Kuuntelin perjantaina klo 15 Radio Suomen uutiset.
ENSIMMÄINEN uutinen, joka käsitti yli puolet uutislähetyksestä kertoi, että Argentiinassa on noin 200 luontoaktivistia osoittanut mieltään Suomen hallitusta vastaan, kun suomalainen metsäyhtiö aikoo rakentaa naapurimaahan tehtaan. Paikalla oleva YLE:n toimittaja raportoi. Pitkä, luullakseni espanjankielinen puheryöppy, joka kuulemma oli "johtavalta ympäristönsuojelijalta". Kaupungille on kuulemma liimattu Suomen hallitusta ankarasti kritisoivia julisteita ja presidentti Halostakin on moitittu kovin sanakääntein. (Käsitykseni mukaan Argentiinassa on koko ajan koolla useitakin 200 ihmisen ja isompiakin mielenosoituksia joilla ei ole mitään merkitystä. -Kirjoittajan huomautus)
TOINEN uutinen kertoi, että United Power-niminen yhtiö on tehnyt valituksen johonkin, kun Suomi ei lähtenyt rakentamaan uutta sähkökaapelia Venäjältä.
KOLMAS uutinen kertoi, että UPM:n metsurit saavat pitää työpaikkansa (mikä on toki hyvä asia, mutta asian tuominen uutisiin kuvastaa yhteiskuntamme tilaa mainiosti! -Kirj. huom.)
NELJÄS uutinen kertoi, että keli on huono. (Minkä huomasi jokainen, joka vaivautui katsomaan ulos ikkunasta. -Kirj. huom.) Ja sitten sää.
Huomaa kyllä, että YLE tuottaa nykyään itse uutisensa; aitoa 2010-luvun suomettuneisuutta. Tuon verran valtiovaltamme katsoo aiheelliseksi kertoa hallintoalamaisilleen maailman tapahtumista. Ei takuulla aktivoi ketään eikä kukaan lähde kyseenalaistamaan valtaapitävien asemia tuon tason tietojen perusteella.
YLE tiedottaa!
2
263
Vastaukset
- olen
ihmetellyt jo pitkään. Ei muuta kuin taloutta ja taloutta jne. Ihan joku pikku-uutinen sitten tulee maailman tapahtumista. Tosin joskus katson Ruotsin tv-uutisia, niissä oli nytkin ihan päivän muistotapahtumiin liittyvää ohjelmaa uutisten muodossa. Onneksi kanavia voi vaihtaa, esim.: www.wstw.fm, josta paina vasemalta ylhäältä: listen, sitten numerosta: 46 Myös: www.radiodei.fi Nämä ovat kristillisiä kanavia, mutta sopii myös minulle, kuten monelle muullekin. Myös tv7:n ohjelmista tulee usein todellisesta elämästä, ei ainoastaan niistä, joilla muutenkin on kaikkea. Netistäkin näkyy tuo tv7, rekisteröitymisen kautta. No, nämä ovat siis vaihtoehtoisia ohjelmakanavia, jotka ovat tosi antoisia ja varmasti luotettavia.
- Condor
Näin on näppylät, mutta onneksi netistä löytyy tietoa vaikka kuinka paljon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231205
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89894- 87777
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede19746- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282702- 109626
- 32593
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet115511
