Teologeista huutava pula

Sydämenusko

Rauhantervehdyksessä oli mielenkiintoinen juttu, että pohjoisessa on huutava pula papeista ja teologeista. http://www.rauhantervehdys.fi/

Oulussa voi nyt suorittaa teologian opintoja.

Olen miettinyt ammatinvaihtoa. Haluaisin papiksi, koska haluaisin jakaa sanomaa, herätellä ihmisiä avaamaan sydämensä jne. Papin ammatissa saisin tehdä sitä ja kirjoittaa saarnoja.

No, voisin kyllä kirjoittaa vaikka kirjoja asiasta ilman papin virkaakin, mutta kirjailijana ei elätä itseään.

Ainut ongelma on se, että kyllä uskon Jumalaan ja Jeesukseen, mutta uskon myös Buddhaan ja hänen kertomaan sanomaansa.

Meditoiva pappi? Zeniläinen saarnaaja?

Ekumeniaa tosiaan...

Miltä tämmöinen pappi kuulostaisi?

6

537

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olis...

      Vielläkö olis työttömiä geologeja?

    • se työ

      eihän se työnä ole kivaa kun joutuu valehtelee tienatakseen leipänsä

    • ihan väärin

      tällainen pappi on saatanan palvelija

    • Niemi

      Onhan Budhalla hautakin, vai?

      Kukapa ei uskoisi sellaiseen, jolla on hautakin?
      Aivan toinen asia on Jeesuksen tyhjä hauta, joka on takeena siitä, että Hän puhui totta.

    • agnostikko___

      Saako sieltä puhujanpömpelistä korkealta yhteyden seurakuntalaisiin? Kannattaa miettiä. Ja jos ne seurakuntalaiset on lähinnä sellaisia vanhoja ja konservatiivisia mummoja.. No onhan niitä intiimimpiä tilaisuuksiakin, häät ja kastajaiset.. Ja ripari nuorille.

      "Ainut ongelma on se, että kyllä uskon Jumalaan ja Jeesukseen, mutta uskon myös Buddhaan ja hänen kertomaan sanomaansa. "
      Uskot Buddhaan? Eli uskot ett Buddha oli fiksu mies jolla oli jotain sanottavaa? Mitä pahaa siinä on,eihän Buddhaa jumalana pidetä, vain joku osalahko idässä..Eli et kai pidä Buddhaa jumalana vaan tarkoitit tota? Jos uskot kerran Jeesukseen ja Jumalaan (ja Pyhään Henkeen tai jotain?), mikä on kai se tärkein kohta kristinuskossa, niin en nää syytä mikset voisi olla. Mun puolesta, mä olen vain agnostikko :P


      Olisit varmaan parempi kuin keskiverrot papit silti. Good luck jos yrität.

    • valmistut

      Toimittajaksi.niin on käynnyt useille jotka ensin ovat aikoneet papeiksi.Kysyisit heiltä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2880
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2145
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1013
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe