Luther etsi Jumalan armoa ja löysi. Paavo Ruotsalainen juoksenteli pitkin metsiä koska omaatuntoa ahdisti samalla lailla kuin Lutherillakin. Eivät ne sepän sanat niin kummoisia olleet. “Yksi sinulta puuttuu ja sen ohella kaikki. Kristuksen sisäinen tuntemus.” Tämä riitti Paavolle. Myöhemmin seppä selitti Paavolle mitä se tarkoitti. Sepän Teologia oli hyvin yksinkertainen . Se tulee ilmi Paavon saarnoista ja Paavon elämässä ilmi. Jos Paavolla ei ollut sitä synnin tunnetta, niin Paavo osti pullon paloviinaa joi ja räyhäsi. Seppä oli ilmeisesti sanonut ,
että se on Pyhä Henki, joka (Joh 16:8-11)
Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion: synnin, koska he eivät usko minuun; vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe; ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu.
Ole siinä tilassa kipuile ja kaipaile, että Pyhä Henki näyttää myös Jumalan Vanhurskauden Jeesuksen. Heinäpellolla se sitten tapahtui Pyhä Henki tuli ja uudesti synnytti heidät elävään toivoon. Tulkaa luokseni kaikki; sillä minä annan kaiken mitä elämään ja jumalisuuteen tarvitset. Minun Jeesuksen tuntemiseni kautta.
Paavo osti pullon paloviinaa joi ja räyhäsi.
8
253
Vastaukset
- välihuomautus
Nähtävästi tällä ei ole mitään merkitystä. Vielä nykyaikanakin naisten palkat jopa kirkoissa 20 % heikommat kuin samaa hommia tekevillä miehillä. Ovatko naiset todellakin huonompia työntekijöitä, vaikka pappeja?
- olisi..-
käynyt niin monen Suomalaisenkin uskovan tavoin. Uskossa alkoi muutti Helsinkiin ja Hengessä alkanut loppui pääkaupungin rientoihin. Lutherkin alkoi Hengessä, mutta ne kompromissit herrojen kanssa taisi olla liikaa. Usko alkoi joustaa sanaa alettiin selittää itselle mieluiseksi. Olut panimo ja kapakka
Lopuksi Juutalais vastainen kirja, jonka ajatukset saivat aatun valtaansa. Tottakai löytö: Yksin armosta pelastumme uskon kautta on vieläkin voimassa. Ilman Jeesusta hukumme. Ellei ole rakkautta totuuteen eksymme. Kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.Muuten hukumme. Antakaa sovittaa, itsenne Jumalan kanssa. nyt kun vielä aikaa on, sillä tänään on vielä pelastuksen päivä. Emme tiedä onko sitä enää huomenna. - Kauris
Monessa tehtävässä parempiakin
En puhu papin tehtävästä, jonka Jeesus kielsi.
Pastori, eli paimen (kaitsija) on siis kasvattaja.
Kumpikohan se kodissakin kasvattajan roolin osaa paremmin? Iät kaiket se on ollut äidin tehtävä.
Monissa kehitysmaissa kehitys lukkiutuu siihen, että isä koulutetaan. Hän näkee siinä tilaisuuden oman itsensä korottamiseen, että koettaa ainakin naisilta (tytöiltään) estää koulutuksen. Mutta kun äiti opetetaan lukemaan siitä seuraa, että hänen lapsensa tulee lukutaitoisiksi. Paremmin nainen hoitaa kasvatustehtävänsä, ellei sitten jonkin luonnevian vuoksi toimi tavallisuudesta poiketen. - oikein niin
Kauris kirjoitti:
Monessa tehtävässä parempiakin
En puhu papin tehtävästä, jonka Jeesus kielsi.
Pastori, eli paimen (kaitsija) on siis kasvattaja.
Kumpikohan se kodissakin kasvattajan roolin osaa paremmin? Iät kaiket se on ollut äidin tehtävä.
Monissa kehitysmaissa kehitys lukkiutuu siihen, että isä koulutetaan. Hän näkee siinä tilaisuuden oman itsensä korottamiseen, että koettaa ainakin naisilta (tytöiltään) estää koulutuksen. Mutta kun äiti opetetaan lukemaan siitä seuraa, että hänen lapsensa tulee lukutaitoisiksi. Paremmin nainen hoitaa kasvatustehtävänsä, ellei sitten jonkin luonnevian vuoksi toimi tavallisuudesta poiketen.Kyllä äidin tulee ottaa johtajuus uskonasioiden suhteen. Ihmiselle on hyvin tärkeää tietää tie Jumalan Isän luokse.On vielä ikuinen Jumalan SANA= Jeesus. Ilman raamatun Jumalaa kansakunnassa alkaisi. Anarkiset voimat harjoittaa omia itsekkäitä mielihalujaan heikompien kustannuksella Jumalan avulla on lakimmekin inhimillisempiä. En kuulu kirkkoon, mutta puutteistaan huolimatta, sen vaikutus on kokoajan ollut positiivinen ja ihmisläheinen. Kannatan ehdottomasti uskonnon opetusta kouluissamme. Islamistisissa maissa on tosi hurjaa tuo uskonto, sitä en kannata. Mutta Jeesuksen tuoma kokonaan uusi tapa palvella elävää Jumalaa Isä Lapsi suhteena, siinä on sitä hellyyttä. Siunattu asia, että olet oikeilla linjalla.
- Kauris
oikein niin kirjoitti:
Kyllä äidin tulee ottaa johtajuus uskonasioiden suhteen. Ihmiselle on hyvin tärkeää tietää tie Jumalan Isän luokse.On vielä ikuinen Jumalan SANA= Jeesus. Ilman raamatun Jumalaa kansakunnassa alkaisi. Anarkiset voimat harjoittaa omia itsekkäitä mielihalujaan heikompien kustannuksella Jumalan avulla on lakimmekin inhimillisempiä. En kuulu kirkkoon, mutta puutteistaan huolimatta, sen vaikutus on kokoajan ollut positiivinen ja ihmisläheinen. Kannatan ehdottomasti uskonnon opetusta kouluissamme. Islamistisissa maissa on tosi hurjaa tuo uskonto, sitä en kannata. Mutta Jeesuksen tuoma kokonaan uusi tapa palvella elävää Jumalaa Isä Lapsi suhteena, siinä on sitä hellyyttä. Siunattu asia, että olet oikeilla linjalla.
Etkö ihmetellyt väitettäni?
Siitä tarkoitan, että Jeesus kielsi papit? Jos se herättää ihmetystäsi selitän, mikä on mielessäni. - tavitse arvailla
Kauris kirjoitti:
Etkö ihmetellyt väitettäni?
Siitä tarkoitan, että Jeesus kielsi papit? Jos se herättää ihmetystäsi selitän, mikä on mielessäni.Jeesus sanoi ainakin, että tehkää niinkuin kirjanoppineet sanovat, mutta älkää tehkö heidän tekojensa mukaan. Luulempa, että nyt Jeesus Sanoisi
Teologeille menkää pois minun edestäni koko poppoo.(Mat 25:41-46) Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä. Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda; minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
illoin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?' Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'. Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään." - Kauris
tavitse arvailla kirjoitti:
Jeesus sanoi ainakin, että tehkää niinkuin kirjanoppineet sanovat, mutta älkää tehkö heidän tekojensa mukaan. Luulempa, että nyt Jeesus Sanoisi
Teologeille menkää pois minun edestäni koko poppoo.(Mat 25:41-46) Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä. Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda; minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
illoin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?' Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'. Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."Miksi ei pappia?
Tuo kielto sisältyy matt. 23:9 "Ja isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, Hän, joka on taivaassa". Tämä ei tarkoita perheen isää. Se ilmenee tekstiyhteydestä, joka aina on huomioitava, jos Raamatusta aikoo hyötyä totuudessa. Siinä evästeltiin seurakunnan tulevia johtajia. Tällä alueella on tapahtunut ylilyöntejä. Jeesus ei varoitellut turhaan. Nimittäin sana pappi johtuu juuri tuosta kantasanasta papa (paavi) isä. Miksi
Jeesus kielsi sen? Hän itse selittää miksi. Koska
taivaassa on todellinen Isä, niin nämä ihmiset, jotka asettuvat tuon Isän sijaan pilkkaavat itse asiassa tuota Korkeinta Isää heprealaisen kulttuuritaustan mukaan Joh. 10:32,33. Katso tuo tekstikohta, niin ymmärrät. Tämä näkökulma valottaa myös erästä Ilmestyskirjan profetiaa ja senkin voin selostaa, jos sinua kiinnostaa. - ketään,
Kauris kirjoitti:
Miksi ei pappia?
Tuo kielto sisältyy matt. 23:9 "Ja isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, Hän, joka on taivaassa". Tämä ei tarkoita perheen isää. Se ilmenee tekstiyhteydestä, joka aina on huomioitava, jos Raamatusta aikoo hyötyä totuudessa. Siinä evästeltiin seurakunnan tulevia johtajia. Tällä alueella on tapahtunut ylilyöntejä. Jeesus ei varoitellut turhaan. Nimittäin sana pappi johtuu juuri tuosta kantasanasta papa (paavi) isä. Miksi
Jeesus kielsi sen? Hän itse selittää miksi. Koska
taivaassa on todellinen Isä, niin nämä ihmiset, jotka asettuvat tuon Isän sijaan pilkkaavat itse asiassa tuota Korkeinta Isää heprealaisen kulttuuritaustan mukaan Joh. 10:32,33. Katso tuo tekstikohta, niin ymmärrät. Tämä näkökulma valottaa myös erästä Ilmestyskirjan profetiaa ja senkin voin selostaa, jos sinua kiinnostaa.sillä yksi on teidän Isänne, joka on taivaissa.
Ihana oivallus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.922147Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n422105Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501845Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan751370- 861261
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191151Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311080Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men561023- 67946
Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?
Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.285910