Suomellakin oli oma holo-

caustinsa

Keväällä 1918 syöstiin soramonttuihin aatteensa takia yli 20 000 suomalaista. Hyvin raa'asti ja tutkimatta.

Milloin alamme muistaa heitäkin tänä vainojen uhrien raskaana päivänä.

En tarkoita tällä sitä, että maailman muut vainojen uhrit pitäisi uhohtaa. Ei suinkaan, ei varsinkaan II Maailmansodan natsien miljoonia uhreja.

Mutta älkäämme sisäpoliittisista syistä unohtako ja kieltäkö omia uhrejamme. Heidän viaton verensä huutaa maasta: "Muistakaa meidätkin, älkää unohtako"!!!

26

1136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PERKELE!!!

      ETTÄS KEHTAAT! MONIKO PUNIKKI POLTETTIIN ELÄVÄLTÄ UUNISSA KUTEN JUUTALAISET? HOLOKAUSTI (EIKÄ SIIS MIKÄÄN -CAUSTI!) TARKOITTAA LOPPUUN POLTTAMISTA!

      • polttaminen

        on hirveää, vaikka se tehdään hygieniasyistä. montako juutalaista poltettiin elävältä? ei lasketa niitä, jotka paloivat kotiinsa elävältä liittoutuneiden pommitusten aikana...


      • PERKELE!!!
        polttaminen kirjoitti:

        on hirveää, vaikka se tehdään hygieniasyistä. montako juutalaista poltettiin elävältä? ei lasketa niitä, jotka paloivat kotiinsa elävältä liittoutuneiden pommitusten aikana...

        HOLOKAUSTI TARKOITTAA UHRAAMISTA POLTTAMALLA LOPPUUN ASTI. MONTAKO PUNIKKIA POLTETTIIN 1918? VASTAA, SAATANA!


      • parit rauhottavat
        PERKELE!!! kirjoitti:

        HOLOKAUSTI TARKOITTAA UHRAAMISTA POLTTAMALLA LOPPUUN ASTI. MONTAKO PUNIKKIA POLTETTIIN 1918? VASTAA, SAATANA!

        ja lopeta meuhkaaminen.

        Holokausti ei tarkoita elävältä polttamista. Luuletko sinä tosiaan, että natsit polttivat Auschwitzissa juutalaisia elävältä. Holokausti tarkoittaa polttamista.

        Et muuten ole tainnut kuulla, että nyt vietetään Vainojen Uhrien päivää. Se on yleisluontoisempi asia ja koskee KAIKKIA VAINOTTUJA. Myöskin niitä, joita sinä itse varmaankin vainoat jos uskaltavat olla kanssasi eri mieltä.

        Nimimerkkisi muuten taitaa kertoa todenmukaisesti kuka siellä kirjottelee näitä meuhkavastauksia.


      • - - - -

        No, sinulla, saatanan kusipää,
        kärähti ainakin MULKKU!


    • Punainen terrori

      Niin, kyllä oli hirveää, miten kommunistit teurastivat valkoisia heidän isänmaallisuusaatteensa takia. Onneksi Suomi varjeltui punaiselta tulevaisuudelta.

      • paneet isän-

        maallisuuden takia vaan köyhiä kohtaan osoitetun katkeran sorron takia. Älä rupee sinäkin sekoileen.

        Valkosia kuoli terrorissa ehkä 2000, punaisia yli 20 000. Olisikohan luvuissa pieni ero, vai mitä tykkäät.

        Jos valkoset olisivatkin rankaisseet vain murhiin syyllistyneitä punaisia ei siitä olisi kellään ollut mitään sanomista eikä olisi nytkään.

        Mutta montulle vietiin kaikki tutkimatta. Se valkoisten terrori ei mitenkään eronnut Stalinin terrorista, yhtä aiheetonta ja summittaista se oli.


      • Coiffeur
        paneet isän- kirjoitti:

        maallisuuden takia vaan köyhiä kohtaan osoitetun katkeran sorron takia. Älä rupee sinäkin sekoileen.

        Valkosia kuoli terrorissa ehkä 2000, punaisia yli 20 000. Olisikohan luvuissa pieni ero, vai mitä tykkäät.

        Jos valkoset olisivatkin rankaisseet vain murhiin syyllistyneitä punaisia ei siitä olisi kellään ollut mitään sanomista eikä olisi nytkään.

        Mutta montulle vietiin kaikki tutkimatta. Se valkoisten terrori ei mitenkään eronnut Stalinin terrorista, yhtä aiheetonta ja summittaista se oli.

        Punaisiahan teloitettiin sen vuoksi kymmenkertainen määrä valkoisiin verrattuna, koska voittaja rankaisi kuolemalla niitä, jotka olivat ase kädessä nousseet kapinaan laillista esivaltaa vastaan.
        Se oli senajan laki, eikä siinä tarvinnut silloin todistella sitä, oliko ennättänyt tappaa ketään.


      • olivat
        Coiffeur kirjoitti:

        Punaisiahan teloitettiin sen vuoksi kymmenkertainen määrä valkoisiin verrattuna, koska voittaja rankaisi kuolemalla niitä, jotka olivat ase kädessä nousseet kapinaan laillista esivaltaa vastaan.
        Se oli senajan laki, eikä siinä tarvinnut silloin todistella sitä, oliko ennättänyt tappaa ketään.

        varmaan ihan laillisia?


    • lopettaa höyryäminen holokaustista,jos unohdetaan kommunismin aiheuttamat uhrit joita on maailmalla 100 000,ja lisäksi mitä tänä päivänä tehdään ympäri maailmaa.20 000 on luku joka ei pidä paikkaansa,sori!

      • lua luvuissasi

        Mitä tarkoittaa 100 000 ja 20 000? Höh....


      • lua luvuissasi kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa 100 000 ja 20 000? Höh....

        100 miljoonaa,20 000 tuhatta!


      • No ei
        arvo-poika kirjoitti:

        100 miljoonaa,20 000 tuhatta!

        niitä kyllä varmaan 20 miljoonaa ollutkaan......


    • vakavasti otet-

      tava, että siitä tulisi tehdä yleinen liputuspäivä. Ei siis mitään ilonliputusta vaan että päivä muistetaan. Liputammehan kaatuneitten muistopäivänäkin toukokuun kolmas sunnuntai.

      • päivää

        liputtaisi.


      • on niitä
        päivää kirjoitti:

        liputtaisi.

        turhempiakin liputuspäiviä kuten ruotsalaisuuden päivä eli syksyllä Kustaa Aadolfin päivä.


      • mutta en
        on niitä kirjoitti:

        turhempiakin liputuspäiviä kuten ruotsalaisuuden päivä eli syksyllä Kustaa Aadolfin päivä.

        periaatteessa suostuisi liputtamaan EU:n tietosuojapäivänä.

        Sellainenkin eilen oli:)


    • tarkoittaa

      vain ja ainoastaan saksalaisten, juutalaisia kohtaan toteutettua lopullista ratkaisua, eikä mitään muuta. Älkää kehitelkö omia holocausteja. Kuulemma tulee kreikan polttouhria merkitsevästä sanasta. Suomessa EI ole tapahtunut holocaustia.

      • kielitieteilijä

        Kieli elää omaa normaalia elämäänsä ja sana
        saa usein varsinkin toisissa kielissä jonkin aivan
        eri merkityksen;
        kielitiede ei oikeastaan olekaan muuta kuin
        sanojen, sanayhtymien ja lauseiden merkitysten
        tutkimista!

        Paras esimerkki lienee koko Witgensteinin
        filosofia.


      • näin on
        kielitieteilijä kirjoitti:

        Kieli elää omaa normaalia elämäänsä ja sana
        saa usein varsinkin toisissa kielissä jonkin aivan
        eri merkityksen;
        kielitiede ei oikeastaan olekaan muuta kuin
        sanojen, sanayhtymien ja lauseiden merkitysten
        tutkimista!

        Paras esimerkki lienee koko Witgensteinin
        filosofia.

        se yleensä perustuu tietämättömyyteen tai provosointiin, eikä kielitieteeseen.


      • kielitieteilijä
        näin on kirjoitti:

        se yleensä perustuu tietämättömyyteen tai provosointiin, eikä kielitieteeseen.

        Sanoja ja historiaa tarkoitushakuisesti
        vääristellään.

        Nuo Stappikset ja Sivoset pitää vain jättää
        omaan arvoonsa tai .. !!!


    • vallassa jo

      vuosikymmeniä mutta miksi yhä 1918 vuoden kansanmurhasta vaietaan. Miksi, miksi !!!

      Niille surmatuille viattomille pitää heti perustaa oma merkkipäivänsä, jolloin koko maa liputtaa. Poliittinen korrektius lahtareita kohtaan on meillä viety liian pitkälle.

    • vanha patriootti

      yli 11 500 punaista kuoli vankileireillä pääosin tauteihin ja aliravitsemukseen. Elintarviketilanne maassa oli tosi kauhea eikä ruokaa tahtonut löytyä valkoisillekaan.

      Olivat Etelä-Suomen maanviljelijäin laarit pakko-otoilla siirtyneet "parempiin suihin" ja karjaa mennentullen teurastettu. Minnekähän tuo kaikki vilja katosi ja miten sitä käytettiinkään. Armeijat kun marssivat vatsallaan.

      Maalaiset kyllä piiloittelivat ruokavarastojaan kykyjensä mukaan, mutta huonoissa tilapäisissä piilovarastoissa pilaantumishävikki oli suuri.
      Sattuneesta syystä punakapinan aikana yhteydet Venäjän vilja-aittoihin olivat katkenneet ja nälkään silläkin kuoltiin. Puutavaraa ei voitu viedä eikä siis samalla viljaa maahan tuoda.
      Ongelmallista oli sekin, että siviiliväestökin lähti vaellukselle Neuvostoliiton suuntaan, jolloin sekin kasaantui itselleen vieraisiin oloihin. Parempi olisi ollut pysyä aloillaan.
      Tyhjästä oli paha nyhjästä.

      Miten paljon elintarviketilanne ja taudit heikensivät valkoisia ?. Sodan lopputuloksesta johtuen heitä ei kuollut vankileireillä. Tauteja raivosi myös "siviilien" puolella.

      • ruokaa on

        karsea rikos sulkea ihmiset leireihin. Siinä tilanteessa jokaiselle on annettava ainakin mahdollisuus yrittää huolehtia itsestään ja perheestään.

        Piikkilangan taa aidatusta on vastuu vangitsijalla. Mihinkään yleiseen puutteeseen ei voi silloin vedota koska asia oli ennakkoon tiedossa.

        Miksi siis punaiset vietiin Tammisaareen ja muualle kun tiedettiin että ruokaa ei ole heille antaa.

        Jatkokapinakin oli täysi mahdottomuus koska punaisilla ei ollut enää aseita ja valkoiset valvoivat maassa kaikkea, varsinkin itärajaa.


      • vanha patriootti
        ruokaa on kirjoitti:

        karsea rikos sulkea ihmiset leireihin. Siinä tilanteessa jokaiselle on annettava ainakin mahdollisuus yrittää huolehtia itsestään ja perheestään.

        Piikkilangan taa aidatusta on vastuu vangitsijalla. Mihinkään yleiseen puutteeseen ei voi silloin vedota koska asia oli ennakkoon tiedossa.

        Miksi siis punaiset vietiin Tammisaareen ja muualle kun tiedettiin että ruokaa ei ole heille antaa.

        Jatkokapinakin oli täysi mahdottomuus koska punaisilla ei ollut enää aseita ja valkoiset valvoivat maassa kaikkea, varsinkin itärajaa.

        Karseaa, mikä katrseaa
        Eloonjäämisoppi on usein karseaa luettavaa

        Niukkutta voi aina jakaa, mutta kun ruoka seuraavan kerran loppuu on se yhäkin karseaa. Meillähän ruokaa nyt on, kaikilla ei. Ei se maailma ole kummemaksi muuttunut.

        Voithan vaatia, että joku lähettää ruokaa puutteessa olevalle. Yleensähän vaaditaan että valtio tekee sitä sun tätä. Entäpä, jos Sinun on lähetettävä itsesi ja lastesi ruuan.


      • Olen nääs
        vanha patriootti kirjoitti:

        Karseaa, mikä katrseaa
        Eloonjäämisoppi on usein karseaa luettavaa

        Niukkutta voi aina jakaa, mutta kun ruoka seuraavan kerran loppuu on se yhäkin karseaa. Meillähän ruokaa nyt on, kaikilla ei. Ei se maailma ole kummemaksi muuttunut.

        Voithan vaatia, että joku lähettää ruokaa puutteessa olevalle. Yleensähän vaaditaan että valtio tekee sitä sun tätä. Entäpä, jos Sinun on lähetettävä itsesi ja lastesi ruuan.

        lahtari, eikä mua muiden syömiset kiinnosta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      149
      1461
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      563
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      37
      453
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe