7 § (15.4.2005/232)
Syrjinnän kielto
Välitön ja välillinen syrjintä sukupuolen perusteella on kielletty.
Välittömällä syrjinnällä tarkoitetaan tässä laissa:
1) naisten ja miesten asettamista eri asemaan sukupuolen perusteella..
----------------------------------------------------
Elikkä suomeksi sanottuna, mikäli henkilö äänestää jotain henkilöä pelkän sukupuolen perusteella hän syyllistyy rikokseen.
Feministit syyllistyvät rikokseen.....
21
879
Vastaukset
mitä näistä johtajapaikkojen jaosta feministit uumoilevat, se on ikarosfeminismia.
kuten olympiasanomassa sanotaan paras ....voittakoot.- väitettäs.
Jos raakkuu isoon ääneeen että naista pitää äänestää niin eikö hän aseta väkistenki miehet eriasemaan?
- Colli.
Jos Kuronen asettuisi ehdokkaaksi niin hän saisi ainakin kaksi ääntä. Toinen tulisi häneltä itseltään ja toinen eräältä palstalaiselta. Mutta niillä äänillä ei onneksi pääse eduskuntaan.
- jorojukka-kukka
Kuka sanoi, että minä Kurosta äänestäisin.........? Olettaen, että nyt minua tarkoitit. No ketäs muutakaan.
- Colli.
jorojukka-kukka kirjoitti:
Kuka sanoi, että minä Kurosta äänestäisin.........? Olettaen, että nyt minua tarkoitit. No ketäs muutakaan.
Tulee muuallakin seikkailtua etten ehdi täsmällisen heti kommentoimaan.
Mutta kuvitellaan, että valittavasi olisi vain kaksi ehdokasta: Vanhanen, joka on kokenut politikko vai Kuronen, joka tuskin edes tietää montako jäsentä eduskuntaan valitaan.
Olis ihan mielenkiintoista tietää kumpaa äänestäisit? - jorojukka-kukka
Colli. kirjoitti:
Mutta kuvitellaan, että valittavasi olisi vain kaksi ehdokasta: Vanhanen, joka on kokenut politikko vai Kuronen, joka tuskin edes tietää montako jäsentä eduskuntaan valitaan.
Olis ihan mielenkiintoista tietää kumpaa äänestäisit?Sehän riippuisi siitä, kuka olisi tämä toinen ehdokas ja mitä hän edustaisi. Myös se merkitsisi, mitä Kuronen edustaisi.
- jorojukka-kukka
Colli. kirjoitti:
Olis ihan mielenkiintoista tietää kumpaa äänestäisit?Siis Vanhasta en kyllä äänestäsi, en herraa enkä rouvaa.
- Colli.
jorojukka-kukka kirjoitti:
Siis Vanhasta en kyllä äänestäsi, en herraa enkä rouvaa.
Et osaa siis päättää. No sitten sun pitää äänestää Akua! Siinäkin on huomattavissa epätasa-arvoa. Aku Ankkaa äänestää noin 1% kansalaisistsa, mutta Iines Ankkaa ei kukaan! Räikeää epätasa-arvoa, johon toivoisin feministien ottavan kantaa.
Mutta on mentävä nyt yöpuulle ja valmistauduttava pikkuhiljaa maanantaiaamun arkiseen ylösnousemukseen.
- Soh-vi
Valehtelua pidetään rikollisluontoisena puuhana, ja PuhuvaPää valehtelee väittäessään, että
- feministit (monikon nominatiivi, siis kaikki femmarit, huoleton yleistys) äänestävät naista
- PELKÄN sukupuolen perusteella, ainutkaan feministi ei ole sanonut näin.
Kun kerran päteviä naisia on paljon tarjolla, ei tarvitse tyytyä antifeministiseen naisbimboon.- PuhuvaPää.
Ensimmäinen "vaatimus femakoksi päästäkseen naisen pitää sisäistää lause, NAISTA PITÄÄ ÄÄNESTÄÄ. Sen jälkeen voi alkaa keksimään tekosyitä miksi pitää juuri naista äänestää.
Feministi ei yksinkertaisesti voi olla sitä mieltä että joku mies vois olla yhtä hyvä.. - yhtä hyvä
PuhuvaPää. kirjoitti:
Ensimmäinen "vaatimus femakoksi päästäkseen naisen pitää sisäistää lause, NAISTA PITÄÄ ÄÄNESTÄÄ. Sen jälkeen voi alkaa keksimään tekosyitä miksi pitää juuri naista äänestää.
Feministi ei yksinkertaisesti voi olla sitä mieltä että joku mies vois olla yhtä hyvä..Useimmitenhan miehet ovat parempia - mielestäni!
- jorojukka-kukka
PuhuvaPää. kirjoitti:
Feministi ei yksinkertaisesti voi olla sitä mieltä että joku mies vois olla yhtä hyvä..Kun ei ole ollenkaan vaikea äänestää naista, kun on niin paljon hyviä naisia.
- Colli..
Pakko vielä sanoa Sohville, että saisin hyvät yöunet: Aivan 100% varmasti feministit äänestävät juuri naista! Samaan tapaa kommusisti äänestää kommunistia tai porvari porvaria.
- Halosta
Colli.. kirjoitti:
Pakko vielä sanoa Sohville, että saisin hyvät yöunet: Aivan 100% varmasti feministit äänestävät juuri naista! Samaan tapaa kommusisti äänestää kommunistia tai porvari porvaria.
Feministeistä osa on porvareita mutta naiseus on heille tärkeämpää kuin se mitkä aatteet valitulla on.
Hyvänä esimerkkinä pressanvaalit. Porvarifemakot taatusti kannattivat vasemmistolaista Halosta pelkän sukupuolen perusteella, seurauksista välittämättä. - feministi.
yhtä hyvä kirjoitti:
Useimmitenhan miehet ovat parempia - mielestäni!
Jos myönnät sen että mies voi olla yhtä hyvä kuin nainen, et voi olla feministi.
- se juuri on feministi
feministi. kirjoitti:
Jos myönnät sen että mies voi olla yhtä hyvä kuin nainen, et voi olla feministi.
Feminismi taistelee sen puolesta, että ihmistä arvotettaisiin ihmisenä, eikä sukupuolen perusteella. Siksi tuon myöntävä on oikea feministi.
Äänestämisessä vastakkain ovat yhtä pätevät sukupuolet. Loppu määräytyköön heidän yksilöllisistä kannoistaan eri asioihin ja puolueestaan.
Kuitenkin viime vaalikausi osoitti, että eduskunta tarvitsee kipeästi naiskansanedustajiaan. Ilman heitä olisi ulos tullut huonompaa lainsäädäntöä. - Soh-vi
PuhuvaPää. kirjoitti:
Feministi ei yksinkertaisesti voi olla sitä mieltä että joku mies vois olla yhtä hyvä..Yhtähyvistä äänestän naista, koska naisia tulee kuitenkin valituksi vähemmän kuin miehiä. Tavoitteena tasa-ja monipuolisuus. "Yhtähyviä naisia" on aina nykyään tarjolla riittämiin, on varaa valita.
Kannatan sellaisia, joiden näkökannat vastaavat kohtuudella omiani, yleensä mätsäys ei ole koskaan sataprosenttinen. Näiden potentiaalisten joukosta valkkaan sopivimman.
Tarkastelukriteereitä on aika paljon, minulla luullakseni liian paljon, koska uurnalle astelen usein hieman vastahakoisesti ("ei ny löydy parempaakaan"). Ja vain yksi pohdittavista kriteereistä on sukupuoli. Mutta aina äänestän, se on varma. - Soh-vi
Colli.. kirjoitti:
100%:n varmuus on taas noita luuloja hähä. Olen kerran äänestänyt miestä kunnallisvaaleissa (kiukkuinen protesti valtapuolueille, ne ei edes huomannu sitä), miespresidenttiehdokkaita (muita ei ollut) naisvalitsijamiesten välityksellä ja, no, siinä aluksi.
Jo maalaiskoulun hymypoikaäänestyksissä (oli vain poikapystejä, köyhää) äänestin aina tyttöä, meidän luokka valitsi johdonmukaisesti aina pojan tyttöenemmistöstä huolimatta. Neljäntenä vuonna valveutuneet tytöt järjestivät vastaiskun ja kysyivät minultakin, "eikös likat valita vihdoin tyttö". "Joo, ketä me äänestetään?" "Päätettiin, että sinut". Oli helvetillistä olla kohteena: kiva vai ei. Inhosin koko tapahtumaa. Mieluummin hyvä jossain asiallisessa. Pojanpää on viettänyt piileksivää elämää, nykyisin "sivukirjahyllyn" varjossa huoneessa, jonne vieraita ei päästetä (ehdi kaikkea siivota..). Ei inhoa enää, tunteet silkkaa nostalgiaa.
Tyttöemansipaatiota, vasta vuosia myöhemmin tajusin, että yhteistoimintaa voi kanavoida järkevästi (ts. huolehtimalla siten, että joku muu nainen kuin minä valitaan milloin mihinkin).
- olla riippumaton
..näistä mies/nais -asetelmista. Voi äänestää sitä ehdokasta, jonka kokee pätevimmäksi. Ihan yksi lysti minulle, onko kyseessä mies tai nainen.
- M135
Olennaista liene, että osaa päättää itse omista asioistaan.
Jos naiset minua äänestävät ja minun keskisormea, minä sitä keskisormea naisille näytän. Eivätkö naiset hitto itse osaa toimia, vaan miestäkö täytyy rasittaa ja miehenkö täytyy tehdä päätökset naisten puolesta. Näinhän on ollut, ja paljon on tänäkin päivänä.
Ja varsin tosiaan niin käy, että jos miehenä äänestäisin naista, naisen peukaloa, niin vaikka feministi iloisesti siitä kiittäisi, ja näyttäisi peukaloa ikäänkuin, "OK.", "Oikea valinta.", "Teit oikein.", "Hyvin menee." -merkiksi, niin ... Aivan kuten nyt näyttävätkin …
Niin varsin varmasti tiedän, että KOHTA TUO PEUKALO OLISI PERSEESSÄNI KIINNI niin, ettei MIES edes paskalle taipuisi JOS EI tanssisi feministien pillin mukaan.
Noin onkin tänä päivänä.
Ai niin. Sitten on tietysti nämä, jotka äänestävät sitä "Pätevintä". Oikein "päteviä" äänestäjiä ovat, sanon minä.
---------------------------
Sovinistinen puolue. Ehkä ainoa puolue, mikä vielä totuutta puskee. Joka miehen on oma taakkansa kannettava. Muita on parempi olla rasittamatta. Joka jamppa suunnistakoon ruohonjuuritasolle peltoa kääntämään. Siinä on meno ja meininki. Perhettä arvostetaan, sen eteen nähdään aitoa vaivaa ...
Hitto tänä päivänä jälleen ylitetään vaalibudjetit, tehdään "ennätyksiä" sillä saralla. Perkele mitä menoa. Turhaa ja joutavaa.
Äänestänkö sitten minä miestä? Minä äänestän kaveria. Oikeaa kaveria, jota autan samalla tavalla, kuin itse tuo kaveri auttaa minua. Miestä ruohonjuuritasolla. Ja heitä on vähän, keitä työmies voi tänä päivänä äänestää eikä ääni mene hukkaan.
Mutta jos äänestäisin naista tekemään päätökset puolestani, niin jo olisi kohta naisen sormi perseessäni kiinni niin, ettei tosiaan mies paskalle taipuisi … Paitsi feministien pillin tahtiin ... Miehelle hyväksikö? - Paskat.- että se kaveri
..ei välttämättä ole millään tasolla pätevä siihen työhön, mitä eduskunnassa tänä päivänä tehdään.
Kirjoituksesi ei minusta ansaitsisi edes vastausta alatyylisyytensä vuoksi, mutta tulipa tuossa nyt unta odotellessa kuitattua.
Minä äänestän pätevintä ja olen täysin oikeustoimikelpoinen ja niin muodoin pätevä päättämään kuka ääneni saa. Se voi olla yhtä hyvin mies kuin nainen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 641056
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla3421037- 61832
- 56731
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k98656Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai49641- 26633
- 68620
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,14618- 57600