Jos TV:stä katson Jumalanpalvelusta niin olenko silloin pyhittänyt sunnuntain?
Olen protestanttisen kirkon jäsen.
TV ja sunnuntai
8
191
Vastaukset
- koska
jumalanpalveluksia ja muita hengellisiä tilaisuuksia voi järjestää milloin vain.
- Nimetön
Muista pyhittää lepopäivä vai muista levätä pyhäpäivä?
- muoto
Nimetön kirjoitti:
Muista pyhittää lepopäivä vai muista levätä pyhäpäivä?
hepreankielisessä alkutekstissä on:
"muista sapatinpäivää pitääksesi se pyhänä"
- oletko edes uskossa?
Jos TV:stä katson Jumalanpalvelusta niin olenko silloin pyhittänyt sunnuntain?
"Jos TV:stä katson Jumalanpalvelusta niin olenko silloin pyhittänyt sunnuntain?"
Minun mielestäni olet pyhittänyt. Pyhittäminenhän tarkoittaa erottamista jostakin jotakin varten, eli olet erottanut ajan keskittääksesi ajatuksesi Jumalaan ja hänen palvelemiseensa.
Tietyllä tavalla jokainen päivä olisi pyhitettävä Jumalalle, mutta vielä lepopäivä erityisellä tavalla, eli koko päivä jumalanpalveluksen lisäksi olisi syytä olla vielä normaalia enemmän "kuppi kääntyneenä" Jumalaan päin.- maanantaina,
Tutkiva_huomio kirjoitti:
"Jos TV:stä katson Jumalanpalvelusta niin olenko silloin pyhittänyt sunnuntain?"
Minun mielestäni olet pyhittänyt. Pyhittäminenhän tarkoittaa erottamista jostakin jotakin varten, eli olet erottanut ajan keskittääksesi ajatuksesi Jumalaan ja hänen palvelemiseensa.
Tietyllä tavalla jokainen päivä olisi pyhitettävä Jumalalle, mutta vielä lepopäivä erityisellä tavalla, eli koko päivä jumalanpalveluksen lisäksi olisi syytä olla vielä normaalia enemmän "kuppi kääntyneenä" Jumalaan päin.olenko pyhittänyt maanantain?
- SIUNASI,LEPÄSI.........
maanantaina, kirjoitti:
olenko pyhittänyt maanantain?
Ihminen ei voi pyhittää mitään.Mutta luulisi kelpaavan lepopäiväksi ja myös Jumalan palveluspäiväksi.Mutta ihminenhän haluaa aina tehdä niinkuin itse haluaa,viis se veisaa mitä Jumala sanoo.
- pyhitti
SIUNASI,LEPÄSI......... kirjoitti:
Ihminen ei voi pyhittää mitään.Mutta luulisi kelpaavan lepopäiväksi ja myös Jumalan palveluspäiväksi.Mutta ihminenhän haluaa aina tehdä niinkuin itse haluaa,viis se veisaa mitä Jumala sanoo.
Mitäs, jos Jumala pyhitti sen päivän itselleen lepoa varten, eikä sinulle. Eihän hän silloin pyhittäessään puhunut mitään muiden lepäämisestä, sinä taidat ihan vaan kuvitella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1761715
- 108977
- 87834
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19663- 51655
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann41557Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45508Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164503Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;191453- 26439