MIKSI PAAVALI EI KASTANUT?
Paavali iloitsee siitä, että hän on kastanut niin harvoja Korinton seurakunnan jäseniä (1. Kor. 1:14,16).
Hän toteaa:
"Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan,..." (j. 17).
Korintossa oli jokin erityinen syy,miksi juuri Korintossa Paavali ei kastanut kuin harvoja.
Onko sinulla mielipidettä tähän?
Jotkut väittävät tähän Paavalin toteamukseen vedoten (1. Kor. 1:17), ettei kaste ole evankeliumia.
Onko näin?
---
Huom. Muistutan vielä käyttämään samaa nimimerkkiä keskusteluissamme!
1. Kor. 1:14-17
11
417
Vastaukset
- UUK
Usko Kristukseen sisältää sen Evankeliumin, joka USKOLLA vastaanotetaan – ja sinetöidään kasteenhaudassa!
Kasteelle meneminen on siis Evankeliumin vastaanottamista kokonaisuutena ja siitä merkkinä "te saatte Pyhän Hengen lahjan, uudistukseen – ”hän on uusi luomus "!UKK: "Kasteelle meneminen on siis Evankeliumin vastaanottamista kokonaisuutena..."
---
Mitä tarkoitat?
Kertoisitko tarkemmin.
(Pyhän Hengen lahjan saaminen liittyy kasteeseen; Apt. 2:38)- terence.hill
se Kristukseen uskova, joka on vasta vesikasteen saamisen jälkeen vastaanottanut tietoisesti Kristuksen, on vanha luomus?
- terence.hill
Kun luetaan tekstiä vähän pidemmästi. Paavali oli hyvillään siitä, että oli kastanut vain harvoja korinttilaisia, siksi, ettei kukaan voisi ajatella olevansa Paavalin nimeen kastettu. Korinttilaisten jakaantumisten ja riitojen vuoksi Paavali oli hyvillään, ettei voi syntyä "Paavalin kastamien puoluetta", joka pitäisi itseään parempana kuin muita Kristukseen uskovia. (Kuten monet vapaisiin suuntiin kuuluvat pitävät itseään muita Kristukseen uskovia parempina, kun heillä on Se Ainoa Oikea kastetapa.)
10. Mutta minä kehoitan teitä, veljet, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeen, että kaikki olisitte puheessa yksimieliset ettekä suvaitsisi riitaisuuksia keskuudessanne, vaan pysyisitte sovinnossa ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus.
11. Sillä Kloen perheväeltä olen saanut teistä kuulla, veljeni, että teillä on riitoja keskuudessanne.
12. Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen".
13. Onko Kristus jaettu? Ei kaiketi Paavali ole ristiinnaulittu teidän edestänne? Vai oletteko te kastetut Paavalin nimeen?
14. Minä kiitän Jumalaa, etten ole kastanut teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen,
15. niin ettei kukaan saata sanoa, että te olette minun nimeeni kastetut.
16. Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut.- pässinlihaa!
Aikaisemmat henkilöt ovat suoraan verrannollisia nykyaikamme kirkkokuntiin.
Tälläkin palstalla "tapellaan" kuka on oikeassa ja kaikkien uskoo samaan Jumalaan? Vauvakasteessa lapsi pakotetaan kuulumaan tiettyyn kirkkoon. Miksi?
Juuri sitä ei Paavali halunnut...päivänselvää! - herra haluaa
pässinlihaa! kirjoitti:
Aikaisemmat henkilöt ovat suoraan verrannollisia nykyaikamme kirkkokuntiin.
Tälläkin palstalla "tapellaan" kuka on oikeassa ja kaikkien uskoo samaan Jumalaan? Vauvakasteessa lapsi pakotetaan kuulumaan tiettyyn kirkkoon. Miksi?
Juuri sitä ei Paavali halunnut...päivänselvää!Kristinuskon herra, herra saatana haluaa kaikki jo lapsesta asti itseään palveleen.
terence.hill:" Kun luetaan tekstiä vähän pidemmästi. Paavali oli hyvillään siitä, että oli kastanut vain harvoja korinttilaisia, siksi, ettei kukaan voisi ajatella olevansa Paavalin nimeen kastettu".
---
Näin on!
Tulee ottaa huomioon asiayhteys (konteksti).
Ei tule ottaa vain yhtä jaetta Raamatusta.
Jotkut asettavat evankeluimin julistamisen ja kastamisen vastakohdiksi jakeen 17 perusteella. Siinä Paavali toteaa:
"Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan".
Paavali varoittaa korinttilaisia puolueriidoista (1. Kor. 1:10); joku oli Paavalin puolta, joku Apolloksen, joku Pietarin, joku jopa Kristuksenkin puolta (j.12) aina yleensä sen mukaan, kuka oli heidät kastanut.
---
Kaste ja ristin sanoma liittyvät yhteen (j. 13,18).
Paavalia ei siis oltu lähetetty kastamaan.
Tämä ei kuitenkaan merkitse, että kaste olisi jollain tavoin vähempiarvoinen asia.
Kastaminen oli toisten tehtävä.
Oleellista kasteessa on sen luoma yhteys Kristukseen (Hänen kuolemaansa ja ylösnousemukseensa).- siitä että
Tapio522 kirjoitti:
terence.hill:" Kun luetaan tekstiä vähän pidemmästi. Paavali oli hyvillään siitä, että oli kastanut vain harvoja korinttilaisia, siksi, ettei kukaan voisi ajatella olevansa Paavalin nimeen kastettu".
---
Näin on!
Tulee ottaa huomioon asiayhteys (konteksti).
Ei tule ottaa vain yhtä jaetta Raamatusta.
Jotkut asettavat evankeluimin julistamisen ja kastamisen vastakohdiksi jakeen 17 perusteella. Siinä Paavali toteaa:
"Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan".
Paavali varoittaa korinttilaisia puolueriidoista (1. Kor. 1:10); joku oli Paavalin puolta, joku Apolloksen, joku Pietarin, joku jopa Kristuksenkin puolta (j.12) aina yleensä sen mukaan, kuka oli heidät kastanut.
---
Kaste ja ristin sanoma liittyvät yhteen (j. 13,18).
Paavalia ei siis oltu lähetetty kastamaan.
Tämä ei kuitenkaan merkitse, että kaste olisi jollain tavoin vähempiarvoinen asia.
Kastaminen oli toisten tehtävä.
Oleellista kasteessa on sen luoma yhteys Kristukseen (Hänen kuolemaansa ja ylösnousemukseensa).Taas muistutus siitä ettei Paaveli oo Jumala eikä Jeesus vaan Jeesuksen seuraajien kiduttaja ja murhaaja joka rikkoi raamatiun kaikkia älä tapa käskyjä vastaan.
- läträämiset
Kasteet ja veren kans läträämiset ovat saatananpalvelua.
Kastamattomuus ei johda ketään kadotukseen:
Mark. 16:16. Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Tässä verestä:
1Kor.15:50. Sen sanon, veljet, ettei liha ja veri voi saada omakseen Jumalan valtakuntaa ja ettei katoava voi saada omakseen katoamattomuutta.- terence.hill
Lähde sinäkin ulos kävelemään!
- raamatun
terence.hill kirjoitti:
Lähde sinäkin ulos kävelemään!
Otatte esiin väärennetyn raamatun tekstejä ja sitten kiellätte minun löytämät tekstit samasta raamatusta.
Eli luette ne kohdat jotka sopii murhaajan tukijalle mutta kierrätte kaukaa saatanalle sopimattomaa tekstiä kuten esim. älä tapa käskyt joita minun raamatussa on yhdeksän!
Toimintanne kertoo jotain teistä ihmisinä ja ennenkaikkea kenen asialla olette.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433544Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!4413063Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan232830Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!831917- 871517
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541380- 1071267
- 1041222
SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs721143Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.32983