Jos uskomme, mitä Raamattuun on kirjoitettu, emmekä lisää siihen omia olettamuksiamme tai tulkintojamme,, niin Raamattu puhuu selvästi VAIN
USKOVIEN KASTEESTA.
Aina kun se puhuu kasteesta, niin kastettavat olivat henkilökohtaiseti ottaneet saarnatun sanan vastaa, eli uskoivat.
Esim.
Gal 3:26-28
"Sillä te kaikki olette uskon kautta Jumalan lap-
sia.
Sillä te kaikki, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
Ei tässä ole juutalaista, eikä kreikkalaista, ei
orjaa eikä vapaata, ei ole MIESTÄ EIKÄ NAISTA,
sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa."
Tuokin kohta osoittaa lukuisten muiden kohtien
kanssa, että Jumalan lapsiksi tullaan vain ja
ainoastaan uskon kautta, eikä kasteessa.
TÄMÄ ON EVANKELJUMIA.
Tuossa sanottiin selvästi, ketkä olivat pukeneet
Kristuksen päälleen. ..MIEHET JA NAISET!
Lapsista ei taaskaan mainita sanaakaan.
Merkillistä, että lapsikasteen puolustajat lisäävät joka kohtaan vauvat, vaikka tuossakin kohdassa sanotaan selvästi, että miehet ja naiset.
Jätetään jo omat olettamukset, kuten vauvojen
kastamiset, pois Raamatun tulkinnoistamme. Uskotaan mitä Raamattuun on kirjoitettu eikä li-
sätä siihen kirkon kehittämiä oppirakennelmia.
Toinen yhtä selvä esimerkki on
Ap 8:12
"Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka ju-
listi evankeljumia Jumalan valtakunnasta, ja
Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat
kasteen, sekä miehet että naiset."
Taaskaan lapsista ei mainita sanaakaan!
Kristukseen kastetut
27
1070
Vastaukset
- Apt.16
Kun luet apostolien tekoja eteenpäin, niin sinule selviää,että perheenpäämiehen uskon ja tahdon mukaan kokonaisia perhekuntia kastettiin Kristukseen. Perhekunta käsitti isäntäväen perheen lisäksi myös palvelijoiden ja orjien perheet lapsineet, jotka heti kastettiin Kristityiksi. Ilman Pyhää Henkeä kun ei voi lapsikaan pelastua.
"Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä."- yksinkertaisuus
Vaikka lukee apostolien tekoja kuinka pitkälle, niin sanallakaan ei mainita vauvojem kasteesta.
Ei edes perhekuntakasteiden kohdalla.
Miksi oletat ja kuvittelet ja lisäät Raamattuun omiasi? - Kristukseen
yksinkertaisuus kirjoitti:
Vaikka lukee apostolien tekoja kuinka pitkälle, niin sanallakaan ei mainita vauvojem kasteesta.
Miksi oletat ja kuvittelet ja lisäät Raamattuun omiasi?Pyhän Hengen lahjan lupaus on teille ja teidän LAPSILLE. Pietarin sukupolven lapsiperheet ensin. Kaste tapahtui perhekunnittain. Kastetuista suurin osa oli eri ikäisiä lapsia ja nuoria, koska perheissä ei käytetty laisinkaan ehkäisyä. "Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti."
Lapsien kaste perhekuntaan kuuluvina oli täysin selviö sen ajan juutalaisuudessa jo proselyyttikasteen käytännöstä, joka oli myös perhekaste, kuten kristillinen kaste. Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa ja Pyhän Hengen lahjaa niinkuin lapsi ei pääse sinne sisälle. Lapsi on paras ottamaan vastaan Kristuksen Hengen kasteessa.
Sen sijaan alkuseurakunnassa ei ole yhtään esimerkkiä, että lapsi olisi otettu eroon perhekunnasta ja jätetty kastamattomaksi ilman Pyhän Hengen lahjaa ja että lapsi olisi jätetty pelkän ihmisen siunauksen varaan. ei sellaista kohtaa ei todellakaan ole Raamatussa. lapsien siunausrituaali kasteen korvikkeena alkoi vasta anabaptististen lahkojen myötä 1900-luvulla. yksinkertaisuus kirjoitti:
Miksi oletat ja kuvittelet ja lisäät Raamattuun omiasi?Voi pyhä
yksinkertaisuus: "Vaikka lukee apostolien tekoja kuinka pitkälle, niin sanallakaan ei mainita vauvojen kasteesta.
Miksi oletat ja kuvittelet ja lisäät Raamattuun omiasi"?
---
Jos väitteesi pitää paikkansa, niin samoin voimme sanoa, että vain isät kulkivat meren läpi kohti luvattua maata (1. Kor. 10:1-4).
Lapset ja äidit jätettiin egyptiläisten armoille, kun heitä ei erikseen sanallakaan mainita.
Tätäkö tarkoitat?- soomipoika
Tapio522 kirjoitti:
Voi pyhä
yksinkertaisuus: "Vaikka lukee apostolien tekoja kuinka pitkälle, niin sanallakaan ei mainita vauvojen kasteesta.
Miksi oletat ja kuvittelet ja lisäät Raamattuun omiasi"?
---
Jos väitteesi pitää paikkansa, niin samoin voimme sanoa, että vain isät kulkivat meren läpi kohti luvattua maata (1. Kor. 10:1-4).
Lapset ja äidit jätettiin egyptiläisten armoille, kun heitä ei erikseen sanallakaan mainita.
Tätäkö tarkoitat?noin tyhmä voi olla?
Lue vaikka 2. Mooseksen kirjaa, niin kyllä
siellä kerrotaan tarpeeksi selvästi, kuinka KOKO
ISRAELIN KANSA lähti ulos Egyptistä. Eihän samaa
asiaa tarvitse toistaa joka kerran, kun se on niin
selvästi sanottu muualla.
Järkeäkin on lupa käyttää.
Lueppas Hebr 11:29 "Uskon kautta HE KULKIVAT
poikki Punaisen Meren, ikäänkuin kuivalla maalla."
Kyllä tuo asia kerrotaan myös UT:n puolella, mutta
tuo 1. Kor 10:1-4 painottaa isien velvollisuutta
toimia perhekuntansa pappeina Mooseksen alaisuu-
dessa. Tämän velvollisuutensa he valitettavasti
laiminlöivät, kun jae 5 sanoo:Mutta useimpiin
heistä ei Jumala mielistynyt, koskapa he hukkuivat erämaassa."
Oli sinulta vähän kaukaa haettu yritys mitätöidä
Raamatun ilmoitus. - toisteta
soomipoika kirjoitti:
noin tyhmä voi olla?
Raamatun ilmoitus."Eihän samaa asiaa tarvitse toistaa joka kerran, kun se on niin selvästi sanottu muualla. "
YKSI KERTA riitetä:
"ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Sillä teille ja teidän LAPSILLENNE tämä lupaus on annettu"
Ei sitä tarvi toistaa - KUKIN TEISTÄ
toisteta kirjoitti:
"Eihän samaa asiaa tarvitse toistaa joka kerran, kun se on niin selvästi sanottu muualla. "
YKSI KERTA riitetä:
"ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Sillä teille ja teidän LAPSILLENNE tämä lupaus on annettu"
Ei sitä tarvi toistaaEi vauvoja eikä kummeja vaan kukin teistä!
Ei käsketä edes viedä vauvoja kastettavaksi. soomipoika kirjoitti:
noin tyhmä voi olla?
Raamatun ilmoitus.soomipoika:
"... tuo 1. Kor 10:1-4 painottaa isien velvollisuutta toimia perhekuntansa pappeina Mooseksen alaisuudessa".
---
Aivan.
Eikö tätä pitäisi soveltaa myös perhekuntakasteiden kohdalla?- se kastajasta
Kristukseen kirjoitti:
Pyhän Hengen lahjan lupaus on teille ja teidän LAPSILLE. Pietarin sukupolven lapsiperheet ensin. Kaste tapahtui perhekunnittain. Kastetuista suurin osa oli eri ikäisiä lapsia ja nuoria, koska perheissä ei käytetty laisinkaan ehkäisyä. "Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti."
Lapsien kaste perhekuntaan kuuluvina oli täysin selviö sen ajan juutalaisuudessa jo proselyyttikasteen käytännöstä, joka oli myös perhekaste, kuten kristillinen kaste. Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa ja Pyhän Hengen lahjaa niinkuin lapsi ei pääse sinne sisälle. Lapsi on paras ottamaan vastaan Kristuksen Hengen kasteessa.
Sen sijaan alkuseurakunnassa ei ole yhtään esimerkkiä, että lapsi olisi otettu eroon perhekunnasta ja jätetty kastamattomaksi ilman Pyhän Hengen lahjaa ja että lapsi olisi jätetty pelkän ihmisen siunauksen varaan. ei sellaista kohtaa ei todellakaan ole Raamatussa. lapsien siunausrituaali kasteen korvikkeena alkoi vasta anabaptististen lahkojen myötä 1900-luvulla.Riippusko se kastajasta? eli kun/jos kastajan on Jumalan ja Jeesuksen kieltäjä TEOILLAAN, kuten älä tapa käskyn rikkojana herrakseen saatanan osoittanut, niin voiko sellainen valehtelija kastaa muille kuin saatanalle???
-lapsikaste ei ole edes raamatullinen mutta älä tapa käsky on.
-Jeesuksen todelliset seuraajat tunnustavat Jeesuksen opit ja toimivat Jeesuksen esimerkillisten tekoja mukaan; Jeesus siunasi lapsia eli lapsikastajat ovat herra saatanansa palveluksessa
Ainoa Jumalallinen kaste on äidin lapsivesikaste ja sitä ei saatanakaan ole oikeutettu riistämään.
Mitä tulee lupauksiin niin eikai väärennetynkään raamatun mukaan vain murhaajalla ja murhauttajalla ole Jumalallisuuden oikea oppisuus, vai? - mainitsematta
Kristukseen kirjoitti:
Pyhän Hengen lahjan lupaus on teille ja teidän LAPSILLE. Pietarin sukupolven lapsiperheet ensin. Kaste tapahtui perhekunnittain. Kastetuista suurin osa oli eri ikäisiä lapsia ja nuoria, koska perheissä ei käytetty laisinkaan ehkäisyä. "Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti."
Sen sijaan alkuseurakunnassa ei ole yhtään esimerkkiä, että lapsi olisi otettu eroon perhekunnasta ja jätetty kastamattomaksi ilman Pyhän Hengen lahjaa ja että lapsi olisi jätetty pelkän ihmisen siunauksen varaan. ei sellaista kohtaa ei todellakaan ole Raamatussa. lapsien siunausrituaali kasteen korvikkeena alkoi vasta anabaptististen lahkojen myötä 1900-luvulla.Unohdin mainita että...
Mitä tulee lapsikaste selviöön niin se on juuri äidin lapsivesikaste.
Ja kun murhaaja on syyttömiä lapsiakin rakastanut satojen vuosien ajan kiduttamlla ja elävinä noitina noitarovioilla polttamalla niin eikä kristinuskon lapsikaste käsitys ala olemaan saatanalisuudessaan hyvin selvä? - nyt uuden-liiton
Tapio522 kirjoitti:
soomipoika:
"... tuo 1. Kor 10:1-4 painottaa isien velvollisuutta toimia perhekuntansa pappeina Mooseksen alaisuudessa".
---
Aivan.
Eikö tätä pitäisi soveltaa myös perhekuntakasteiden kohdalla?aikaa, jossa kaikki perustuu vapaaehtoisuuteen.
Juutalaisuudessa oli pakollisia seremonioita, ku-
ten ympärileikkaus, sapatin vietto ja uhrit.
Uudessa-liitossa ei ole mitään pakkorituaalia.
Jeesus itse sanoi: Joka tahtoo minun perässäni
kulkea, hän kieltäköön itsensä ja seuratkoon
minua, myös kasteasiassa. nyt uuden-liiton kirjoitti:
aikaa, jossa kaikki perustuu vapaaehtoisuuteen.
Juutalaisuudessa oli pakollisia seremonioita, ku-
ten ympärileikkaus, sapatin vietto ja uhrit.
Uudessa-liitossa ei ole mitään pakkorituaalia.
Jeesus itse sanoi: Joka tahtoo minun perässäni
kulkea, hän kieltäköön itsensä ja seuratkoon
minua, myös kasteasiassa.Me elämme
nyt uuden-liiton:
" aikaa, jossa kaikki perustuu vapaaehtoisuuteen".
---
Eikö kristityillä vanhemmilla ole tosiaan mitään velvollisuuksia lapsiaan kohtaan?
Lapset voi siten jättää täysin heitteille "Egyptiin".
Turhaa Jeesus kehoittaa; "SALLIKAA LASTEN TULLA..." (Mark. 10:14).- on velvollisuuksia
Tapio522 kirjoitti:
Me elämme
nyt uuden-liiton:
" aikaa, jossa kaikki perustuu vapaaehtoisuuteen".
---
Eikö kristityillä vanhemmilla ole tosiaan mitään velvollisuuksia lapsiaan kohtaan?
Lapset voi siten jättää täysin heitteille "Egyptiin".
Turhaa Jeesus kehoittaa; "SALLIKAA LASTEN TULLA..." (Mark. 10:14).Ef 6:4
Ja te isät, älkää kiihoittako lapsianne vihaan,
vaan kasvattakaa heitä Herran kurissa ja nuhteessa."
Ei tässäkään käsketä kastaa lapsia, vaan kasvatta-
maan heitä!
Vanhempien tehtävä on viedä lapset Jeesuksen siunat-
tavaksi. - mutta...
on velvollisuuksia kirjoitti:
Ef 6:4
Ei tässäkään käsketä kastaa lapsia, vaan kasvatta-
maan heitä!
Vanhempien tehtävä on viedä lapset Jeesuksen siunat-
tavaksi.Lasten vanhemmille ajateltavaa:
Ymmärtääkseni lasta ja nuortakaan ei tarvii opettaa uskonnollisesti koska lapsi syntyy elämänkirja ja elämän ohjeet sielussaan. Opetuksilla, kasteilla jne tuhotaan Luojan lapselle antama oikeaoppisuus ja siten lapsesta tehdään harhaoppisuuksilla harhautettu ja jopa tietämätään saatananpalvelija.
Lapsen kypsyessä hän tulee tietysti kyseleen asioita ja on väärin opettaa häntä koska hänellä on puhtaamat, paremmat ja Jumalallisemmat tiedot sielussaan kuin opettajallaan joten lasta tulee ohjata vaan löytämään hänen sielussaan oleva Luojan antama Jumalallisuus.
======================
Jokaisen tulis ymmärtää, ettei pahuus voi hyvyyttä opettaa puhtaalle sielulle ilman että turmelee sielullisesti puhtaan.
======================
- Kuinka moni on syntinen syntyissään?
Ei yksikään, koska lasten kaltaisten on Valtakunta.
- Kuinka monta syntistä on Valtakunnassa?
Ei yhtään, koska lasten kaltaisten on Valtakunta.
-----------
Ef 6:4
Valitettavasti herra on sama kuin saatana:
2. Moos. 15:3 "Herra on sotamies; Herra on hänen nimensä."
Kaksi esimerkkiä faktaa sanasta herra:
Käsky 1
Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia.
Tuossa ei tarvita herra sanaa muuta kuin piilosaatanallisuuden mukana olemiseksi.
Katekismuksen selitys:
Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia minun rinnallani.
Tuossa ei tarvita herra sanaa muuta kuin piilosaatanallisuuden mukana olemiseksi.
Eli tuon käskyn sanoma on selvästi saatanallinen koska "minä olen herra, sinun Jumalasi" tekee herrasta jumalan eli mielestäni saatana on herra tuon mukaan!
Käsky 2
Älä käytä väärin Herran, Jumalasi nimeä.
Tuossakaan ei tarvita herra sanaa muuta kuin piilosaatanallisuuden mukana olemiseksi.
Katekismuksen selitys:
Älä turhaan käytä Jumalasi nimeä, sillä Herra ei jätä sitä rankaisematta, joka turhaan käyttää hänen nimeään.
Eli tuossa on jo todella julmaa saatanallisuutta Jumalaakin kohtaan ja sitä vois ihan puhtaalla omalla tunnolla kutsua Jumalan pilkaksi jossa Jumalalta otetaan pois rangaistus oikeus! herra (saatana) rankaisee jos herran (saatanan) nimen turhaan lausuu...
Eli selvää piilosaatanallisuutta ja tätä löytyy kristinuskon teksteistä enemmän kuin arvaattekaan. Ei Jumala ole tehnyt raamattua saatanalliseksi vaan saatana ja saatanan palvelijat! Jumala on meille selvä ja ristiriidattomasti oikeaoppinen Jumala joka ei sanaansa noin saatanallisesti meille kertoisi joten jokaiselle Jumalaa ja Jeesusta sielussaan pitävän tulisi huomata piilosaatanallisuuksien jumalattomuudet.
2.Korinttolaiskirje:
11:14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
11:15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen. - tiedoksi
se kastajasta kirjoitti:
Riippusko se kastajasta? eli kun/jos kastajan on Jumalan ja Jeesuksen kieltäjä TEOILLAAN, kuten älä tapa käskyn rikkojana herrakseen saatanan osoittanut, niin voiko sellainen valehtelija kastaa muille kuin saatanalle???
-lapsikaste ei ole edes raamatullinen mutta älä tapa käsky on.
-Jeesuksen todelliset seuraajat tunnustavat Jeesuksen opit ja toimivat Jeesuksen esimerkillisten tekoja mukaan; Jeesus siunasi lapsia eli lapsikastajat ovat herra saatanansa palveluksessa
Ainoa Jumalallinen kaste on äidin lapsivesikaste ja sitä ei saatanakaan ole oikeutettu riistämään.
Mitä tulee lupauksiin niin eikai väärennetynkään raamatun mukaan vain murhaajalla ja murhauttajalla ole Jumalallisuuden oikea oppisuus, vai?Jeesus ei eläissään vanhan lakiliiton aikana kastanut ketään Johanneksen vesikasteella, ei aikuisia eikä lapsia (Joh.4:2).
Et näköjään edes tiedä, että kristillinen kaste alkoi vasta Jeesuksen kuoleman jälkeen helluntaina, kun kasteeseen tuli veden lisäksi mukaan Pyhä Henki. (Yksi kaste Ef.4:5)
Jeesuksen eläissä ei vielä ketään kastettu Kristuksen kuoleman ja ylösnousemuksen osallisuuteen (kristillinen kaste lapselle)Room.6:3-4.
Jeesus antoi kastekäskyn viimeisinä sanoinaan maan päällä KUOLEMANSA JÄLKEEN, mutta ennen taivaaseen astumistaan: (Matt.28)
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." - eepu*
tiedoksi kirjoitti:
Jeesus ei eläissään vanhan lakiliiton aikana kastanut ketään Johanneksen vesikasteella, ei aikuisia eikä lapsia (Joh.4:2).
Et näköjään edes tiedä, että kristillinen kaste alkoi vasta Jeesuksen kuoleman jälkeen helluntaina, kun kasteeseen tuli veden lisäksi mukaan Pyhä Henki. (Yksi kaste Ef.4:5)
Jeesuksen eläissä ei vielä ketään kastettu Kristuksen kuoleman ja ylösnousemuksen osallisuuteen (kristillinen kaste lapselle)Room.6:3-4.
Jeesus antoi kastekäskyn viimeisinä sanoinaan maan päällä KUOLEMANSA JÄLKEEN, mutta ennen taivaaseen astumistaan: (Matt.28)
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."… ja ihmiset tulivat ja antoivat kastaa itsensä Johanneksen kasteella … näin siis Vapahtaja itsekin kastatti uskoon tulleita Johanneksen kasteella! (Ks.Joh.4.Luku)
JOHANNEKSEN KASTE - upotuskaste oli siis jo se OIKEA KASTE!
Sillä VAPAHTAJA itse arvosti Johanneksen kastetta ja sanoi: ”odottakaa Isältä sen LUPAUKSEN TÄYTTYMISTÄ "Johannes kastoi vedellä, (mutta lupauksen mukaisesti kohta) teidät kastetaan PYHÄLLÄ HENGELLÄ"! (Apt.1:5)
Eli ei mitään väheksymistä Johanneksen kastetta vastaan, vaan sen JOHANNEKSEN KASTEEN -LUPAUKSEN täydelliseksi tekemisestä oli kyse!
Hyvän omantunnon; parannuksen" Upotuskaste asetettiin samoihin aikoihin Vapahtajan julkisen työn alettua maanpäällä ja Johannes Kastaja toimi siinä ensimmäisenä Jumalan palvelijana!
Johannes Kastaja ja VAPAHTAJA MESSIAS KASTATTIVAT (Joh.4:1, 2.) ihmisiä jo sillä Oikealla Uuden Liiton UPOTUSKASTEELLA!
Hän kastoi siihen nimeen jonka Hän oli Isältä saanut so. "JAH SHUA" (so. JUMALA PELASTAA) !
"..parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava Hänen
nimessänsä kaikille kansoille…" (Luuk.24:47). Vapahtaja siis sanoo:
"Minun nimessäni…"
Vapahtajan eläessään täällä maanpäällä, kastatti Hän itsekin opetuslapsiksi ihmisiä Nimeensä, jonka Hän oli Isältä saanut so. "JAH SHUA",
Matteuksen 28:19 On ilmeinen Väärennös, sillä, olettaa sopii, että sen kohdalla on tullut joko tulkinta-, käännös-, tai jokin muu virhe, koska se on jäänyt yksin?!!
Ajatellaanpas tilannetta myös siten, ettei meillä olisikaan tuota kyseistä Matteuksen 28. luvun ja 19:ta jakeen tekstiä (mikä selkeyttää tätä asiaa huomattavasti), millaiset "kaste-kaavasanat", meillä silloin olisi käytössä?? Eikö totta, että silloin kastaminen tapahtuisi vain ja ainoastaan; --- JAH SHUAN MESSIAAN Nimeen! -- Aamen! --- JAH SHUAN Nimeen sisältyy JUMALAN OMA NIMI!!!
Vaikka me lukisimme Raamatun kannesta kanteen, ei meille muuta Lunastajan nimeä ole annettu! (ks. Apt. 4:12) "Minä olen tullut Isäni nimessä"!
Katso lisää:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000019722072#22000000019722072
- sana....
Tuo "jos" sana oli hyvässä paikassa!
Eihän kristinusko ole olemassa olonsa aikana löytänyt käytännössä älä tapa käskyäkään vaikka se on raamatussa yhdeksän (9) kertaa niin miten ihmeessä se löytää muitakaan asioita Jumalallisesti!!! Kristinusko löytää lapsikasteet, perisynnit, kolminaisuusopin jne raamatusta vaikka niitä ei sielä ole mutta kun älä tapa käsky on niin jopa saatananpalvelijan kiertää ne käskyt kaukaa ettei vaan heidän herra saatana jota jumalanaan palvelevat suuttus!
Ja jotta se kristinuskon herran saatanan saatanallisuus tulis esiin selvästi niin sovittele raamattua omaan käyttöönsä siihe jatkuvasti muutoksia tekemällä. - ^Jekkuli^
Sellainen ongelma, että milloin minun olisi pitänyt käydä kasteella, kun mitään käännekohtaa ei elämässäni ole ollut. Olen ollut uskossa niin kauan, kuin muisti riittää. Nyt olen jo 22 vuotias. Onneksi minut on kastettu lapsena, niin ei ole tarvinnut miettiä sen enempää.
- eepu*
Tahdotko sinä ottaa vastaan pelastuksen; "Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu"!
.. sillä tuo epäraamatullinen vauvavalelu-oppi se on ihmislakia!
Salli siis minun kysyä sinulta; Mikä ”MIELI” sinulla on?
Onko/oletko vauva-valelussa vauva kuollut lihan himoille/synnille?! (sinäkin sen ymmärrät/tiedät; EI todellakaan)
Paavalikin sanoo: ”Mutta minä tulen pian teidän tykönne, jos Herra tahtoo, ja silloin minä otan selon, en noiden pöyhkeiden sanoista, vaan voimasta. Sillä Jumalan valtakunta ei ole sanoissa, vaan voimassa.” (1.Kor.4:19,20)
-- Mutta; ”Joka USKOO ja kastetaan se pelastuu….” Siinä on järjestys!
USKO KRISTUKSEEN sisältää Evankeliumin, joka USKOLLA vastaanotetaan – ja se sinetöidään kasteenhaudassa!
Kasteelle meneminen on siis Evankeliumin vastaanottamista kokonaisuutena ja siitä merkkinä "te saatte Pyhän Hengen Lahjan, uudistukseen – ”hän on uusi luomus"!
"Siis, jos joku on KRISTUKSESSA, niin hän on UUSI LUOMUS; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, UUSI on sijaan tullut."
Paavali sanoo: "Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain."
Ja siitä me tiedämme Pyhän Hengen meissä ASUVAN, kun meillä on OIKEA SUHDE JUMALAN LAKIIN: "Pysykää LAISSA ja TODISTUKSESSA!" Elleivät he näin sano, ei heillä aamunkoittoa ole." "Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät (sydämessään) JUMALAN KÄSKYT ja USKON VAPAHTAJAAN." (Jes.8:20; Ilm.14:12)
*
--- Ystäväni sinulle/teille kasteveden (Apt.2:38; 4:12) tämä aamusateen/varhaissateen KUTSU kuuluu!
…. Sillä; Tahallinen USKONMUKAISEN UPOTUSKASTEEN hylkääminen johtaa PYHITYKSEN ja siten pelastuksen menettämiseen!!
*
Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille
minulle niin Rakkaassa
Voittoisassa ja Voimallisessa
JAH SHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
י ה וֹ שׁ ﬠ
eepu
*
Katso: *Joh.3:16; Apt.2:38; 8:36, 37, 38 ja Room. 6.Luku*, sillä vain tämä Tie, On se kertakaikkinen, se Oikea IANKAIKKINEN ELÄMÄNTIE, astu ja kastu siihen! ... aloita uusi ja voimallinen Elämä yhdessä Vapahtajamme kanssa! :)
”Siis, jos joku on KRISTUKSESSA, niin hän on UUSI LUOMUS; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, UUSI on sijaan tullut.” (2.Kor.5:17). Joko sinä omistat ”uudenluomuksen”?
*
♥ MARANATA! ♥ - väärin kastettu
eepu* kirjoitti:
Tahdotko sinä ottaa vastaan pelastuksen; "Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu"!
.. sillä tuo epäraamatullinen vauvavalelu-oppi se on ihmislakia!
Salli siis minun kysyä sinulta; Mikä ”MIELI” sinulla on?
Onko/oletko vauva-valelussa vauva kuollut lihan himoille/synnille?! (sinäkin sen ymmärrät/tiedät; EI todellakaan)
Paavalikin sanoo: ”Mutta minä tulen pian teidän tykönne, jos Herra tahtoo, ja silloin minä otan selon, en noiden pöyhkeiden sanoista, vaan voimasta. Sillä Jumalan valtakunta ei ole sanoissa, vaan voimassa.” (1.Kor.4:19,20)
-- Mutta; ”Joka USKOO ja kastetaan se pelastuu….” Siinä on järjestys!
USKO KRISTUKSEEN sisältää Evankeliumin, joka USKOLLA vastaanotetaan – ja se sinetöidään kasteenhaudassa!
Kasteelle meneminen on siis Evankeliumin vastaanottamista kokonaisuutena ja siitä merkkinä "te saatte Pyhän Hengen Lahjan, uudistukseen – ”hän on uusi luomus"!
"Siis, jos joku on KRISTUKSESSA, niin hän on UUSI LUOMUS; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, UUSI on sijaan tullut."
Paavali sanoo: "Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain."
Ja siitä me tiedämme Pyhän Hengen meissä ASUVAN, kun meillä on OIKEA SUHDE JUMALAN LAKIIN: "Pysykää LAISSA ja TODISTUKSESSA!" Elleivät he näin sano, ei heillä aamunkoittoa ole." "Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät (sydämessään) JUMALAN KÄSKYT ja USKON VAPAHTAJAAN." (Jes.8:20; Ilm.14:12)
*
--- Ystäväni sinulle/teille kasteveden (Apt.2:38; 4:12) tämä aamusateen/varhaissateen KUTSU kuuluu!
…. Sillä; Tahallinen USKONMUKAISEN UPOTUSKASTEEN hylkääminen johtaa PYHITYKSEN ja siten pelastuksen menettämiseen!!
*
minulle niin Rakkaassa
י ה וֹ שׁ ﬠ
eepu
*
Katso: *Joh.3:16; Apt.2:38; 8:36, 37, 38 ja Room. 6.Luku*, sillä vain tämä Tie, On se kertakaikkinen, se Oikea IANKAIKKINEN ELÄMÄNTIE, astu ja kastu siihen! ... aloita uusi ja voimallinen Elämä yhdessä Vapahtajamme kanssa! :)
”Siis, jos joku on KRISTUKSESSA, niin hän on UUSI LUOMUS; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, UUSI on sijaan tullut.” (2.Kor.5:17). Joko sinä omistat ”uudenluomuksen”?
*
♥ MARANATA! ♥Vilkaisin äsken palstaa ja ihmettelinkin, että kovin monta tuntia oli saanut olla rauhassa kirjoistus, jossa ei ylistetty lahkokastetta.
Jekkulin ongelma eepun silmissä on se, että Jekkulia ei ole kastettu eepu-kasteella.
Siinä missä eepu harppaa yhdellä askeleella, tai oikeammin sanottuna yhdellä upotuksella, kohti taivaan valtakuntaa, Jekkuli tepsuttelee pienin askelin. Jekkuli aloitti matkansa aikaa sitten jo aivan pienenä, eepu jonkin verran myöhemmin. Kysymys nyt kuuluukin onko eepu saavuttanut Jekkulin tuolla jättiharppauksellaan, vai onko Jeppuli sittenkin lähempänä taivasta? Muistettava on kuitenkin että kumpikaan ei ole perillä eikä porttien avautuminen mitenkään taattua. Vielä vähemmän kumpikaan ei voi toista tuomita kasteen toimitustavan, ajankohdan tai minkään muunkaan suhteen! - eepu*
väärin kastettu kirjoitti:
Vilkaisin äsken palstaa ja ihmettelinkin, että kovin monta tuntia oli saanut olla rauhassa kirjoistus, jossa ei ylistetty lahkokastetta.
Jekkulin ongelma eepun silmissä on se, että Jekkulia ei ole kastettu eepu-kasteella.
Siinä missä eepu harppaa yhdellä askeleella, tai oikeammin sanottuna yhdellä upotuksella, kohti taivaan valtakuntaa, Jekkuli tepsuttelee pienin askelin. Jekkuli aloitti matkansa aikaa sitten jo aivan pienenä, eepu jonkin verran myöhemmin. Kysymys nyt kuuluukin onko eepu saavuttanut Jekkulin tuolla jättiharppauksellaan, vai onko Jeppuli sittenkin lähempänä taivasta? Muistettava on kuitenkin että kumpikaan ei ole perillä eikä porttien avautuminen mitenkään taattua. Vielä vähemmän kumpikaan ei voi toista tuomita kasteen toimitustavan, ajankohdan tai minkään muunkaan suhteen!kirjoitit:
"Vielä vähemmän kumpikaan ei voi toista tuomita kasteen toimitustavan, ajankohdan tai minkään muunkaan suhteen! "
*
eepu:
Eikö Totuus tuomitse epäraamatullisuuden; sillä mitä tulee tuohon vauva-valeluun, niin sehän ei ole kaste ensinkään, se on paavin/roomalaiskatolisen kirkon HARHAOPPI, Raamattu ei sellaista/sitä TUNNE!
Se ei täytä niitä ehtoja, joka/mikä ihmiseltä vaaditaan JUMALAN luo tulemiseksi, uskonmukaisen upotuskasteen antamiselle ja näin sovitukseen ja pelastuksen armoon liittymiseksi!
Ja koskapa vauva-valelu, joka on epäraamatullinen paavilta/roomalaiskatoliselta kirkolta tullut HARHAOPPI! .. siinä sinä et sitä Pyhän Hengen Lahjaa saa!!! … sillä tuo on niiden väärämielisten omaa sekasanaoppisoppaa?
Mutta kun tulee JUMALAN TUULI pyyhkäisee se tuollaiset rakennelmat sinne mihin ne kuuluukin!
.. Sillä; nämä; pienet vauva/lapset tuotiin ( puhdistuspäivien mentyä) Herran huoneeseen SIUNATTAVIKSI! Vapahtajakaan ei heitä kastanut/kastattanut!
*
Mutta; sinulle/teille kasteveden KUTSU kuuluu!
…. Sillä; Tahallinen USKONMUKAISEN (Apt.2:38) UPOTUSKASTEEN hylkääminen johtaa PYHITYKSEN ja siten pelastuksen menettämiseen!!
Sillä; USKO KRISTUKSEEN sisältää Evankeliumin, joka USKOLLA vastaanotetaan – ja se sinetöidään kasteenhaudassa!
*
minulle niin Rakkaassa
י ה וֹ שׁ ﬠ
eepu
*
*
♥ MARANATA! ♥
- Arto_Forsström
Tiesittekö ns. uskovien kasteen kannattajat ja muut:
Ensimmäinen historiassa tunnettu henkilö, joka opetti upotuskasteen välttämättömyyttä uskoon tulon jälkeen ja vaati lapsena kastettuja uskoon tultuaan uudelle kasteelle oli ranskalainen Pierre (Petrus) de Bruis. Hän alkoi opettaa v. 1104, että lapsikaste on väärä, ja että uskoon tulonsa jälkeen jokaisen on mentävä upotuskasteelle. Uskovainkasteoppi on täten varsin myöhäissyntyinen epäraamatullinen harha.
Miten siis kirkko on voinut olla olemassa ensimmäiset 1100 vuotta jos lapsena kastetut eivät ole uudestisyntyneet?- Babtiszain
miksi valehtelet itsellesi ja muille, laita kuule pois tuo opittu tapasi sulkea silmät totuudelta?!
- taappo
Alkuseurakunta kastoi vain ymmärtävässä iässä olevia ihmisiä. Lapsien kastaminen alkoi pikkuhiljaa yleistyä mm. sen kautta, että kasteesta muodostui "kuollut" toimitus. Raamatun esimerkithän kertovat elävän uskon heräämisestä, jolloin uskoon tulleet kastettiin heti. Myöhemmin kastettavilta vaadittiin erityisiä "valmistumis/valmentautumisjaksoja", joiden pituudet saattoivat kestää kolmekin vuotta!!! Näinhän Raamattu ei opeta!
Raimo Poutiainen on tehnyt erittäin ansiokasta työtä tutkiessaan alkuseurakunnan jälkeistä historiaa. Liitän oheen lainauksen hänen sivuiltaan:
"Lapsikaste tuli katolisessa kirkossa erittäin hitaasti yleiseen käyttöön. Jo tämä hitaus todistaa, että se ei voi olla apostoleilta peritty käytäntö. Pohjois-Afrikan kirkossa se tuli vallitsevaksi jo kolmannen vuosisadan jälkipuoliskolla. Idän kirkossa se yleistyi vasta yli sata vuotta myöhemmin.
Konstantinopolin arkkipiispa Gregorius Naziansilainen oli koko silloisen kristikunnan arvostama opettaja. Hän mainitsi noin vuonna 360 Konstantinopolin tuomiokirkossa pitämässään saarnassa, että lapsikaste ei ollut tullut kreikkalaisessa kirkossa vielä yleiseksi tavaksi.
Gregorius kirjoittaa:
"Mutta muutamat kysyvät: Mitä teette niille pienille lapsille, jotka eivät ymmärrä kasteen armoa eikä sitä vahinkoa, jonka sen menetys aiheuttaa? Pitäisikö sellaisetkin kastaa? Kyllä, jos jokin selvä vaara uhkaa. On nimittäin parempi, että heidät pyhitetään tietämättään, kuin että he kuolevat sinetöimättöminä ja vihkimättöminä. Mitä muihin tulee, annan oman neuvoni, että kun he ovat noin kolmen vuoden iässä (he voivat silloin kuulla ja säilyttää joitakin niistä salaisista sanoista, ja vaikka he eivät voisi ymmärtää täysin, voivat he kuitenkin ottaa vastaan vaikutelmia), voidaan heidän: "sielunsa ja ruumiinsa pyhittää vihkiytymisen suuren salaisuuden kautta."
Sylilapsikaste oli kreikkalaisessa kirkossa uusi tapa vielä tuolloin. Siitä ei ollut annettu vielä mitään säädöksiä. Uudestisyntyneiden lasten kastaminen oli yleisesti käytännössä vielä pitkään. "
Lukuisia muita esimerkkejä voit tutkia itse:
http://koti.mbnet.fi/rape1941/kaste2.htm
Antoisia lukuhetkiä! - Arto_Forsström
taappo kirjoitti:
Alkuseurakunta kastoi vain ymmärtävässä iässä olevia ihmisiä. Lapsien kastaminen alkoi pikkuhiljaa yleistyä mm. sen kautta, että kasteesta muodostui "kuollut" toimitus. Raamatun esimerkithän kertovat elävän uskon heräämisestä, jolloin uskoon tulleet kastettiin heti. Myöhemmin kastettavilta vaadittiin erityisiä "valmistumis/valmentautumisjaksoja", joiden pituudet saattoivat kestää kolmekin vuotta!!! Näinhän Raamattu ei opeta!
Raimo Poutiainen on tehnyt erittäin ansiokasta työtä tutkiessaan alkuseurakunnan jälkeistä historiaa. Liitän oheen lainauksen hänen sivuiltaan:
"Lapsikaste tuli katolisessa kirkossa erittäin hitaasti yleiseen käyttöön. Jo tämä hitaus todistaa, että se ei voi olla apostoleilta peritty käytäntö. Pohjois-Afrikan kirkossa se tuli vallitsevaksi jo kolmannen vuosisadan jälkipuoliskolla. Idän kirkossa se yleistyi vasta yli sata vuotta myöhemmin.
Konstantinopolin arkkipiispa Gregorius Naziansilainen oli koko silloisen kristikunnan arvostama opettaja. Hän mainitsi noin vuonna 360 Konstantinopolin tuomiokirkossa pitämässään saarnassa, että lapsikaste ei ollut tullut kreikkalaisessa kirkossa vielä yleiseksi tavaksi.
Gregorius kirjoittaa:
"Mutta muutamat kysyvät: Mitä teette niille pienille lapsille, jotka eivät ymmärrä kasteen armoa eikä sitä vahinkoa, jonka sen menetys aiheuttaa? Pitäisikö sellaisetkin kastaa? Kyllä, jos jokin selvä vaara uhkaa. On nimittäin parempi, että heidät pyhitetään tietämättään, kuin että he kuolevat sinetöimättöminä ja vihkimättöminä. Mitä muihin tulee, annan oman neuvoni, että kun he ovat noin kolmen vuoden iässä (he voivat silloin kuulla ja säilyttää joitakin niistä salaisista sanoista, ja vaikka he eivät voisi ymmärtää täysin, voivat he kuitenkin ottaa vastaan vaikutelmia), voidaan heidän: "sielunsa ja ruumiinsa pyhittää vihkiytymisen suuren salaisuuden kautta."
Sylilapsikaste oli kreikkalaisessa kirkossa uusi tapa vielä tuolloin. Siitä ei ollut annettu vielä mitään säädöksiä. Uudestisyntyneiden lasten kastaminen oli yleisesti käytännössä vielä pitkään. "
Lukuisia muita esimerkkejä voit tutkia itse:
http://koti.mbnet.fi/rape1941/kaste2.htm
Antoisia lukuhetkiä!Kiitos asiallisesta viestistä.
Joitain kirkkoisien todistuksia:
-Justinus Marttyyri (100-165) "Meidän joukossamme on monia 60-70 vuotiaita miehiä ja naisia, jotka jo lapsina ovat tehdyt opetuslapsiksi"
-Irenaeus (140-202) "Kristus tuli pelastamaan kaikkia itsensä kautta, kaikkia jotka hänen kauttanasa uudestisyntyvät Jumalalle: rintalapsia, pieniä lapsia, lapsia, nuorukaisia ja vanhempia"
-Hippolytos (170-236) "ensiksi tulee kastaa lapset."
-Origenes (185-254) "Kirkko on saanut apostoleilta perimätavan kastaa myös pieniä lapsia" - Arto_Forsström
Babtiszain kirjoitti:
miksi valehtelet itsellesi ja muille, laita kuule pois tuo opittu tapasi sulkea silmät totuudelta?!
Pierre de Bruis or Peter of Bruys in the early A.D. 1100s
Was a street preacher. His followers were called Petrobusians, though they called themselves Christians.
He opposed infant baptism, the mass, church buildings and altars (arguing any place was suitable for worship), prayers for the dead, veneration of the cross, celibacy, and transubstantiation.
His followers appealed for a return to the Scritpures.
He is quoted as saying, “But we await a time suitable to faith, and baptize a man, after he is ready to recognize God and to believe in Him, we do not, as you charge us, rebaptize him, because the man who has not been washed with the baptism by which sins are washed away ought never to be called baptized.” - todistettavasti
Arto_Forsström kirjoitti:
Kiitos asiallisesta viestistä.
Joitain kirkkoisien todistuksia:
-Justinus Marttyyri (100-165) "Meidän joukossamme on monia 60-70 vuotiaita miehiä ja naisia, jotka jo lapsina ovat tehdyt opetuslapsiksi"
-Irenaeus (140-202) "Kristus tuli pelastamaan kaikkia itsensä kautta, kaikkia jotka hänen kauttanasa uudestisyntyvät Jumalalle: rintalapsia, pieniä lapsia, lapsia, nuorukaisia ja vanhempia"
-Hippolytos (170-236) "ensiksi tulee kastaa lapset."
-Origenes (185-254) "Kirkko on saanut apostoleilta perimätavan kastaa myös pieniä lapsia"Aikuiskasteesta todisteita on paljon:
1) Naziansin piispa Gregorios (eli v. 329-390) kastettiin 30-vuotiaana, vaikka jo hänen syntyessään isä oli piispa;
2) Ambrosius (340-397) kastettiin 34-vuotiaana, vaikka oli kristitystä perheestä;
3) Hieronymus (kuoli v. 420) kastettiin aikuisena, vaikka oli kristitystä kodista;
4) Augustinus (354-430), Hippon piispa, kastettiin 33-vuotiaana;
5) Basileios Suuri (kuoli 379), Kesarean piispa, kastettiin aikuisena, vaikka oli kristitystä kodista ja suvusta;
6) Efraim Edessalainen kastettiin 18-vuotiaana vaikka hänen kristityt vanhempansa olivat pyhittäneet hänet jo pienenä Jumalalle (silloin ei lapsia pyhitetty ja siunattu kasteen, vaan rukouksen kautta ja niinhän Jeesuskin teki, Mark. 10: 13-16, Mat. 19:13-15);
7) Krysostomos (347-407), keisarikunnan uuden pääkaupungin Konstantinopolin patriarkka, kastettiin yli 20-vuotiaana, vaikka hänen (ylhäisen kodin) vanhempansa olivat kristittyjä jo hänen syntyessään (Pekka Lattu: Rajankäyntiä kastekysymyksestä 2.p., RV 1966, s. 62-63).
Katso:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000022871003#22000000022871003
*
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000013649769#22000000013649769
*
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000017434126#22000000017434126
*
http://www.netmission.fi/index.php?id=136#kirkoksi
Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1625656
- 2653334
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä413293Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?442728- 361864
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?281637Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411596- 161467
- 231447
- 241357