Jos TV:stä katson Jumalanpalvelusta niin olenko silloin pyhittänyt sunnuntain?
Olen protestanttisen kirkon jäsen.
TV ja sunnuntai
8
191
Vastaukset
- koska
jumalanpalveluksia ja muita hengellisiä tilaisuuksia voi järjestää milloin vain.
- Nimetön
Muista pyhittää lepopäivä vai muista levätä pyhäpäivä?
- muoto
Nimetön kirjoitti:
Muista pyhittää lepopäivä vai muista levätä pyhäpäivä?
hepreankielisessä alkutekstissä on:
"muista sapatinpäivää pitääksesi se pyhänä"
- oletko edes uskossa?
Jos TV:stä katson Jumalanpalvelusta niin olenko silloin pyhittänyt sunnuntain?
"Jos TV:stä katson Jumalanpalvelusta niin olenko silloin pyhittänyt sunnuntain?"
Minun mielestäni olet pyhittänyt. Pyhittäminenhän tarkoittaa erottamista jostakin jotakin varten, eli olet erottanut ajan keskittääksesi ajatuksesi Jumalaan ja hänen palvelemiseensa.
Tietyllä tavalla jokainen päivä olisi pyhitettävä Jumalalle, mutta vielä lepopäivä erityisellä tavalla, eli koko päivä jumalanpalveluksen lisäksi olisi syytä olla vielä normaalia enemmän "kuppi kääntyneenä" Jumalaan päin.- maanantaina,
Tutkiva_huomio kirjoitti:
"Jos TV:stä katson Jumalanpalvelusta niin olenko silloin pyhittänyt sunnuntain?"
Minun mielestäni olet pyhittänyt. Pyhittäminenhän tarkoittaa erottamista jostakin jotakin varten, eli olet erottanut ajan keskittääksesi ajatuksesi Jumalaan ja hänen palvelemiseensa.
Tietyllä tavalla jokainen päivä olisi pyhitettävä Jumalalle, mutta vielä lepopäivä erityisellä tavalla, eli koko päivä jumalanpalveluksen lisäksi olisi syytä olla vielä normaalia enemmän "kuppi kääntyneenä" Jumalaan päin.olenko pyhittänyt maanantain?
- SIUNASI,LEPÄSI.........
maanantaina, kirjoitti:
olenko pyhittänyt maanantain?
Ihminen ei voi pyhittää mitään.Mutta luulisi kelpaavan lepopäiväksi ja myös Jumalan palveluspäiväksi.Mutta ihminenhän haluaa aina tehdä niinkuin itse haluaa,viis se veisaa mitä Jumala sanoo.
- pyhitti
SIUNASI,LEPÄSI......... kirjoitti:
Ihminen ei voi pyhittää mitään.Mutta luulisi kelpaavan lepopäiväksi ja myös Jumalan palveluspäiväksi.Mutta ihminenhän haluaa aina tehdä niinkuin itse haluaa,viis se veisaa mitä Jumala sanoo.
Mitäs, jos Jumala pyhitti sen päivän itselleen lepoa varten, eikä sinulle. Eihän hän silloin pyhittäessään puhunut mitään muiden lepäämisestä, sinä taidat ihan vaan kuvitella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251258
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89924- 94904
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede23847Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat286746- 93727
- 34638
- 109636
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50571Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet129550