TV ja sunnuntai

magda-leenukka

Jos TV:stä katson Jumalanpalvelusta niin olenko silloin pyhittänyt sunnuntain?

Olen protestanttisen kirkon jäsen.

8

191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koska

      jumalanpalveluksia ja muita hengellisiä tilaisuuksia voi järjestää milloin vain.

      • Nimetön

        Muista pyhittää lepopäivä vai muista levätä pyhäpäivä?


      • muoto
        Nimetön kirjoitti:

        Muista pyhittää lepopäivä vai muista levätä pyhäpäivä?

        hepreankielisessä alkutekstissä on:

        "muista sapatinpäivää pitääksesi se pyhänä"


    • oletko edes uskossa?

      Jos TV:stä katson Jumalanpalvelusta niin olenko silloin pyhittänyt sunnuntain?

      • "Jos TV:stä katson Jumalanpalvelusta niin olenko silloin pyhittänyt sunnuntain?"

        Minun mielestäni olet pyhittänyt. Pyhittäminenhän tarkoittaa erottamista jostakin jotakin varten, eli olet erottanut ajan keskittääksesi ajatuksesi Jumalaan ja hänen palvelemiseensa.

        Tietyllä tavalla jokainen päivä olisi pyhitettävä Jumalalle, mutta vielä lepopäivä erityisellä tavalla, eli koko päivä jumalanpalveluksen lisäksi olisi syytä olla vielä normaalia enemmän "kuppi kääntyneenä" Jumalaan päin.


      • maanantaina,
        Tutkiva_huomio kirjoitti:

        "Jos TV:stä katson Jumalanpalvelusta niin olenko silloin pyhittänyt sunnuntain?"

        Minun mielestäni olet pyhittänyt. Pyhittäminenhän tarkoittaa erottamista jostakin jotakin varten, eli olet erottanut ajan keskittääksesi ajatuksesi Jumalaan ja hänen palvelemiseensa.

        Tietyllä tavalla jokainen päivä olisi pyhitettävä Jumalalle, mutta vielä lepopäivä erityisellä tavalla, eli koko päivä jumalanpalveluksen lisäksi olisi syytä olla vielä normaalia enemmän "kuppi kääntyneenä" Jumalaan päin.

        olenko pyhittänyt maanantain?


      • SIUNASI,LEPÄSI.........
        maanantaina, kirjoitti:

        olenko pyhittänyt maanantain?

        Ihminen ei voi pyhittää mitään.Mutta luulisi kelpaavan lepopäiväksi ja myös Jumalan palveluspäiväksi.Mutta ihminenhän haluaa aina tehdä niinkuin itse haluaa,viis se veisaa mitä Jumala sanoo.


      • pyhitti
        SIUNASI,LEPÄSI......... kirjoitti:

        Ihminen ei voi pyhittää mitään.Mutta luulisi kelpaavan lepopäiväksi ja myös Jumalan palveluspäiväksi.Mutta ihminenhän haluaa aina tehdä niinkuin itse haluaa,viis se veisaa mitä Jumala sanoo.

        Mitäs, jos Jumala pyhitti sen päivän itselleen lepoa varten, eikä sinulle. Eihän hän silloin pyhittäessään puhunut mitään muiden lepäämisestä, sinä taidat ihan vaan kuvitella.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1715
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      87
      834
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      663
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe