vain ja ainoastaan uskoviksi tunnustautuvat, ei siis jumalattomia. Heille on oma tuomioistuimensa tuhannen vuoden aikana taivassa.
Tutkivalla tuomiolla
5
138
Vastaukset
Tarkoitettaneen tätä:
"Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa."
2. Kor. 5:10- Sabres
1.kor:6:2. Vai ettekö tiedä, että pyhät tulevat maailman tuomitsemaan? Ja jos te tuomitsette maailman, niin ettekö kelpaa ratkaisemaan aivan vähäpätöisiä asioita?
3. Ettekö tiedä, että me tulemme tuomitsemaan enkeleitä, emmekö sitten maallisia asioita?
4. Jos teillä siis on maallisia asioita ratkaistavina, nekö te asetatte tuomareiksi, jotka ovat halveksittuja seurakunnassa?
5. Teidän häpeäksenne minä tämän sanon. Eikö teidän joukossanne sitten ole yhtäkään viisasta, joka voisi ratkaista veljien välin?
6. Vaan veli käy oikeutta veljen kanssa, vieläpä uskottomain edessä!
7. Teille on jo yleensä vaurioksi, että käräjöitte keskenänne. Miksi ette ennemmin salli tehdä vääryyttä itsellenne? Miksi ette ennemmin anna riistää omaanne?
8. Sen sijaan te itse teette vääryyttä ja riistätte toisen omaa, vieläpä veljien.
9. Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,
10. eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa. /////// Eikä ole sanaakaan mistään sapatinvietoista? Adventistit pettävät meitä opeillaan näemmä! Apostolien opetus näyttääkin kulkevan ihan eri asioissa kuin adventistein? - hirvas
sitten uskoa ja ymmärtää:
Joh. 3:18
Sitä, joka uskoo häneen, EI TUOMITA, mutta se, joka ei usko, on jo tuomittu, koska hän ei uskonut Jumalan ainoaan Poikaan.
Mark. 16:16
Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. JOKA EI USKO, se tuomitaan kadotukseen.
Eli tämän mukaan Jeesukseen uskovia ei tuomita.
Tuomio koskee vain epäuskoisia, ja niitä, jotka eivät ole kuolleet Kristuksessa.
Voitko selittää tämän Raamatun sanalla. - Seraja-m55
hirvas kirjoitti:
sitten uskoa ja ymmärtää:
Joh. 3:18
Sitä, joka uskoo häneen, EI TUOMITA, mutta se, joka ei usko, on jo tuomittu, koska hän ei uskonut Jumalan ainoaan Poikaan.
Mark. 16:16
Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. JOKA EI USKO, se tuomitaan kadotukseen.
Eli tämän mukaan Jeesukseen uskovia ei tuomita.
Tuomio koskee vain epäuskoisia, ja niitä, jotka eivät ole kuolleet Kristuksessa.
Voitko selittää tämän Raamatun sanalla.Tuo ilmaisu "tutkiva tuomio" onkin mielestäni harhaanjohtava sen suhteen, mistä tässä on kyse.
Kuten Daniel 7:9, 10 ja 8:14 mukaan ymmärrän, niin kyse on lähinnä siitä, että Jumala esittää suurelle todistajakunnalle (enkelit ja muiden maailmojen edustajat)hänen Elämän Kirjansa todisteiden valossa, miksi tietyt ihmiset ovat uskossa Kristukseen katsotut arvollisiksi Jumalan Valtakuntaan.
Tässä on huomioitava myös se valtava ihmismassa, joka on elänyt ennen Kristuksen Golgatan uhria. Eli millä perusteilla heidät nähdään Kristukseen uskoviksi. Elossaolevien kohdalla voi taas tulla muutoksia - jonkun nimi joudutaan luopumuksen takia pyyhkimään pois Elämän Kirjasta.
Tämä 1844 alkanut ja yhä etenevä oikeuskäsittely koskee siis pelastuvia. Kun Jeesus saapuu, on tämä käsittely loppuunviety ja hänellä on palkka mukanaan tullessaan Ilm. 22:12 mukaan.
Vastaavasti sitten, Kristuksen tulemuksen jälkeen pelastuneet ovat itse todistajia toisessa suuressa , taivaallisessa oikeuskäsittelyssä, joka taas koskee vain jumalattomia ja joka kestää 1000 vuotta ja josta kerrotaan Ilm. 20:4. Siinähän sanotaan, että pelastuneet saivat "tuomiovallan".
Näkisin, että on väärin tulkita tätä varsinaisesti niin, että pelastuvat siinä varsinaisesti jakavat tuomioita vaan oikeammin se on sitä, että pelastuneet saavat olla hyväksymässä Jumalan tuomioita Jumalan esittämien tarkkojen todisteiden valossa. Tämä käsittely koskee myös langenneiden enkeleiden tuomioiden hyväksymistä, sillä me tulemme heidätkin "tuomitsemaan", ks. 1. Kor. 6:3.
Tämä kaikki ihmisten osalta jo siksikin, että monien pelastuvien lähiomaiset ym. ystävät eivät ole pelastettujen joukossa. Näin Jumala paljastaa heille tuomioidensa perusteet.
- näiden
Näiden adventistien tuomitseminen alkoi v. 1844 kun erehtyivät kirjoitusten väärään tulkintaan. Ja myöhemmin vielä jatkettuun sellaiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1292073
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1051886Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?841659Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy641534Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M331202- 841173
Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm561132- 1101103
Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s471076Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet441023