YLE tiedottaa!

Kuuntelin perjantaina klo 15 Radio Suomen uutiset.

ENSIMMÄINEN uutinen, joka käsitti yli puolet uutislähetyksestä kertoi, että Argentiinassa on noin 200 luontoaktivistia osoittanut mieltään Suomen hallitusta vastaan, kun suomalainen metsäyhtiö aikoo rakentaa naapurimaahan tehtaan. Paikalla oleva YLE:n toimittaja raportoi. Pitkä, luullakseni espanjankielinen puheryöppy, joka kuulemma oli "johtavalta ympäristönsuojelijalta". Kaupungille on kuulemma liimattu Suomen hallitusta ankarasti kritisoivia julisteita ja presidentti Halostakin on moitittu kovin sanakääntein. (Käsitykseni mukaan Argentiinassa on koko ajan koolla useitakin 200 ihmisen ja isompiakin mielenosoituksia joilla ei ole mitään merkitystä. -Kirjoittajan huomautus)

TOINEN uutinen kertoi, että United Power-niminen yhtiö on tehnyt valituksen johonkin, kun Suomi ei lähtenyt rakentamaan uutta sähkökaapelia Venäjältä.

KOLMAS uutinen kertoi, että UPM:n metsurit saavat pitää työpaikkansa (mikä on toki hyvä asia, mutta asian tuominen uutisiin kuvastaa yhteiskuntamme tilaa mainiosti! -Kirj. huom.)

NELJÄS uutinen kertoi, että keli on huono. (Minkä huomasi jokainen, joka vaivautui katsomaan ulos ikkunasta. -Kirj. huom.) Ja sitten sää.

Huomaa kyllä, että YLE tuottaa nykyään itse uutisensa; aitoa 2010-luvun suomettuneisuutta. Tuon verran valtiovaltamme katsoo aiheelliseksi kertoa hallintoalamaisilleen maailman tapahtumista. Ei takuulla aktivoi ketään eikä kukaan lähde kyseenalaistamaan valtaapitävien asemia tuon tason tietojen perusteella.

2

244

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olen

ihmetellyt jo pitkään. Ei muuta kuin taloutta ja taloutta jne. Ihan joku pikku-uutinen sitten tulee maailman tapahtumista. Tosin joskus katson Ruotsin tv-uutisia, niissä oli nytkin ihan päivän muistotapahtumiin liittyvää ohjelmaa uutisten muodossa. Onneksi kanavia voi vaihtaa, esim.: www.wstw.fm, josta paina vasemalta ylhäältä: listen, sitten numerosta: 46 Myös: www.radiodei.fi Nämä ovat kristillisiä kanavia, mutta sopii myös minulle, kuten monelle muullekin. Myös tv7:n ohjelmista tulee usein todellisesta elämästä, ei ainoastaan niistä, joilla muutenkin on kaikkea. Netistäkin näkyy tuo tv7, rekisteröitymisen kautta. No, nämä ovat siis vaihtoehtoisia ohjelmakanavia, jotka ovat tosi antoisia ja varmasti luotettavia.

• Condor

Näin on näppylät, mutta onneksi netistä löytyy tietoa vaikka kuinka paljon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      87
      3277
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3027
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      433
      2520
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2303
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2303
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2056
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      36
      1903
    8. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1646
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      20
      1643
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      31
      1479
    Aihe