. Korkeamman voiman läsnäolo yms. muuta uskonnoista tuttua huuhaata. Milloin uskovaiset tajuavat olevansa vain omien aivojensa ärsykkeiden ja huonon itsetunnon aikaansaaman pakonomaisen korkeampaan voimaan luottamisen VANKEJA?
      Missä on yksikin todiste jostain jumalasta? Vain VÄITTEITÄ ja KIRJOITUKSIA! Mäkin voin noilla dokumenteilla "perustaa" uskonnon ja "luoda" jonkun jumalan. Keksin sille vielä mahtavia voimia sekä vaatimuksia ihmisille. Esim. että täytyy työntää sormet sieraimiin niin saa puheyhteyden "jumalaan". Näyttäis aika hassulta tämän "jumalan" jumalanpalvelus ;): Ihan kuin koko seurakunta kaivaisi nenäänsä oikein antaumuksella. Lapset tykkäisivät varmasti!

      • laittaa

        atte sormet sieraimiin ja koeta saada yhteyttä vaikka Lenin-setään, jooko? Ties mihin hurmokseen vielä päädyt.


      • sormet per...
        laittaa kirjoitti:

        atte sormet sieraimiin ja koeta saada yhteyttä vaikka Lenin-setään, jooko? Ties mihin hurmokseen vielä päädyt.

        seeseesi! Ja sitten nenääsi. Johan tuoksuu jumalaiselta!!! Ja jos et tykkää hajusta, vaihda vaikka uskontoa. Niitähän on satoja. Tai keksi oma, veistä jumalankuva vaikka puusta tai tee tyhjästä maitotölkistä. Mä tein yhden tyhjästä vessapaperirullasta ja se lupasi mulle ikuisen elämän! Tämä elämä on vain lyhyt välivaihe, kuulemma. ja sitten se pyysi multa kaikki mun rahat ja käski painua hittoon! Byääh!


      • paranee
        sormet per... kirjoitti:

        seeseesi! Ja sitten nenääsi. Johan tuoksuu jumalaiselta!!! Ja jos et tykkää hajusta, vaihda vaikka uskontoa. Niitähän on satoja. Tai keksi oma, veistä jumalankuva vaikka puusta tai tee tyhjästä maitotölkistä. Mä tein yhden tyhjästä vessapaperirullasta ja se lupasi mulle ikuisen elämän! Tämä elämä on vain lyhyt välivaihe, kuulemma. ja sitten se pyysi multa kaikki mun rahat ja käski painua hittoon! Byääh!

        Voiko tyhmyys tuosta paljon enää kasvaa, ei voi kun nauraa enää.


      • sormet nenässä?
        paranee kirjoitti:

        Voiko tyhmyys tuosta paljon enää kasvaa, ei voi kun nauraa enää.

        Rukoile vaikka. Pyydä samalla lottovoittoa tai ainakin aurinkoista säätä lomareissulle. Uskovaisethan ovat niin itsekkäitä, että pyytävät itselleen kaikenlaista. Miten voitte pyytää kun se on toiselta pois? Ei maailma ole pohjaton säkki.


      • todella
        sormet nenässä? kirjoitti:

        Rukoile vaikka. Pyydä samalla lottovoittoa tai ainakin aurinkoista säätä lomareissulle. Uskovaisethan ovat niin itsekkäitä, että pyytävät itselleen kaikenlaista. Miten voitte pyytää kun se on toiselta pois? Ei maailma ole pohjaton säkki.

        että tekee mitään vaikutusta?


      • pek

        Todella valitettavan lapsellista tuo sinu ajattelusi ja sanomisesi. Luepa kirjoitukseni Jennylle, nimimerkki
        PEK


      • pek
        sormet per... kirjoitti:

        seeseesi! Ja sitten nenääsi. Johan tuoksuu jumalaiselta!!! Ja jos et tykkää hajusta, vaihda vaikka uskontoa. Niitähän on satoja. Tai keksi oma, veistä jumalankuva vaikka puusta tai tee tyhjästä maitotölkistä. Mä tein yhden tyhjästä vessapaperirullasta ja se lupasi mulle ikuisen elämän! Tämä elämä on vain lyhyt välivaihe, kuulemma. ja sitten se pyysi multa kaikki mun rahat ja käski painua hittoon! Byääh!

        Hei sinä Jumalan luoma, arvokas sielu. Lue nimimerkki pek:in kirjoitukset tältä sivulta ja halutessasi toiseltakin.
        pek


    • Jennyn hoitaja

      Hei! Jenny on karannut mielisairaalasta. Hän kärsii mm. pahasta masennuksesta ja harhanäyistä. Jos näette hänet, niin soittakaa joko poliisille tai puhtaanapitolaitokselle.

      • pek

        Jennyllä on paremmin asiat kuin sinulla "Jennyn hoitaja"
        Lue nimim. pek:nm kirjoitukset, jos uskallat, toivottavasti?


    • keksitty juttu

      ammoisina aikoin keksittiin konsti millä tavallinen orjatyövoima ja muu kansa sadaan tottelemaan rikkaitten käskyjä ym, alettiin pelottelemaan jumalalla ja helvetillä,näin saatiin kansat tottelevaisiksi ja sama peli maapallolla vieläkin, esim,sodat jne.

      • Joku Dawkin

        Eli Dawkinin kirjaa käännetään paraikaa suomeksi, ellei Jumala estä sitä. Mr. D on usalainen omilla aivoillaan ajatteleva eli ateisti. Teoksensa on kuulemma myrkkyä uskiksille. Kirjansa kertoo mm. uskontojen vaikutuksista maapallolla eli kaikesta siitä PAHASTA mistä mainitsit.


      • ope-täti
        Joku Dawkin kirjoitti:

        Eli Dawkinin kirjaa käännetään paraikaa suomeksi, ellei Jumala estä sitä. Mr. D on usalainen omilla aivoillaan ajatteleva eli ateisti. Teoksensa on kuulemma myrkkyä uskiksille. Kirjansa kertoo mm. uskontojen vaikutuksista maapallolla eli kaikesta siitä PAHASTA mistä mainitsit.

        Ateismi määritellään myös uskonnoksi. Siis ateisti on uskovainen, hänen Jumalansa on ihminen itse, narsisti. Jos muilla uskovaisilla olisi hitunenkaan ateistin uskoa, siirtäisivät he vuoria ! Ateisti uskoo, että kaikki näkyväinen on syntynyt sattumalta. Ajatella, hassu juttu että kaikki toimii niin hienosti maailmassa, ihminenkin ihan vaan sattumalta. Nostan hattua, tosi uskovaisia... omilla aivoillaan ajattelevia ihmisiä:)


      • vaikuttavaa
        Joku Dawkin kirjoitti:

        Eli Dawkinin kirjaa käännetään paraikaa suomeksi, ellei Jumala estä sitä. Mr. D on usalainen omilla aivoillaan ajatteleva eli ateisti. Teoksensa on kuulemma myrkkyä uskiksille. Kirjansa kertoo mm. uskontojen vaikutuksista maapallolla eli kaikesta siitä PAHASTA mistä mainitsit.

        Että oikein omilla aivoillaan ajatteleva usalainen? Sehän se riittääkin, kun tulet
        usasta niin siinäpä sitä onkin uskottavuutta ilman sen kummempia perusteita.
        On ne ainakin lahjakkaita työntämään päänsä pensaaseen.


      • Nimetön

        En kuulu mihinkään kirkkoon. En ole rikas, eikä kukaan tuntemani uskov. Uskonto on ateistien hommaa, niinkuin sanoit. Mutta. Niin. Jeesus sanoi että "rikkaan on vaikea päästä Jumalan valtakuntaan, koska rakastaa enemmän rahaa kuin Jumalaa." Usko Jeesukseen ilman kirkkoja ei orjuuta yhtään. Se vapauttaa kaikesta orjuudesta, siksi jopa orjana voi olla uskossa vapaa.

        Siksi, että saatana, ja ateistit johtavat kirkkojaan, ne haluavat taistella vallasta ym.?
        Yksittäiset Jeesuksen seuraajat eivät mitään sotia halua, eivätkä niitä aloita. Toivottavasti täällä keskustelufoorumeissakaan.

        Helvetti: On tai ei, mutta uskon että paha saa palkkansa. Jos näin ei olisi, olisin onneton ihminen, sillä näen päivittäin paljon pahuutta, joka ansaitsee tulla rangaistuksi.


      • pek
        ope-täti kirjoitti:

        Ateismi määritellään myös uskonnoksi. Siis ateisti on uskovainen, hänen Jumalansa on ihminen itse, narsisti. Jos muilla uskovaisilla olisi hitunenkaan ateistin uskoa, siirtäisivät he vuoria ! Ateisti uskoo, että kaikki näkyväinen on syntynyt sattumalta. Ajatella, hassu juttu että kaikki toimii niin hienosti maailmassa, ihminenkin ihan vaan sattumalta. Nostan hattua, tosi uskovaisia... omilla aivoillaan ajattelevia ihmisiä:)

        Jos käsitin kirjoituksesi oikein, niin et ole uskova, vaan ateisti, koska ihailet heitä? Ateismi ei ole uskonto, vaan aate. Kristinusko ei ole uskonto, vaan so on usko Jeesukseen. Uskonnolla ja aidolla uskolla on ero, kuin yöllä ja päivällä. Olen Jeesukseen uskova, uskonnollinen en halua olla, uskonnollisuutta Jeesuskin vihasi ja taisteli sitä vastaan. Ei hän ihmisiä vastaan ollut, enkä minäkään, vaan tekopyhyyttä vastaa Hän oli ja on edelleen. Samoin minä.
        pek
        Ps. luepa saman nimimerkin kirjoituksia tältä sivulta, jos kiinnostaa?


      • pek
        Nimetön kirjoitti:

        En kuulu mihinkään kirkkoon. En ole rikas, eikä kukaan tuntemani uskov. Uskonto on ateistien hommaa, niinkuin sanoit. Mutta. Niin. Jeesus sanoi että "rikkaan on vaikea päästä Jumalan valtakuntaan, koska rakastaa enemmän rahaa kuin Jumalaa." Usko Jeesukseen ilman kirkkoja ei orjuuta yhtään. Se vapauttaa kaikesta orjuudesta, siksi jopa orjana voi olla uskossa vapaa.

        Siksi, että saatana, ja ateistit johtavat kirkkojaan, ne haluavat taistella vallasta ym.?
        Yksittäiset Jeesuksen seuraajat eivät mitään sotia halua, eivätkä niitä aloita. Toivottavasti täällä keskustelufoorumeissakaan.

        Helvetti: On tai ei, mutta uskon että paha saa palkkansa. Jos näin ei olisi, olisin onneton ihminen, sillä näen päivittäin paljon pahuutta, joka ansaitsee tulla rangaistuksi.

        Uskonnot on ihmisenkeino saavuttaa Jumalan hyväksyntä. Suunta on alhaalta ylöspäin. Kristinuskossa on kyse siitä, että Jumala tuli tänne alas ja sovitti maailman itsensä kanssa. Eli suunta on ylhäältä alas. Me emme voisi koskaan saada Jumalan hyväksyntää uskonnollisella toiminnalla, sen Jeesus osoitti aikalaislleen ja osoitta sen myös meille Raamatussa. Jumalan hyväksymäksi pääsee uskon kautta Jeesukseen, saamme syntimme anteeksi ja ikuisen elämän Jumaalan luona.
        Helvetti ja Taivas ovat oemassa, uskoimmepa niihin, tai emme. Helvettiin joutuu automaattisesti, ellei tee parannusta, eli käänny Jumalan puoleen armoa anomaan. Armon saa lahjaksi uskoen Jeesukseen. Golgatan sovituskuolema sen hankki meille.
        Sinulla oli hyviä ja oikeita ajatuksia tuossa kirjoituksessasi.Lue halutessasi myös muutnimimerkki pek:n muut kirjoituset tältä sivulta.
        pek


      • pek
        Joku Dawkin kirjoitti:

        Eli Dawkinin kirjaa käännetään paraikaa suomeksi, ellei Jumala estä sitä. Mr. D on usalainen omilla aivoillaan ajatteleva eli ateisti. Teoksensa on kuulemma myrkkyä uskiksille. Kirjansa kertoo mm. uskontojen vaikutuksista maapallolla eli kaikesta siitä PAHASTA mistä mainitsit.

        Uskonnot ovat ihmisten keksimiä keinoja miellyttää Jumalaa. Usko Kristukseen Jeeuskseen vapauttaa meidät moisesta yrityksestä. Kun uskot Jeesuksen Jumalan Pojaksi ja pelastajaksi, vapaudut kaikesta uskonnollisuudesta, jos sinussa sellaista on ollut. Uskonnot orjuuttavat ihmiset, aito USKO Jeesukseen Kristukseen vapauttaa sinut ja minut elämään aitoa, todellista elämää, vapaana, kuitenkin synnintekoa karttaen. Jeesus taistelli juuri uskonnollisuutta vastaan ja tekopyhyyttä vastaan. Uskonnot repivät maailman tasapainoa ja pahoja asioita tehdään uskonnon varjolla, esim. muslimien pyhä sota, se ei ole Elävän Jumalan aikaansaannosta, vaan paholaisen. Ihmisten tulee eroittaa uskonnollisuus ja aito elävä Kristillinen usko toisistaan, ne eivät ole ollenkaan sama asia. Kaikki uskonnon perustajat ovat kuolleet, Jeesus ei perustanut uskontoa, vaan tuli ilmoittamaan ihmiskunnalle Todellisen Jumalan, Taivaallisen Isänsä, joka on meille kaikille uskoville myöskin Isä. Jos kärsit isän puutetta, käänny Jumalan puoleen Jeesuksen kautta, löydät Isän, joka rakastaa sinua, niinkuin kaikkia ihmisiä. Jeesus kuoli ja ylösnousi meidän edestämme, että meillä olisi elämä Hänen kauttansa. Jeesus ei siis jäänyt hautaan, eikä kuolema voinut Häntä pitää, koska Jeesuksessa ei ollut mitään, joka olisi ansainnut kuoleman, Hän oli täysin puhdas ja synnitön. Epäilen tuon mainitsemasi kirja hyvyyttä
        pek.
        ps.lue muutkin kirjoitukseni?


    • Humala ompi linnamme

      Taas tänään antoivat jumalat, evankelisluterilainen virkaveli myös, satojen kuolla sairauksiin, auto-onnettomuuksissa, sodissa ja nälkään. Laittaakaa ne jumalat tilille lupauksistaan! Satoja vuosia on luvattu ja luvattu, mutta mitää ei ole tapahtunut. Tai näki yksi mummu enkelin. Mutta se mummu olikin asunut jo vuosia Lapinlahden "vanhainkodissa".

      • pek

        Kyllä liperikaulatkin voivat puhua palturia, esim. lapsikasteen palestavasta riitistä. Tosi on, että maailmassa tapahtuu paljon pahoja asioita, mutta ne eivät ole liperikaulan, eikä Jumalan syytä, vaan ne ovat saatanan tekosia. Tämä maailma on persoonallisen pahan vallassa, jota Raamattu, Jumalan Sana nimittää perkeleeksi, saatanaksi, sielujemme viholliseksi, pimeyden ruhtinaaksi, ym.ym. Ihmiset ovat pahan vallassa ilman Jeesuksen läsnäoloa ja hallintavaltaa elämässään.Jos Raamattu saisi toteutua kaikkien ihmisten kohdalla, sotia, nälänhätää, ym kauheuksia ei olisi olemassakaan. Maailman rahavarat syydetään esim sotavarusteluun ja avaruuteen, jos kyseiset varat suunnattaisiin Raamatun iojeiden mukaan vähäosaisille, puute oli heti loppu. Ihmisen vallanhalu joka on pahuuden aikaansaamaa, on kierouttanut maailman. Rakkaudettomuus enennkaikkea. On momet nähneet enkeleitä ja Jeesuksen itsensä henkilökohtaisesti, eivätkä he ole Lapinlahden asukkaita, vaan tavallisia, viisaita ihmisiä. Serkkuni kuoli leikkauspöydälle lääketieteelisesää merkityksessä ja kävi taivasten valtakunnassa Jumalan, Kaikkivaltiaan puhuttelussa ja sai luvan palata takaisin. Myös monet, monet muut ovat saaneet vierailla "rajan" takan ja palata suorittamaan elämäntehtävänsä loppuun.
        pek
        ps. luepa muutkin pek:n kirjoitukset tältä sivulta, jos rupesi kiinnostamman, saat vähän enemmän ajattelemisen aihetta. Uskallatkohan?


    • Selviää parissa päivässä

      Oli taas vetäny aineita ja nähny jeesuksia ja Pikatchunkin. Nukkuu nyt pari päivää ja unohtaa huuruhommat.

    • vulpecus

      Pojat, pojat, toivottavasti olette saaneet nyt tarpeeksenne solvaamisesta, tehän olette kuin pahaset koulupojat kiusaamassa porukalla. Sakissa on helppo syytää loukkauksia.
      Se jos mikä on todellista rohkeutta on ottaa esille uskomansa asia, tietäen minkälaisen ryöpytyksen tulee saamaan niskaansa. Joten voimia ja edelleen rohkeutta jenny, tietämättömien vuoksi ei kannata hirveästi päiväänsä pilata.

      • jenny.

        Kiitos kannustavista kommenteista. Onneksi päivääni ei voida näin vähällä pilata...lähinnä osittain naurattavat, osittain säälittävät eräiden kommentit...

        Kuten sanottu, minuun on otettu yhteyttä JUMALALLISELTA TAHOLTA, se todella TAPAHTUI ja sitä ei pyyhi pois MIKÄÄN!


      • minua
        jenny. kirjoitti:

        Kiitos kannustavista kommenteista. Onneksi päivääni ei voida näin vähällä pilata...lähinnä osittain naurattavat, osittain säälittävät eräiden kommentit...

        Kuten sanottu, minuun on otettu yhteyttä JUMALALLISELTA TAHOLTA, se todella TAPAHTUI ja sitä ei pyyhi pois MIKÄÄN!

        mutta tunnet minut päivittäin, ......olet isäntäni valittu,...osoitit uskovasiminuun s- e- si


      • ope-täti

        Hienoa Jenny, jaksat olla asiallinen asiattomassa keskustelussa, linjalla juupas eipäs. Jumala on hassu, se voi yllättää kenet tahansa, -kunpa olisit kuuma tai kylmä... sellainenkin keskustelija voi yllättyä jonakin päivänä joka on ollut tosi palavasti uskiksia vastaan eikä ole yliluonnolliseen uskonut. Tää on vähän kun Kismet-mainos, niin hyvää ettei sanotuksi saa - maista itse! Mut ei oo pakko. Jos on hienoa juoda viinaa , harrastaa irtoseksiä, eroilla ja hankkia sydänsuruja ja murheita elämässää n niin sehän on oma valinta, mitä siitä uskiksia mollaamaan antaisivat olla rauhassa. Ei uskiksetkaan ketään väkisellä käännytä, eikä voikaan. Jumala tekee työn, kukaan ei voi tulla Jumalan luokse jollei Jumala häntä kutsu. Siunausta elämääsi Jenny, ja jatka samalla suoralla, asiallisella ja maltillisella linjalla. Se on annettu mikä on tarjottu, oma valinta jokaisella.


    • sinne mennään

      Ei uskoon tulla, vaan mennään uskoon.

      Uskoon meneminen tarkoittaa, ettei ihminen jaksanut elää todellisuudessa vaan turvautui pelkkään uskoon eli luuloon.

      • Nimetön

        Keskustelun kuluessa on tullut selväksi, että "uskovaiset" ovat hulluja. Siihen en ota kantaa missä määrin kaikki olisivat, mutta muutamia kriteerit täyttäviä varmaan löytyy!

        Mitä tulee ihmistä suuremman voiman olemassaoloon, ei kai sellaiseen voi uskoa?
        Ihminen on korkein ?! Kun ei ymmärrä äärettömyyttä, niin sanoo, että ne jotka uskovat näkymättömiin voimiin ovat dineleitä höppänöitä.

        Raamattu sanoo näinpäin:"Hullu sanoo sydämessään, ei ole Jumalaa." -Ei ole siis rangaistusta Hitlerillä eikä pikkuhitleröillä, jotka täynnä myrkkyä ja huonoa omaatuntoaan tuovat esille sitä mitä heidän sisimpänsä on täynnä? Eikä ole absoluuttista hyvyyttä? Vain jotain sinnepäin.

        Jonka Poika tekee vapaaksi, se on todellisesti vapaa. En nyt puhu uskonnosta. Puhun rauhasta.
        Kyllä! Sitä kirkkaammin näkyy todellinen rakkaus ajassamme, mitä pahemmiksi ihmiset toisiaan kohtaan tulevat.

        Kuinka usko olisi uskoa jos se olisi näkemistä? "Te olette nähneet minut, ettekä kuitenkaan usko..."


      • pek
        Nimetön kirjoitti:

        Keskustelun kuluessa on tullut selväksi, että "uskovaiset" ovat hulluja. Siihen en ota kantaa missä määrin kaikki olisivat, mutta muutamia kriteerit täyttäviä varmaan löytyy!

        Mitä tulee ihmistä suuremman voiman olemassaoloon, ei kai sellaiseen voi uskoa?
        Ihminen on korkein ?! Kun ei ymmärrä äärettömyyttä, niin sanoo, että ne jotka uskovat näkymättömiin voimiin ovat dineleitä höppänöitä.

        Raamattu sanoo näinpäin:"Hullu sanoo sydämessään, ei ole Jumalaa." -Ei ole siis rangaistusta Hitlerillä eikä pikkuhitleröillä, jotka täynnä myrkkyä ja huonoa omaatuntoaan tuovat esille sitä mitä heidän sisimpänsä on täynnä? Eikä ole absoluuttista hyvyyttä? Vain jotain sinnepäin.

        Jonka Poika tekee vapaaksi, se on todellisesti vapaa. En nyt puhu uskonnosta. Puhun rauhasta.
        Kyllä! Sitä kirkkaammin näkyy todellinen rakkaus ajassamme, mitä pahemmiksi ihmiset toisiaan kohtaan tulevat.

        Kuinka usko olisi uskoa jos se olisi näkemistä? "Te olette nähneet minut, ettekä kuitenkaan usko..."

        Kun Raamattu sanoo tuon asian, että "hullu ("tyhmä", kirjoittajan oikaisu) sanoo sydämessään, ei Jumalaa ole", niin sehän tarkoittaa sitä, että viisas ei sano noin typerää ajatusta. Käänteisesti; sen on hullu, joka ei usko Jumalaan.
        Hulluksi sitäpaitsi ketään ei saa Raamatun mukaan sanoa, sellaisen sanoja on ansainnut helvetin tulen, Jesuksen sanojen mukaan. Raamattu ei ole ristiriitainen, hullu- sana on ilmeisemmin Vanhan Testamentin puolella väärin käännetty. Alkuteksti kääntää sen sanalla, joka merkitsee "tyhmää"
        Hitler saa varmasti aansaitsemansa rangaistuksen, mutta onneksi meidän ei tarvitse, eikä saakaan rangaistusta määritellä. Jeesus on tuomitseva hänet "tekojensa mukaan". Luettelet Raamatun totuuksia, hieman sekava on käsityksesi kuitenkin. On olemassa absoluuttinen hyvyys ja absoluuttinen pahuus. Jumala on täydellinen rakkaus ja vanhurskaus, tarkopittaa, että Hänessä ei oe mitään vääryyttä. Jos Hän tuomitsee jonkun kadotukseen, se on oikeudellinen tuomio. Ei Hän haluaisi sitä tehdä, muttä Jumalan oikeudenmukaisuus sen vaatii. Saatana on absoluuttinen pahuus ja hän tahtoo viedä ihmisen sielun helvettiin kanssaan olemaan iankaikkisesti. Jeesus tuli ja sovitti ihmiskunnan synnin,. uskomalla Häneen sinut vapautetaan helvetin tuomiosta. Näin se Raamattu, Jumalan Sana sen meille ilmoittaa. Raamattu on Jumalan ilmoitettu tahto meille ihmisille.Raamattu toteutuu niinkuin se on kirjoitteu, jos haluat uskoa sen.
        pek
        Lue muut saman nimimerkin kirjoitukset, jos kiinnostaa?


    • TappiToppi

      Totta, jokainen sana on totta!

    • kaikkia varten

      keskustelufoorumi.
      Uskovaiset sekä uskosta osattomat saavat esittää kysymyksiä.
      Kaikkiin kysymyksiin vastataan.

      Tässä uusden palstan osote:
      http://groups.msn.com/Etsiville

      Sinne on aivan helppo tulla jäseneksi.

    • pek

      Jumala hyväksyy ihmisen sellaisena kuin hän on,se on totta.Oletko lukenut Jumalan Sanan, eli Raamatun, varsinkin Uuden testamentin, jossa Jumala ilmoittaa tahtonsa ihmisiä kohtaan? Jos olet, niin Jeesus Sanoi siellä Joh.ev. 3 luvussa, että ihmisen täytyy syntyä uudesti ylhäältä, nähdäkseen Jumalan valtakunnan. Uudestisyntymää nimitetään uskoon tuloksi. Uudestisyntymä tarkoittaa Jumalan Hengestä syntymistä.Kun tunnustat Jumalalle syntisyytesi, pyydät anteeksiantoa Jeesuksen sovitustyön tähden ja haluat tulla Jumalan lapseksi, Jumalan Henki tulee sinuu ja muutut uudeksi sisäisesti. Se on vallankumous sinun elämässäsi, niinkuin se oli minun ja satojen miljoonien elämässä enennen minua.Niin se tulee olemaan jokaisen elämässä, joka antautuu Jumalalle. Tuo on lyhykäisesti ns. uskoon tulo, uskovaiseksi tulo, paremmin ilmaistuna. Parempaan huomiseen uskominen ei ole uskoon tulo.Se ei pelasta ketään kadotukselta. Ihminen on kadotettu, erossa iankaikkisesta elämästä ilman Jeesusta. Vain Hän voi sinut armahtaa ja ottaa omakseen, kun suostut siihen, eli "tulet uskoon". Raamattu, Jumalan Sana sanoo, että ne, jotka uskovat Jeesukseen Kristukseen, Jumalan Poikaan, ovat pyhiä. Kristus Jeesus on uskovan "pyhitys". Jeesuksen pyhyys luetaan uskomme tähden Isän Jumalan edessä meidän hyväksi. On oikein rakastaa lähimmäistä, sen Sana meille osoittaa, Jumala on täydellisen rakkaus, puhdas sellainen. Ei tarkoita "kieroontunutta rakkautta", jota joka tiedotusvälineestä pursuaa ulos. Oikein sanoit, että synnitöntä ihmistä ei olekaan, mutta uskoessaan Jeesukseen, syntinen ihminen saa anteeksi kaikki pahat tekonsa ja hänestä tulee armahdettu syntinen, joka ei enää halua harjoittaa syntiä. Siis tehdä tahallaan ja jatkuvasti vääriä asioita, eli syntiä. Kaikki laittomuus on syntiä. Joko Jumalan lain, tai ihmisten lain rikkominen on sitä.
      Toisinaan Jumala antaa ihmisten nähdäkin enkeleitä, he ovat näöltään useimmiten nuorten, kookkaitten miesten näköisiä. Noin 2 m pitkiä. He vierailevat joskus niitten luona, jotka saavat autuuden pariä. Ovat tuntejakin ja selittävät taivasten valtakunnan asioita tiettyä tehtävää varetn, esim. Jeesus on myös tuhansille ja taas tuhansille henkilökohtaisesti ilmestynyt ruumiillisessa muodossa, siinä samassa, joka hänellä oli täällä maanpäällä ollessaan. Hän parantaa sairaita, kuin lihassa ollessaan ja itsekin olen rukoillut Jeesuksen nimessä sokean silmän puolesta ja se tuli heti näkeväksi. Lääkäreitten mukaan näköhermo oli tuhoutunut ja kun uusintarkastus suoritettiin uusi näköhermo löydettiin. Lääkärit oli sen todistaneet. Eli, kaikki mitä Raamatussa puhutaan Jumalasta ja Jeesuksesta on totisinta totta ja asiat tapahtuvat niin, kuin on kirjoitettu sinne. Joten lue, ja tutki raamattua, sieltä löydät elämän, josta et ole voinut kuvitellakaan. Aloita Uudesta Testamasntista, evankeliumeista ja varsinkin Johannneksen evankeliumi on Hyvä ja tietysti toisetkin evnkeliumit ja koko Uusi testamentti. Vanha on vanha ja se on etupäässä Isra-elin historiaa. Ja Profeetallisia ennustuksia, jotka tietysti ovata oikeaa asiaa ja toteutuvat jallaan. Siunausta sinulle ja kaikkea hyvää toivottelee
      pek.
      ps. lue, jos kiinnostaa saman nimimerkin kirjoituksia muilta keskustelusivuilta.

      • jenny.

        Kiitos kommenteistasi.

        Toki Raamattu kertoo, miten ihmisen tulisi elää, mutta koska niin moni/enemmistö ei yksinkertaisesti kykene elämään "10 käskyn ohjeen mukaan", laitoin tuon aloitusviestin tuonne, etteivät tietyt ihmispolot syyttelisi liikaa itseään ja kantaisi turhaa "taakkaa" mukanaan.

        Jumala on tuomion Jumala, mutta Hän on myös armon Jumala...


      • pek
        jenny. kirjoitti:

        Kiitos kommenteistasi.

        Toki Raamattu kertoo, miten ihmisen tulisi elää, mutta koska niin moni/enemmistö ei yksinkertaisesti kykene elämään "10 käskyn ohjeen mukaan", laitoin tuon aloitusviestin tuonne, etteivät tietyt ihmispolot syyttelisi liikaa itseään ja kantaisi turhaa "taakkaa" mukanaan.

        Jumala on tuomion Jumala, mutta Hän on myös armon Jumala...

        Hei Jenny.
        Kiitos pikaisesta kommentistasi ja aivan oikeassa olet tuomiosta ja armosta. Kuitenkin, kun Raamattu, Jumalan Sana on meille annettu, niin voimme mitään pelkäämättä julistaa sen sisällön kaikille, tietysti siinä hengessä, joka armahtaa toisia.
        Siunausta sinulle Jenny.
        pek


      • jenny.
        pek kirjoitti:

        Hei Jenny.
        Kiitos pikaisesta kommentistasi ja aivan oikeassa olet tuomiosta ja armosta. Kuitenkin, kun Raamattu, Jumalan Sana on meille annettu, niin voimme mitään pelkäämättä julistaa sen sisällön kaikille, tietysti siinä hengessä, joka armahtaa toisia.
        Siunausta sinulle Jenny.
        pek

        Siunausta myös sinulle.


      • Siiskonen
        jenny. kirjoitti:

        Siunausta myös sinulle.

        Pyydän, että rukoilet puolestani. Tarvitsen voimaa. Kiitos!


    • on vähemmistö
      • pek

        Paremmus on aivan kiistaton, koska muuta Elävää Jumalaa ei ole kuin Herra Sebaot, Isra-elin Jumala. Hän on Kristittyjen Jumala ja Hänen Pyhän Poikansa nimi on Jeesus. Muut ns. jumalat ovat vain ihmiskeksintöä. (allah, budha,ym.ym.) Uskonnot ovat ihmisen yritys miellyttää jumalia, Kristinusko on USKO, ei mikään uskonto. Jeesus itse taisteli unkonnollisuutta ja tekopyhyyttä vastaan. Hän ilmoitti meille tosi Jumalan, jonka ilmentymä Hän itse oli ja on myös itse Jumala, yksi kolmesta persoonasta. Isä, Poika ja Pyhä Henki.
        Monet tuhannet ja taas tuhannet ovat tavanneet Jeesuksen nykyaikanakin. Hän ilmestyy joskus näkyvässä muodossa meille ihmisille jonkun merkittävän asian takia. Hän siis elää ja vaikuttaa nykyaikanakin, siis aina ja iankaikkisesti. Muut, ns. jumalat ovat kuolleita, profeetta Mohammed, budha, ym. Kaikkien uskontojen perustajat ovat haudassa, mutta Jeesus, kristinuskon kulmakivi nousi ylös haudasta todistaakseen ihmisille, että on oleva elämä vielä kuoleman jälkeenkin. Ja taivas ja helvetti. Hän varoitti aikanaan ihmisiä usein helvetistä. Jos seuraat Jeesusta, pelastut taivaan kirkkaauteen ja saat olla Jumalan yhteydessä iankaikkisesti, jos et seuraa, automaattisesti olet oleva kerran helvetissä, uskoitpa, tai et.
        Lue pek:n muutkin kirjoitukset tältä sivulta, jos uskallat? Mutta varo, voit joutua Sanan kasvualustaksi ja tulla ns. hihhuliksi, eli uskovaiseksi. Minä sitä jo olen, kiitos Elävälle Jumalalle!
        pek


      • Nimetön

        ...vaikka olisin ainut uskonsuuntani edustaja maan päällä, haluan uskoa Jumalaan joka rakastaa ja armahtaa ilman omia suorituksia, niinkuin on laita monissa uskonnoissa. Ja Raamattu on niin täynnä hyvää asiaa, mm. ennustuksia jotka eivät vielä ole toteutuneet. Mutta toteutuvat silmiemme edessä. Mm. meteoriitti, joka tuhoaa kolmanneksen maapallon ihmisistä. Tuleva kuumuus, ja se, että ihmiset ovat lopunaikana samanlaisia kuin Sodomassa; itserakkaita ja ahneita, vihamielisiä...pedon merkki joka asetetaan käteen tai otsaan... miksi en uskoisi, kun näen että kaikki tapahtuu?


    • Vain

      Ylimielisyydessään usein "kääntää" selkänsä enkelille. Ps. Minusta alkaa tuntua että Jenny on lähellä Enkeliä.

    • Jumala on rakkaus?!!

      Onko sinulla yhteys jumalaan? Voisitko kertoa terveisiä, että hastaisi oikeen pitkän tissin ja sen jälkeen tappaisi tsensä. Luin kesällä raamatun. Voi jeesusperkele, että onkin se jahve pikkumainen ja pitkävihainen paskiainen! Oikea kusipäitten kusipää. Herra varjele miten vaarallinen tyyppi. Sano tosiaan, että itsari auttaa.

    • jeesukseen uskova

      Liperipapit voi olla palturin puhujia,mutta ne vastaa jumalalle teoistaan,kun ne on leipäpappeja,mútta joka on oikean uskon saanut ottaa vastaan,niin ei varmaan valehtele,eikä ota syntitaakkaa kannettavakseen turhaan.
      Se ,että Kristiuskossa on 30% ihmisistä ,ei pidä paikkaansa,koska on nimikristittyjä isojoukko niistä,jotka ei ole pelastuksessa kiinni,mutta pelastettuja uskovia tulee 70.000 päivävauhdilla maapallolla,ja miksi puhumme jumalastamme on rakkaus ja siitä suu puhuu,mitä sydän halajaa ja uskomme mitä puhumme,on nääs sellanen olo vois vaikka huutaa maailmalle kuin hyvä herra on!

    • Olen minä

      Olen pitkälle kanssasi samaa mieltä. Uskosta voimme luoda parempaa huomista (kuten myös epätoimivaakin) ja luomme uskostamme (uskomuksistamme ja ajattelustamme, tietoisuudestamme) jokaisen hetken, myös tämän koetun tässäkin hetkessä kuten kaikki hetket mitkä koemme kuten sen huomisenkin. Olemme jatkuvasti luomassa näitä kokemuksiamme täällä ihmiskehossa.

      Uskossa on positiivista voimaa, jos sen perusta on rakkaudessa, vapaudessa, anteeksiannossa ja myötätunnossa.

      Enkelit ovat kaikkien apuna riippumatta uskosta (uskonnosta). Enkelit ovat Jumalan sanansaattajia, joten heidän apunsa on hyvin tervetullutta ja enkelit auttavat niitä jotka tätä apua pyytävät, sillä he eivät voi kumota ihmisen vapaata tahtoa kuten ei Jumalakaan.

      Tässä sitten jotain joka antaa hiukan eri näkökulman ihmisyyteen.
      Jokainen on jo pyhä, joten yhtäkkiä ei kukaan pyhäksi voi tullakaan, eikä ketään synnillistä ihmistä ole.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4823
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2300
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1826
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      33
      1490
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1247
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1141
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1106
    Aihe