Aina välillä tulee semmoinen tunne päässä että jokin "möyhisi" hiusten seassa ja se tuntuu ärsyttävältä.Mitään kutinaa ei ole.
oon koittanu kattoo peilistä ja kammata hiuksia tiheällä kammalla (ei mikään täikampa) huomaamatta mitään, voiko niitä täin saivareita erottaa mitenkään ihmissilmällä hilseestä?
Sitten kävin parturissa ihan muutama päivä sitten ja se ei huomannut mitään, en kyllä kehdannut manita että epäilen hiuksissani olevan täitä.
Kerran kyllä kun kattelin soffalla telkkua joku pieni musta ötökkä kipitti käsivartta pitkin kunnes huuhtelin mokoman lavuaarista alas. Ötökällä oli sellainen paksu pyöreä perä ja pieni pää, vähän kuin leppäkerttu mutta pienempi ja musta. sattoiko olla päästä tippunut täi?
Mulla on melko lyhyet hiukset, etenkin sivuilta ja takaraivossa ja "möyhintää" tuntuu joskus kaikkialla. Tietääkö sen varmasti jos on täitä, vai kannattaako ruveta nyt toimenpiteisiin.
Onko minulla täitä?
7
4696
Vastaukset
sen useimmin tietää kovasta kutinasta,jos on täitä.Täi on niin pieni,ettei sitä kyllä voi nähdä kädellä kävelemässä....Ja muistaakseni ne eivät edes liiku sillai normaalisti..
- jääpallo
Olipa pelottava otsikko sulla...
Minkä kokoisia ne täit sitten on? Mun käsityksen mukaan niitten pitäis olla suunnilleen seesamsiemenem kokoisia, eli pitäis erottaa helposti.
Äsken taas kampansin hiuksia ja mitään ihmeellistä ei löytynyt paitsi aivan helvatan pieni musta piste josta ei edes suurennuslasilla ottanut tolkkua. Saattoi kyllä tippua nenästäkin. - biologi
Sinulla ei todennäköisesti ole täitä. Päänahan kihinä ja möyrimistuntemukset voivat johtua päänahan hermojen ärsytyksestä mm. hiusten kiinnipitämisen jälkeen.
Pyöreäperäinen otus ei ollut varmasti täi, vaan joku ihan viaton öttiäinen.
Täi on vaalea n. jalkoineen n. sinapin siemenen kokoinen otus. Munat ovat pienempiä hiukseen kiinnitettyjä. Kampaan jäävä täi liikkuu selvästi. Täit paljastuvat helpoiten kun hiuksia kampaa mustan tai valkean paperin päällä mahd. kapea rakoisella kammalla, jota aina vähän väliä kopautetaan paperiin.- Jääpallo
Yleensä se helvetti alkaakin, kun ensin räplään hiuksia ja sitten alkaa tuo kyseinen möyhintä. itse olin asian päätellyt, että räplätessä hiuksissa piilottelevat täit alkaa liikkua levottomasti ja tuo hiuksien räplääminen ja täiden metsästys voi jatkua vaikka kuinka kauan.
Ei kyllä varmaan ole normaalia, että tuollaista möyhintää tuntuu päässä, ei tämmöistä vaivaa ainakaan ennen ole ollut. Jääpallo kirjoitti:
Yleensä se helvetti alkaakin, kun ensin räplään hiuksia ja sitten alkaa tuo kyseinen möyhintä. itse olin asian päätellyt, että räplätessä hiuksissa piilottelevat täit alkaa liikkua levottomasti ja tuo hiuksien räplääminen ja täiden metsästys voi jatkua vaikka kuinka kauan.
Ei kyllä varmaan ole normaalia, että tuollaista möyhintää tuntuu päässä, ei tämmöistä vaivaa ainakaan ennen ole ollut.täytyy vaan olla kuivat paikat..Oletko käyttänyt vääränlaista shampoota...
Mun tutun perheessä oli juuri täitä,ja he kyllä kertoivat,etttä pää tuli melkeen revittyä irti,ku se kutina oli niin kamala..:)
Jos sua ei yhtään rauhota,nii käväse jonkun terkkarin luona tarkistuttamassa onko niitä tai osta apteekista täishamppoota..
- marmyy
Moi! Ei ole tainnu täi kävellä käsivarrellasi. Kyllä ne saivareet erottaa hilseestä. Sitä paitsi jos tartunnasta olisi useita viikkoja niin pää todella kuhisisi täitä. Halutessasi kuvia ja tarkempaa tietoa täistä niin käväise tartuntatautiliiton sivuilla tai laita googleen hakusanaksi päätäi.
- mape
muutamassa päivässä kutina takaraivolla ja korvien takana on niin kamala ettei asiasta ole epäilystäkään..
Kampaaja myös huomaa ne täit kyllä ja ainakin sen pitäisi sanoa niistä, mutta jotkut ei kai kehtaa..
Täishampoo maksa reilun kympin joten jos epäilee niin ei oo paha varmistus ja sitten on sellaita suihkettakin jota on helppo käyttää ja sen kamamn nyt voi ainakin ostaa jos epäilee. Ajatuksena täit vaan saa pään kutiamaan ihan tautisesti, itse raavin jo nyt tätä kirjoittaessani..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀1174543BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön
Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että2003767- 2083065
Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome772892Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main602757- 961492
- 601276
Aitolehti Capital
HehkuB on myynnissä, kovalla työllä saavutettu unelma joka sekin lässähti kuten kaikki mihin ryhtyy! Nyt Sewen asialle2401111MOT: Työmarkkinatori on olemattomien työpaikkojen hakupaikka
Työpaikkojen tietoja ei tarkisteta, ja ainakin noin noin 10% on olemattomia työpaikkoja ja sen lisäksi eri rekryfirmat t1211020- 611016