Kalterintakaa Osa.18

Kalterintakaa

30. päivä Tammikuuta 2003 Torstai
Keravan nuorisovankila 82 päivää vapautumiseeni.

Kanttiini päivä jälleen kerran.
Eilen lupasi joku vartija minulle palkankorotuksen hyvin tehdystä työstä. Kannattaa siis siivota tunnollisesti.
Täällä on muuten eräs ihan Hitlerin näköinen vartija joka taitaa olla kaikenlisäksi ulkolainen, täytyy selvittää tarkemmin.
Pian on taas yksi päivä takana elu yksi päivä lähempänä vapautumiseen.
Pesin tänään pyykkiä ensimmäistä kertaa eläissäni.
Opinto-ohjaaja ryhtyi tänään selvittelemään jatko-opiskelu mahdollisuuksia täällä vankilassa, todennäköisesti voin opiskella teoria aineita ja toivon todella, että voisin jatka opiskeluja.
Huomenna pitäisi soittaa taas kotiin jos vaikka äidillä olisi vielä opiskelusta lisää tietoa.
Huominen vielä ja sitten onkin Tammikuu jo ohi, sitten vielä kaksi ja puolikuukautta kiinni, tuntuu nyt niin pitkältä ajalta mutta onneksi ei tarvitse istua 14 vuotta niinkuin jotkut, se olisi kauheaa.

31. päivä Tammikuuta 2003 Perjantai
Keravan nuorisovankila 81 päivää vapautumiseeni.

Tänään on vimmeinen päivä Tammikuuta, täällä aika menee paljon nopeammin kuin Kuopiossa, siellä aika suorastaan mateli. Ainoat hitaasti kuluvat päivät ovat Lauantai ja Sunnuntai.
(Muita päivänaskareita)
Jouduin tänään pesemään vartijoiden kopin lattian mutta se on niin pieni, ettei sen pesemisenn mennyt kauan aikaa.
Päivä on pidentynyt nyt jo aika paljon,vielä kuukausi sitten oli tähän puolen päivän aikaan vielä hämärää.
Saatan ryhtyä opiskelemaan täällä jos vain koulussa suostuvat,silloin olisi vielä lisää tekemistä ja aika menisi vilhakammin, saisin opiskeluni päätökseen ja pääsisin töihin.
(Muita päivänaskareita)
Kuulin, että joku hurja oli hirttäynyt Mikkelin mielisairaalassa lakannaan suihkuoneeseen vai olikohan se vessaan, mutta kuitenkin. Ihmeellistä kun eivät vahdi paremmin.
Aurinko paistaa ja on vähän pakkastakin, todella hieno ilma. En ole käynyt ulkona pitkään aikaan mutta en pysty menemään mihinkään häkkiin ulkoilemaan.

6

1021

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näissä vankiloissa

      oli, miten tulit toimeen niitten kanssa, oliko sulla ketään kaveria siellä?

      Mitä huumeita ne veti, tiedätkö? Oliko ne ihan sekasisin vai pikkuisessa pöhnässä?

      • Kalterintakaa

        Vankiloissa joissa vietin aikaani oli oikeastaan kaikenlaisia vankeja, osalla oli aivan selvästi ongelmia oman luontonsa kanssa mutta pääsääntöisesti tulin kaikkien kanssa toimeen hienosti. Yksikään vanki ei mielestäni ole täysin luotettava ja ns. turvallinen.
        Eräs vanhempi mies jo yli 60 vuotias otti minut suojatikseen ja hän olikin vankilassa tavallaan isähahmoni, muistelen häntä lämmöllä.
        Hän varoitti minua hankkimasta ystäviä vankilasta ja sanoi etten saisi edes kirjottaa hänelle, hän toisti ettei ollut ystäväni vaan tukijani.
        Kuulin sitten myöhemmin että hän istui vankilassa murhasta, hän oli tappanut ihmisen insuliinilla.
        Mitä se on se huume jota lämmitettään ja sitten vedetään neulaan? en juuri muista sen nimeä jus nyt mutta esimerkiksi sen salakujetusta vankilaan suunniteltiin ainakin kerran minun kuullen.
        Koska en ollut kovin reilusti muiden kanssa tekemisissä niin en osaa sanoa oliko joku milloinkin minkälaisessa pöhnässä vai ei. Tiedän vain sen tosiasian että esimerkiksi kuopiossa huumeita yritetään salakuljettaa vankilaan ja niit' käytetään siellä jos vain tarjoutuu mahdollisuus.
        Eräs vierailija antoi kaverilleen joka istui rangaistustaan lahjaksi kellon ja sanoi että se on "Arvokas" se meni tarkistuksesta läpi koska siitä ei löytynyt mitään, kaveri heitti kellon aikansa tutkittuaan roskiin ja kysyi myöähemmin mikä siinä oli niin arvokasta? Hänen ystävänsä kertoi että kellon kotelo oli tehty tästä aineesta. Vartijat eivät hokannet vaikka pitivät käsissään itseasiassa suurta huumepakettia.


    • lukija,,

      miksi minusta tuntuu että sulla laukkaa nyt mielikuvitus ,ja jonkun toisen kertomaa ,,sori jos olen väärässä...minä luin osaa 13,,ja kerroit matkaavasi junalla keravalle,,,,kyllä minun mielestä vanki kujetettiin vankilasta toiseen vankikuljetus autolla, ei junalla ja se matka ei kestä vuorokautta,,,,kuitenkaan,,,mutta seuraan sinun kirjoitusta haluan nähdä miten se päättyy onko sinun sanasi viimeissä lauseessa "että kiitos kun olette lukeneet satuani"jonka olen ihan itse keksinyt ,,,,,) mut jos tämä on sinun oma kokemus toivotavasti olet viisastunut,,ja et tee enään mitää mikä noin hirveesti pelottaa,kuin vankila,,,,,kun teit rikoksen niin tiesit etä joudut vankilaan ,miksi teit jos et kestä tuomio minkä sait ,,??toivottavasti se jumala on sinun mukanasi pysynyt,,,mut oletko varma että se oikea jumala on jehova??niillähän on eri raamattukin kuin meillä luterilaisilla,,,,,voimia sulle elämään,,,

      • Kalterintakaa

        Kiitos, tiedoksesi vain voit kirjoittaa esimerkiksi googleen hakusanalla vanginkuljetus vaunu puhunko totta vai palturia. Suomessa iso osa vangeista kuljetetaan rautateitse vaunuissa jotka eivät ertout tavan matkustaja vaunuista muusta kuin pienimmistä ja vähän ovaaleista ikkunoista.
        Matka vankilasta toiseen kestää parhaissa tapauksissa useita vuorokausia koska vankeja säilytellään esimerkiksi keravalle tai turkuun mentäessä vantaalla tai riihimäellä.
        Vanginkuljetuksia järjestetään myös siihen tarkoitukseen varatuissa linja-autoissa joissa vangit on erotettu vartijoista pleksiovella. tämäkään auto ei ole huomiota herättävä eikä sitä osaisi arvata vankien kuljetukseen käytettäväksi.

        Toinen seikka jonka mainitsi... en kirjoita satua.
        En tiedä kuinka paljon tunnet rikoksen tehneitä mutta aina ihmiset eivät tee niitä ajatellen seurauksia.
        Tuosta Raamattu asiasta voisin sanoa esimerkiksi että tämä raamattu jota he jäyttävät on oikeastaan kieliasultaan uuden ja vanhan kirkkoraamatun välissä. Se että siinä käytetään Jumalan erisnimeä on toki Suomessa harvinaista mutta esimerkiksi viron luterilaisen kirkon kirkkoraamattu käyttää sitä nimeä lähes 7000 kertaa samoin kuin Kuningas Jaakon käännös ja monet muut edelleen sanoisin että maailmassa on tuhansia Raamatunkäännöksiä joissa sanamuodot ja lauseet vaihtelee mutta se johtuu yksinkertaisesti siitä että alkukielenperusteella sama jae voidaan kääntää hivenen eritavalla. Itse käytän moni käännöksiä.


      • bansku*
        Kalterintakaa kirjoitti:

        Kiitos, tiedoksesi vain voit kirjoittaa esimerkiksi googleen hakusanalla vanginkuljetus vaunu puhunko totta vai palturia. Suomessa iso osa vangeista kuljetetaan rautateitse vaunuissa jotka eivät ertout tavan matkustaja vaunuista muusta kuin pienimmistä ja vähän ovaaleista ikkunoista.
        Matka vankilasta toiseen kestää parhaissa tapauksissa useita vuorokausia koska vankeja säilytellään esimerkiksi keravalle tai turkuun mentäessä vantaalla tai riihimäellä.
        Vanginkuljetuksia järjestetään myös siihen tarkoitukseen varatuissa linja-autoissa joissa vangit on erotettu vartijoista pleksiovella. tämäkään auto ei ole huomiota herättävä eikä sitä osaisi arvata vankien kuljetukseen käytettäväksi.

        Toinen seikka jonka mainitsi... en kirjoita satua.
        En tiedä kuinka paljon tunnet rikoksen tehneitä mutta aina ihmiset eivät tee niitä ajatellen seurauksia.
        Tuosta Raamattu asiasta voisin sanoa esimerkiksi että tämä raamattu jota he jäyttävät on oikeastaan kieliasultaan uuden ja vanhan kirkkoraamatun välissä. Se että siinä käytetään Jumalan erisnimeä on toki Suomessa harvinaista mutta esimerkiksi viron luterilaisen kirkon kirkkoraamattu käyttää sitä nimeä lähes 7000 kertaa samoin kuin Kuningas Jaakon käännös ja monet muut edelleen sanoisin että maailmassa on tuhansia Raamatunkäännöksiä joissa sanamuodot ja lauseet vaihtelee mutta se johtuu yksinkertaisesti siitä että alkukielenperusteella sama jae voidaan kääntää hivenen eritavalla. Itse käytän moni käännöksiä.

        nyt jehovalainen?


      • Kalterintakaa
        bansku* kirjoitti:

        nyt jehovalainen?

        Kyllä, olen ollut jo vuodesta 2004 lähtien, uskoisin että jos en olisi sisäistänyt Raamatun opetuksia niin en olisi saanut hyvää ja varmaa pohjaa jatkaa elämääni vapautumisen jälkeen. Kenties, kukaties olisin nyt ryyppäämässä ja voivottelemassa omaa surkeuttani mutta koska olen sisäistänyt Raamatun sanoman elämääni niin nautin nyt elämästä iloisena nauravana ja luottavaisena siitä että tapahtui tulevaisuudessa mitä tahansa ikävää niin voin luottaa siihen etten ajaudu samalla vaaralliselle polulle jolla kuljin ja siihen että on olemassa sellainen persoona joka välittää ja huolehtii minusta.
        (Olipas hyvä vastaus :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5564
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2486
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1967
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      56
      1704
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1269
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe